Energieprijzen
Re: Energieprijzen
Hier heeft men jaren de mensen aangezet om voor een variabel tarief te kiezen ( zowel gas als elektriciteit). Je was natuurlijk beter af met een vast...
Sinds enkele maanden maken ze je warm voor een vast contract. Natuurlijk ben je nu beter af met een variabel.
Sinds enkele maanden maken ze je warm voor een vast contract. Natuurlijk ben je nu beter af met een variabel.
Het hing al enige tijd in de lucht maar nu is het officieel:
Vlaamse Energieleverancier vraagt faillissement aan
De Vlaamse Energieleverancier vraagt het faillissement aan. Dat werd bevestigd aan VTM Nieuws. Het bedrijf verkoopt groene stroom en gas in Vlaanderen aan meer dan 80.000 klanten.
Vlaamse Energieleverancier vraagt faillissement aan
De Vlaamse Energieleverancier vraagt het faillissement aan. Dat werd bevestigd aan VTM Nieuws. Het bedrijf verkoopt groene stroom en gas in Vlaanderen aan meer dan 80.000 klanten.
Nu de vlaamse energieleverancier failliet is zet ik dan best mijn domicilieringsopdracht stil om te vermijden dat er nog meer geld verloren riskeert te gaan? Of mag dat niet zomaar?
Zet die maar snel stop. Hopelijk heb je ook niet teveel voorschot betaald.
Je gaat bot vangen om zelf die SEPA-domiciliëring stop te zetten, mijn beste vriend.
Je kan hooguit een aangetekende brief sturen naar je leverancier met de vraag of zij dit willen doen.
Als ze niet thuis geven, en geld blijven afhalen heb je enkel het 'recht om er achter te lopen'. Veel succes daarmee.
Zie https://www.sepastop.eu/nl-be/kennisban ... topzetten/
Dat is de reden waarom ik nooit een SEPA-domiciliëring open/laat openen.
Je bent niet meer baas over je eigen geld.
Stuur mij maar een factuur, ik zal ze wel manueel betalen als ze klopt.
Je kan hooguit een aangetekende brief sturen naar je leverancier met de vraag of zij dit willen doen.
Als ze niet thuis geven, en geld blijven afhalen heb je enkel het 'recht om er achter te lopen'. Veel succes daarmee.
Zie https://www.sepastop.eu/nl-be/kennisban ... topzetten/
Dat is de reden waarom ik nooit een SEPA-domiciliëring open/laat openen.
Je bent niet meer baas over je eigen geld.
Stuur mij maar een factuur, ik zal ze wel manueel betalen als ze klopt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een bedrijf dat een faillissement aanvraagt, blijft meestal gewoon verder draaien.
Er wordt een curator aangesteld en het bedrijf wordt beschermd tegen schuldeisers.
Als klant dien je je nog steeds te houden aan je contract n.m.i.
Als je bv. een korting kreeg/krijgt voor domiciliëring en je stopt de domiciliëring, dan kan je ook de korting kwijtspelen. Het staat je vrij om de stopzetting van de domiciliëring te vragen, als dat kon/kan.
Je kan ook de domiciliëring blokkeren bij je bank, de eventuele gevolgen daarvan neem je er dan ook bij.
Je kan alvast een andere energieleverancier zoeken en die de overstap laten regelen.
Mogelijks zullen de andere energieleveranciers wel de overstappen van Vlaamse Energieleverancier on hold zetten tot er meer duidelijkheid is.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 6 december 2021, 18:09, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zelf een opdracht tot domiciliëring annuleren kan idd niet maar je kan ze wel blokkeren zodat er geen geld van de rekening kan gehaald worden.
Verwacht niet dat de Vlaamse nog zal factureren, het voorschot voor december is in elk geval nog niet gevraagd, normaal komt dat de eerste van de maand en zijn ze daar stip in.
Ik heb het inderdaad over blokkeren bij mijn bank. Ik verwacht niet dat er nog iets geregeld gaat worden bij de Vlaamse Energieleverancier, als er nog iemand de telefoon opneemt.
Je kan bij veel banken ook een maximum bedrag instellen voor de domicliering.
Je kan enkele dagen of soms één dag voordien al zien dat er wat gaat afgehaald worden.
Als je de domiciliering blokkeert, laat misschien weten aan de leverancier dat je voortaan betaling via overschrijving verkiest ?
Als er toch een bedrag van je rekening gaat dat te hoog of onjuist is, kan je dat bij de bank nog altijd laten terugdraaien.
Dat is zeer eenvoudig en bv. via KBC volledig online te doen.
Je kan enkele dagen of soms één dag voordien al zien dat er wat gaat afgehaald worden.
Als je de domiciliering blokkeert, laat misschien weten aan de leverancier dat je voortaan betaling via overschrijving verkiest ?
Als er toch een bedrag van je rekening gaat dat te hoog of onjuist is, kan je dat bij de bank nog altijd laten terugdraaien.
Dat is zeer eenvoudig en bv. via KBC volledig online te doen.
Website Vlaamse Energieleverancier al niet meer beschikbaar. Alleen mededeling ivm. het faillisement.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik ben van hetzelfde gedacht.
Ik heb geen enkele domiciliëring lopen, stuur maar een factuur en dan nog liefst op papier (BPost moet ook draaien ) en die zal ik wel betalen als het mij past. Tot voor SEPA had ik domiciliëringen maar die kon ik zelf annuleren, nu moet je vriendelijk vragen of ze er mee willen stoppen.
Heb toch een lijst kunnen opslaan van al betaalde voorschotten.
Het leve is aan de rappen.
Domiciel is ook geblokkeerd.
Estate Guru believer.
hoe heb je die geblokkeerd? ik kan dat niet via mn bank