Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
TIP
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Lijkt me aannemelijk, wat je schrijft.
We schrijven : najaar 2018 : Begin van een drastische prijsval in Vanadium en drastische prijsval in Lithium.
In 2019 vertraagde de economie wereldwijd, door o.a. toenemende handels spanningen USA - China.
En, .... 2020 : Toen kwam Corona , wereldwijd had dit kleine virusbeestje inderdaad een erg grote invloed, op gewoon alles.
- Technologies : Stijgende diensten, stijgende omzet voorspeld : Inderdaad : maar in de zomer van 2018 , speelde Corona vollop. Vliegtuigmaatschappijen cancelden gewoon al hun bestellingen, bij de vliegtuigbouwers (waar AMG o.a. aan leverde,eigenlijk voor al hun vliegtuig motoren)
Nu, we zijn voorjaar 2022 : Er zal terug meer gevlogen worden / meer op reis gegaan worden. Omzet kan bij Technologies ook terug naar omhoog.
En verder : 2018 / 2019 : De doorbraak (met o.a. wereldwijd de onafgebroken stroom aan nieuwe electrische modellen is ongezien.) In deze mate : was niet te voorzien in 2018 / 2019.
Het blijft me verbazen hoezeer eigenlijk alle autofabrikanten hun vizier richten op electrische wagens. Met bijhorende productie faciliteiten voor de autobatterijen.
(Toyota , altijd al een koele minaar geweest van electrisch, maakte aankondigingen van niet minder dan 15 verschillende modellen tegen 2025, in al hun sectoren)
Komt er in het najaar een "nieuwe " heel gemene variant van het virus naar boven : dan zou het inderdaad ook mogelijk zijn, dat al het hierboven staande opnieuw de prullenmand in kan. En er andere aanname's gaan gelden.
Mogelijk.
Dit zal dan voor AMG gelden, maar evenzeer ook voor andere bedrijven.
Anderzijds is de trein aan heel diverse klimaat maatregelen / energie transitie definitief vertrokken, en deze zal Oekraine, Corona, of Poetin niet kunnen tegenhouden.
LR
We schrijven : najaar 2018 : Begin van een drastische prijsval in Vanadium en drastische prijsval in Lithium.
In 2019 vertraagde de economie wereldwijd, door o.a. toenemende handels spanningen USA - China.
En, .... 2020 : Toen kwam Corona , wereldwijd had dit kleine virusbeestje inderdaad een erg grote invloed, op gewoon alles.
- Technologies : Stijgende diensten, stijgende omzet voorspeld : Inderdaad : maar in de zomer van 2018 , speelde Corona vollop. Vliegtuigmaatschappijen cancelden gewoon al hun bestellingen, bij de vliegtuigbouwers (waar AMG o.a. aan leverde,eigenlijk voor al hun vliegtuig motoren)
Nu, we zijn voorjaar 2022 : Er zal terug meer gevlogen worden / meer op reis gegaan worden. Omzet kan bij Technologies ook terug naar omhoog.
En verder : 2018 / 2019 : De doorbraak (met o.a. wereldwijd de onafgebroken stroom aan nieuwe electrische modellen is ongezien.) In deze mate : was niet te voorzien in 2018 / 2019.
Het blijft me verbazen hoezeer eigenlijk alle autofabrikanten hun vizier richten op electrische wagens. Met bijhorende productie faciliteiten voor de autobatterijen.
(Toyota , altijd al een koele minaar geweest van electrisch, maakte aankondigingen van niet minder dan 15 verschillende modellen tegen 2025, in al hun sectoren)
Komt er in het najaar een "nieuwe " heel gemene variant van het virus naar boven : dan zou het inderdaad ook mogelijk zijn, dat al het hierboven staande opnieuw de prullenmand in kan. En er andere aanname's gaan gelden.
Mogelijk.
Dit zal dan voor AMG gelden, maar evenzeer ook voor andere bedrijven.
Anderzijds is de trein aan heel diverse klimaat maatregelen / energie transitie definitief vertrokken, en deze zal Oekraine, Corona, of Poetin niet kunnen tegenhouden.
LR
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Schaarse grondstoffen: bedreiging of uitkomst?
Door Martine Hafkamp op maandag 28 februari 2022
Martine Hafkamp is oprichter, eigenaar en algemeen directeur van Fintessa Vermogensbeheer. Fintessa is genomineerd voor een Gouden Stier in de categorie Vermogensbeheerders.
Rusland is goed voor ruim 10 procent van de wereldwijde olieproductie, maar zijn rol als gasleverancier is voor Europa veel belangrijker. Behalve olie en gas exporteert het land ook veel metalen. De prijzen van aluminium, nikkel en fosfaat volgden die van de brandstoffen. Geen enkel land exporteert zoveel tarwe als Rusland. Samen met Oekraïne voorziet het vele miljoenen mensen van een van de belangrijkste voedingsstoffen. Ook de prijs hiervan explodeerde.
Hier komen de twee grootste bedreigingen van de financiële markten van dit moment samen. De oorlog in Oekraïne zorgt op zichzelf al voor veel onrust onder beleggers maar versterkt daarnaast ook nog eens dat andere gevaar, de steeds verder oplopende inflatie. De prijzen van grondstoffen waren al twee jaar aan het stijgen en tot op heden de voornaamste veroorzaker van de overal zich manifesterende prijsstijgingen. Een militair conflict in uitgerekend een regio waar veel belangrijke grondstoffen vandaan komen is net wat de wereldeconomie even niet nodig heeft.
Of het nu om olie, aardgas, industriële metalen of landbouwgrondstoffen gaat, sinds de piek uit de zomer van 2008 zaten de prijzen van grondstoffen in een dalende trend. Tussen 2008 en 2020 daalde de Bloomberg Commodity Index van 237 naar 59 punten, een verlies van 75 procent, en dat in een periode waarin de aandelenmarkten juist aan een historische rally bezig waren. Onder beleggers waren grondstoffen dan ook niet erg populair. Gezien het niet erg lonende prijsniveau hadden mijnbouwers en energiebedrijven weinig reden hun investeringen op te voeren. Dalende prijzen leidden tot minder aanbod; de varkenscyclus in optima forma.
