Energieleveranciers zullen frauderen
Energieleveranciers zullen frauderen
Sommige leveranciers zullen dit jaar in eindfactuur gaan frauderen?
Heb het bij mensen met analoge gas- en stroommeters, VB. 600 m3 aardgas en 1000 kwh kunnen ze ongemerkt in duurdere energiekaart factureren, geen verhaal tegen!
Bij digitale meters kunnen ze dit niet, tijd en verbruiken zijn vermeld, die kan je zelf opvolgen met Fluvius app.
U bent gewaarschuwd!!
Ombudsman zal hopen werk krijgen.
Heb het bij mensen met analoge gas- en stroommeters, VB. 600 m3 aardgas en 1000 kwh kunnen ze ongemerkt in duurdere energiekaart factureren, geen verhaal tegen!
Bij digitale meters kunnen ze dit niet, tijd en verbruiken zijn vermeld, die kan je zelf opvolgen met Fluvius app.
U bent gewaarschuwd!!
Ombudsman zal hopen werk krijgen.
Re: Energieleveranciers zullen frauderen
hoe kan dit nu? Dit zijn toch private bedrijven waar efficientie en klanttevredenheid bovenop de agenda staat?
Mijn bazen zeggen altijd dat we ons naar de privé moeten richten. Zo, ik moet dus leren foefelen.
Mijn bazen zeggen altijd dat we ons naar de privé moeten richten. Zo, ik moet dus leren foefelen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nu ja vorig jaar geschatte meter standen ontvangen op eind afrekening.
Laat dit nu toch in mijn voordeel zijn zeker.
MIjn gasleverancier zal heel gelukkig zijn, meterstand heden minder dan geschatte.
Benieuwd naar problemen met mijn nieuwe eind afrekening.
Laat dit nu toch in mijn voordeel zijn zeker.
MIjn gasleverancier zal heel gelukkig zijn, meterstand heden minder dan geschatte.
Benieuwd naar problemen met mijn nieuwe eind afrekening.
Laatst gewijzigd door platin op 15 november 2021, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
Heeft niets met voorschotten te maken, ook al krijg je terug dan kan het zijn dat zij toch meer verbruik steken naar het einde van dit jaar in duurder tarief.
Is niet controleerbaar met analoge meters.
Is niet controleerbaar met analoge meters.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Klopt volledig, stel dat je in de zomer je verwarming keihard aanzet en in de winter totaal niet, toch zal men je verbruik baseren op de wintermaanden ... en laat de tarieven nu toevallig heel hoog zijn in deze periode.
Of je moet het zelf opvolgen, door bijvoorbeeld regelmatig je (analoge) meterstanden te noteren en bij te houden in een excel? Ik heb trouwens een vast tarief …
Door minstens elke maand eens mijn verbruik te noteren kan ik perfect uitmaken hoeveel ik zou moeten betalen.
Voor mij net iets voordeliger want ik verbruik minder in de zomer dan dat mijn leverancier denkt dat het is dus meer van mijn verbruik vind volgens hen plaats op een lager tarief.
Zolang wat mijn leverancier mij factureert lager is dan wat ik noteer ben ik ergens zeker dat het eerlijk is.
FYI, je kan https://www.energyid.eu/ gebruiken om je verbruik bij te houden. Je kan de website ook openen op je smartphone waardoor heel het gedoe met Excel niet moet.
Voor mij net iets voordeliger want ik verbruik minder in de zomer dan dat mijn leverancier denkt dat het is dus meer van mijn verbruik vind volgens hen plaats op een lager tarief.
Zolang wat mijn leverancier mij factureert lager is dan wat ik noteer ben ik ergens zeker dat het eerlijk is.
FYI, je kan https://www.energyid.eu/ gebruiken om je verbruik bij te houden. Je kan de website ook openen op je smartphone waardoor heel het gedoe met Excel niet moet.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ook dan moet je goed oppassen, het moet al lukken dat de jaarafrekening samenvalt met het eind van je huidig contract. Het is bij de jaar afrekening dat ze gaan bepalen welk verbruik er onder het vast tarief valt en welk in het veel duurder nieuwe tarief. Om zeker te zijn zou je op het eind van huidig contract moeten overstappen zodat je een eindafrekening krijgt, is ook wat ik zal doen, tenminste als de Vlaamse het nog zolang trekt.
Nota: kan zijn dat dit bericht met enige vertraging doorkomt, als nieuw lid moet ik eerst gecensureerd worden
Geschatte of voorschotten heeft niks te maken met berekeningen of schatting die leverancier maakt, is het verschuiven van uw verbruik naar een duurdere energiekaart, VB verbruik in lente of zomer naar november zodat hij die duurder kan aanrekenen, dat kan u niet of nooit aanvechten met anologe meters.
blijkbaar is lezen toch zo moeilijk.odbc schreef: ↑15 november 2021, 15:57Geschatte of voorschotten heeft niks te maken met berekeningen of schatting die leverancier maakt, is het verschuiven van uw verbruik naar een duurdere energiekaart, VB verbruik in lente of zomer naar november zodat hij die duurder kan aanrekenen, dat kan u niet of nooit aanvechten met anologe meters.
Estate Guru believer.
Sorry maar dat zou te gek voor woorden zijn als ze dat doen. Trouwens zijn de verbruikssleutels Die gehanteerd worden raadpleegbaar.
80 procent van je verbruik ligt sowieso tussen oktober en maart of april.
Wil je daar geen last van hebben dan moet je maar een vast contract nemen.
Wil je daar geen last van hebben dan moet je maar een vast contract nemen.
[quote=TIB post_id=527867 time=1636991152 user_id=40545]
Wij gebruiken gas enkel voor sanitair warm water; verbruik is dus gelijkmatig over het jaar gespreid
Wij gebruiken gas enkel voor sanitair warm water; verbruik is dus gelijkmatig over het jaar gespreid