Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
TIP
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
De Australische lithiumverkenner Lake Resources heeft zijn Kachi-lithiumpekelproject in Argentinië met 6 jaar vertraagd en de kosten zullen naar verwachting met naar schatting $ 956 miljoen stijgen.
Kijk de 1e vertragingen beginnen al , zo snel heb je niet een Lithiumproject aan de gang .
We mogen erg blij zijn met alle Duitse aktieviteiten. Daar is meer reuring dan in Nederland. Komt misschien ook door de ceo van AMG in Duitsland. In Nederland en hier bij ons, in de media vrij stilbetreffende dit bedrijf, en al zijn aktiviteiten / uitbreidingen, aan de gang, en die op stapel staan.
Ook het onbeperkt uitlenen van aandelen , gaat maardoor. al dan niet bekend bij de portefeuille houders. Zag zojuist weer 250.000 bij I borrow desk in de dump..vraag me niet waarom ze dit blijven doen. De hedgefunds zien er blijkbaar een verdienmodel in, maar hebben globaal gezien steeds het deksel op hun neus gehad. ( Enkele maanden terug een rapport gelezen, aangaande short posities van de vele hedgefunds, die in dit aandeel zaten. Bleek dat de meesten short gingen, bij koersen tussen de 24 en 28 euro ( ondertussen een jaar en een half terug).
Vastgesteld dat het hun niet veel heeft opgebracht.
Schommelingen moeten erbij, genomen worden. Ben benieuwd waar we noteren binnen twee-drie jaar als de raffinaderij modules op volle kracht draaien + hun spodumene en vanadium produktieverhoging dit en volgend jaar.
Het zou me niet verbazen dat ze de geplande modules vervroegd opstarten, dan mag hun vijfjarig EBITDA plan weer bijgesteld worden, trouwens wat AMG feitelijk al voorzichtig gedaan heeft, ze voorzien een EBITDA van ten minstens 650 miljoen dollar binnen vijf jaar of EERDER, dat zegt al genoegd welk vertrouwen AMG heeft en dit is niet onbestaande als de lithium markt evolueert zoals aangenomen.
Kijk de 1e vertragingen beginnen al , zo snel heb je niet een Lithiumproject aan de gang .
We mogen erg blij zijn met alle Duitse aktieviteiten. Daar is meer reuring dan in Nederland. Komt misschien ook door de ceo van AMG in Duitsland. In Nederland en hier bij ons, in de media vrij stilbetreffende dit bedrijf, en al zijn aktiviteiten / uitbreidingen, aan de gang, en die op stapel staan.
Ook het onbeperkt uitlenen van aandelen , gaat maardoor. al dan niet bekend bij de portefeuille houders. Zag zojuist weer 250.000 bij I borrow desk in de dump..vraag me niet waarom ze dit blijven doen. De hedgefunds zien er blijkbaar een verdienmodel in, maar hebben globaal gezien steeds het deksel op hun neus gehad. ( Enkele maanden terug een rapport gelezen, aangaande short posities van de vele hedgefunds, die in dit aandeel zaten. Bleek dat de meesten short gingen, bij koersen tussen de 24 en 28 euro ( ondertussen een jaar en een half terug).
Vastgesteld dat het hun niet veel heeft opgebracht.
Schommelingen moeten erbij, genomen worden. Ben benieuwd waar we noteren binnen twee-drie jaar als de raffinaderij modules op volle kracht draaien + hun spodumene en vanadium produktieverhoging dit en volgend jaar.