Toen kwam het coronavirus. Wereldwijd verschoof de consumptie van diensten naar goederen. Bovendien ontstonden overal logistieke problemen bij het vervoer van de grondstoffen. Toen de economie weer aantrok ontstonden enorme tekorten aan zo’n beetje alles. De prijzen van olie, aardgas, koper, koffie, aluminium, palladium, platina, nikkel, graan, varkensbuiken en ga zo maar verder schoten de lucht in. Opeens was daar de terugkeer van een fenomeen dat eigenlijk al lang was vergeten: inflatie.
Enigszins onwennig reageerden centrale bankiers en beleggers aanvankelijk nog met de gedachte dat deze plotse inflatie net zo snel weer zou verdwijnen zodra het virus op zijn retour zou zijn. Maar dat bleek ijdele hoop. Vervolgens deed het wapengekletter in Oekraïne er nog een schepje bovenop. Inmiddels is de grondstoffenindex alweer verdubbeld sinds de bodem van 2020 en het ziet er niet naar uit dat er snel verandering in deze trend zal komen. De ontstane tekorten door achterblijvende investeringen en logistieke problemen zullen niet zomaar verdwijnen. Er is niet even snel een alternatief voor bijvoorbeeld olie en aardgas beschikbaar. De alternatieve energiebronnen schieten daarvoor nog tekort. De vraag naar allerhande industriële metalen zoals koper zal door de energietransitie alleen maar verder toenemen.
Insiders spreken van het begin van een langdurige opgaande grondstoffencyclus. Dergelijke cycli kunnen meerdere decennia duren. Zover in de toekomst kijken is moeilijk, maar het lijkt geen wilde gok om te stellen dat de opgaande trend in zo’n beetje alle grondstoffen wel even blijft voortduren. De pandemie en de oorlog hebben een trend die niet uit kon blijven alleen maar versterkt.
Voor beleggers op zoek naar een bescherming tegen inflatie biedt dat ook mogelijkheden. Het is niet ondenkbaar dat de grondstoffenmarkt zich wederom in tegengestelde richting zal bewegen aan de aandelenmarkt, of er in ieder geval weinig correlatie mee zal hebben. Daarmee is het sowieso een goede aanvulling op een beleggingsportefeuille. Waar kun je je immers beter beveiligen tegen inflatie dan bij de voornaamste veroorzakers ervan? Niet alleen de klassieke vluchthavens goud en zilver, maar zo’n beetje alle grondstoffen bieden uitkomst.
Door Martine Hafkamp op maandag 28 februari 2022
Martine Hafkamp is oprichter, eigenaar en algemeen directeur van Fintessa Vermogensbeheer. Fintessa is genomineerd voor een Gouden Stier in de categorie Vermogensbeheerders.
Rusland is goed voor ruim 10 procent van de wereldwijde olieproductie, maar zijn rol als gasleverancier is voor Europa veel belangrijker. Behalve olie en gas exporteert het land ook veel metalen. De prijzen van aluminium, nikkel en fosfaat volgden die van de brandstoffen. Geen enkel land exporteert zoveel tarwe als Rusland. Samen met Oekraïne voorziet het vele miljoenen mensen van een van de belangrijkste voedingsstoffen. Ook de prijs hiervan explodeerde.
Hier komen de twee grootste bedreigingen van de financiële markten van dit moment samen. De oorlog in Oekraïne zorgt op zichzelf al voor veel onrust onder beleggers maar versterkt daarnaast ook nog eens dat andere gevaar, de steeds verder oplopende inflatie. De prijzen van grondstoffen waren al twee jaar aan het stijgen en tot op heden de voornaamste veroorzaker van de overal zich manifesterende prijsstijgingen. Een militair conflict in uitgerekend een regio waar veel belangrijke grondstoffen vandaan komen is net wat de wereldeconomie even niet nodig heeft.
Of het nu om olie, aardgas, industriële metalen of landbouwgrondstoffen gaat, sinds de piek uit de zomer van 2008 zaten de prijzen van grondstoffen in een dalende trend. Tussen 2008 en 2020 daalde de Bloomberg Commodity Index van 237 naar 59 punten, een verlies van 75 procent, en dat in een periode waarin de aandelenmarkten juist aan een historische rally bezig waren. Onder beleggers waren grondstoffen dan ook niet erg populair. Gezien het niet erg lonende prijsniveau hadden mijnbouwers en energiebedrijven weinig reden hun investeringen op te voeren. Dalende prijzen leidden tot minder aanbod; de varkenscyclus in optima forma.
Toen kwam het coronavirus. Wereldwijd verschoof de consumptie van diensten naar goederen. Bovendien ontstonden overal logistieke problemen bij het vervoer van de grondstoffen. Toen de economie weer aantrok ontstonden enorme tekorten aan zo’n beetje alles. De prijzen van olie, aardgas, koper, koffie, aluminium, palladium, platina, nikkel, graan, varkensbuiken en ga zo maar verder schoten de lucht in. Opeens was daar de terugkeer van een fenomeen dat eigenlijk al lang was vergeten: inflatie.
Enigszins onwennig reageerden centrale bankiers en beleggers aanvankelijk nog met de gedachte dat deze plotse inflatie net zo snel weer zou verdwijnen zodra het virus op zijn retour zou zijn. Maar dat bleek ijdele hoop. Vervolgens deed het wapengekletter in Oekraïne er nog een schepje bovenop. Inmiddels is de grondstoffenindex alweer verdubbeld sinds de bodem van 2020 en het ziet er niet naar uit dat er snel verandering in deze trend zal komen. De ontstane tekorten door achterblijvende investeringen en logistieke problemen zullen niet zomaar verdwijnen. Er is niet even snel een alternatief voor bijvoorbeeld olie en aardgas beschikbaar. De alternatieve energiebronnen schieten daarvoor nog tekort. De vraag naar allerhande industriële metalen zoals koper zal door de energietransitie alleen maar verder toenemen.
Insiders spreken van het begin van een langdurige opgaande grondstoffencyclus. Dergelijke cycli kunnen meerdere decennia duren. Zover in de toekomst kijken is moeilijk, maar het lijkt geen wilde gok om te stellen dat de opgaande trend in zo’n beetje alle grondstoffen wel even blijft voortduren. De pandemie en de oorlog hebben een trend die niet uit kon blijven alleen maar versterkt.
