Energiedelen Zonnepanelen?
Re: Energiedelen Zonnepanelen?
Kun je maar met 1 ander gezin energiedelen of met meerdere bijvoorbeeld 4 gezinnen?
Of moet je dan een energiegemeenschap met rechtspersoonlijkheid zijn, kan dit dan als vzw?
Of moet je dan een energiegemeenschap met rechtspersoonlijkheid zijn, kan dit dan als vzw?
De systemen, voorwaarden, wat kan en niet kan is vrij duidelijk uitgelegd op https://www.vreg.be/nl/energiedelen-en- ... oonverkoop
ben dit momenteel ook aan het bekijken
concreet zie ik bij eneco tariefkaart van december volgende info
energie component kwartaalprijs 46.13 cent
injectie maand 11.53 cent
een verschil van 34.6 cent
dit is enkel de energiecomponent, de rest blijft identiek vermoed ik.
Mijn zus woont in nederland, maar heeft haar woning in belgie nog, in het weekend is ze in belgie.
Dus in theorie kan ik haar teveel overkopen en kost het me +34,6 cent minder als ik van haar koop. (voorbeeld van december)
Als ik naar de tariefkaart van september kijk, dan kost het me -15.09 cent.
Aan de gemiddelde jaarprijs is dit +19.53 cent. (40.5-20.97)
Ik heb reeds zonnepanelen en electrische wagen, en mijn verbruik was nog ongeveer 3000kwh.
Dus als ik er 1000kwh kan van gebruiken dan is dit een verschil van 195.3 euro op mijn factuur.
klopt mijn redenering?
concreet zie ik bij eneco tariefkaart van december volgende info
energie component kwartaalprijs 46.13 cent
injectie maand 11.53 cent
een verschil van 34.6 cent
dit is enkel de energiecomponent, de rest blijft identiek vermoed ik.
Mijn zus woont in nederland, maar heeft haar woning in belgie nog, in het weekend is ze in belgie.
Dus in theorie kan ik haar teveel overkopen en kost het me +34,6 cent minder als ik van haar koop. (voorbeeld van december)
Als ik naar de tariefkaart van september kijk, dan kost het me -15.09 cent.
Aan de gemiddelde jaarprijs is dit +19.53 cent. (40.5-20.97)
Ik heb reeds zonnepanelen en electrische wagen, en mijn verbruik was nog ongeveer 3000kwh.
Dus als ik er 1000kwh kan van gebruiken dan is dit een verschil van 195.3 euro op mijn factuur.
klopt mijn redenering?