Energieleveranciers zullen frauderen
Re: Energieleveranciers zullen frauderen
Wat is dit nu weer?
Peeters mag de leuke uithangen in onderwerpen die 60 %van de bevolking gaan meemaken in hun energiefactuur en beginnen ze hier over verbannen??
Dictatuur van een select groepje toch niet?
Dus iemand die reageert op iemand die tackeld krijgt zelf geel, leuk.
Maar geen nood, op Peeters reageer ik nooit meer, zijn licht is voor mij uit.
Hoop dat die mijn topic onderwerpen ook niet meer komt vervuilen.
Peeters mag de leuke uithangen in onderwerpen die 60 %van de bevolking gaan meemaken in hun energiefactuur en beginnen ze hier over verbannen??
Dictatuur van een select groepje toch niet?
Dus iemand die reageert op iemand die tackeld krijgt zelf geel, leuk.
Maar geen nood, op Peeters reageer ik nooit meer, zijn licht is voor mij uit.
Hoop dat die mijn topic onderwerpen ook niet meer komt vervuilen.
Laatst gewijzigd door odbc op 15 november 2021, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP member
- Contacteer:
Hoop dat goede Sint niet verschiet als hij de eindafrekening ziet liggen bij die mensen.
Indien er verbruiken op staan waarvan ze denken dit klopt niet onmiddelijk reageren en betwisten bij Ombudsman.
Sommige kleine energieleveranciers staan op de rand van faling en die durven wel eens snijden op factuur.
Hopelijk zijn er die denken, kan dit kloppen?
Neem dan contact op met Vreg of Fluvius heb ik ook gedaan, waar zou ik anders die info gekregen hebben?
Indien er verbruiken op staan waarvan ze denken dit klopt niet onmiddelijk reageren en betwisten bij Ombudsman.
Sommige kleine energieleveranciers staan op de rand van faling en die durven wel eens snijden op factuur.
Hopelijk zijn er die denken, kan dit kloppen?
Neem dan contact op met Vreg of Fluvius heb ik ook gedaan, waar zou ik anders die info gekregen hebben?
Fluvius zijn dat niet diegene die er dit jaar niet in geslaagd zijn correcte meterstanden aan leveranciers door te geven.
Bijna bij iedereen op eind afrekening geschatte meterstanden.
Maar wie leest zoiets bij ontvangen eind afrekening.
Estate Guru believer.
Sinds wanneer is een andere mening geven of goedbedoelde taaltips geven (om -dt fouten te voorkomen) “vervuilen”?
Trouwens, ik kan niet beloven dat ik bepaalde topics niet ga “vervuilen”. Ik heb nogal de neiging om, als iemand zoiets zegt, net wel te gaan reageren.
De neiging om frustratie die je mogelijk al heel uw leven over u kreeg uit te werken in topics .
Bon, ik laat u gang gaan, mogelijk is het een therapie.
Dus bij deze mijn excuus en hou er nu rekening mee.
Sorry nogmaals.
Hopelijk terug naar onderwerp?
Ikke … maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dit doet.
Tot op heden heb ik geen negatieve ervaringen met meterstanden en afrekeningen, Niet bij mijn huidige leverancier, noch bij mijn vorige leveranciers. De energieleveranciers worden trouwens ook gecontroleerd door overheidsinstanties, zoals de VREG, en kunnen niet zomaar doen wat ze willen. En al zeker niet “frauderen”.
Dat er veel mensen zullen verschieten bij het ontvangen van hun eindafrekening, dat wil ik geloven. Als de voorschotten niet zijn aangepast (of onvoldoende zijn aangepast) aan de stijgende energieprijzen, dan zullen sommigen een pak moeten bijbetalen bij de eindafrekening. Om van fraude te kunnen spreken is echter meer nodig. Zoek maar eens de definite op in het strafwetboek. Fraude, diefstal … allemaal zeer zware bewoordingen, zeker als je geen bewijzen hebt maar gewoon wat veronderstellingen los uit je pols schudt.
Daar ben ik zeker van dat veel leveranciers het zwaar meerverbruik door coronamaatregels bij veel burgers de theoretische profiel berekening zoals in richtlijnen van VREG staat niet zullen aanpassen.
Omdat zij dit op voorhand niet weten en ook niet zullen vragen, zij doen of hun neus bloed.
Enkel bij gebruik van anologe meters.
Doelbewust negeren om er voordeel uit te halen waardoor andere schade hebben is in iedereen zijn ogen frauderen. (PUNT)
Omdat zij dit op voorhand niet weten en ook niet zullen vragen, zij doen of hun neus bloed.