Voor beleggers op zoek naar een bescherming tegen inflatie biedt dat ook mogelijkheden. Het is niet ondenkbaar dat de grondstoffenmarkt zich wederom in tegengestelde richting zal bewegen aan de aandelenmarkt, of er in ieder geval weinig correlatie mee zal hebben. Daarmee is het sowieso een goede aanvulling op een beleggingsportefeuille. Waar kun je je immers beter beveiligen tegen inflatie dan bij de voornaamste veroorzakers ervan? Niet alleen de klassieke vluchthavens goud en zilver, maar zo’n beetje alle grondstoffen bieden uitkomst.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Het gaat hard naar beneden vandaag ![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Donderdag namiddag, omstreeks 15.30 : 700.000 aandelen opgenomen bij I borrow desk ( een platform, dat aangeeft hoeveel aandelen beschikbaar zijn om te shorten) .
700.000 aandelen opgenomen om te shorten dus.
( En er zijn maar rond de 31.4 miljoen aandelen)
Vrijdagmorgen dadelijk mee begonnen. (Er zijn hiervan " maar " 100.000 in gezet vrijdag. )
Kan er ook niets aan veranderen.
Dergelijks zien we echt niet op de Brusselse Beurs.
Als hier een " populair " aandeel een paar % daalt, schrijven kranten dat dadelijk koopjesjagers klaar staan, om van de solden gebruik te maken.
Idem, eveneens : o.a. (om maar een paar te noemen) : Prosus , Just eat Takeaway (JET) , TomTOm (al jaren en jaren - bedrijf is beslist veel meer waard, resultaten waren wel niet goed )
Maar dus ook : Ja, prosus. Velen schreven in het draadje : HOLDINGS : Niet te vatten dit , deze daling. Inderdaad. Tencent alleen al is al veel en veel meer waard. (En verbaas me ongelooflijk, waarom Sofina bij ons zo goed blijft liggen)
700.000 aandelen opgenomen om te shorten dus.
( En er zijn maar rond de 31.4 miljoen aandelen)
Vrijdagmorgen dadelijk mee begonnen. (Er zijn hiervan " maar " 100.000 in gezet vrijdag. )
Kan er ook niets aan veranderen.
Dergelijks zien we echt niet op de Brusselse Beurs.
Als hier een " populair " aandeel een paar % daalt, schrijven kranten dat dadelijk koopjesjagers klaar staan, om van de solden gebruik te maken.
Idem, eveneens : o.a. (om maar een paar te noemen) : Prosus , Just eat Takeaway (JET) , TomTOm (al jaren en jaren - bedrijf is beslist veel meer waard, resultaten waren wel niet goed )
Maar dus ook : Ja, prosus. Velen schreven in het draadje : HOLDINGS : Niet te vatten dit , deze daling. Inderdaad. Tencent alleen al is al veel en veel meer waard. (En verbaas me ongelooflijk, waarom Sofina bij ons zo goed blijft liggen)
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
VRT nws
Oekraïne heeft een rijke bodem met granen, ertsen en mineralen: de oorlog zal wereldwijd een impact hebben
Oekraïne is een van de grootste landen in Europa en bezit bovendien een rijke bodem en ondergrond: van de meest vruchtbare landbouwgronden tot mijnen met steenkool, ertsen, mineralen en vooral erg zeldzame grondstoffen voor een moderne economie (en defensie). De oorlog zal dus wereldwijd een impact hebben op de bevoorrading van voedsel, maar ook die van grondstoffen voor de industrie en technologie.
Jos De Greef
za 05 mrt 15:37
Oekraïne heeft zowat alles mee -behalve een lange grens met Rusland dan- om op termijn een economisch "power house" te worden. Ook in de Sovjettijd was het al een erg ontwikkeld land in de toenmalige unie. Sindsdien is het land een erg belangrijke leverancier geworden van tal van producten voor de wereldhandel en sommigen daarvan zijn erg cruciaal. De huidige oorlog zou dus op tal van vlakken globaal een probleem kunnen worden.
Sinds de economische verdragen met de EU uit 2014 -mede de aanleiding voor het conflict met Rusland- is Oekraïne een belangrijke partner voor Europa geworden. De EU is nu al de belangrijkste handelspartner voor het land met een marktaandeel van 40 procent. Omgekeerd is Oekraïne pas de 18e handelspartner van de Unie, maar dat aandeel groeide de voorbije jaren erg snel aan, goed voor een handel van 43 miljard euro in 2019. (Lees verder onder de foto).
Oekraïne levert zowat van alles aan de EU: het is een van de belangrijkste uitvoerders van granen waaronder tarwe, soja, maïs, plantaardige olie maar ook ertsen zoals ijzer, staalproducten en afgewerkte producten zoals machines. Er zitten ook erg veel zeldzame mineralen in de Oekraïense bodem die op weinig plaatsen voorkomen, maar essentieel zijn voor de ontwikkeling van moderne economieën en technologie. Die werden in Oekraïne nog niet massaal ontgonnen, maar trokken de voorbije jaren steeds meer de aandacht van investeerders uit Europa, de VS, China, India en Australië.
Laad uw batterijen op met lithium
Een van die belangrijke metalen is lithium, iets wat u elke dag gebruikt. Dat is weliswaar nog niet echt schaars, maar de vraag ernaar stijgt exponentieel net als de prijs op de internationale markten. Lithium is een belangrijk element voor elektrische batterijen en dan denkt u aan uw smartphone, camera's, computers en elektronica alom, maar vooral voor de omschakeling naar elektrische voertuigen en lithium is dus cruciaal voor het klimaat.
Dat lithium slingert helaas niet overal "en masse" rond: zowat drievierde van de export komt uit China, Congo of Australië, maar ook Oekraïne en Rusland hebben grote reserves van dat metaal. De prijs op de wereldmarkt stijgt erg snel en dat kan nu enkel nog meer worden door de oorlog. Daarnaast bezit Oekraïne ook reserves aan erg zeldzame mineralen voor de moderne IT-sector.
