Enkele vraagjes van groentje.
TIP
Re: Enkele vraagjes van groentje.
De beurs is vandaag een beetje gokken maar je kan ook berekend gokken.
En dat doe ik al heel het jaar met bv Nyrstar.
5000 euro aan 8 euro kopen 10% nemen en weer verkopen.Heb ik dit jaar al vele malen gedaan.
Of je kan beleggen voor de langere termijn.
Zoek een goed en goedkoop aandeel en laat maar staan.
Bv Nyrstar, GBL, enz.
En dat doe ik al heel het jaar met bv Nyrstar.
5000 euro aan 8 euro kopen 10% nemen en weer verkopen.Heb ik dit jaar al vele malen gedaan.
Of je kan beleggen voor de langere termijn.
Zoek een goed en goedkoop aandeel en laat maar staan.
Bv Nyrstar, GBL, enz.
Steekel schreef: Apple?
Ik heb vorig jaar Apple gekocht rond de 80 dollar en verkocht aan 100 dollar. Mooie winstmarge! Had ik maar gewacht, ondertussen staan ze al boven de 200 dollar...
Inderdaad, AAPL.
Vandaag hebben ze de 214 USD overschreden.
De K/W staat nu op 34, projectie voor de K/W over 1 jaar is 22,37. Ik geloof nooit dat ze zo hoog kunnen blijven als nu. De reden dat ze zo hoog staan is de verwachting van de iTablet (of hoe het ding ook moge heten). Ik vrees dat er binnenkort ontgoocheling komt als het ding niet blijkt te bestaan, en het aandeel zal navenant zakken.
@robokat: is ten eerste maar een link, meer heb ik hier niet gezet, en ten tweede geef ik er expliciet de aanbeveling bij de nieuwere editie te kopen. De uitgever verdient daaraan. Ik zie niet in wat er verkeerd aan zou zijn.
Vandaag hebben ze de 214 USD overschreden.
De K/W staat nu op 34, projectie voor de K/W over 1 jaar is 22,37. Ik geloof nooit dat ze zo hoog kunnen blijven als nu. De reden dat ze zo hoog staan is de verwachting van de iTablet (of hoe het ding ook moge heten). Ik vrees dat er binnenkort ontgoocheling komt als het ding niet blijkt te bestaan, en het aandeel zal navenant zakken.
@robokat: is ten eerste maar een link, meer heb ik hier niet gezet, en ten tweede geef ik er expliciet de aanbeveling bij de nieuwere editie te kopen. De uitgever verdient daaraan. Ik zie niet in wat er verkeerd aan zou zijn.
aangezien het ook een vraag van een groentje is:
de k/w verhouding. Moet je die zelf berekenen, kan je die ergens gratis raadplegen of meot je daarvoor geabonneerd zijn op 1 of andere nieuwsbrief ofzo?
de k/w verhouding. Moet je die zelf berekenen, kan je die ergens gratis raadplegen of meot je daarvoor geabonneerd zijn op 1 of andere nieuwsbrief ofzo?
Een beursblaadje hoeft niet veel geld te kosten.Iemand neemt een abonnement en zoekt enkele personen om de kosten de delen die dan eveneens gebruik van dit blaadje.Je hoeft informatie niet altijd te volgen maar is wel handig.
Een nieuw vraagje van een groentje:
Ik had voor mezelf uitgemaakt dat eens ik een bepaald % gehaald heb met mijn aandelen, ik deze verkoop. Nu, vorige week zat ik daaraan, dus ik verkoop ze. Vandaag merk ik dat er een deel van order is uitgevoerd (ongeveer de helft). Ik las wel bij voorwaarden keytrade dat ik zowieso maar 1 keer transactiekosten heb. Maar hoe zit dat nu verder als de beurs daalt en mijn overige niet verkocht worden? Kan ik dat order waarvan deel maar verkocht is wijzigen? Enzoja, komen er dan geen nieuwe transactiekosten bij?
Allé, alvast bedankt voor het antwoord.
Ik had voor mezelf uitgemaakt dat eens ik een bepaald % gehaald heb met mijn aandelen, ik deze verkoop. Nu, vorige week zat ik daaraan, dus ik verkoop ze. Vandaag merk ik dat er een deel van order is uitgevoerd (ongeveer de helft). Ik las wel bij voorwaarden keytrade dat ik zowieso maar 1 keer transactiekosten heb. Maar hoe zit dat nu verder als de beurs daalt en mijn overige niet verkocht worden? Kan ik dat order waarvan deel maar verkocht is wijzigen? Enzoja, komen er dan geen nieuwe transactiekosten bij?
Allé, alvast bedankt voor het antwoord.
Sorry, ondertussen zelf het antwoord gevonden op site keytrade. Ik moet eerst wat efficienter zoeken voor ik vragen stel :-) :
Indien u kiest voor een dagorder dan zullen de transactiekosten u slechts 1 maal aangerekend worden, ook indien het order binnen dezelfde beursdag in verschillende keren is uitgevoerd.
Wanneer nu het beursorder op het einde van de beursdag niet volledig is uitgevoerd, dan zal u toch 1 maal de transactiekosten moeten betalen. Indien u de dag nadien een nieuw order plaatst voor het resterende gedeelte, dan zal u weer transactiekosten moeten betalen bij de uitvoering van dit order.
U kan deze overbodige kosten echter vermijden .... . Indien u kiest voor een “GTC”-order (Good Untill Cancelled) dan zal u slechts 1 maal transactiekosten betalen. Ook indien het order is uitgevoerd op verschillende dagen, uitgezonderd, Xetra waarvoor transactiekosten worden berekend per dag dat een gedeeltelijke uitvoering plaatsvindt.