energieleverancier bij aankoop huis ?
energieleverancier bij aankoop huis ?
Beste,
Onze zoon heeft een huis gekocht waar Elektrabel de huidige energieleverancier is. Is hij verplicht om elektrabel aan te houden als energieleverancier of is hij vrij om een andere te kiezen ? Brengt dit extra kosten mee als het contract vna de vorige eigenaars nog nie verlopen is ?
MVG,
indigo
Onze zoon heeft een huis gekocht waar Elektrabel de huidige energieleverancier is. Is hij verplicht om elektrabel aan te houden als energieleverancier of is hij vrij om een andere te kiezen ? Brengt dit extra kosten mee als het contract vna de vorige eigenaars nog nie verlopen is ?
MVG,
indigo
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: energieleverancier bij aankoop huis ?
Het staat uw zoon vrij om te bepalen welke energieleverancier hij kiest.
Met het contract van de vorige eigenaar heeft hij niets te maken. Dit kan dus onmogelijk voor extra kosten zorgen.
Met het contract van de vorige eigenaar heeft hij niets te maken. Dit kan dus onmogelijk voor extra kosten zorgen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor uw info
Gewoon de goedkoopste leverancier kiezen en geen contract voor gas en elektriciteit bij dezelfde leverancier kiezen. Op dit moment is voor elektriciteit Ephony de goekoopste en voor gas Lampiris.
Wook schreef:Gewoon de goedkoopste leverancier kiezen en geen contract voor gas en elektriciteit bij dezelfde leverancier kiezen. Op dit moment is voor elektriciteit Ephony de goekoopste en voor gas Lampiris.
Dat we voor gas kunnen stellen dat Lampiris bijna zeker de goedkoopste is vrij duidelijk maar voor electriciteit zou ik geen namen van leveranciers gaan noemen omdat het voor iedereen simpelweg een ander is. http://www.vreg.be" onclick="window.open(this.href);return false; is dan een goede tip als je weet hoeveel je jaarlijks verbruik ongeveer is.
Tip: misschien is het handig om eerst een paar maanden bij een bepaalde leverancier te zitten om dan daarna over te schakelen zodat je je facturen kunt spreiden in de loop van het jaar.
We zijn ook van plan om Lampiris te nemen voor de gaslevering. Voor levering van elektriciteit komt Nuon er in zijn geval het beste uit.
Men is niet verplicht om de leverancier van de vorige eigenaar mee over te nemen.
Wat betreft de goedkoopste leverancier.Dat is in iedere gemeente verschillend.De leveranciers hanteren overal dezelfde tarieven maar het zijn de intercommunales(dit zijn diegene die elec. of gas aan huis brengen) die grotendeels de verschillen op uw factuur bepalen.En iedere gemeente of regio heeft een andere intercommunale.Deze kun je niet kiezen.www.vregg.be is inderdaad de ideale bron om te zien wie in uw gemeente de goedkoopste is.
Wat betreft de goedkoopste leverancier.Dat is in iedere gemeente verschillend.De leveranciers hanteren overal dezelfde tarieven maar het zijn de intercommunales(dit zijn diegene die elec. of gas aan huis brengen) die grotendeels de verschillen op uw factuur bepalen.En iedere gemeente of regio heeft een andere intercommunale.Deze kun je niet kiezen.www.vregg.be is inderdaad de ideale bron om te zien wie in uw gemeente de goedkoopste is.
-
- Full Member
- Contacteer:
Even een rechtzetting het is http://www.vreg.be" onclick="window.open(this.href);return false; en de creg controleert alles. Wat je ook kan doen is een leverancier zoeken zonder vaste kosten en dan moet je niet zitten rekenen maar via de vreg kom je er wel uit wat de beste leverancier is voor gas en voor electriciteit. Beide hoeven niet bij dezelfde, zelfs beter voor elk een aparte zoeken.
Bedankt allemaal voor de info....
En wat wordt het nu of hoe gaat hij het aanpakken?
Voor elektriciteit komt Nuon budget er best uit en voor gas zal het Lampiris worden
hier Ebem voor gas en Ecopower voor elektriciteit
-
- Full Member
- Contacteer:
johan d schreef:hier Ebem voor gas en Ecopower voor elektriciteit
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
In mei wordt het voor mij ecopower voor de electriciteit en lampyris voor gas. Zou goedkoper moeten zijn dan wat ik nu heb (heb nu groene stroom nuon en gas nuon)
Lanius, jij schakelt blijkbaar over van Nuon naar een andere leverancier. Voor onszelf hebben wij nu een Nuon Comfort contract voor 3 jaar dat afloopt in augustus 2010. Wij zouden graag overschakelen op Nuon budget. Ik heb reeds contact opgenomen met Nuon met de vraag of wij VOOR de vervaldag gratis een switch konden maken naar Nuon budget maar ik kreeg daar 2 keer een ontwijkend antwoord op. Het enige wat ze antwoorden is dat een switch binnen de Nuon familie gratis is maar op de vraag of wij voor een gratis switch moeten wachten tot de vervaldatum wordt geen antwoord gegeven.... Weet jij soms of wij VOOR de vervaldag van ons nuon comfortcontract gratis kunnen switchen naar Nuon budget ? Als ik de contractvoorwaarden lees, staat er geen echte uitleg over switchen, wel over vergoeding wegens contractbreuk bij overschakelen naar een andere provider.
Alvast bedankt; Ik hoop dat jij (of iemand anders) daar iets meer over weet....
Alvast bedankt; Ik hoop dat jij (of iemand anders) daar iets meer over weet....