Daarnaast zijn zowel Rusland als Oekraïne belangrijke exporteurs van grote hoeveelheden ertsen voor meer traditionele metalen zoals ijzer, koper en nikkel. Dat geldt echter ook voor belangrijke producten als palladium (in uitlaten van voertuigen) en titanium (belangrijk voor de lucht- en ruimtevaart). Uiteraard zijn dat ook nuttige grondstoffen voor defensie.
Oekraïne heeft een rijke bodem met granen, ertsen en mineralen: de oorlog zal wereldwijd een impact hebben
Oekraïne is een van de grootste landen in Europa en bezit bovendien een rijke bodem en ondergrond: van de meest vruchtbare landbouwgronden tot mijnen met steenkool, ertsen, mineralen en vooral erg zeldzame grondstoffen voor een moderne economie (en defensie). De oorlog zal dus wereldwijd een impact hebben op de bevoorrading van voedsel, maar ook die van grondstoffen voor de industrie en technologie.
Jos De Greef
za 05 mrt 15:37
Oekraïne heeft zowat alles mee -behalve een lange grens met Rusland dan- om op termijn een economisch "power house" te worden. Ook in de Sovjettijd was het al een erg ontwikkeld land in de toenmalige unie. Sindsdien is het land een erg belangrijke leverancier geworden van tal van producten voor de wereldhandel en sommigen daarvan zijn erg cruciaal. De huidige oorlog zou dus op tal van vlakken globaal een probleem kunnen worden.
Sinds de economische verdragen met de EU uit 2014 -mede de aanleiding voor het conflict met Rusland- is Oekraïne een belangrijke partner voor Europa geworden. De EU is nu al de belangrijkste handelspartner voor het land met een marktaandeel van 40 procent. Omgekeerd is Oekraïne pas de 18e handelspartner van de Unie, maar dat aandeel groeide de voorbije jaren erg snel aan, goed voor een handel van 43 miljard euro in 2019. (Lees verder onder de foto).
Oekraïne levert zowat van alles aan de EU: het is een van de belangrijkste uitvoerders van granen waaronder tarwe, soja, maïs, plantaardige olie maar ook ertsen zoals ijzer, staalproducten en afgewerkte producten zoals machines. Er zitten ook erg veel zeldzame mineralen in de Oekraïense bodem die op weinig plaatsen voorkomen, maar essentieel zijn voor de ontwikkeling van moderne economieën en technologie. Die werden in Oekraïne nog niet massaal ontgonnen, maar trokken de voorbije jaren steeds meer de aandacht van investeerders uit Europa, de VS, China, India en Australië.
Laad uw batterijen op met lithium
Een van die belangrijke metalen is lithium, iets wat u elke dag gebruikt. Dat is weliswaar nog niet echt schaars, maar de vraag ernaar stijgt exponentieel net als de prijs op de internationale markten. Lithium is een belangrijk element voor elektrische batterijen en dan denkt u aan uw smartphone, camera's, computers en elektronica alom, maar vooral voor de omschakeling naar elektrische voertuigen en lithium is dus cruciaal voor het klimaat.
Dat lithium slingert helaas niet overal "en masse" rond: zowat drievierde van de export komt uit China, Congo of Australië, maar ook Oekraïne en Rusland hebben grote reserves van dat metaal. De prijs op de wereldmarkt stijgt erg snel en dat kan nu enkel nog meer worden door de oorlog. Daarnaast bezit Oekraïne ook reserves aan erg zeldzame mineralen voor de moderne IT-sector.
Daarnaast zijn zowel Rusland als Oekraïne belangrijke exporteurs van grote hoeveelheden ertsen voor meer traditionele metalen zoals ijzer, koper en nikkel. Dat geldt echter ook voor belangrijke producten als palladium (in uitlaten van voertuigen) en titanium (belangrijk voor de lucht- en ruimtevaart). Uiteraard zijn dat ook nuttige grondstoffen voor defensie.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
'AMG profiteert van prijsstijging vanadium'
(ABM FN-Dow Jones) AMG Advanced Metallurgical Group profiteert van de sterk gestegen prijzen voor vanadium. Dit stelt analist Stijn Demeester van ING woensdag. - 09.03.2022
Sinds de inval in Oekraïne is de prijs voor vanadium in de VS sterk gestegen, ziet de analist. Dit jaar staat de prijs al 53 procent hoger. Rusland is een grote producent van vanadium, verklaart Demeester. Het land is goed voor circa 17 procent van het wereldvolume.
En AMG is de enige producent van ferrovanadium in de VS, met diens fabriek in Ohio. De capaciteit van deze faciliteit wordt dit jaar verdubbeld.
Als de huidige prijzen zo blijven, dan schat ING dat de EBITDA dit jaar met 20 miljoen dollar extra wordt gespekt en zelfs met 40 miljoen in 2023. "Daarmee is er sprake van een tweede winstaanjager, naast de erg hoge lithiumprijzen."
ING heeft een koopadvies op AMG met een koersdoel van 38,00 euro. Het aandeel stijgt woensdag 10,6 procent naar 33,06 euro.
(ABM FN-Dow Jones) AMG Advanced Metallurgical Group profiteert van de sterk gestegen prijzen voor vanadium. Dit stelt analist Stijn Demeester van ING woensdag. - 09.03.2022
Sinds de inval in Oekraïne is de prijs voor vanadium in de VS sterk gestegen, ziet de analist. Dit jaar staat de prijs al 53 procent hoger. Rusland is een grote producent van vanadium, verklaart Demeester. Het land is goed voor circa 17 procent van het wereldvolume.
En AMG is de enige producent van ferrovanadium in de VS, met diens fabriek in Ohio. De capaciteit van deze faciliteit wordt dit jaar verdubbeld.
Als de huidige prijzen zo blijven, dan schat ING dat de EBITDA dit jaar met 20 miljoen dollar extra wordt gespekt en zelfs met 40 miljoen in 2023. "Daarmee is er sprake van een tweede winstaanjager, naast de erg hoge lithiumprijzen."
