Elia
TIP
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Elia
Het gaat erover dat ons vrijheden ontnomen worden door de elite. Zij willen niet dat particulieren investeren.
Laatst gewijzigd door woodpeckerbird op 10 juni 2019, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Elia
Dan is het teruggeven van roerende voorheffing betaald op dividenden wel een bizarre maatregel van deze elitewoodpeckerbird schreef: ↑10 juni 2019, 19:01 Het gaat erover dat ons vrijheden ontnomen worden door de elite. Zij willen niet dat individuele investeren.
Bij Binck zag ik die rechten nochtans staan. Geen idee of je ze ook kon kopen, want ik was als "alleen lezen" ingelogd.
Elia kapitaalverhoging
Elia meldt dat 92.17% van de rechten uitgeoefend werden door de aandeelhouders. Gezien de erg korte termijn om in te tekenen is dat een succes. De nieuwe aandelen worden dinsdag 18 juni toegewezen en betaald, terwijl de gebruikte rechten afgeboekt worden. Het aantal aandelen neemt daardoor toe van 61,024,834 tot 68,652,938.
De scripts werden vandaag geveild tegen €1.00. De opbrengst van de veiling wordt op 21 juni uitbetaald aan de houders van niet gebruikte rechten.
De scripts werden vandaag geveild tegen €1.00. De opbrengst van de veiling wordt op 21 juni uitbetaald aan de houders van niet gebruikte rechten.
Terug wat leven in Elia blazen…
Elia NV, is vandaag door het dak gedaan met een stijging van 3.88%, de klanten van de bakker/slachter worden blijkbaar ook wakker…
Wie in 2008 vóór de financiële crisis instapte, haalde een netto jaar rendement van ruim 18%, niet slecht voor een Belgische obligatie aandeel, met staats garantie…
Elia NV, is vandaag door het dak gedaan met een stijging van 3.88%, de klanten van de bakker/slachter worden blijkbaar ook wakker…
Wie in 2008 vóór de financiële crisis instapte, haalde een netto jaar rendement van ruim 18%, niet slecht voor een Belgische obligatie aandeel, met staats garantie…
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Tesla's kunnen in de EU pas rijden, als er overal funderingswerken gebeuren...
Elia is tenslotte één van de bedrijven die reeds + 5 jaar, bezig zijn met die funderingswerken, (noord/zuid en oost/west in de EU) voor de EU klimaat wende, van Ursela....
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Naamswijziging van Elia System Operator naar Elia Group
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
België heeft er dan ook een nieuwe holding bij en ze doet het niet slecht voor een staatsobligatie
https://www.elia.be/nl/investor-relatio ... -structuur
Elia was ooit de derde lijn in het prille begin van mijn aandelenportefeuille, na Umicore. (eind 2011)
Die laatste heb ik jammer genoeg niet meer in port. Elia wel en het is in net profit een dikke topper.
Die laatste heb ik jammer genoeg niet meer in port. Elia wel en het is in net profit een dikke topper.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Elia boven 100 euro
Het aandeel van de beheerder van het hoogspanningsnet Elia ELI0,50% is zonet boven 100 euro gegaan. Een symbolische kaap. Het goed voorspelbare dividend van Elia lokt beleggers in tijden van nulrente.
Het aandeel van de beheerder van het hoogspanningsnet Elia ELI0,50% is zonet boven 100 euro gegaan. Een symbolische kaap. Het goed voorspelbare dividend van Elia lokt beleggers in tijden van nulrente.
Zwijg me van hun dividend. Dat stelt toch niks voor... Op dit peil houdt ik mijn positie nog steeds vastberaden aan, maar mijn dividenden komen van elders!Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑20 februari 2020, 14:54 Elia boven 100 euro
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Couldn't agree more with that logic. Een duidelijke winnaar hier in de portefeuille, maar ik vraag me oprecht af wie aan deze koersen nog (bij)koopt: hoger rendement dan een obligatie, dat klopt, dividend dat groeit met 3%-4%. Veel meer dan dat verwacht ik er niet van in de toekomst.Zermatt schreef: ↑20 februari 2020, 15:00Zwijg me van hun dividend. Dat stelt toch niks voor... Op dit peil houdt ik mijn positie nog steeds vastberaden aan, maar mijn dividenden komen van elders!Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑20 februari 2020, 14:54 Elia boven 100 euro
Het aandeel van de beheerder van het hoogspanningsnet Elia ELI0,50% is zonet boven 100 euro gegaan. Een symbolische kaap. Het goed voorspelbare dividend van Elia lokt beleggers in tijden van nulrente.![]()
Rentevrij risico.
Je zou bijna hopen op een renteverhoging om te zien wie naakt aan het zwemmen is (:
Je zou bijna hopen op een renteverhoging om te zien wie naakt aan het zwemmen is (:
Voor Immo aandelen akkoord, maar dit is wel een Nuts aandeel...
De toezichthouders BundesNetzAmt (BNA) in Duitsland en CREG in België, bepalen het rendement van het eigen vermogen van Elia.
Bij een stijging van de rente krikt men dit rendement, evenredig met de rente op.
De spectaculaire stijging van de afgelopen 3 jaar, is gewoon, een inhaal beweging op de eerste 60% Duitse 50 Hertz deelname in 2012, die de klanten van de bakker, pas echt ontdekten, toen er in 2018 nog eens 20% bovenop kwam...
https://www.youtube.com/watch?v=SPHfeNgogVs
https://www.youtube.com/watch?v=YKYHpRWrlD8