energieleverancier bij aankoop huis ?
Re: energieleverancier bij aankoop huis ?
oei, eerlijk gezegd weet ik het niet. Als je veranderd van leverancier moet het drie maand op voorhand. Ik zou me hieraan houden om officieel over te schakelen. Desnoods stopzetten nuon Comfort en op tijd nuon budget aanvragen?
De klantendienst van nuon is niet altijd even behulpzaam (hangt er van af wie je aan de lijn hebt). Toen ik verhuisde heb ik 6 maanden lang problemen gehad met nuon (veel bellen, veel bevestiging gekregen, maar neits veranderde!)... dat was de reden waarom ik ook overschakel naar andere leverancier.
Ik weet niet of een mail "rechtsgeldig" is, maar je kan je overschakeling per mail vragen (ze zullen er zeker op antwoorden binnen de 4 dagen) en dan heb je al iets op papier wat dan kan helpen voor eventuele verdere afhandeling. Mij heeft het destijds wel geholpen.
De klantendienst van nuon is niet altijd even behulpzaam (hangt er van af wie je aan de lijn hebt). Toen ik verhuisde heb ik 6 maanden lang problemen gehad met nuon (veel bellen, veel bevestiging gekregen, maar neits veranderde!)... dat was de reden waarom ik ook overschakel naar andere leverancier.
Ik weet niet of een mail "rechtsgeldig" is, maar je kan je overschakeling per mail vragen (ze zullen er zeker op antwoorden binnen de 4 dagen) en dan heb je al iets op papier wat dan kan helpen voor eventuele verdere afhandeling. Mij heeft het destijds wel geholpen.
Misschien is het dan wel best om de aanvraag tot een switch via een aangetekend schrijven te doenongeveer 4 maand voor de echte vervaldatum. In elk geval bedankt voor je info...
Ben 5 jaar bij NUON geweest voor elec en gas. Nooit meer, ze antwoorden altijd traag en ontwijkend. Het kleine broertje van electrabel zou ik haaast denken. Hun gas is pokkeduur, de stroom valt mee.indigo schreef:Lanius, jij schakelt blijkbaar over van Nuon naar een andere leverancier. Voor onszelf hebben wij nu een Nuon Comfort contract voor 3 jaar dat afloopt in augustus 2010. Wij zouden graag overschakelen op Nuon budget. Ik heb reeds contact opgenomen met Nuon met de vraag of wij VOOR de vervaldag gratis een switch konden maken naar Nuon budget maar ik kreeg daar 2 keer een ontwijkend antwoord op. Het enige wat ze antwoorden is dat een switch binnen de Nuon familie gratis is maar op de vraag of wij voor een gratis switch moeten wachten tot de vervaldatum wordt geen antwoord gegeven.... Weet jij soms of wij VOOR de vervaldag van ons nuon comfortcontract gratis kunnen switchen naar Nuon budget ? Als ik de contractvoorwaarden lees, staat er geen echte uitleg over switchen, wel over vergoeding wegens contractbreuk bij overschakelen naar een andere provider.
Alvast bedankt; Ik hoop dat jij (of iemand anders) daar iets meer over weet....
Ik zit nu bij lampiris voor gas en elc. Alle 2 de goedkoopste voor mij.
Ze zijn wel slinks bij Nuon, ik kreeg deze week een brief met wat lijkt op reclame voor een "gratis" voordeelbon van 30 euro in hun online webshop, maar als je wat beter tussen de lijntjes leest is het in feite de verplichte verwittiging dat je zonder tegenbericht uw huidig contract bij hen verlengt.
Enkel de laatste zin in de tekst:
)
laten vermoeden dat et wel iets meer is dan wat een lokkertje
En op die achterkant staan dan de nieuwe tarieven maar met als laatste regel:
Enkel de laatste zin in de tekst:
En de voetnoot(in kleinere fontIndien u niet op dit mooie aanbod ingaat, dan blijft u genieten van prijszekerheid in de komende 3 jaar
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
Startte uw levering of werd uw levering van Nuon energie hernieuwd tussen 1 en 30 november 2007? Bekijk dan op de keerzijde de prijzen voor elektriciteit en aardgas die voor u van toepassing zijn voor de volgende leveringstermijn van 36 maanden
laten vermoeden dat et wel iets meer is dan wat een lokkertje
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
En op die achterkant staan dan de nieuwe tarieven maar met als laatste regel:
Deze lijn staat dan wel in het vet en in een kader ;-), maar ik vrees dat velen dit zullen missen.De Nuon Besparingsgarantie is niet meer van toepassing op uw Nuon-contract