Het zou me niet verbazen dat ze de geplande modules vervroegd opstarten, dan mag hun vijfjarig EBITDA plan weer bijgesteld worden, trouwens wat AMG feitelijk al voorzichtig gedaan heeft, ze voorzien een EBITDA van ten minstens 650 miljoen dollar binnen vijf jaar of EERDER, dat zegt al genoegd welk vertrouwen AMG heeft en dit is niet onbestaande als de lithium markt evolueert zoals aangenomen.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Durk van RTL-Z ( Nederl comm zender) had het erover dat de Chinese autoriteiten, de "dictator" volgens Biden, soms het "bewind" volgens media, de subsidies op electrische auto's zouden herstellen. Ik heb elders op het internet ook gelezen dat ze dat aan het overwegen waren. Als het herstel van die subsidies ook daadwerkelijk gebeurt geeft dat weer een flinke push op de lithiumprijs net als vorig jaar, en ook een extra druk op de Westerse auto industrie om meer haast te maken met nieuwe betaalbare kwalitatief goede electrische auto's op de markt te brengen.
( Koersgrafiek van vandaag : Reeds van bij opening, bij de TOP 3 van stijgers.
Na enkele dagen, van winstnemingen, opnieuw vertrokken, om de basis te leggen voor een stevig fundament in de grafiek van het aandeel.
Sommigen zouden beweren dat er een recessie voor de deur staat. Dat er mogelijk een recessie aan komt. Danny Reweghs ( Inside Beleggen denkt zelfs dat we voor een 10 jarige recessie staan. Uch. - Zijn chat 2 x de week, met hem, te volgen en te lezen elke dinsdag en donderdag op de site van inside beleggen.)
AMG : .... Na 3 weken, met wat artikels verschenen in Duitse media ( AMG / nood om de grondstoffen en verwerking nodig te hebben voor de energie transitie in Europa zelf te hebben ( toch trachten een stukje zelfvoorzienend te zijn ) - ( en dan krijgen ze tegen 2026 de 1e Lithiummijn in Europa in Zinnwald, en de eerste productiefaciliteit van Lithiumhydroxide in Europa, in Bitterfeld ( gaat trouwens met x 5 nog uitgebreid worden) - na 3 weken dus, AMG in Duitsland al veel bekender geworden, dan bij ons en in Nederland, na 10 jaar op de Amsterdamse Beurs te noteren.
In Duitsland wordt naar dit bedrijf gekeken, en zien een marktkapitalisatie / EBIDTA van iets van minder dan 4 voor dit jaar / en van iets van 3 voor volgend jaar.
Ze wrijven in hun ogen, en ..... vinden dit laag.
Analisten bij ons / fondsbeheerders, mag ik Paul Dhoore vermelden ? / Pascal Paepe ( ja, toch ook een professor) ? - AMG was bij hun niet gekend. Intereseeerde hun niet / volgden het niet.
KBC kende dit aandeel niet, en volgen het niet, maar hadden wel een jarenlang koopadviees staan voor Mithra ( 37,5 euro ) , Biocartis, en nog vele andere zeperts.
Het enige wat me bij bleef, van afgelopen herfst was in het beleggingsblaadje van de tijd - De Belegger, waar geschreven werd over AMG bij een koers van rond de 34,5 euro : Dit aandeel mag gekocht worden bij verdere terugval tot 30 euro.
Deze koers is niet gehaald. Potentiele kopers bleven op hun honger zitten, en hadden het aldus niet.
Ook hier in dit forum moesten velen er niet van hebben. Haalden er hun neus voor op.
---------------------------------------------
Ga in de toekomst minder posten. Reden is dat ik er eignlijk niet meer bij ben. Moest afscheid nemen van positie.
Ja, niets aan te doen. Met heel veel pijn in het hart.
( Maar heb er nog enkele honderden)
Succes elkeen.
( Koersgrafiek van vandaag : Reeds van bij opening, bij de TOP 3 van stijgers.
Na enkele dagen, van winstnemingen, opnieuw vertrokken, om de basis te leggen voor een stevig fundament in de grafiek van het aandeel.
Sommigen zouden beweren dat er een recessie voor de deur staat. Dat er mogelijk een recessie aan komt. Danny Reweghs ( Inside Beleggen denkt zelfs dat we voor een 10 jarige recessie staan. Uch. - Zijn chat 2 x de week, met hem, te volgen en te lezen elke dinsdag en donderdag op de site van inside beleggen.)