ING heeft een koopadvies op AMG met een koersdoel van 38,00 euro. Het aandeel stijgt woensdag 10,6 procent naar 33,06 euro.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Door Paul Weeteling - IEX Premium
op vrijdag 11 maart 2022
Premium
AMG: vanadiumprijs wordt wakker
AMG: STRONG BUY KOERS: €35,20 KOERSDOEL: €44 UPSIDE: 25%
Samenvatting:
Kosten en afzetprijzen lopen beide rap op
Metaalprijzen waarschijnlijk voor langere tijd hoog
Taxaties significant omhoog ondanks hogere kosten
Koersdoel naar €44
Nu de lithiumprijs op recordhoogte noteert en de energietransitie een nieuwe boost krijgt vanuit de oorlog in Oekraïne, gaat alle aandacht uit naar het witte metaal. Het feit dat AMG ook volop inzet op vanadium is daarmee bijna in de vergetelheid geraakt. Tot medio vorig jaar was het grootste deel van de investeringen zelfs gericht op vanadium en de ermee samenhangende joint venture met Shell.
Wij zijn de sterke positie van AMG op dit gebied echter niet vergeten en nu de vanadiumprijs scherp omhoog krult, is er alle reden hier aandacht aan te besteden. Eind vorig jaar schreven we namelijk nog: "Dat de vanadiumprijs voorzichtig omhoog krult is op korte termijn de meest gunstige ontwikkeling en wanneer dit doorzet zal ik in de volgende analyse wel overgaan tot een verhoging van de taxaties voor 2022."
Dat punt is nu bereikt en dus gaan we over tot een verhoging van de taxaties en het koersdoel.
Hoge olieprijs drukt winststijging
Dat we nu de taxaties verhogen terwijl die in de vorige analyse nog licht verlaagd werden vanwege scherp oplopende kosten, heeft alles te maken met de snelheid waarmee belangrijke metaalprijzen dit jaar oplopen. Lithium is sinds de jaarcijfers (24-2) van AMG grofweg met 5% in prijs gestegen en vanadium zelfs met meer dan 30%.
Lithium en vanadium zijn met afstand de belangrijkste metalen voor AMG en dergelijke prijsstijgingen zijn pure winst. Dit verklaart dat taxaties op zo'n korte termijn flink op kunnen lopen.
Metaalprijzen zullen waarschijnlijk voor langere tijd hoog blijven
Er zijn wel een paar ontwikkelingen die voor langere tijd invloed zullen hebben op de prijzen van de metalen. Ten eerste is er de algehele versnelling naar duurzame energiebronnen van machtsblokken om meer energie-onafhankelijk te worden. Dit geeft een flinke boost aan de vraag naar lithium en in mindere mate vanadium voor de productie van lithium- en vanadiumbatterijen. Op korte termijn kan het aanbod niet zo snel opschalen, dus een hoge lithiumprijs staat voor de rest van dit jaar en mogelijk nog langer sowieso in de kaarten.
Vanadium is mogelijk op grote schaal voor vanadium-redox-flowbatterijen nodig, en wordt met name ingezet voor het verharden van staal. Vooral in de VS is voor het verduurzamen van het energiesysteem en het uit de grond stampen van een eigen chipindustrie flink wat staal nodig. Goede vooruitzichten dus voor de vraag naar vanadium en het aanbod uit Rusland (circa 20% wereldwijd) valt volledig weg in de VS zolang het land geboycot wordt.
In het vierde kwartaal van dit jaar komt de nieuwe vanadium-recyclingfaciliteit van AMG in de VS volledig online en daarmee wordt de totale capaciteit verdubbeld. Daarbij komt dat de joint venture met Shell die de vanadium-recyclingtechnologie van AMG toepast voor het winnen van vanadium uit olieraffinage-afval interessanter wordt naarmate de vanadiumprijs oploopt. Dit is dus een wildcard voor aandeelhouders van AMG.
Taxaties en koersdoel omhoog
De recente prijsstijgingen van lithium en vanadium zouden op jaarbasis conservatief geschat tot een verhoging van de Ebitda moeten leiden van $55-60 miljoen. Corrigeren we dit arbitrair met $25-30 miljoen voor hogere directe kosten vanwege de gestegen olieprijs en hogere indirecte kosten dan resteert een opwaartse aanpassing van de verwachte Ebitda voor dit en volgend jaar van $30 miljoen. Dit werkt in grote mate door onder aan de streep.
We rekenen erop dat de invloed van eenmalige posten op de nettowinst volgend jaar stevig afneemt en deze parameter volgend jaar een betere graadmeter zal zijn voor de winstgevendheid. Daarnaast gaan we ervan uit dat de metaalprijzen voor langere tijd hoog blijven, waarbij we opmerken dat met name de huidige extreem hoge lithiumprijs niet vastgehouden hoeft te worden om onderstaande taxaties te realiseren.
Wanneer we het koersdoel baseren op 10 keer de winst voor volgend jaar rolt er een target uit van €44. Deze waardering houdt het midden tussen de lage waardering die een grondstofbedrijf zou moeten hebben in hoogtijdagen van de cyclus en de stappen die AMG zet om zijn positie in de waardeketen van met name lithium te verbeteren. Ook de Technology-divisie trekt de waardering omhoog.
AMG
2018A
2019A
2020A
2021A
2022E
2023E
Omzet ($ mln) 1.310 1.190 937 1.205 1.550 1.750
Aangepaste Ebitda ($ mln) 220 200 66,8 137 240 310
Nettowinst ($ mln) 90 -50 -42 14 105 140
Winst per aandeel ($) 2,97 -1,64 -1,47 0,44 3,31 4,42
Koerswinstverhouding 11 - - 71,7 11,6 8,7
Dividend ($) 0,55 0,44 0,25 0,30 0,58 0,60
Dividendrendement 2,2% 1,8% 0,98% 1% 1,6% 1,6%
Tabel: Kerncijfers AMG (bron: Beleggersdesk)
Koersdoel €44 is in het huidige beeld conservatief
Tot slot merken we op dat het koersdoel onder de huidige marktomstandigheden zeer conservatief is. Wanneer de lithiumprijs dit niveau langer vasthoudt en de vanadiumprijs de opwaartse trend voortzet, zal de winst fors hoger uitvallen dan bovenstaande taxaties aangeven. De taxaties moet daarom ook gezien worden als een compromis tussen enerzijds de sterk opgelopen metaalprijzen en anderzijds de onzekerheid of de huidige prijsniveaus gedurende de rest van het jaar kunnen worden vastgehouden. Daarnaast werken prijsstijgingen van onder andere olie ook door aan de kostenkant.
