Ergo: formule begrijpen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Ergo: formule begrijpen
Hoi allen
Jaren geleden (een tiental) heb ik me laten verleiden om aan pensioensparen te gaan doen bij Ergo (toen nog Hamburg-Mannheimer). Ik ben nu die polis aan het herbekijken en lees uiteraard ook vele negatieve berichten over dit bedrijf. Mijn vraag is of me iemand kan helpen mijn situatie te begrijpen. Ik heb ondertussen ongeveer € 7500 aan premies betaald door de jaren en dit volgende is wat ik eind 2018 op papier kreeg:
Huidige waarde op uw contract:
Tak 21: € 4184
Reserve opgebouwd met premies in tak 23 vanaf 1/1/2015: Golden future: waarde fonds: € 553
Tegoed tak 23 (winstdeelname units):Golden future: waarde fonds: € 2137
Totaal € 6875
Kan mij iemand zeggen hoe erg mijn situatie eruit ziet?
Jaren geleden (een tiental) heb ik me laten verleiden om aan pensioensparen te gaan doen bij Ergo (toen nog Hamburg-Mannheimer). Ik ben nu die polis aan het herbekijken en lees uiteraard ook vele negatieve berichten over dit bedrijf. Mijn vraag is of me iemand kan helpen mijn situatie te begrijpen. Ik heb ondertussen ongeveer € 7500 aan premies betaald door de jaren en dit volgende is wat ik eind 2018 op papier kreeg:
Huidige waarde op uw contract:
Tak 21: € 4184
Reserve opgebouwd met premies in tak 23 vanaf 1/1/2015: Golden future: waarde fonds: € 553
Tegoed tak 23 (winstdeelname units):Golden future: waarde fonds: € 2137
Totaal € 6875
Kan mij iemand zeggen hoe erg mijn situatie eruit ziet?

Re: Ergo: formule begrijpen
Ik denk dat je zelf de conclusie wel kunt stellen, niet?

Gelukkig dat je 30% belastingvoordeel gekregen hebt, waardoor je maar een goeie € 5000 echt betaald hebt.
Echter gaat er van die € 6875 op je 60ste nog wel belasting afgaan...

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een groot deel van je inleg gaat naar de optionele (maar standaard toch aangesmeerde) BVRO en BVRI verzekeringen. Na mijn laatste afrekening in december heb ik nu gevraagd deze te schrappen, maar ik wacht hierover nog steeds op bevestiging...
Intussen een update hierover: de twee verzekeringen zijn opgezegd, maar ik begrijp het niet echt.
Ik betaalde tot nu toe 50€/jaar, dus 600/jaar. Op mijn fiche voor de belastingen zie ik staan dat ik voor vorig jaar 533€ heb ingebracht, wat dus doet vermoeden dat die verzekeringen me 67€ gekost hebben.
Nu is mijn nieuze maandbedrag echter slechts 38,97€, wat een totaal van 467€ zal zijn voor dit jaar. Hoe kan dat?
Ik betaalde tot nu toe 50€/jaar, dus 600/jaar. Op mijn fiche voor de belastingen zie ik staan dat ik voor vorig jaar 533€ heb ingebracht, wat dus doet vermoeden dat die verzekeringen me 67€ gekost hebben.
Nu is mijn nieuze maandbedrag echter slechts 38,97€, wat een totaal van 467€ zal zijn voor dit jaar. Hoe kan dat?