Doelbewust negeren om er voordeel uit te halen waardoor andere schade hebben is in iedereen zijn ogen frauderen. (PUNT)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En als de situatie omgekeerd zou zijn, dan zou jij dus "frauderen" door geen aanpassing in uw nadeel te vragen aan uw leverancier ?odbc schreef: ↑16 november 2021, 14:32 Daar ben ik zeker van dat veel leveranciers het zwaar meerverbruik door coronamaatregels bij veel burgers de theoretische profiel berekening zoals in richtlijnen van VREG staat niet zullen aanpassen.
Door die vraag omgekeerd te stellen, denk je toch ook dat die situatie kan voorvallen!!EarthNvstr1 schreef: ↑16 november 2021, 17:46
En als de situatie omgekeerd zou zijn, dan zou jij dus "frauderen" door geen aanpassing in uw nadeel te vragen aan uw leverancier ?
Ik verkoop niets en bied ook geen diensten aan, heb ook geen voorwaarden op te leggen.
Leveranciers wel onder toezicht van Fluvius en
Vreg die hen wel voorwaarden op leggen.
Ik ben gewoon een afzet punt voor energie verkoop.
Heb geen verantwoordelijkheid als zij fout zijn bij afrekening in mijn voordeel, leveranciers wel volgens wet.
Laatst gewijzigd door odbc op 16 november 2021, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik noteer al meer 20 dan jaar elke maand meterstanden elektriciteit, aardgas en water en heb alles netjes verzamel in een rekenblad. Vanaf begin maart 2020 tot heden had ik bijna permanent telewerk wegens corona: in 2020 tijdens corona 2x naar werk geweest, dit jaar al 18x naar werk geweest. Mijn vrouw was in 2020 2 maanden thuis wegens coronawerkloosheid en is sinds juni 2021 thuis wegens ontslag. Ik merk totaal niets van meerverbruik in 2020 of 2021. Maar ja, we zijn samen maar 2 burgers, en niet veel burgers.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.odbc schreef: ↑16 november 2021, 18:18Ik verkoop niets en bied ook geen diensten aan, heb ook geen voorwaarden op te leggen.EarthNvstr1 schreef: ↑16 november 2021, 17:46
En als de situatie omgekeerd zou zijn, dan zou jij dus "frauderen" door geen aanpassing in uw nadeel te vragen aan uw leverancier ?
Leveranciers wel onder toezicht van Fluvius en
Vreg die hen wel voorwaarden op leggen.
Ik ben gewoon een afzet punt voor energie verkoop.
Heb geen verantwoordelijkheid als zij fout zijn bij afrekening in mijn voordeel, leveranciers wel volgens wet.
En de energieleveranciers volgen ook de wetgeving en regelgeving, neem ik aan. Tenzij je bewijs/aanwijzingen hebt dat dat niet zo zou zijn.
De leveranciers mogen je ook niet meer aanrekenen als het systeem in hun nadeel werkt.
Ooit gehoord van "de bluts met de buil nemen " ?
In dit geval (analoge meters met jaarlijkse meteropname) lijkt mij dat niet onlogisch.
Stel u voor dat iedereen manueel elke maand zijn meterstanden (met bewijs) zou moeten doorgeven.
@ zwembad
Heb je veel geluk gehad, er zitten in mijn PB toch paar die er echt vragen bij stellen omdat ze wel veel meer hebben verbruikt door technisch werkloos te zijn met coronamaatregels.
Heb je veel geluk gehad, er zitten in mijn PB toch paar die er echt vragen bij stellen omdat ze wel veel meer hebben verbruikt door technisch werkloos te zijn met coronamaatregels.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik sinds mei 2019 met energieid.bezwembad schreef: ↑16 november 2021, 18:32Ik noteer al meer 20 dan jaar elke maand meterstanden elektriciteit, aardgas en water en heb alles netjes verzamel in een rekenblad. Vanaf begin maart 2020 tot heden had ik bijna permanent telewerk wegens corona: in 2020 tijdens corona 2x naar werk geweest, dit jaar al 18x naar werk geweest. Mijn vrouw was in 2020 2 maanden thuis wegens coronawerkloosheid en is sinds juni 2021 thuis wegens ontslag. Ik merk totaal niets van meerverbruik in 2020 of 2021. Maar ja, we zijn samen maar 2 burgers, en niet veel burgers.
Ook vanaf maart 2020 bijna permanent thuiswerk. Ik merk ook niet meteen een sterke stijging.
Heb dat hier al eens eerder gemeld (ander topic), dat het mij lijkt dat verwarming afzetten tijdens de dag (tijdens uit huis) en nacht (tijdens slapen) precies weinig energie uitspaart.
-
- Newbie
- Contacteer:
Komt goed!
Laatst gewijzigd door CaseClosed op 16 november 2021, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.