Energieleverancier kiezen - eindeloze opgave
Re: Energieleverancier kiezen - eindeloze opgave
Dit is hetzelfde. Bij Energie.be bedraagt deze jaarlijkse vergoeding (abonnementskost genoemd door hun) 25€/jaar.
Energie.be beschrijft dit zo in hun voorwaarden:
De abonnementskost is een forfaitaire jaarlijkse vergoeding voor onze operationele kosten. Tijdens het eerste jaar dat men klant is bij Energie.be is de abonnementskost integraal verschuldigd, ook als u tijdens het lopende contractjaar overstapt naar een andere leverancier. Vanaf het tweede jaar wordt de abonnementskost enkel aangerekend in verhouding tot de werkelijke verdere duur van onafgebroken contractuele relatie met Energie.be.
Re: Energieleverancier kiezen - eindeloze opgave
Bedankt voor het delen.Pirewiet schreef: ↑7 december 2021, 20:12 Mbt tot de vraag naar ervaring met Energie.be :
Ik was klant bij de Vlaamse Energieleverancier voor gas. Na vergelijking via VREG en simulatie op enkele sites van aanbieders heb ik me klant gemaakt bij Energie.be voor gas, dit online via hun website. Zoals verwacht lag het voorschot aanzienlijk hoger dan bij de Vlaamse Energieleverancier. Veel ervaring heb ik dus nog niet met Energie.be maar het aanmelden en de bevestiging ging alvast vlot. Ik kon ook aangeven dat het contract voor levering gas moest ingaan vanaf 7/12/21.
Ik heb op 2 vragen die ik gemaild heb naar Energie.be heel snel antwoord gekregen (dwz binnen een paar uur). Dat is wel knap vind ik.
Graag.
Een andere vraag: Hoe zit het met het verlaten van een aanbieder? Worden de eindfacturen correct opgesteld, of is het een gans gedoe om dit in orde re krijgen. Ik ben momenteel bij Octa+ en wil veranderen naar Energie.be.