ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
"Onze aankopers groenten en fruit gaan elke ochtend naar de veiling. Tegen de middag komen de aangekochte producten in onze stapelplaatsen toe. En de dag zelf of de dag erna liggen ze al in de winkel."Kevva schreef: ↑20 januari 2019, 17:03Bij Colruyt, Aldi, Lidl, ... wordt het waarschijnlijk eerst naar een depot gebracht en wordt daar personeel aan het werk gezet om het dan later op de dag te rangschikken en in de camion te laden zodat die camion de volgens dag om 6u. (of 2 dagen later) kan uitrijden naar de filialen.
https://www.colruyt.be/nl/over-onze-pro ... -producten
En gelooft ge dat ook ?
Ik zou toch denken dat mensen meer kopen dan enkel kaas bij de colruyt?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ja..... rond oudejaar nog hapjes uit de frigo die 5 dagen voor vervaldatum zuur smaakten en kreeft die niet te vreten rubberachtig smakeloos was maar wel erg duur.
29 euro waar ik beter kitekat had voor gekocht. . Dat een beetje opwarmen en opeten met een pak frieten erbij schijnt lekker(der) te zijn.
29 euro waar ik beter kitekat had voor gekocht. . Dat een beetje opwarmen en opeten met een pak frieten erbij schijnt lekker(der) te zijn.
Colruyt voor mij enkel voor droge voeding of wat simpele dingen zoals melk.
Hun brol van vlees en groenten mogen ze aan een ander slijten.
Hun brol van vlees en groenten mogen ze aan een ander slijten.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Albert Heijn biedt op een paar producten "1 betalen, 2 gratis" aan, ik heb alle producten in mijn gsm gestoken en ben met dat lijstje naar de Colruyt (Gent) getrokken.
Heb GEEN enkele gevonden die dezelfde prijs of goedkoper aanbood!
Om maar even een voorbeeld te geven, op de NAKD-repen was Colruyt zelfs 100% duurder, ze lagen in de winkel aan het dubbele van de prijs dan AH!
Conclusie: Albert Heijn is op dit moment op heel wat producten dus goedkoper dan Colruyt. Kan ook wel komen omdat Albert Heijn mogelijk de sociale inspectie op zijn dak zal krijgen wegens verkopen met verlies en dat dat de reden is dat Colruyt niet meegaat in de prijzenslag.
Bij Albert Heijn zijn alle koopjes eigenlijk zo goed als uitverkocht!
Heb GEEN enkele gevonden die dezelfde prijs of goedkoper aanbood!
Om maar even een voorbeeld te geven, op de NAKD-repen was Colruyt zelfs 100% duurder, ze lagen in de winkel aan het dubbele van de prijs dan AH!
Conclusie: Albert Heijn is op dit moment op heel wat producten dus goedkoper dan Colruyt. Kan ook wel komen omdat Albert Heijn mogelijk de sociale inspectie op zijn dak zal krijgen wegens verkopen met verlies en dat dat de reden is dat Colruyt niet meegaat in de prijzenslag.
Bij Albert Heijn zijn alle koopjes eigenlijk zo goed als uitverkocht!
Opgelet AH is meester in het gevoel geven dat ze goedkoop zijn.
Wel je echt goedkoop doen in AH dan mag je enkel promo-producten kopen, anders ben je gesjareld.
Beetje zoals media-markt, zelfde princiepe
Wel je echt goedkoop doen in AH dan mag je enkel promo-producten kopen, anders ben je gesjareld.
Beetje zoals media-markt, zelfde princiepe
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Net over de grens zijn er een AH en een Jumbo op 200 meter van elkaar. Koop daar de zaken die je nodig hebt én in reclame staan en uw kar is gevuld. Tot 30% goedkoper dan Colruyt. Laat je idd niet teveel verleiden door zaken die niet in promotie staan. De meeste promoties komen binnen de maand terug, veel moet je dus ook niet opslaan thuis. De laatste 5 jaar is er zo goed als niets veranderd aan deze prijzenslag.
Je kan ook alle promoties in de Belgische supermarkten kopen, dan ben je een dag zoet, zit je van hot naar her te rijden en heb je nog niet alles om de week door te komen.
Je kan ook alle promoties in de Belgische supermarkten kopen, dan ben je een dag zoet, zit je van hot naar her te rijden en heb je nog niet alles om de week door te komen.
AH
- Soubry spaghetti Rustica (1+2gratis) = €0,99 (€0,88/kg)
COLRUYT
- Soubry spaghetti Rustica = €1,05/st. (€2,80/kg)
AH
- MC Cain A la Belge (1+2gratis) = €3,55 (€1,18/kg)
COLRUYT
- MC Cain A la Belge = €3,69/st. (€3,69/kg)
AH
- Groene of gele paprika (1+2 gratis) = €0,99 (€1,50/kg)
COLRUYT
- Groene of gele paprika = €2,39/kg.
