Erfenis 150.000 euro, wat moet ik hiermee doen?
Erfenis 150.000 euro, wat moet ik hiermee doen?
50 jaar
Erfenis van 150.000 euro ontvangen (ouders reeds lang overleden, nu wordt er een stuk grond verkocht)
Huis bijna afbetaald, huis en tuin in orde, auto's nog vrij recent, kinderen 2(stief)kinderen + 1 eigen kind binnen een paar maand de deur uit, daar werd voor gespaard, dus die zijn ook al gelanceerd.
Appartement aan de kust, reeds volledig gerenoveerd, reeds 1/4 afbetaald.
PSP wordt volledig benut.
Eigen bijdrage op groepsverzekering via IPT werk. (ik ben zeeeeker geen grootverdiener)
M.a.w, Ik weet niet wat ik met die 150.000 doen?
Erfenis van 150.000 euro ontvangen (ouders reeds lang overleden, nu wordt er een stuk grond verkocht)
Huis bijna afbetaald, huis en tuin in orde, auto's nog vrij recent, kinderen 2(stief)kinderen + 1 eigen kind binnen een paar maand de deur uit, daar werd voor gespaard, dus die zijn ook al gelanceerd.
Appartement aan de kust, reeds volledig gerenoveerd, reeds 1/4 afbetaald.
PSP wordt volledig benut.
Eigen bijdrage op groepsverzekering via IPT werk. (ik ben zeeeeker geen grootverdiener)
M.a.w, Ik weet niet wat ik met die 150.000 doen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Erfenis 150.000 euro, wat moet ik hiermee doen?
Ik zou die voorlopig al op een termijnrekening zetten van een maand of 3. En intussen eens nadenken over wat je er wil mee aanvangen.
Waarschijnlijk eerst belasting er over betalen.
En dan, als je het niet weet, dan doe je er gewoon niets mee, dan verdwijnt het vanzelf in de loop der jaren aan bankkosten en inflatie.
Of anders misschien eerst die laatste 75% van dat appartement aan de kust er mee afbetalen? Dan ben je in de toekomst van een zorg en rente betalen af.
Ik zat ooit in dezelfde situatie en ben onmiddelijk 4/5 , later 1/2 gaan werken (tijdskrediet) en heb daar nog geen moment spijt van gehad.
-
- Hero Member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hahaha. Diezelfde bedrijven die je dan na 25 jaar hard werken zonder boe of ba op straat zetten als het hen goed uitkomt.
Ik zal er eens compassie mee hebben als ik heel veel tijd heb. Binnenkort begint mijn halftijds werkregime ook weer te lopen. De hele lente en zomer beetje genieten en reizen.
Trivium schreef: ↑10 januari 2024, 20:45Hahaha. Diezelfde bedrijven die je dan na 25 jaar hard werken zonder boe of ba op straat zetten als het hen goed uitkomt.
Ik zal er eens compassie mee hebben als ik heel veel tijd heb. Binnenkort begint mijn halftijds werkregime ook weer te lopen. De hele lente en zomer beetje genieten en reizen.
Volledig mee eens, waarom voltijds werken?Trivium schreef: ↑10 januari 2024, 20:45Hahaha. Diezelfde bedrijven die je dan na 25 jaar hard werken zonder boe of ba op straat zetten als het hen goed uitkomt.
Om staatsschuld te verminderen zoals NVA suggereert? In de VS en Japan hebben ze ook bijna volledige tewerkstelling en de staatsschuld...gaat door het dak...
Gg70 schreef: ↑10 januari 2024, 20:53Trivium schreef: ↑10 januari 2024, 20:45
Hahaha. Diezelfde bedrijven die je dan na 25 jaar hard werken zonder boe of ba op straat zetten als het hen goed uitkomt.
Ik zal er eens compassie mee hebben als ik heel veel tijd heb. Binnenkort begint mijn halftijds werkregime ook weer te lopen. De hele lente en zomer beetje genieten en reizen.Volledig mee eens, waarom voltijds werken?Trivium schreef: ↑10 januari 2024, 20:45
Om staatsschuld te verminderen zoals NVA suggereert? In de VS en Japan hebben ze ook bijna volledige tewerkstelling en de staatsschuld...gaat door het dak...
Er zijn nog enkele regio’s waar de bijna volledige tewerkstelling nog ver weg is …
De werkgelegenheidsgraad wordt in het derde kwartaal van 2023 geschat op 76,5% in Vlaanderen, 68,2% in Brussel en 65,9% in Wallonië.