AMG : .... Na 3 weken, met wat artikels verschenen in Duitse media ( AMG / nood om de grondstoffen en verwerking nodig te hebben voor de energie transitie in Europa zelf te hebben ( toch trachten een stukje zelfvoorzienend te zijn ) - ( en dan krijgen ze tegen 2026 de 1e Lithiummijn in Europa in Zinnwald, en de eerste productiefaciliteit van Lithiumhydroxide in Europa, in Bitterfeld ( gaat trouwens met x 5 nog uitgebreid worden) - na 3 weken dus, AMG in Duitsland al veel bekender geworden, dan bij ons en in Nederland, na 10 jaar op de Amsterdamse Beurs te noteren.
In Duitsland wordt naar dit bedrijf gekeken, en zien een marktkapitalisatie / EBIDTA van iets van minder dan 4 voor dit jaar / en van iets van 3 voor volgend jaar.
Ze wrijven in hun ogen, en ..... vinden dit laag.
Analisten bij ons / fondsbeheerders, mag ik Paul Dhoore vermelden ? / Pascal Paepe ( ja, toch ook een professor) ? - AMG was bij hun niet gekend. Intereseeerde hun niet / volgden het niet.
KBC kende dit aandeel niet, en volgen het niet, maar hadden wel een jarenlang koopadviees staan voor Mithra ( 37,5 euro ) , Biocartis, en nog vele andere zeperts.
Het enige wat me bij bleef, van afgelopen herfst was in het beleggingsblaadje van de tijd - De Belegger, waar geschreven werd over AMG bij een koers van rond de 34,5 euro : Dit aandeel mag gekocht worden bij verdere terugval tot 30 euro.
Deze koers is niet gehaald. Potentiele kopers bleven op hun honger zitten, en hadden het aldus niet.
Ook hier in dit forum moesten velen er niet van hebben. Haalden er hun neus voor op.
---------------------------------------------
Ga in de toekomst minder posten. Reden is dat ik er eignlijk niet meer bij ben. Moest afscheid nemen van positie.
Ja, niets aan te doen. Met heel veel pijn in het hart.
( Maar heb er nog enkele honderden)
Succes elkeen.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
In Australie gewoon een 40% stijiging omdat ze in lithium gaan .
Errawarra Resources jumps 40% because the neighbours have lithium
Errawarra Resources (ASX: ERW) shares are up another 40% or so on Thursday in a delayed reaction to their announcments about lithium exploration.
Beleggers daar in Australie zijn er enthousiast over, en springen er op. En hier dumpen ze AMG.
Maar te zien vandaag : daling wordt prima opgevangen.
Bij een slechte beurs, vandaag stond het aandeel 5 minuutjes terug alweer op winst.
Errawarra Resources jumps 40% because the neighbours have lithium
Errawarra Resources (ASX: ERW) shares are up another 40% or so on Thursday in a delayed reaction to their announcments about lithium exploration.
Beleggers daar in Australie zijn er enthousiast over, en springen er op. En hier dumpen ze AMG.
Maar te zien vandaag : daling wordt prima opgevangen.
Bij een slechte beurs, vandaag stond het aandeel 5 minuutjes terug alweer op winst.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Errawarra Resources is een exploratie bedrijf...
Het is helemaal niet hetzelfde
Bovendien, als je de koers van Errawarra bekijkt, denk ik niet dat je jaloers moet zijn
Het is helemaal niet hetzelfde
Bovendien, als je de koers van Errawarra bekijkt, denk ik niet dat je jaloers moet zijn
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
En nu de werkelijkheid, kijk vooral naar de grafiek stroomopwekking en hoe die is opgebouwd.reteiP schreef: ↑19 juni 2023, 12:01 Een blik op de energie transitie in België. We zijn best goed bezig. De helft van de elektriciteitsvraag zal op korte termijn al groen zijn. Tien jaar geleden was dat nog minder dan 10%.
Voor de criticasters is misschien vooral de evolutie van de dalpunten van belang, als je daar een curve op gaat fitten gaat die ook mooi in stijgende lijn.
