Energie cooperaties
TIP
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Energie cooperaties
Wie is hier in de fout gegaan Ecopower denk zeer zeker niet.voorheenCP1234 schreef: ↑8 februari 2024, 19:26
Daar ik eigenlijk nooit daar ben als de tellerstand moet doorgegeven worden neemt fluvius een voorspelling.
Nu was ik daar vorig jaar net nadat ik de afrekening had gekregen van dat jaar en ik wilde de tellers eens vergelijken.
Wie dan wel u als eigenaar van de meter.
Is het nu echt zo moeilijk de meterkaart in te vullen. (of nooit ontvangen ?)
Men is laks, reageert niet en dan zou de leverancier de zwarte piet zijn.
Als je de moeite wil doen gaan ze dat zeker rechtzetten.
Maar zou al starten met huidige werkelijke meterstand bij Fluvius te melden.
Kan best zijn dat ze foto gaan opvragen van meterstand, zonder correctie bij Fluvius kan Ecopower of andere leverancier niets rechtzetten.
Elke leverancier gaat voort op gegevens Fluvius.
En elk jaar wakker zijn bij meteropname's, afrekeningen kan nooit kwaad.
En Ecopower draagt heel hoog in het vaandel klantvriendelijkheid, met verkeerde meterstanden kan men het uiteraard niet waarmaken.
Dus neem contact met Fluvius voor correctie.
Estate Guru believer.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
@Platin: heb je mijn bericht gisteren van 18u26 gelezen of neem je maar van alles aan ?
Is EcoPower in de fout gegaan= 101% en klantenservice is 0, pas na meermaals dreigen met andere instanties heeft men iets gedaan wat nog altijd niet klopt.
Een kaart invullen als je er niet bent is niet laks of lui maar onmogelijk, of ga jij speciaal 400 km ( op en af ) rijden gewoon om die kaart in te vullen ? Is trouwens al 20 jaar met gewoon de voorspelling van Fluvius gegaan maar toen waren de prijzen stabiel en maakte dat dus eigenlijk weinig uit.
Ik heb veel moeite gedaan, maar het rechtgezet hebben ze niet, een kleine toegeving na veel dreigen wel.
Zoals reeds geschreven, maar om dat te lezen doe je dus niet de moeite, zijn de werkelijke meterstanden enkele dagen na de jaarlijkse eindfactuur doorgegeven aan Fluvius, EcoPower had dus alle info voor een rechtzetting, maar tevergeefs ...
Fluvius heeft hier letterlijk niets mee te maken, als je er iets van zou kennen zou je dat weten ! Hun voorspelling hebben ze aan EcoPower doorgegeven en daarna de correcte meterstanden, daar stopt hun rol.
Maar bedankt voor je zinnige reactie ...
Is EcoPower in de fout gegaan= 101% en klantenservice is 0, pas na meermaals dreigen met andere instanties heeft men iets gedaan wat nog altijd niet klopt.
Een kaart invullen als je er niet bent is niet laks of lui maar onmogelijk, of ga jij speciaal 400 km ( op en af ) rijden gewoon om die kaart in te vullen ? Is trouwens al 20 jaar met gewoon de voorspelling van Fluvius gegaan maar toen waren de prijzen stabiel en maakte dat dus eigenlijk weinig uit.
Ik heb veel moeite gedaan, maar het rechtgezet hebben ze niet, een kleine toegeving na veel dreigen wel.
Zoals reeds geschreven, maar om dat te lezen doe je dus niet de moeite, zijn de werkelijke meterstanden enkele dagen na de jaarlijkse eindfactuur doorgegeven aan Fluvius, EcoPower had dus alle info voor een rechtzetting, maar tevergeefs ...
Fluvius heeft hier letterlijk niets mee te maken, als je er iets van zou kennen zou je dat weten ! Hun voorspelling hebben ze aan EcoPower doorgegeven en daarna de correcte meterstanden, daar stopt hun rol.
Maar bedankt voor je zinnige reactie ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Ecopower legt na 10 jaar verlies te lijden de pelletfabriek stil.
