Energieleveranciers zullen frauderen
Re: Energieleveranciers zullen frauderen
Ik begrijp niet hoe je tot deze conclusie komt. Een nieuw software pakket heeft niets te maken met de tariefbepaling. Via de huidige software kan Fluvius ook het capaciteitstarief bepalen...
Wat zijn de voordelen van het centrale datasysteem?
M.a.w. negatieve energieprijs op de spot market door veel zon of wind op dat moment dan zal je injectie ook aan dat negatief tarief worden aangerekend. Tarieven bij variabele contracten zullen dan effectief per uur verschillen i.p.v. zoals nu per maand of kwartaal.
Vaste contracten zullen dan mogelijks door de energieleveranciers niet meer worden aangeboden.
Dat kunnen ze met het huidige systeem niet.Het centrale datasysteem en het nieuwe communicatieprotocol leveren veel voordelen voor de leveranciers en distributienetbeheerders. Toekomstige wijzigingen zullen ook sneller en eenvoudiger kunnen worden doorgevoerd. Het centrale datasysteem biedt ook één toegangspunt voor alle leveranciers waardoor het uitwisselen van de verbruiksdata sneller en uniform verloopt.
Het centrale datasysteem is belangrijk voor de uitrol op grote schaal van gloednieuwe mogelijkheden in de komende maanden en jaren. Enkele voorbeelden zijn:
•het invoeren van dynamische energietarieven op uurbasis
•de mogelijkheid voor eigenaars van zonnepanelen om aparte contracten te kiezen voor hun afname en injectie
•de keuze voor een aparte leverancier voor een laadpaal van een elektrische wagen
•de mogelijkheid om maandelijks een afrekening te ontvangen
M.a.w. negatieve energieprijs op de spot market door veel zon of wind op dat moment dan zal je injectie ook aan dat negatief tarief worden aangerekend. Tarieven bij variabele contracten zullen dan effectief per uur verschillen i.p.v. zoals nu per maand of kwartaal.
Vaste contracten zullen dan mogelijks door de energieleveranciers niet meer worden aangeboden.
Ja, met digitale meters om vermogen van piekmomenten te registeren en daar een jaargemiddelde van berekenen voor capaciteittarief.
De uitrol heeft achterstand en nieuw capaciteitstarief mee verschoven.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Had je dit niet beter in electriciteitstarieven-aangepast-aan-ti ... ts#p414709 of in een nieuw topic gepost ?
(heeft n.m.i. weinig met dit topic te maken)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het lijkt me duidelijk wie er met de meeste pecunia gaat lopen ...
![Afbeelding](https://pbs.twimg.com/media/FEetaEIXIAI5kgJ?format=jpg&name=small)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Elaborate …CarpeNoctem schreef: ↑18 november 2021, 20:03 Het lijkt me duidelijk wie er met de meeste pecunia gaat lopen ...
![]()
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Was ik nog niet duidelijk genoeg?
Van onze prijs gaat slechts 36% naar het product zelf. De rest is voor onze (r)overheid.
Of kom, ik wil nog afronden naar boven. De kosten voor Fluvius zullen toch niet allemaal bij deze heerschappen terechtkomen zeker?
Bij Elia same difference.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik lees het toch anders dan jij: ook de vergoeding voor het distributienet (19%) reken ik bij de echte kostprijs van het product (je moet het product toch tot bij de klant krijgen, veronderstel ik). Samen dus 55% van de totale kostprijs.CarpeNoctem schreef: ↑19 november 2021, 03:24Was ik nog niet duidelijk genoeg?
Van onze prijs gaat slechts 36% naar het product zelf. De rest is voor onze (r)overheid.
Of kom, ik wil nog afronden naar boven. De kosten voor Fluvius zullen toch niet allemaal bij deze heerschappen terechtkomen zeker?
Blijft natuurlijk ruim 45% aan btw, taksen en allerhande heffingen.
ik klik op die links en ik zie Koen Kennis, Geert Versnick.....dan zakt de moed in een mens zijn schoenen. Al 2 foeflaré mannen helemaal bovenaan de lijst.CarpeNoctem schreef: ↑19 november 2021, 03:24Was ik nog niet duidelijk genoeg?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je leest het niet goed, of ik heb me niet goed uitgedrukt. Met enige goede wil kun je de kosten van Elia en Fluvius er nog bij rekenen. Maar in werkelijkheid zit het bij deze vol van vetbetaalde mandaten voor - al dan niet uitgerangeerde - politici.m-peeters schreef: ↑19 november 2021, 08:17Ik lees het toch anders dan jij: ook de vergoeding voor het distributienet (19%) reken ik bij de echte kostprijs van het product (je moet het product toch tot bij de klant krijgen, veronderstel ik). Samen dus 55% van de totale kostprijs.CarpeNoctem schreef: ↑19 november 2021, 03:24
Doe daar maar een schep bij
![Cry :'(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cry.gif)
Euh … ik gebruik gewoon jouw cijfers: 19% zichtbare belastingen en 26% niet-zichtbare of verdoken belastingen = 45%.
Waar Koen Kennis de titel van foeflare verdient weet ik niet.Lukske schreef: ↑19 november 2021, 10:30ik klik op die links en ik zie Koen Kennis, Geert Versnick.....dan zakt de moed in een mens zijn schoenen. Al 2 foeflaré mannen helemaal bovenaan de lijst.CarpeNoctem schreef: ↑19 november 2021, 03:24
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
De Raden van Bestuur van Intercommunales bevatten nu eenmaal politici, het zijn dan ook inter-communales (samenwerkingsverbanden van gemeenten). Ik zie ook nog Pieter De Crèm (CD&V), Hans Bonte (Vooruit), Christophe Peeters (Open VLD) en een resem voor mij minder bekende politici …
Enig idee hoeveel % van de inkomsten van deze intercommunales naar vergoedingen voor bestuurders gaan?CarpeNoctem schreef: ↑19 november 2021, 10:35Je leest het niet goed, of ik heb me niet goed uitgedrukt. Met enige goede wil kun je de kosten van Elia en Fluvius er nog bij rekenen. Maar in werkelijkheid zit het bij deze vol van vetbetaalde mandaten voor - al dan niet uitgerangeerde - politici.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik zeg (nu voor de derde maal) dat ik die zitpenningen voor die politici eigenlijk ook beschouw als (verdoken) belastingen.
Neen, en eventjes te lui om het op te zoeken.
Jij wel?
No way, ik hanteer het gezonde principe “wie iets beweert moet het bewijs leveren”. Jij veronderstelt dat de vergoedingen van die bestuurders hoog zijn. Dus vraag ik hoe hoog …CarpeNoctem schreef: ↑19 november 2021, 12:02Ik zeg (nu voor de derde maal) dat ik die zitpenningen voor die politici eigenlijk ook beschouw als (verdoken) belastingen.Neen, en eventjes te lui om het op te zoeken.
Jij wel?
Die vergoedingen beschouw je als een verdoken belasting en ze komen volgens jou als een schep bovenop de 45% aan gekende en verdoken belastingen. Maar je weet dus niet hoe groot die schep is? Misschien is het maar een klein schepje …