Energie cooperaties
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Energie cooperaties
Ik ga gewoon niet naar dergelijke events.
De 4 voorgaande posts bevestigen mijn idee waarom ik dat zinloos vind.
De 4 voorgaande posts bevestigen mijn idee waarom ik dat zinloos vind.
Zinloos of niet?
Voor mij was dit gewoon een gezellig dagje-uit met gratis eten en drinken. En intussen in ons huis geen extra energieverbruik wegens 'niemand thuis'. (Eigenlijk zou dit in de "besparingstips" kunnen staan.)
Kortrijk is nu niet tegen mijn deur, maar een rechtstreekse treinrit van een klein uurtje was het me waard, en kost slechts 7,20€ heen en terug met een seniorenticket.
Wat ik er vooral interessant vond, was de uitwisseling van ervaringen op gebied van energiebesparing, met andere Beauvent coöperanten.
Voor mij was dit gewoon een gezellig dagje-uit met gratis eten en drinken. En intussen in ons huis geen extra energieverbruik wegens 'niemand thuis'. (Eigenlijk zou dit in de "besparingstips" kunnen staan.)
Kortrijk is nu niet tegen mijn deur, maar een rechtstreekse treinrit van een klein uurtje was het me waard, en kost slechts 7,20€ heen en terug met een seniorenticket.
Wat ik er vooral interessant vond, was de uitwisseling van ervaringen op gebied van energiebesparing, met andere Beauvent coöperanten.
Contacten kunnen heel verschillend zijn, me enkel opgevallen hoe te graaien, certificaten, terugleververgoeding.
Ventilus hadden die West-Vlamingen nog niks over gehoord zogezegd.
Of dat serieus te noemen is.
En u schrijft zelf hopelijk geen invloed het feest op dividend.
Estate Guru believer.
Als ze (beweren) er nog niks over gehoord (te) hebben, dan zou ik daar al zeker niet mijn centen in investeren want dan weten ze niet wat er speelt ...platin schreef: ↑28 september 2022, 13:15Contacten kunnen heel verschillend zijn, me enkel opgevallen hoe te graaien, certificaten, terugleververgoeding.
Ik vermoed dat Platin hiermee de aanwezige genodigden bedoelt (voornamelijk West-Vlamingen, vermits in Kortrijk) en niet de medewerkers van de coöperatie Beauvent!m-peeters schreef: ↑28 september 2022, 13:45Als ze (beweren) er nog niks over gehoord (te) hebben, dan zou ik daar al zeker niet mijn centen in investeren want dan weten ze niet wat er speelt ...platin schreef: ↑28 september 2022, 13:15 Contacten kunnen heel verschillend zijn, me enkel opgevallen hoe te graaien, certificaten, terugleververgoeding.
Wat mijn opmerking betreft over 'de kosten van dit feest en het toekomstige dividend', was uiteraard bedoeld als grapje, zoals te zien is aan de 2 smilies die ik er bijplaatste (-> <-)
PS: uitsluitend enkele schrijffouten verbeterd en niets veranderd aan de inhoud.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 28 september 2022, 19:35, 8 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik begrijp dat dat contacten waren met andere cooperanten, bv. (niet noodzakelijk) cooperanten die 1 keer 1 aandeel kopen om "levenslang" 1 keer per jaar "gratis" te eten en drinken.
Nu ik het allemaal nog eens nalees, moet ik bekennen dat je vermoedelijk gelijk hebt. Sorry voor de verkeerde berichtgeving over BeauventNefertari schreef: ↑28 september 2022, 19:28Ik vermoed dat Platin hiermee de aanwezige genodigden bedoelt (voornamelijk West-Vlamingen, vermits in Kortrijk) en niet de medewerkers van de coöperatie Beauvent!
Wat mijn opmerking betreft over 'de kosten van dit feest en het toekomstige dividend', was uiteraard bedoeld als grapje, zoals te zien is aan de 2 smilies die ik er bijplaatste (-> <-)
PS: uitsluitend enkele schrijffouten verbeterd en niets veranderd aan de inhoud.
Aan wie dacht hier 1 keer per jaar gratis te kunnen gaan eten:
géén jaarlijkse vergadering, maar een eenmalig feest voor hun 22-jarig bestaan. Mag het?
géén jaarlijkse vergadering, maar een eenmalig feest voor hun 22-jarig bestaan. Mag het?
https://us6.campaign-archive.com/?u=ba0 ... ece1c4bc3c22 in 2022, wat een mijlpaal. Eentje die we zonder jullie inzet, enthousiasme en engagement niet hadden bereikt.
Daarom trakteren we jullie op een groots feest!
Als westvlaming moet ik nu wel toegeven dat, indien ik platin tegenkomen op zo'n evenement en zijn mondelinge communicatie is even duidelijk als zijn schriftelijke, ik ook wel zou zeggen dat ik ook nog nooit van Ventilus heb gehoord .
En in het plat west-vlams verder zou klappen tegen iemand anders
Polled schreef: ↑28 september 2022, 20:13 Als westvlaming moet ik nu wel toegeven dat, indien ik platin tegenkomen op zo'n evenement en zijn mondelinge communicatie is even duidelijk als zijn schriftelijke, ik ook wel zou zeggen dat ik ook nog nooit van Ventilus heb gehoord .
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nefertari schreef: ↑28 september 2022, 20:15Polled schreef: ↑28 september 2022, 20:13 Als westvlaming moet ik nu wel toegeven dat, indien ik platin tegenkomen op zo'n evenement en zijn mondelinge communicatie is even duidelijk als zijn schriftelijke, ik ook wel zou zeggen dat ik ook nog nooit van Ventilus heb gehoord .
Idd, om als West-Vlaming nog nooit van Ventilus gehoord te hebben zal je toch wel onder een heel zware steen moeten geleefd hebben.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Onder die steen, vele geheugens zijn heel kort.CarpeNoctem schreef: ↑28 september 2022, 20:27
Idd, om als West-Vlaming nog nooit van Ventilus gehoord te hebben zal je toch wel onder een heel zware steen moeten geleefd hebben.
Estate Guru believer.
De eerste West-Vlaming die echt verstaanbaar is nog niet tegen gekomen hoor.
Estate Guru believer.
Op zich vind ik dat niet erg zolang het wordt besteed aan het terugdringen van de staatschuld....welvaart nemen v de huidige generatie om de volgende ondersteunen.....echter bij de belgishe staat is het probleem dat het dwijlen is met de kraan open....wat er op neer komt dat we belastingen betalen om enkel het ongezond patroon in stand te houden en de volgende generatie te beroven.....Verder valt belasting betalen om juist de intrest af te betalen zonder het kapitaal af te betalen moeilijk te verteren/te verantwoorden....gezien dat nooit het doel was v belastingen....iedereen weet immers ongeacht hoeveel krediet kaartjes je gebruikt uiteindelijk zal er toch moeten betaald worden.....ik moedig dan ook iedereen aan belasting structuurtjes optezetten....hoe sneller het kaartenhuisje instord des te beter.De regering zoekt altijd veel geld.