Elia
TIP
Re: Elia
Wie gisteren kocht heeft al voordeel ondertussen.karine schreef:Zoals te verwachten een koersdaling.
Noteren boven 32.19, en dus boven het netto dividend.
Openden nochtans perfect tussen de slotkoers van gisteren en het midden van bruto/netto knip. ~32.02
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
ReteiP, inderdaad, zag er inderdaad allemaal goed uit, maar de bloedrode beursdag beslist er anders over.
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Is dit nu een instapmoment ? Of zou dit nog wat verder zakken ?
Tja, dat is koffiedik kijken maar op lange termijn is het volgens mij hoe dan ook een goed moment. Kan mischien nog een ietsje lager maar zal nier veel zijn denk ik.
Nu kan je best nog even afwachten nu de steun doorbroken is.
degelijk als een rots, maar daar betaal je ook voor.
Kan vergeleken worden met een eeuwiglopende obligatie met regelmatig een iets hogere koepon
Nu de rente aarzelend begint te stijgen > 2,2% krijgt dit soort aandelen hier last van.
Ben je overtuigt dat rente nog lang laag blijft ideaal aandeel als alternatief voor spaarboekje.
Denk je dat rente opmars verder gaat zetten, moet je Elia (en vele andere aandelen) best niet kopen.
Kan vergeleken worden met een eeuwiglopende obligatie met regelmatig een iets hogere koepon
Nu de rente aarzelend begint te stijgen > 2,2% krijgt dit soort aandelen hier last van.
Ben je overtuigt dat rente nog lang laag blijft ideaal aandeel als alternatief voor spaarboekje.
Denk je dat rente opmars verder gaat zetten, moet je Elia (en vele andere aandelen) best niet kopen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Elia noteert aan een koers/winst van 13.zeezout schreef:degelijk als een rots, maar daar betaal je ook voor.
Niet goedkoop maar zeker ook niet duur. Trouwens kwaliteit heeft zijn prijs.
Noteert wel nog altijd onder zijn boekwaarde.
De ECB heeft recent nog de rente verlaagd. Mijn inziens, net zoals deze van de heer Bakelandt (De Belegger), zal de rente nog laag lang blijven.
Dat Elia een eeuwiglopende obligatie is daar ben ik het alvast volledig mee eens, maar dan wel mijn inziens één van hoge kwaliteit, lage risico-graad en met hoog rendement.
Alternatieven?
Laatst gewijzigd door Piper op 2 juni 2013, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Lees ook http://www.beursduivel.be/column/263500 ... rders.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zit alvast op dezelfde golflengte en dat sinds geruime tijd.
Ik zit alvast op dezelfde golflengte en dat sinds geruime tijd.
het is niet zozeer de KT rente van de ECB die je in de gaten moet houden. Maar de 10 Y rente.
Deze is langzaam van onder de 2% naar 2,25% gegaan.
Vandaar dat de dividendaandelen wat aarzelen.
2,25% is natuurlijk nog geen probleem maar ik hou die trend toch wel in de gaten.
Als we naar rentes >3% gaan krijgen we een ander verhaal.
Wij als particulieren gaan dan nog niet massaal obligaties kopen maar grotere spelers mogelijk wel.
Ik zeg niet dat ik dat verwacht maar geef enkel bedenkingen weer waar iedereen voor zichzelf moet uitmaken wat hij doet.
2,25% is natuurlijk nog geen probleem maar ik hou die trend toch wel in de gaten.
Wij als particulieren gaan dan nog niet massaal obligaties kopen maar grotere spelers mogelijk wel.
Ik zeg niet dat ik dat verwacht maar geef enkel bedenkingen weer waar iedereen voor zichzelf moet uitmaken wat hij doet.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
zeezout schreef: Ben je overtuigt dat rente nog lang laag blijft ideaal aandeel als alternatief voor spaarboekje.
Zeezout, ik volg zonder enige twijfel ook de 10-jarige-lange-termijnrente welke momenteel 2,22% bruto bedraagt. Wat laag is, zeer laag zelfs. Ook de KT-rente evenals de verhouding tussen de 10-Y-rente en de KT-rente volg ik nauw op.zeezout schreef:het is niet zozeer de KT rente van de ECB die je in de gaten moet houden. Maar de 10 Y rente.
Indien rentes echter met verloop van tijd zouden beginnen stijgen, zal ik zonder enige twijfel mijn obligaties (welke fors boven pari noteren) verkopen alsmede Elia afbouwen.
Ik verwacht evenwel niet dat deze rentes spoedig gevoelig zullen stijgen.
als er 1 aandeel is dat je NIET moet verkopen als de rente stijgt is het wel Elia.
Meer uitleg geef ik niet, doe zelf jullie huiswerk.
Meer uitleg geef ik niet, doe zelf jullie huiswerk.
je bedoelt dat deel van de vergoeding die ze krijgen gekoppeld is aan de olo rente ?
zeezout schreef:je bedoelt dat deel van de vergoeding die ze krijgen gekoppeld is aan de olo rente ?
Alsof enkel dat deel telt.
Piper schreef:zeezout schreef:je bedoelt dat deel van de vergoeding die ze krijgen gekoppeld is aan de olo rente ?
Alsof enkel dat deel telt.
Trouwens de olo-rente is de laatste jaren fors gedaald, terwijl het dividend van Elia alleen maar langzaam toenam.