Heb nog 6 producten die bij Albert Heijn goedkoper zijn dan bij Colruyt. AH wint over de hele lijn en ik kan maar één conclusie maken. Colruyt kan vaak niet mee in de prijzenslag en filteren AH in deze even weg en nemen de op één na goedkoopste.
Nu ja, bij AH moet je ook niet zijn. De producten zijn reeds uitverkocht en ze vullen de rekken amper bij.
- Soubry spaghetti Rustica (1+2gratis) = €0,99 (€0,88/kg)
COLRUYT
- Soubry spaghetti Rustica = €1,05/st. (€2,80/kg)
AH
- MC Cain A la Belge (1+2gratis) = €3,55 (€1,18/kg)
COLRUYT
- MC Cain A la Belge = €3,69/st. (€3,69/kg)
AH
- Groene of gele paprika (1+2 gratis) = €0,99 (€1,50/kg)
COLRUYT
- Groene of gele paprika = €2,39/kg.
Heb nog 6 producten die bij Albert Heijn goedkoper zijn dan bij Colruyt. AH wint over de hele lijn en ik kan maar één conclusie maken. Colruyt kan vaak niet mee in de prijzenslag en filteren AH in deze even weg en nemen de op één na goedkoopste.
Nu ja, bij AH moet je ook niet zijn. De producten zijn reeds uitverkocht en ze vullen de rekken amper bij.
Amai bijna €1 te verdienen voor een aantal producten die je wellicht niet nodig hebt (en je bespaart meer dan €1 door gewoon huismerk te kopen in eender welke supermarkt).
Wat een tijdverlies
Wat een tijdverlies
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Hmmm, die spaghetti van Soubry niet veel duurder zijn dan die van Everyday (0,77 euro/kg) en ik vermoed dat je met MC Cain frietjes ook niet ver uit de buurt van Everyday komt.
Vergelijk het met Boni en de merkproducten zijn sowieso al goedkoper.
Dan heb ik liever het merkproduct, smaakt beter dan die van Everyday.
Vergelijk het met Boni en de merkproducten zijn sowieso al goedkoper.
Dan heb ik liever het merkproduct, smaakt beter dan die van Everyday.
Je vergelijkt daar AH met een actie van 1+2 gratis.
Mijn idee is (en dat van anderen hier ook, zo te zien) dat AH goed is voor zijn promo artikelen. Niet voor de rest.
Er zal af en toe wel eens iets wat goedkoper zijn, gewoon omdat het dan in NL goedkoper is.
Bekijk bv Supradyn vitamines 90 stuks in BE voor rond de 40 euro.
In NL 95 stuks voor 13 euro.
Nog een klassieker is IKEA : sommige dingen zijn in de Ikea over de grens goedkoper dan hier in BE.
Algemeen ben ik er van overtuigd (door eigen proberen) dat een willekeurige kar vullen met producten die je echt WIL kopen bij AH duur uitkomt.
Alleen promo's kopen in combinatie met dingen die je echt wil kopen uit NL (rookworst bv : meer keuze, of zuivelproducten) dan weer niet.
Ik koop er bv van AH altijd de griesmeelpap en aanverwanten. Dat kan je in BE gewoon niet kopen in een identieke verpakking. Dan staat de prijs buiten vergelijking.
Zoals hier al gezegd werd : je moet je afvragen of het nut heeft om een toertje promo artikelen te kopen.
Je vult je kasten dan misschien met dingen die je eigenlijk niet wou.
Mijn idee is (en dat van anderen hier ook, zo te zien) dat AH goed is voor zijn promo artikelen. Niet voor de rest.
Er zal af en toe wel eens iets wat goedkoper zijn, gewoon omdat het dan in NL goedkoper is.
Bekijk bv Supradyn vitamines 90 stuks in BE voor rond de 40 euro.
In NL 95 stuks voor 13 euro.
Nog een klassieker is IKEA : sommige dingen zijn in de Ikea over de grens goedkoper dan hier in BE.
Algemeen ben ik er van overtuigd (door eigen proberen) dat een willekeurige kar vullen met producten die je echt WIL kopen bij AH duur uitkomt.
Alleen promo's kopen in combinatie met dingen die je echt wil kopen uit NL (rookworst bv : meer keuze, of zuivelproducten) dan weer niet.
Ik koop er bv van AH altijd de griesmeelpap en aanverwanten. Dat kan je in BE gewoon niet kopen in een identieke verpakking. Dan staat de prijs buiten vergelijking.
Zoals hier al gezegd werd : je moet je afvragen of het nut heeft om een toertje promo artikelen te kopen.
Je vult je kasten dan misschien met dingen die je eigenlijk niet wou.