Dit en andere mooie grafiekjes zijn hier te vinden: https://apps.energiesparen.be/stroomvoo ... -grafieken
https://www.elia.be/nl/grid-data
Vlaanderen vergeet namelijk wat zaken.....zoals waar de stroom vandaan komt in de als er geen zon of wind is, en ook hoeveel we steeds invoeren uit het buitenland. We zijn helemaal niet goed bezig.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
"en nu de werkelijkheid" qua hautain posten kan dat tellen.Bassie schreef: ↑24 juni 2023, 08:55
En nu de werkelijkheid, kijk vooral naar de grafiek stroomopwekking en hoe die is opgebouwd.
https://www.elia.be/nl/grid-data
Vlaanderen vergeet namelijk wat zaken.....zoals waar de stroom vandaan komt in de als er geen zon of wind is, en ook hoeveel we steeds invoeren uit het buitenland. We zijn helemaal niet goed bezig.
PV productie wordt niet door Elia bijgehouden omdat dat decentrale productie is, dus je kan met die generation graph niet veel doen als je hernieuwbare energie procentueel wil zien.
Gelukkig hebben ze er een aparte pagina voor: https://www.elia.be/nl/grid-data/produc ... eproductie
5500 MW momenteel. Alle andere bronnen samen is ongeveer 4500 MW dus effectief >50% hernieuwbare energie.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Dat op zich is of wordt natuurlijk ook een probleem, die 5500MW zon moet je nog wel ter beschikking hebben in andere opwekking als backup. Idem voor wind, momenteel amper 300MW maar kon net zo goed 4500MW zijn, al de rest zou dan afgezet en of uitgevoerd worden. Bij een verdubbeling van wind en zon wordt het nog moeilijker, zon of wind op zich kan dan enkele uren het volledig binnenlands verbruik dekken, al de rest moet dan af of naar het buitenland. Andersom als er geen wind of zon is, moet men nog wel de capaciteit beschikbaar hebben. Een stukje kan wel opvangen worden met vraag sturing (prijs variaties) maar er gaan toch systemen aan het net moeten komen die stroom kunnen bufferen bij overaanbod en liefst ook weer kunnen afleveren bij tekorten.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Jij gelooft ook nog in sinterklaas denk ik, zal NOOIT lukken.reteiP schreef: ↑19 juni 2023, 12:01 Een blik op de energie transitie in België. We zijn best goed bezig. De helft van de elektriciteitsvraag zal op korte termijn al groen zijn. Tien jaar geleden was dat nog minder dan 10%.
Voor de criticasters is misschien vooral de evolutie van de dalpunten van belang, als je daar een curve op gaat fitten gaat die ook mooi in stijgende lijn.
En, ... sommige grafieken zijn er om gemanipuleerd te worden en zijn bestemd voor naïvelingen en lobbeïsten. (bij ons op het werk oogden de grafieken er steeds beter uit dan de werkelijkheid)
Snap niet waarom ze ons deze extra dure fratsen steeds door onze strot willen stampen.
Er zullen nog veel ontwikkelingen op dit niveau gebeuren, maar zal nog niet voor direkt zijn. Gent en Brugge zijn ook niet op één dag gebouwd, ze zijn nog steeds bezig.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Inderdaad, de beer is nog lang niet geschoten maar zijn vel is wel al drie keer verkocht. Het zal al een hele uitdaging worden om het huidig elektriciteitsverbruik duurzaam te maken. We gaan ook nog wat extra stroom nodig hebben om het transport duurzaam te maken, als men over een jaar of 15 zowat iedereen elektrisch wil laten rijden gaat er nog behoorlijk wat geïnvesteerd moeten worden in opwekking en het verzwaren van het net. Een tweede keer dat het vel reeds verkocht is, is aan de industrie die fossiel door stroom of groene waterstof wil gaan vervangen, ook daar zal een pak extra opwekking voor nodig zijn. En een derde keer is aan de ban op stookolie en aardgas voor verwarming, ook al worden warmtepompen gepromoot, die dingen gaan ook flink wat extra capaciteit vereisen. Kortom, de 10000MW die we vandaag nodig hebben kan gemakkelijk naar 20000MW of meer evolueren.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
- Die trends lopen al en toch stijgt ons elektriciteitsverbruik niet.