Was ook van in het begin een erg domme zet waar ze jammer genoeg nog lang koppig mee doorgingen.
Was ook van in het begin een erg domme zet waar ze jammer genoeg nog lang koppig mee doorgingen.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Heb daar als verplichte aandeelhouder van hun ook nooit achtergestaan. Oerbossen omkappen om er dan hier pellets van te maken, hoe milieuvriendelijk kan je wel niet zijn ...
Tevens een duidelijk geval van wanbeheer als je ziet hoe de vraag naar pellets is gestegen sinds de energiecrisis. Als je het dan nog steeds niet rendabel krijgt dan begin ik ook serieuze vragen te stellen bij al die onzin dat ze in hun nieuwsbrieven hebben geschreven al die jaren hoe ze de situatie aan het rechtzetten waren en de verbeteringen die er kwamen ...
Het blijven aandelen en met slecht bestuur en domme beslissingen kan het misgaan en daarvoor moet je niet alleen naar Arco kijken, Triodos is een nog veel beter voorbeeld vind ik omdat het veel recenter is.
Alles waar je geld voor jaren vaststaat zonder enige garantie en waar je behalve een beperkt rendement nooit kan meeprofiteren moest het ooit echt goed gaan valt mijn inziens te mijden.
Tevens een duidelijk geval van wanbeheer als je ziet hoe de vraag naar pellets is gestegen sinds de energiecrisis. Als je het dan nog steeds niet rendabel krijgt dan begin ik ook serieuze vragen te stellen bij al die onzin dat ze in hun nieuwsbrieven hebben geschreven al die jaren hoe ze de situatie aan het rechtzetten waren en de verbeteringen die er kwamen ...
Het blijven aandelen en met slecht bestuur en domme beslissingen kan het misgaan en daarvoor moet je niet alleen naar Arco kijken, Triodos is een nog veel beter voorbeeld vind ik omdat het veel recenter is.
Alles waar je geld voor jaren vaststaat zonder enige garantie en waar je behalve een beperkt rendement nooit kan meeprofiteren moest het ooit echt goed gaan valt mijn inziens te mijden.
Er is een groot verschil tussen een paar en tientallen aandelen.voorheenCP1234 schreef: ↑15 februari 2024, 14:46
En een coöperatie dient niet om mee te profiteren als het goed gaat.
Misschien dat Eco2050 iets voor de toekomst is voor u, die aandelen stijgen wel in waarde.
Plastronnekes van de ex intercommunale bestuurders moet ge erbij nemen.
Estate Guru believer.
"Ben vroeger klant geworden bij Ecopower voor mijn tweede verblijf en uit ook ideologische redenen, net als bij Triodos in de tijd".voorheenCP1234 schreef: ↑8 februari 2024, 19:26 Ben vroeger klant geworden bij Ecopower voor mijn tweede verblijf en uit ook ideologische redenen, net als bij Triodos in de tijd.
Bij Triodos ben ik gelukkig op tijd weg gegaan en Ecopower zijn mijn inziens nog grotere bedriegers.
Daar ik eigenlijk nooit daar ben als de tellerstand moet doorgegeven worden neemt fluvius een voorspelling.
Nu was ik daar vorig jaar net nadat ik de afrekening had gekregen van dat jaar en ik wilde de tellers eens vergelijken. Wat bleek, mijn werkelijke tellerstand was lager dan de eindwaarde op de afrekeningsfactuur van 2 jaar daarvoor. Eigenlijk had ik dus al meer dan een jaar voor niets betaald, daar zij geen abonnementsgeld vroegen en had ik nog een dikke eindfactuur vlak daarvoor gekregen voor het afgelopen jaar. Ik de werkelijke meterstanden via foto's doorgegeven aan fluvius, maar bij Ecopower geen gehoor, zo'n bedriegers kan je je niet voorstellen ...
Wat een mooi en ethisch edel doel om te beleggen in "groene" energie. Zonder winstoogmerk natuurlijk en de opbrengst heb je geschonken aan "dierenwelzijn"? Ja toch? De eerste instappers in zonnepanelen hebben het al snel doorgehad dat er hier enorme winsten mee te maken zijn! Ecologie; schei toch uit man/vrouw/divers!