Als alles meezit kan ons langetermijnkoersdoel van €52 dit jaar al op het bord komen.
AMG mag nog steeds gekocht worden door beleggers met een bovengemiddelde risicotolerantie.
STRONG BUY
Dit aandeel is op dit moment en tegen deze koers koopwaardig
Strong Buy op 11 maart 2022 13:25
AMG heeft vol de wind in zeilen dankzij hard oplopende prijzen van lithium en vanadium. Pas vanaf het lopende kwartaal wegen de gestegen grondstofprijzen mee in de winst en die kan vanuit daar verder klimmen. Op langere termijn telt dat de vooruitzichten voor de vraag naar metalen en technologieën die de duurzaamheidsrevolutie ondersteunen ijzersterk zijn. De waardering is vriendelijk. AMG blijft interessant voor beleggers met een bovengemiddelde risicotolerantie.
op vrijdag 11 maart 2022
Premium
AMG: vanadiumprijs wordt wakker
AMG: STRONG BUY KOERS: €35,20 KOERSDOEL: €44 UPSIDE: 25%
Samenvatting:
Kosten en afzetprijzen lopen beide rap op
Metaalprijzen waarschijnlijk voor langere tijd hoog
Taxaties significant omhoog ondanks hogere kosten
Koersdoel naar €44
Nu de lithiumprijs op recordhoogte noteert en de energietransitie een nieuwe boost krijgt vanuit de oorlog in Oekraïne, gaat alle aandacht uit naar het witte metaal. Het feit dat AMG ook volop inzet op vanadium is daarmee bijna in de vergetelheid geraakt. Tot medio vorig jaar was het grootste deel van de investeringen zelfs gericht op vanadium en de ermee samenhangende joint venture met Shell.
Wij zijn de sterke positie van AMG op dit gebied echter niet vergeten en nu de vanadiumprijs scherp omhoog krult, is er alle reden hier aandacht aan te besteden. Eind vorig jaar schreven we namelijk nog: "Dat de vanadiumprijs voorzichtig omhoog krult is op korte termijn de meest gunstige ontwikkeling en wanneer dit doorzet zal ik in de volgende analyse wel overgaan tot een verhoging van de taxaties voor 2022."
Dat punt is nu bereikt en dus gaan we over tot een verhoging van de taxaties en het koersdoel.
Hoge olieprijs drukt winststijging
Dat we nu de taxaties verhogen terwijl die in de vorige analyse nog licht verlaagd werden vanwege scherp oplopende kosten, heeft alles te maken met de snelheid waarmee belangrijke metaalprijzen dit jaar oplopen. Lithium is sinds de jaarcijfers (24-2) van AMG grofweg met 5% in prijs gestegen en vanadium zelfs met meer dan 30%.
Lithium en vanadium zijn met afstand de belangrijkste metalen voor AMG en dergelijke prijsstijgingen zijn pure winst. Dit verklaart dat taxaties op zo'n korte termijn flink op kunnen lopen.
Metaalprijzen zullen waarschijnlijk voor langere tijd hoog blijven
Er zijn wel een paar ontwikkelingen die voor langere tijd invloed zullen hebben op de prijzen van de metalen. Ten eerste is er de algehele versnelling naar duurzame energiebronnen van machtsblokken om meer energie-onafhankelijk te worden. Dit geeft een flinke boost aan de vraag naar lithium en in mindere mate vanadium voor de productie van lithium- en vanadiumbatterijen. Op korte termijn kan het aanbod niet zo snel opschalen, dus een hoge lithiumprijs staat voor de rest van dit jaar en mogelijk nog langer sowieso in de kaarten.
Vanadium is mogelijk op grote schaal voor vanadium-redox-flowbatterijen nodig, en wordt met name ingezet voor het verharden van staal. Vooral in de VS is voor het verduurzamen van het energiesysteem en het uit de grond stampen van een eigen chipindustrie flink wat staal nodig. Goede vooruitzichten dus voor de vraag naar vanadium en het aanbod uit Rusland (circa 20% wereldwijd) valt volledig weg in de VS zolang het land geboycot wordt.
In het vierde kwartaal van dit jaar komt de nieuwe vanadium-recyclingfaciliteit van AMG in de VS volledig online en daarmee wordt de totale capaciteit verdubbeld. Daarbij komt dat de joint venture met Shell die de vanadium-recyclingtechnologie van AMG toepast voor het winnen van vanadium uit olieraffinage-afval interessanter wordt naarmate de vanadiumprijs oploopt. Dit is dus een wildcard voor aandeelhouders van AMG.
Taxaties en koersdoel omhoog
De recente prijsstijgingen van lithium en vanadium zouden op jaarbasis conservatief geschat tot een verhoging van de Ebitda moeten leiden van $55-60 miljoen. Corrigeren we dit arbitrair met $25-30 miljoen voor hogere directe kosten vanwege de gestegen olieprijs en hogere indirecte kosten dan resteert een opwaartse aanpassing van de verwachte Ebitda voor dit en volgend jaar van $30 miljoen. Dit werkt in grote mate door onder aan de streep.
We rekenen erop dat de invloed van eenmalige posten op de nettowinst volgend jaar stevig afneemt en deze parameter volgend jaar een betere graadmeter zal zijn voor de winstgevendheid. Daarnaast gaan we ervan uit dat de metaalprijzen voor langere tijd hoog blijven, waarbij we opmerken dat met name de huidige extreem hoge lithiumprijs niet vastgehouden hoeft te worden om onderstaande taxaties te realiseren.
Wanneer we het koersdoel baseren op 10 keer de winst voor volgend jaar rolt er een target uit van €44. Deze waardering houdt het midden tussen de lage waardering die een grondstofbedrijf zou moeten hebben in hoogtijdagen van de cyclus en de stappen die AMG zet om zijn positie in de waardeketen van met name lithium te verbeteren. Ook de Technology-divisie trekt de waardering omhoog.
