Ergo Golden Future - 16% in emerging markets
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Ergo Golden Future - 16% in emerging markets
Ik heb nu gezien op het internet dat het fonds van Ergo : golden future veranderd is vanaf 1 /1/2011. Men belegt nu 16% in emerging markets. Of dit fonds nu beter in de toekomst zal presteren zal afwachten zijn.
Re: Ergo Golden Future - 16% in emerging markets
@luc1961: Fondsen veranderen constant van samenstelling. GF presteert sinds begin dit jaar maar liefst 7,5% slechter dan zijn index en 7% slechter dan fondsen in zijn categorie. Dit is nog slechter dan de afgelopen jaren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik geloof nooit dat het fonds voor 16 % belegt in Emerging Markets want Morningstar deelt het fonds in bij de Europese aandelenfondsen Large Cap. Bovendien kiest men ( en dat doet Morningstar niet maar zij zelf ) voor de Msci Europe als benchmark wat niet kan als er voor meer dan 10 % E.M. zou inzitten.luc1961 schreef:Ik heb nu gezien op het internet dat het fonds van Ergo : golden future veranderd is vanaf 1 /1/2011. Men belegt nu 16% in emerging markets. Of dit fonds nu beter in de toekomst zal presteren zal afwachten zijn.
Het rendement dat ze opgeven op 30/06/2011 op één jaar klopt: 7,60%. Maar als we eens gaan kijken op 31/08/2011 dan vinden we daar een rendement: een verlies van 7,72%. Ik wil dan vandaag nog niet gaan rekenen want dan wordt het waarschijnlijk katastrofaal.
Zij doen al het nodige om de nodige mistgordijnen op te trekken zodat niemand kan zien wat er nu werkelijk van aan is. Ze gebruiken een éénmalig rendement dat hun goed uitkomt: maar is dat rendement puur toeval of beginnersgeluk ? Als men het andere resultaat bekijkt, zullen we het bij dat laatste houden.
De volledige historiek van het fonds kan je vinden op de website van de Tijd.Het is bijna een vrije val...
Geographische spreiding van het fonds : golden future : http://www.ergo.be/nl_be/images/filetcm___4_841.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel Luc1961, waarschijnlijk is het fonds zo transparant dat je er zelf niet meer aan uit kunt.
De titel die je opgegeven hebt, klopt zelfs niet want een fonds Ergo Life Golden Future bestaat gewoon niet. De juiste naam van het fonds is Ergo Golden Future.
De historieken zijn adembenemend slecht: momenteel is de waarde lager dan de beginwaarde in 2004. Dat betekent dat niemand, maar dan ook NIEMAND vandaag al één euro ( buiten de mensen van Ergo die de commissie opstrijken ) heeft gewonnen door te investeren in dat fonds. Bij een fonds dat zeven jaar bestaat, is dat toch wel erg !
Ik wou als bewijs een grafiek bijvoegen maar blijkbaar is mijn bestand dan te groot.
De grafiek kan je echter zelf opzoeken op http://www.tijd.be" onclick="window.open(this.href);return false;: je zoekt daar het fonds en maakt de grafiek in de optie 10 jaar.
Als je die grafiek laat zien aan de klanten, dan hoef je geen uitleg meer te geven.
De titel die je opgegeven hebt, klopt zelfs niet want een fonds Ergo Life Golden Future bestaat gewoon niet. De juiste naam van het fonds is Ergo Golden Future.
De historieken zijn adembenemend slecht: momenteel is de waarde lager dan de beginwaarde in 2004. Dat betekent dat niemand, maar dan ook NIEMAND vandaag al één euro ( buiten de mensen van Ergo die de commissie opstrijken ) heeft gewonnen door te investeren in dat fonds. Bij een fonds dat zeven jaar bestaat, is dat toch wel erg !
Ik wou als bewijs een grafiek bijvoegen maar blijkbaar is mijn bestand dan te groot.
De grafiek kan je echter zelf opzoeken op http://www.tijd.be" onclick="window.open(this.href);return false;: je zoekt daar het fonds en maakt de grafiek in de optie 10 jaar.
Als je die grafiek laat zien aan de klanten, dan hoef je geen uitleg meer te geven.