"It is about the economy, stupid!"... Wie heeft dit gezegd? Twee jaar geleden kostte één zak pellets meer dan 12€! Of is het om "ecologische" redenen dat men pellets niet meer verkoopt? Groene Maffia zou ook kunnen
Ik ben niet er niet rouwig om dat die pelletfabriek na jarenlang verlies draaien de schop op gaat. De grote kost is enkele jaren geleden al genomen (4mio afgeboekt toen als ik me niet vergis) dus nu hopelijk niet te veel verdere verrassingen.
Ik kijk uit naar de financiële toestand waarover voorafgaand aan de AV al een presentatie kan gevolgd worden. Ik ben een economische investeerder, met tegelijk ook een ecologisch/sociaal kantje. Ik aanvaard een lagere financiële opbrengst van een rescoop tegenover van een louter commerciële speler omdat ik het ecologische oogmerk ook als een opbrengst beschouw, doch als men - en dat geldt niet alleen voor Ecopower - de aandeelhouders (want coöperanten zijn aandeelhouders, ook al klinkt dat voor sommigen erg vies) geen (beperkte) financiële opbrengst kan bieden, dan investeer ik mijn geld elders.
Naar aanleiding van de beslissingen (oa mbt dividend) op de AV van EP vorig jaar heb ik beslist om mijn inbreng met 50% te verminderen en ik verwacht dit jaar dan ook een terugbetaling daarvan. Dat geld gaat waarschijnlijk naar andere rescoops in België, want er is nog ruimte binnen mijn doelstelling qua investeringen.
Ik heb niets tegen mensen die puur vanuit ideologie investeren in een rescoop, doch ik vermoed dat zij niet (meer) de meerderheid van de investeerders vormen (bij de opstart waarschijnlijk wel, doch bij coöperatieves die al langer actief zijn ligt de balans volgens mij anders) en als die groep van investeerders die het ook van uit een financieël/economisch standpunt bekijken merken dat er geen financiële opbrengst is, dan laten zij al snel verdere investeringen passeren en wordt het geld van zodra mogelijk weggehaald. Het is dus zaak om een balans te vinden daarin en daar durft al eens over gediscussieerd worden.
Ik kijk uit naar de financiële toestand waarover voorafgaand aan de AV al een presentatie kan gevolgd worden. Ik ben een economische investeerder, met tegelijk ook een ecologisch/sociaal kantje. Ik aanvaard een lagere financiële opbrengst van een rescoop tegenover van een louter commerciële speler omdat ik het ecologische oogmerk ook als een opbrengst beschouw, doch als men - en dat geldt niet alleen voor Ecopower - de aandeelhouders (want coöperanten zijn aandeelhouders, ook al klinkt dat voor sommigen erg vies) geen (beperkte) financiële opbrengst kan bieden, dan investeer ik mijn geld elders.
Naar aanleiding van de beslissingen (oa mbt dividend) op de AV van EP vorig jaar heb ik beslist om mijn inbreng met 50% te verminderen en ik verwacht dit jaar dan ook een terugbetaling daarvan. Dat geld gaat waarschijnlijk naar andere rescoops in België, want er is nog ruimte binnen mijn doelstelling qua investeringen.
Ik heb niets tegen mensen die puur vanuit ideologie investeren in een rescoop, doch ik vermoed dat zij niet (meer) de meerderheid van de investeerders vormen (bij de opstart waarschijnlijk wel, doch bij coöperatieves die al langer actief zijn ligt de balans volgens mij anders) en als die groep van investeerders die het ook van uit een financieël/economisch standpunt bekijken merken dat er geen financiële opbrengst is, dan laten zij al snel verdere investeringen passeren en wordt het geld van zodra mogelijk weggehaald. Het is dus zaak om een balans te vinden daarin en daar durft al eens over gediscussieerd worden.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Weet je beste Sammy, bij Triodos had je de optie om je magere opbrengst ( intrest ) te schenken aan een goed doel, bij mij ging dat 100% naar het WWF ( Wereld Natuur Fonds ) omdat ik inderdaad een dierenvriend ben. Het Natuurhulpcentrum is bv. mijn erfgenaam.Sammy2 schreef: ↑15 februari 2024, 20:10"Ben vroeger klant geworden bij Ecopower voor mijn tweede verblijf en uit ook ideologische redenen, net als bij Triodos in de tijd".voorheenCP1234 schreef: ↑8 februari 2024, 19:26 Ben vroeger klant geworden bij Ecopower voor mijn tweede verblijf en uit ook ideologische redenen, net als bij Triodos in de tijd.
