Energie en geld besparen de komende winter
Re: Energie en geld besparen de komende winter
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Die premies komen van Vlaanderen, niet van België.vortex schreef: ↑8 oktober 2022, 10:50Wat België uitspookt met subsidies heeft totaal geen belang op het globaal tekort aan panelen en omvormers, er is momenteel gewoon een tekort aan chips voor omvormers en een sterk toegenomen vraag naar zonnepanelen globaal.beyourself schreef: ↑8 oktober 2022, 10:15 Ik ben es benieuwd naar de prijs in 2024, wanneer er geen premies meer zijn. Aanbod zal dan toch ook uitstijgen boven de vraag en de prijs toch ook drukken?
Ik vraag mij af welke invloed die premies hebben op de prijs van de stielman.
Wanneer je bv je badkamer vernieuwt, moet je eens kijken wat hetzelfde element op Amazon kost, of een Duitse groothandel.
En ja, als je de stukken zelf koopt en de stielman zijn uren wilt betalen, zal hij zijn kat sturen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De echte vraag is hoeveel euro/kWh de groene kerel/vrouw integraal zal betalen tov de aardgasgetrouwe wanneer de aardgasprijs terug zakt. Iets zegt mij dat (waarschijnlijk de Vlaamse, gelet op bevoegdheid) overheid artificieel de gezakte aardgasprijs voor particulieren, grote bedrijven niet, zal verhogen met heffingen zodat uiteindelijk energie definitief duurder werd voor jan modaal en de kleine zelfstandige.beyourself schreef: ↑8 oktober 2022, 10:15Ik ben es benieuwd naar de prijs in 2024, wanneer er geen premies meer zijn. Aanbod zal dan toch ook uitstijgen boven de vraag en de prijs toch ook drukken?BDE86 schreef: ↑8 oktober 2022, 10:06 Zonnepanelen worden hier ook on hold gezet. Had gehoopt dat ze die premie van 1500euro gingen verlengen naar volgend jaar.
Ze hebben blijkbaar ook gigantische grote achterstand om omvormers aan te leveren. Gisteren nog een ondernemer gesproken, zijn daken liggen vol panelen, geen omvormers, dus die liggen daar maar voor niets.
Als je een CV gebruikt wordt er gezegd dat je best in de nacht een 15° aanhoudt. Maar moet je datzelfde eigenlijk ook doen als je een warmtepomp (lucht-lucht) gebruikt? Mijn intuitie zegt dat het niet nodig is en dat je beter gewoon x-uur voor je opstaat de warmtepomp laat opwarmen. Iemand een idee?
Met de premie die nu 5 maanden 200€ zal bedragen vraag ik mij toch af als ik niet beter mijn voorschot voor die maanden verhoog naar 200€ (is nu 135€), lijkt mij "veiliger" dat je effectief die premie krijgt? Nog mensen dit van plan?
Met de premie die nu 5 maanden 200€ zal bedragen vraag ik mij toch af als ik niet beter mijn voorschot voor die maanden verhoog naar 200€ (is nu 135€), lijkt mij "veiliger" dat je effectief die premie krijgt? Nog mensen dit van plan?
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Zit in hetzelfde geval... Vraag me dat ook af.
Gaan ze het verschil terugbetalen als je voorschot lager is dan de premie?
Dat is exact wat ik van plan ben, ja.
Gewoon uitzetten. Warmteverlies is er constant.gilberke schreef: ↑12 oktober 2022, 09:49 Als je een CV gebruikt wordt er gezegd dat je best in de nacht een 15° aanhoudt. Maar moet je datzelfde eigenlijk ook doen als je een warmtepomp (lucht-lucht) gebruikt? Mijn intuitie zegt dat het niet nodig is en dat je beter gewoon x-uur voor je opstaat de warmtepomp laat opwarmen. Iemand een idee?
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Kinderen opvoeden kost pakken geld.
""Uit hun onderzoek komen de volgende cijfers: Het prijskaartje in 2022 van een kind is voor een tweeoudergezin is 394.866 euro. Het prijskaartje in 2022 van een kind is voor een eenoudergezin is 339.210 euro. Het prijskaartje in 2002 van een kind was voor een tweeoudergezin 362.006 euro.19 aug. 2022 ""
Niet te vergeten de "" return "" welk een kind later als het gaat werken ophoest aan belastingen...
Al eens berekend hoeveel je bespaart door kinderloos te blijven???
Laatst gewijzigd door ludo op 12 oktober 2022, 11:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Als een temperatuur 22 ° is om 22 uur s'avonds.gilberke schreef: ↑12 oktober 2022, 09:49 Als je een CV gebruikt wordt er gezegd dat je best in de nacht een 15° aanhoudt. Maar moet je datzelfde eigenlijk ook doen als je een warmtepomp (lucht-lucht) gebruikt? Mijn intuitie zegt dat het niet nodig is en dat je beter gewoon x-uur voor je opstaat de warmtepomp laat opwarmen. Iemand een idee?
En s'morgens 15 ° zou alvast beginnen te isoleren.
En toch 15 ° is experimenteren aanbevolen wat het zuinigst van 15 naar 22 of s'nachts 18° aanhouden en dan naar 22°
Estate Guru believer.
Nergens, maar ik vertrouw het niet helemaal dat dat verband er niet zal blijven zijn.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Vraag is hoe ze dat gaan verrekenen als je voorschotfacturen lager zijn dan die 196 euro.