Laatst gewijzigd door Al Fonds op 30 september 2011, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
de titel van het onderwerp is afkomstig van mij, ik had het bericht van luc afgesplitst van een andere discussie, omdat dit te ver afleiddeAl Fonds schreef:De titel die je opgegeven hebt, klopt zelfs niet want een fonds Ergo Life Golden Future bestaat gewoon niet. De juiste naam van het fonds is Ergo Golden Future.
ik heb de titel veranderd naar "Ergo Golden Future - 16% in emerging markets"
Omdat er nog steeds die-hards trachten aan te tonen dat het veelgebruikte fonds van Ergo iets oplevert, heb ik vandaag bijna de ganse dag opzoekingen gedaan om de waarheid te achterhalen.
Na veel uitpluizen van infofiches heb ik via een link op de website van Ergo.be ( opgelet want er bestaat ook een Ergo Life met andere fondsen ) de volledige hsitoriek van het fonds Ergo Golden Future kunnen vinden. Het is dit fonds dat men aanbiedt via de producten Secure Protect & Pension en Secure Protect Plus.
Vermits pensioensparen bijna altijd op 't einde van het jaar wordt betaald, heb ik zo mijn berekeningen gemaakt naar de waarde toe van 29/09/2011: het meest recente cijfer.
Ik hou geen rekening met taksen, instapkosten en eventuele beheerskosten zodat uw werkelijk verlies nog veel groter zal zijn !
Op de storting van eind 2004 heeft men vandaag een verlies van 19,46 %
Op de storting van eind 2005 heeft men vandaag een verlies van 36,05 %
Op de storting van eind 2006 heeft men vandaag een verlies van 47,73 %
Op de storting van eind 2007 heeft men vandaag een verlies van 45,88 %
Op de storting van eind 2008 heeft men vandaag een winst van 11,88 % ( ja u leest goed, hier is een beetje winst )
Op de storting van eind 2009 heeft men vandaag een verlies van 15,73 %
Op de storting van eind 2010 heeft men vandaag een verlies van 20,53 %
Als ze nu nog eens komen vertellen dat ze gemiddeld 9 % per jaar halen. Ik vraag me werkelijk af voor wie die Golden Future is ?
Na veel uitpluizen van infofiches heb ik via een link op de website van Ergo.be ( opgelet want er bestaat ook een Ergo Life met andere fondsen ) de volledige hsitoriek van het fonds Ergo Golden Future kunnen vinden. Het is dit fonds dat men aanbiedt via de producten Secure Protect & Pension en Secure Protect Plus.
Vermits pensioensparen bijna altijd op 't einde van het jaar wordt betaald, heb ik zo mijn berekeningen gemaakt naar de waarde toe van 29/09/2011: het meest recente cijfer.
Ik hou geen rekening met taksen, instapkosten en eventuele beheerskosten zodat uw werkelijk verlies nog veel groter zal zijn !
Op de storting van eind 2004 heeft men vandaag een verlies van 19,46 %
Op de storting van eind 2005 heeft men vandaag een verlies van 36,05 %
Op de storting van eind 2006 heeft men vandaag een verlies van 47,73 %
Op de storting van eind 2007 heeft men vandaag een verlies van 45,88 %
Op de storting van eind 2008 heeft men vandaag een winst van 11,88 % ( ja u leest goed, hier is een beetje winst )
Op de storting van eind 2009 heeft men vandaag een verlies van 15,73 %
Op de storting van eind 2010 heeft men vandaag een verlies van 20,53 %
Als ze nu nog eens komen vertellen dat ze gemiddeld 9 % per jaar halen. Ik vraag me werkelijk af voor wie die Golden Future is ?
ik hou mij niet bezig met Ergo enzo, maar die 9 % die ze aanhalen, staat daar bij dat het om Winst gaat ? Misschien garanderen ze minstens negen percent Verlies, dan hebben ze in 2008 zich wel heel erg misrekent.Al Fonds schreef:Als ze nu nog eens komen vertellen dat ze gemiddeld 9 % per jaar halen. Ik vraag me werkelijk af voor wie die Golden Future is ?
onnodig lange quote - ingekort door de webmaster
-
- Newbie
- Contacteer:
Die 9% is Percentage Extra Wintdeelname Golden Future.
Extra winstdeelname: " Spaartegoed is bereknd op basis van een belgegging (100%) met een return van 9% en op basis van een obligatiebelegging (0.00%) met een return van 1.00%. Deze zijn niet gewaarborgd. "
Voor zover staat het in een document van ERGO dat ik kreeg van een verkoper.
Kan iemand dit in mensen taal omzetten?
Ik ben de secure protect plus (variant 60) aan het bekijken. De simulaties en de praatjes zijn allemaal erg mooi, vandaar ook mijn argwaan.