- De elektrificatie van transport is een gamechanger, het maakt het elektriciteitsnet dynamischer waardoor de penetratie van hernieuwbare bronnen veel makkelijker zal gaan. De 10% hernieuwbaar naar 50% hernieuwbaar op het grid is duidelijk makkelijker realiseerbaar dan de volgende 40%. Maar om ons primair energieverbruik te vergroenen hoeft dat ook niet, de elektrificatie van transport geeft ook bij de huidige elek.mix een enorme verbetering.
- Warmtepompen zelfs indien aangedreven door 100% gascentrales zijn qua primair verbruik zuiniger dan aardgasketels. Deze trend gaat uiteraard wel een impact hebben op het piekvermogen van het net, maar zelfs in die worst case periodes zitten we al aan 20% hernieuwbare energie. En je moet niet enkel naar de worst case periodes kijken, ook in de zomer wordt er warm water gemaakt. Los van alle collectieve beschouwingen is het ook voor de gebruiker een verbetering aangezien je kan koelen in de zomer met je warmtepomp.
- De elektrificatie van transport is een gamechanger, het maakt het elektriciteitsnet dynamischer waardoor de penetratie van hernieuwbare bronnen veel makkelijker zal gaan. De 10% hernieuwbaar naar 50% hernieuwbaar op het grid is duidelijk makkelijker realiseerbaar dan de volgende 40%. Maar om ons primair energieverbruik te vergroenen hoeft dat ook niet, de elektrificatie van transport geeft ook bij de huidige elek.mix een enorme verbetering.
- Warmtepompen zelfs indien aangedreven door 100% gascentrales zijn qua primair verbruik zuiniger dan aardgasketels. Deze trend gaat uiteraard wel een impact hebben op het piekvermogen van het net, maar zelfs in die worst case periodes zitten we al aan 20% hernieuwbare energie. En je moet niet enkel naar de worst case periodes kijken, ook in de zomer wordt er warm water gemaakt. Los van alle collectieve beschouwingen is het ook voor de gebruiker een verbetering aangezien je kan koelen in de zomer met je warmtepomp.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Die trends zijn nog maar pas beginnen lopen, hoeveel kilometers worden er vandaag procentueel elektrisch gereden, 1 a 2% bij personen vervoer?, 0% bij vrachtvervoer. Overschakeling op waterstof in bv staalindustrie is nog maar een toekomstplan, idem voor het elektrisch verwarmen van glasovens, zowat de ganse chemische industrie stookt op gas voor warmte opwekking, ook daar zit men nog niet veel verder dan wat warmte recuperatie met een flinke dosis greenwashing. Teelt onder glas wordt ook met gas gestookt, tegenwoordig met WKK, die stroom opwekking vervangen door elektrisch verwarmde serres, vliegtuigen, scheepvaart, enz...?
Op papier zijn al die extra accu's inderdaad een grote buffer om overschotten of tekorten op te vangen. Zal nog moeten blijken of de individuele auto bezitter bereid is om zijn accu daarvoor te laten gebruiken (gaat ten koste van de levensduur). Het 's nachts opladen zal nog wel lukken, het overdag laten ontladen tijdens de piekperiodes is nog iets anders. Vrees dat aanvankelijk het vooral de leasingvloot elektrisch wordt en dat die overdag op het werk geladen wordt.reteiP schreef: ↑26 juni 2023, 08:21 - De elektrificatie van transport is een gamechanger, het maakt het elektriciteitsnet dynamischer waardoor de penetratie van hernieuwbare bronnen veel makkelijker zal gaan. De 10% hernieuwbaar naar 50% hernieuwbaar op het grid is duidelijk makkelijker realiseerbaar dan de volgende 40%. Maar om ons primair energieverbruik te vergroenen hoeft dat ook niet, de elektrificatie van transport geeft ook bij de huidige elek.mix een enorme verbetering.