AMG
2018A
2019A
2020A
2021A
2022E
2023E
Omzet ($ mln) 1.310 1.190 937 1.205 1.550 1.750
Aangepaste Ebitda ($ mln) 220 200 66,8 137 240 310
Nettowinst ($ mln) 90 -50 -42 14 105 140
Winst per aandeel ($) 2,97 -1,64 -1,47 0,44 3,31 4,42
Koerswinstverhouding 11 - - 71,7 11,6 8,7
Dividend ($) 0,55 0,44 0,25 0,30 0,58 0,60
Dividendrendement 2,2% 1,8% 0,98% 1% 1,6% 1,6%
Tabel: Kerncijfers AMG (bron: Beleggersdesk)
Koersdoel €44 is in het huidige beeld conservatief
Tot slot merken we op dat het koersdoel onder de huidige marktomstandigheden zeer conservatief is. Wanneer de lithiumprijs dit niveau langer vasthoudt en de vanadiumprijs de opwaartse trend voortzet, zal de winst fors hoger uitvallen dan bovenstaande taxaties aangeven. De taxaties moet daarom ook gezien worden als een compromis tussen enerzijds de sterk opgelopen metaalprijzen en anderzijds de onzekerheid of de huidige prijsniveaus gedurende de rest van het jaar kunnen worden vastgehouden. Daarnaast werken prijsstijgingen van onder andere olie ook door aan de kostenkant.
Als alles meezit kan ons langetermijnkoersdoel van €52 dit jaar al op het bord komen.
AMG mag nog steeds gekocht worden door beleggers met een bovengemiddelde risicotolerantie.
STRONG BUY
Dit aandeel is op dit moment en tegen deze koers koopwaardig
Strong Buy op 11 maart 2022 13:25
AMG heeft vol de wind in zeilen dankzij hard oplopende prijzen van lithium en vanadium. Pas vanaf het lopende kwartaal wegen de gestegen grondstofprijzen mee in de winst en die kan vanuit daar verder klimmen. Op langere termijn telt dat de vooruitzichten voor de vraag naar metalen en technologieën die de duurzaamheidsrevolutie ondersteunen ijzersterk zijn. De waardering is vriendelijk. AMG blijft interessant voor beleggers met een bovengemiddelde risicotolerantie.
-
- Sr. Member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 09 aug 2020
- Contacteer:
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Lanciared, jij bent duidelijk een believer (ik ook, kocht AMG aan 32 euro 1 jaar geleden), maar ondanks alles is de koers nu 35 euro, dat blijft teleurstellend.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Ik denk dat we op hetzelfde moment gekocht hebben want ik heb ook aan 32 gekocht. Achteraf bekeken had ik beter bijgekocht wanneer het een tijdje geleden fors gezakt was.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
17,24€ hier. Denk pas winst te pakken rond de 50€.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Ja, Charles, het is gelijk het is.Charlesvdw schreef: ↑12 maart 2022, 15:24 Lanciared, jij bent duidelijk een believer (ik ook, kocht AMG aan 32 euro 1 jaar geleden), maar ondanks alles is de koers nu 35 euro, dat blijft teleurstellend.
Koers, eigenlijk een jaar terug aan iets van een 32 euro, nu : Eigenlijk idem.
Bij shortsell.nl te zien, dat afgelopen jaar nog iets van een 20 / 30 tal hedge funds, met in totaal iets van een 17,5 % short zaten. En, .... de koers blijven bespelen. Noem het manipuleren, om hun belangen ( short dus ) te verdedigen.
Nu, wat er natuurlijk ook van aan is, is op vele dagen een kompleet gebrek aan kopers.
Algoritmes zien dit uiteraard ook, maar dus een gebrek aan kopers.
Want ook bij ons is dit bedrijf nog vrij niet gekend. ( noteert nochthans op de midcap / Amsterdam )
Ben ik een believer ? Wie niet ?
Kurt van Steelandt ( redacteur bij De Tijd ) noemde AMG een jaartje terug één van de meest interessante aandelen in Amsterdam.
Ik heb AMG gekocht aan koersen rond de 8,5 euro, eind 2010 ; en heb ook gekocht, nog in najaar 2018 aan koersen rond de 42,5 euro.
( Iets er voren stond er een artikel in De Belegger, met grafiek erbij, en met onderschrift : Komend van 52 euro , nu 42 euro : Daling is genoeg geweest. Mag opnieuw gekocht worden.
Nu zijn we dus 12 maart. En één ieder kan de grafieken van de Vanadium en Lithium prijzen bekijken ( link al meerdere malen gepost hier)
En kan niet anders dan tot besluit komen dat dit bedrijf te laag gewaardeerd is. En dus koopwaardig is.
4 afzonderlijke takken ; alleen al de Lithium tak is meer waard dan de huidige koers.
Ergens in november 2021 gaf N. Inberg ( deaandeelhouder.nl ) een waarde ( rekening houdend met waardering aanverwante bedrijven. ) van 3 miljard - alleen al maar voor de Lithium tak ( op berichten, begin november dat er interesse zou zijn voor dit geheel )
Bij IEX kwamen ze aan een bedrag van 2 miljard.
En artikel heb ik nog ergens liggen, in een artikel bij een Duitse site, achter betaalmuur stond een interview met Ceo Schimmelbush, waar hij reageerde op de prijs dat Bank of America op de waarde van de Lithium afdeling geplakt had. ( 1,4 miljard ) Kan wat meer zijn vertelde hij.
Wat er ook van aan is , de Lithium prijs is sindsdien onafgebroken blijven stijgen / blijven doorstijgen.
En, komt heel duidelijk het verhaal van Vanadium er nu bij ( prijs iets van + 60 % sinds begin van dit jaar )
Conclusie : Met de grondstoffen , alleen al maar Grafiet, Lithium en Vanadium zit AMG in het middelpunt van de energie transitie . En dit thema blijft nog wel, dacht tot minimum 2030 als HOT topic in elke agenda wereldwijd.
Nu met deze oorlog in Oekraïne, wordt deze energie transitie nog wat versneld.
Dit bedrijf is daar goed in gepositioneerd.
Laatst gewijzigd door lanciared op 12 maart 2022, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Nog even iets, Charles, bekijk het even langs de andere kant, ondanks dat de prijs van Lithium, iets van x 8 gegaan is , ( en de prijs van Vanadium ( als grondstof / opslag ) in de veel grotere Redox Flow Batteries x 2 gegaan is - is de koers van AMG gewoon blijven liggen. Zelfde koers.Charlesvdw schreef: ↑12 maart 2022, 15:24 Lanciared, jij bent duidelijk een believer (ik ook, kocht AMG aan 32 euro 1 jaar geleden), maar ondanks alles is de koers nu 35 euro, dat blijft teleurstellend.