Bij Triodos ben ik gelukkig op tijd weg gegaan en Ecopower zijn mijn inziens nog grotere bedriegers.
Nu was ik daar vorig jaar net nadat ik de afrekening had gekregen van dat jaar en ik wilde de tellers eens vergelijken. Wat bleek, mijn werkelijke tellerstand was lager dan de eindwaarde op de afrekeningsfactuur van 2 jaar daarvoor. Eigenlijk had ik dus al meer dan een jaar voor niets betaald, daar zij geen abonnementsgeld vroegen en had ik nog een dikke eindfactuur vlak daarvoor gekregen voor het afgelopen jaar. Ik de werkelijke meterstanden via foto's doorgegeven aan fluvius, maar bij Ecopower geen gehoor, zo'n bedriegers kan je je niet voorstellen ...
Wat een mooi en ethisch edel doel om te beleggen in "groene" energie. Zonder winstoogmerk natuurlijk en de opbrengst heb je geschonken aan "dierenwelzijn"? Ja toch? De eerste instappers in zonnepanelen hebben het al snel doorgehad dat er hier enorme winsten mee te maken zijn! Ecologie; schei toch uit man/vrouw/divers!
En wie spreekt er hier over beleggen ?
Bij Ecopower was ik VERPLICHT 1 aandeel te kopen om er klant te worden en bij Triodis ging het om een spaarboekje.
Velen denken hier toch echt dat ze weten wat anderen doen of denken ...
Heel edelmoedige doelen... Goed voor de ziel; en een beetje reclame voor deze "goede" doelen. Vroeger ging het geld naar de kerk; kreeg je een betere plaats in de hemel. Hoe de tijden veranderen...voorheenCP1234 schreef: ↑16 februari 2024, 00:19Weet je beste Sammy, bij Triodos had je de optie om je magere opbrengst ( intrest ) te schenken aan een goed doel, bij mij ging dat 100% naar het WWF ( Wereld Natuur Fonds ) omdat ik inderdaad een dierenvriend ben. Het Natuurhulpcentrum is bv. mijn erfgenaam.Sammy2 schreef: ↑15 februari 2024, 20:10
"Ben vroeger klant geworden bij Ecopower voor mijn tweede verblijf en uit ook ideologische redenen, net als bij Triodos in de tijd".
En wie spreekt er hier over beleggen ?
Bij Ecopower was ik VERPLICHT 1 aandeel te kopen om er klant te worden en bij Triodis ging het om een spaarboekje.
Velen denken hier toch echt dat ze weten wat anderen doen of denken ...
Ja, gewoon de keuze tussen een normaal elektra tarief of een woeker tarief in crisis tijd.
Waar een tussenkomst van de staat voor sommigen heel welkom was.
Estate Guru believer.
Het is de opdracht van de politiek om energie "voor iedereen" betaalbaar te maken en niet sommigen hun factuur door anderen te laten betalen! Het is niet de taak om "schaarste" te creëren.
Kwestie van anderen niet te laten betalen.
Men zou makkelijk het tarief kunnen laten bepalen naargelang het verbruik in schijven. (of btw laten stijgen)
Zoals nu bijv. het tarief water basis en extra verbruik.
Maar ja zal ook wel niet goed zijn voor velen.
Estate Guru believer.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Blankenberge start nu ook met een energie coöperatie: klimaatbedrijf.
Binnenkort kan je inschrijven met tax-shelter.
Binnenkort kan je inschrijven met tax-shelter.