Kortom, de eerste stapjes worden idd gezet, dit zijn de gemakkelijkste stapjes met nog maar weinig impact. Klimaat neutraal in 2050 is nog maar 26 jaar hé, aan het huidig tempo gaat dat een dikke mislukking worden. De industrie zal altijd een kosten baten analyse maken, als een te hoog tempo betekent dat het elders meer rendabel kan, verhuist het naar landen waar er minder klimaat druk van de overheid komt. Arlanxeo is daar al een eerste voorbeeld van, dezelfde fabrieken in Canada en Singapore zijn door lagere energie prijzen en energie/prijs zekerheid rendabeler. Het verhuizen van industrie is natuurlijk ook een manier om de doelstelling te halen, hopelijk wordt dergelijke greenwashing dan gecompenseerd door wat we aan goederen importeren. Maar het zal natuurlijk weer gemakkelijker zijn om onze rommel goedkoper elders te laten maken om vervolgens met het vingertje naar de arbeidsomstandigheden, milieuvervuiling en de CO2 uitstoot van die landen te wijzen.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Wil niet in een anekdotische discussie verzanden maar mijn werkgever is alles nu full electric van bedrijfswagens. Heb 2 grote industriële klanten en daar loopt de elektrificatie toch ook wel erg hard. En dan spreken we over tientallen megawatts op een paar jaar tijd. Tout court zijn er ook wel veel meer energiebesparende projecten. Die kunnen ook de vraag naar primaire energie doen dalen zonder elektrificatie (benutten restwarmte ed.)
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Precies, want tijdens de piek-momenten, 19~20 uur in de avond zijn die bronnen niet (gegarandeerd of totaal on-)beschikbaar.vortex schreef: ↑25 juni 2023, 14:42Dat op zich is of wordt natuurlijk ook een probleem, die 5500MW zon moet je nog wel ter beschikking hebben in andere opwekking als backup. Idem voor wind, momenteel amper 300MW maar kon net zo goed 4500MW zijn, al de rest zou dan afgezet en of uitgevoerd worden. Bij een verdubbeling van wind en zon wordt het nog moeilijker, zon of wind op zich kan dan enkele uren het volledig binnenlands verbruik dekken, al de rest moet dan af of naar het buitenland. Andersom als er geen wind of zon is, moet men nog wel de capaciteit beschikbaar hebben. Een stukje kan wel opvangen worden met vraag sturing (prijs variaties) maar er gaan toch systemen aan het net moeten komen die stroom kunnen bufferen bij overaanbod en liefst ook weer kunnen afleveren bij tekorten.
Vandaar de piek-prijs bij de digitale meter, dat mensen gaan verbruiken als de zon schijnt. Het rare is dat ze aan de tweevoudige meter niet raken, daar kan ik ook niet bij.
Verder vinden de politiekers en groenen het steeds leuk om opwekking als xW/jaar te behandelen, want helemaal niet kan.
Dit is een realtime gebeuren, dus moet je constant meten en de opwekking moet constant die piek kunnen verwerken, dag en nacht. Gaat lachen worden, in 2030 heb ik de autostrade voor mij alleen tesamen met andere plof-rijders want alle staafmixers staan op de vluchtstrook zonder wattjes
Laat ze maar doen, ik investeer in synthetische energie, XTL dus (=diesel)....
--KNIP--
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Komt niet van mij, maar staat hier boven ; Bas : ....--KNIP--
Hier moet ik toch echt eens op reageren : Heb je vroeger nooit echt enig fatsoen aangeleerd ?
Blijkt van niet. Uw reactie is erg ongepast.
Hier moet ik toch echt eens op reageren : Heb je vroeger nooit echt enig fatsoen aangeleerd ?
Blijkt van niet. Uw reactie is erg ongepast.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Niet van Bassie wakker liggen, triestige en op iedereen jaloerse mens. Gewoon negeren.