Energieprijs gas berekenen (variabel contract)
Energieprijs gas berekenen (variabel contract)
Beste forumleden
Zijn er mensen hier die thuis zijn in de energie sector? Ik zou graag de prijs kunnen berekenen moesten we nu een eindafrekening krijgen.
Gasverbruik sinds laatste meteropname tot nu: 03/01/21-07/12/21: 1354 kWh. Het betreft een variabel tarief, en ik weet dus niet goed hoe de prijs dan wordt berekend. Ik heb gebeld naar Mega, en de persoon aan de lijn kon het ook amper uitleggen/wist het niet
Als we nu uitgaan van een prijs 7,85 eurocent/kWh voor de hele periode (wat neerkomt op een vast tarief, maar soit. Ik wil gewoon een idee hebben). Hoeveel zou mijn prijs dan zijn voor 1354 kWh verbruik in die periode? Zie bijlage voor de heffing tarieven en de energieprijs. Ik zit bij Iverlek.
Als ik bereken, dan kom ik uit op ongeveer 106 euro voor die periode. Dat lijkt mij redelijk laag. Kan het zijn dat ik ergens fout ben?
Zijn er mensen hier die thuis zijn in de energie sector? Ik zou graag de prijs kunnen berekenen moesten we nu een eindafrekening krijgen.
Gasverbruik sinds laatste meteropname tot nu: 03/01/21-07/12/21: 1354 kWh. Het betreft een variabel tarief, en ik weet dus niet goed hoe de prijs dan wordt berekend. Ik heb gebeld naar Mega, en de persoon aan de lijn kon het ook amper uitleggen/wist het niet
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Als we nu uitgaan van een prijs 7,85 eurocent/kWh voor de hele periode (wat neerkomt op een vast tarief, maar soit. Ik wil gewoon een idee hebben). Hoeveel zou mijn prijs dan zijn voor 1354 kWh verbruik in die periode? Zie bijlage voor de heffing tarieven en de energieprijs. Ik zit bij Iverlek.
Als ik bereken, dan kom ik uit op ongeveer 106 euro voor die periode. Dat lijkt mij redelijk laag. Kan het zijn dat ik ergens fout ben?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Energieprijs gas berekenen (variabel contract)
7,85 gas prijsDriesDav schreef: ↑7 december 2021, 18:05 Als we nu uitgaan van een prijs 7,85 eurocent/kWh voor de hele periode (wat neerkomt op een vast tarief, maar soit. Ik wil gewoon een idee hebben). Hoeveel zou mijn prijs dan zijn voor 1354 kWh verbruik in die periode? Zie bijlage voor de heffing tarieven en de energieprijs. Ik zit bij Iverlek.
0,177 transport kost
2,08 Iverlek distributie
0,0656 federale bijdrage
0,12 energie bijdrage
-------
10,26 eurocent/kWh * 1354 kWh = 139 euro
€ 75 vaste vergoeding
€ 14,33 Iverlek bijdrage
€ 13,64 meterhuur
Totaal zonder korting: €242
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt! Ik ben gerustgesteldverbanneling schreef: ↑7 december 2021, 18:507,85 gas prijsDriesDav schreef: ↑7 december 2021, 18:05 Als we nu uitgaan van een prijs 7,85 eurocent/kWh voor de hele periode (wat neerkomt op een vast tarief, maar soit. Ik wil gewoon een idee hebben). Hoeveel zou mijn prijs dan zijn voor 1354 kWh verbruik in die periode? Zie bijlage voor de heffing tarieven en de energieprijs. Ik zit bij Iverlek.
0,177 transport kost
2,08 Iverlek distributie
0,0656 federale bijdrage
0,12 energie bijdrage
-------
10,26 eurocent/kWh * 1354 kWh = 139 euro
€ 75 vaste vergoeding
€ 14,33 Iverlek bijdrage
€ 13,64 meterhuur
Totaal zonder korting: €242
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Je verbruik van 1354 kWh lijkt bijzonder laag te zijn zeker als je het vergelijkt met het gemiddelde aardgasprofiel van ongeveer 24000 kwh.DriesDav schreef: ↑7 december 2021, 18:05 Beste forumleden
Gasverbruik sinds laatste meteropname tot nu: 03/01/21-07/12/21: 1354 kWh. Het betreft een variabel tarief, en ik weet dus niet goed hoe de prijs dan wordt berekend. Ik heb gebeld naar Mega, en de persoon aan de lijn kon het ook amper uitleggen/wist het niet![]()
Jouw verbruik is dan bijzonder laag.
Gaat het niet eerder op 1354 kubieke meters aan gas ? De meterteller geeft namelijk het aantal kubieke meters aan verbruikt gas weer.
Om dit om te rekenen naar kwh moet je dan je 1354 kubieke meters ongeveer maal 10 doen. En dan heb je eerder een 13540 kwh aan gas verbruikt, wat meer in de buurt komt van een gemiddeld verbruik voor verwarming.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wij zitten ook aan de 2168.1 KwH of 187.9m3 met koken, warm water en af en toe verwarmen. Haal ik de paar keer de verwarming er tussen uit (hoogste verbruik per jaar) zitten wij ook ongeveer aan de 1500KwH
*goed geïsoleerd appartement aan 4 kanten ingebouwd met bejaarden om ons heen komt het kwik niet onder de 19C![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
*goed geïsoleerd appartement aan 4 kanten ingebouwd met bejaarden om ons heen komt het kwik niet onder de 19C
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!