Dus wil je kopen / bijkopen , of instappen : Neen, de koers is nog niet te hard gestegen. Nog niet te ver vooruitgelopen.
Nog positief nieuws : Gisteren in de slotcall van IEX : Grootste stijger dit jaar in Amsterdam : AMG : + 25 % erbij, sinds januari.
( en wat ook vast te stellen is, in dit barslechte beursklimaat ( waar alles zowat gaat ontregeld geraken, toevoerketens, stijgende transportkosten, stijgende grondstoffen, stijgende personeelskosten, stijgende energiekosten - met stijgende inflatie - en komende renteverhogingen ) blijft dit aandeel goed liggen. Niet met de meute mee achteruit.
Wil je dit jaar rendement behalen met aandelen, moet je bijzonder goed selecteren lijkt me.
Daarstraks nog gelezen : " Bij gelijk welk bedrijf kan momenteel geen outlook gegeven worden.
Door de oorlog in Oekraïne : gewoon de hele keten te onvoorspelbaar. " ......
:....... AMG al de 2e maal met een outlook verhoging naar buiten gekomen.
Huidige outlook van EBITDA van min. 225 miljoen dollar ( of meer ) terug te conservatief . Gaat beslist meer worden. En zal ook nogmaals naar boven bijgesteld worden.
--------------------
Nog verder iets meer bijkomende info.
In een persbericht, april 2017, net nadat Tesla hun model 3 voorstelde, en er al dadelijk 300. 000 bestellingen geplaatst werden ; kwam AMG met een PB naar buiten, dat bij hun Mibra mijn, in Brazilië, ze een berg spudumeen liggen hadden van 11,2 miljoen ton , met een Lithium gehalte van 6,5 % ( referentie is 6 % ).
Was voor hun een bijproduct ( ik zou haast zeggen een afvalproduct ) van hun Tantalium winning aldaar.
Daarom ook zegt het bestuur steeds dat zij een low cost producer zijn van Lithium.
Met deze ongeziene stijgingen van Lithium prijs kan gesproken worden van het witte goud.
Alleen al deze berg van ( al iets van gebruikt ) 11 miljoen ton , zou de markt kapitalisatie al waard zijn.
Grafiek : www.tradingeconomics.com/commodity/lithium
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Lithium Prices Have Nearly Doubled In 2022 Amid Insane Commodity Rally
But few, if any, green metals have witnessed a price explosion as epic as that of lithium.
After more than quadrupling in value last year, lithium carbonate continues to soar in 2022, according to Benchmark Mineral Intelligence. The mid-March assessment by the battery supply chain research outfit shows that battery-grade lithium carbonate (EXW China, =99.5% Li2CO3) is averaging $76,700 a tonne, up 10% over just two weeks and 95% since the beginning of the year. A year ago, the commodity was trading at $13,400 a tonne.
The rally in lithium hydroxide, used in high-nickel content cathode manufacture, is accelerating, up 120% so far this year, narrowing the discount to lithium carbonate, which historically is priced below hydroxide.
Benchmark says that Chinese inventory levels for hydroxide, carbonate, and spodumene feedstock remain very low, substaining the high price environment:
www.zerohedge.com/commodities/lithium...
But few, if any, green metals have witnessed a price explosion as epic as that of lithium.
After more than quadrupling in value last year, lithium carbonate continues to soar in 2022, according to Benchmark Mineral Intelligence. The mid-March assessment by the battery supply chain research outfit shows that battery-grade lithium carbonate (EXW China, =99.5% Li2CO3) is averaging $76,700 a tonne, up 10% over just two weeks and 95% since the beginning of the year. A year ago, the commodity was trading at $13,400 a tonne.
The rally in lithium hydroxide, used in high-nickel content cathode manufacture, is accelerating, up 120% so far this year, narrowing the discount to lithium carbonate, which historically is priced below hydroxide.
Benchmark says that Chinese inventory levels for hydroxide, carbonate, and spodumene feedstock remain very low, substaining the high price environment:
www.zerohedge.com/commodities/lithium...
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
(ABM FN-Dow Jones) 04.04.2022 : Berenberg heeft maandag het koersdoel voor AMG verhoogd van 37,00 naar 46,00 euro bij handhaving van het koopadvies.
Volgens analist Andreas Markou is de outlook die AMG in februari afgaf voor dit jaar inmiddels gedateerd, door de gestegen metaalprijzen en dan vooral die voor lithium en vanadium.
AMG mikt voor heel 2022 op een EBITDA van 225 miljoen dollar of meer.
"De gestegen metaalprijzen geven AMG wind in de zeilen", aldus Markou. De analist verhoogde de EBITDA-ramingen voor dit jaar en volgend jaar tot 260 en 270 miljoen dollar. Eerder mikte hij op respectievelijk 195 en 224 miljoen dollar.
Zodoende kwam Markou uit op een hoger koersdoel.
Het koopadvies werd gehandhaafd met het oog op de voorziene groei voor AMG dankzij strategische projecten, innovaties en omdat de markt het ESG-potentieel van AMG nog altijd onderschat.
Volgens analist Andreas Markou is de outlook die AMG in februari afgaf voor dit jaar inmiddels gedateerd, door de gestegen metaalprijzen en dan vooral die voor lithium en vanadium.
AMG mikt voor heel 2022 op een EBITDA van 225 miljoen dollar of meer.
"De gestegen metaalprijzen geven AMG wind in de zeilen", aldus Markou. De analist verhoogde de EBITDA-ramingen voor dit jaar en volgend jaar tot 260 en 270 miljoen dollar. Eerder mikte hij op respectievelijk 195 en 224 miljoen dollar.
Zodoende kwam Markou uit op een hoger koersdoel.
Het koopadvies werd gehandhaafd met het oog op de voorziene groei voor AMG dankzij strategische projecten, innovaties en omdat de markt het ESG-potentieel van AMG nog altijd onderschat.
Re: Energie transitie en AMG ; Een blik richting 2030
Mooie cijfers voor AMG en toch zakt het weer in elkaar. Iemand die dit snapt?