Uit eerder onderzoek heb ik kunnen afleiden dat golden future een verlieslatende koers heeft gelopen.
ook kan ik afleiden uit het document dat die obligatierekening waar ik eerder over sprak de "secure future" is en de "belegging" met een return van 9% de golden future belegging is.
Niet vet dus die golden future belegging.
Lees ik het goed dat ik van die obligatierekening 0% ik een return heb van 1%. Met andere woorden nul nada noppes?
Eigenlijk ben ik een simpele bediende en heb ik niet veel zin om veel onderzoek te doen om te kunnen voorkomen dat ik in een val trap.
Ik zoek een stabiele instantie (geen bank met rommelkredieten of banken zonder tripple A rating) met een deftige gegegarandeerd % en met een hoger dan de markt % qua jaar rendement. Kan iemand mij hierbij helpen?
En of, als ERGO een correcte keuze blijkt te zijn me aanraden of behoeden voor andere "traps"
Met vriendelijke groeten,
Jan Verbeke ,
Alvast bedankt!
Extra winstdeelname: " Spaartegoed is bereknd op basis van een belgegging (100%) met een return van 9% en op basis van een obligatiebelegging (0.00%) met een return van 1.00%. Deze zijn niet gewaarborgd. "
Voor zover staat het in een document van ERGO dat ik kreeg van een verkoper.
Kan iemand dit in mensen taal omzetten?
Ik ben de secure protect plus (variant 60) aan het bekijken. De simulaties en de praatjes zijn allemaal erg mooi, vandaar ook mijn argwaan.
Uit eerder onderzoek heb ik kunnen afleiden dat golden future een verlieslatende koers heeft gelopen.
ook kan ik afleiden uit het document dat die obligatierekening waar ik eerder over sprak de "secure future" is en de "belegging" met een return van 9% de golden future belegging is.
Niet vet dus die golden future belegging.
Lees ik het goed dat ik van die obligatierekening 0% ik een return heb van 1%. Met andere woorden nul nada noppes?
Eigenlijk ben ik een simpele bediende en heb ik niet veel zin om veel onderzoek te doen om te kunnen voorkomen dat ik in een val trap.
Ik zoek een stabiele instantie (geen bank met rommelkredieten of banken zonder tripple A rating) met een deftige gegegarandeerd % en met een hoger dan de markt % qua jaar rendement. Kan iemand mij hierbij helpen?
En of, als ERGO een correcte keuze blijkt te zijn me aanraden of behoeden voor andere "traps"
Met vriendelijke groeten,
Jan Verbeke ,
Alvast bedankt!
(Zeer) vrij vertaald:janverbeke schreef: Extra winstdeelname: " Spaartegoed is berekend op basis van een belegging (100%) met een return van 9% en op basis van een obligatiebelegging (0.00%) met een return van 1.00%. Deze zijn niet gewaarborgd. "
Beste klant, uw geld wordt deels belegd in een fonds en deels in een obligatiebelegging. Om indruk te maken, doen we een simulatie waarbij we veronderstellen dat het fonds 9% opbrengt en de obligatie 1%. Voor de berekening doen we alsof we 100% in het fonds stoppen en 0% in de obligatiebelegging. We goochelen dan wat met cijfers en voila, dat geeft dan een kapitaal van (bijvoorbeeld) 75.000 euro op het einde van de rit, veel meer dan uw huidige pensioenspaarfonds.
Dat dit maar een simulatie is en niet met de realiteit overeenkomt, daar zwijgen we zoveel mogelijk over. Op papier gaan we dat bedrag dus zeker niet garanderen. We wekken toch graag de indruk dat u dit bedrag zeker bij elkaar kan sparen.
Het feit dat je nooit 100% in het fonds belegt, maar 20% tot 40%, daar moet je nu niet over vallen, want dan brengt onze simulatie natuurlijk niet zoveel op. En met het werkelijke langetermijnrendement van het fonds (1,9%) zou de simulatie ook maar 15.000 euro opleveren.
Als gewone Ergo verkoper weet ik zelfs niet dat een realistische simulatie maar 15.000 euro oplevert. Ik vertel ook maar na wat men mij aanleert en negeer alle feiten die daarmee in tegenspraak zijn.
Ja Robokat, in de comedywereld zou een grote carrière voor u weggelegd zijn 
Mooie uitleg en grappig !

Mooie uitleg en grappig !
@Boogje: de beste humor vertrekt vanuit de waarheid 

Ben jij een lezer van 't Pallieterke, Robokat? Die hun motto is: "Wat niet vrolijk gezegd kan worden is de waarheid niet".