Energielening
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
-
- Newbie
- Contacteer:
Energielening
Wij willen graag een energielening afsluiten voor een (energetische) verbouwing.
Momenteel is de gemiddelde rente bij de meeste banken rond de 3,45%
Gezien de OLO (gemiddelde rente aan het zakken is), wat denken jullie dat de rente op korte termijn gaat doen?
(ik weet dat niemand in de toekomst kan kijken, maar een trend is misschien een goede indicator)
Momenteel is de gemiddelde rente bij de meeste banken rond de 3,45%
Gezien de OLO (gemiddelde rente aan het zakken is), wat denken jullie dat de rente op korte termijn gaat doen?
(ik weet dat niemand in de toekomst kan kijken, maar een trend is misschien een goede indicator)
Re: Energielening
Als je naar de trend kijkt, zitten we nog steeds in een stevige rente stijging
Trend zegt natuurlijk niks, de ernst van het probleem bij sommige banken zal veel meer invloed hebben over het rente beleid van centraal banken. Wanneer blijkt dat het over een storm in een glas water gaat en huidig gekende problemen opgelost geraken en er geen lijken meer uit de kast vallen, zullen centraal banken voort (moeten) doen met het bestrijden van inflatie en kunnen we op de kortetermijnrente een verdere rente stijging verwachten. Als er in het andere geval nog meer grote problemen boven water komen, gaan centraal banken en overheden wel moeten bijspringen, een rente pauze of zelfs rente verlaging is dan waarschijnlijk. Maar of de langere termijnrente op de markt dan ook gaat zakken is maar de vraag. Destijds tijdens de kredietcrisis (uitloper van de bankencrisis) liep de rente juist heel sterk op, enerzijds door het opdrogen van liquiditeit en anderzijds door het verlagen van krediet ratings. Met andere woorden, ik zie nog niet meteen een pad naar lagere rentes
Trend zegt natuurlijk niks, de ernst van het probleem bij sommige banken zal veel meer invloed hebben over het rente beleid van centraal banken. Wanneer blijkt dat het over een storm in een glas water gaat en huidig gekende problemen opgelost geraken en er geen lijken meer uit de kast vallen, zullen centraal banken voort (moeten) doen met het bestrijden van inflatie en kunnen we op de kortetermijnrente een verdere rente stijging verwachten. Als er in het andere geval nog meer grote problemen boven water komen, gaan centraal banken en overheden wel moeten bijspringen, een rente pauze of zelfs rente verlaging is dan waarschijnlijk. Maar of de langere termijnrente op de markt dan ook gaat zakken is maar de vraag. Destijds tijdens de kredietcrisis (uitloper van de bankencrisis) liep de rente juist heel sterk op, enerzijds door het opdrogen van liquiditeit en anderzijds door het verlagen van krediet ratings. Met andere woorden, ik zie nog niet meteen een pad naar lagere rentes
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als dat een interessante investering is waarvoor je moet lenen, dan leen je dat gewoon ongeacht de rente.pietervero schreef: ↑19 maart 2023, 11:10 Wij willen graag een energielening afsluiten voor een (energetische) verbouwing.
4% rente is peanuts.
Je kan ook wachten tot je lening 6%, 8%, 10% kost natuurlijk.
Als het iets is waarvoor je bv. op jaarbasis 5% of misschien zelfs 10% bespaart dan vind ik 3,45% te verantwoorden. Als het bv. om iets gaat zoals ramen waardoor je energiewinst te verwaarlozen is (bv. van een 1,1 naar 0,9) ... Dan zou ik nog eens nadenken of een lening dan wel interessant is.