Ervaring met waterverzachters
Re: Ervaring met waterverzachters
Ja, maar is sowieso al geleden van begin 2014, dus prijzen zullen niet meer accuraat zijn.
En kon evengoed 1300 euro geweest zijn. Even gezocht in mijn mails, maar blijkbaar geen offerte per mail gekregen.
En kon evengoed 1300 euro geweest zijn. Even gezocht in mijn mails, maar blijkbaar geen offerte per mail gekregen.
Winstmarges moeten toch groot zijn: De V50 Duo new was in 10/2018 804hTvajokedans1 schreef: ↑28 juli 2012, 07:05 Ik heb een groot jaar geleden een waterverzachter gekocht van Durlem (V50 Duo).
Zijn de enige die:
- exacte, gedetailleerde en correcte informatie geven over het product
- heel schappelijk zijn in prijs (beetje zoeken naar een dealer)
- toelaten dat je het toestel zelf plaatst
- je niet verplicht bent een onderhoudscontract te nemen
- je helemaal geen zout bij hun moet aankopen
- het gratis komen afregelen, ook als je het zelf geplaatst hebt.
Heb voor dat toestel 890 € betaald en ben uitermate tevreden. Het staat afgeregeld op 10 graden.
Mits goed doordacht gebruik spoelt het systeem 1 keer per maand en verbruikt het 49 liter water per spoelbeurt i.p.v. de standaard 61 liter.
Zoutverbruik ligt op nog geen 10 kilo per jaar. De meeste andere toestellen verbruiken meer dan 100 kg per jaar.
Dus ons (4 personen in het gezin) hoor je niet klagen.
P.S. Ben wel een doe-het-zelver die heel ver gaat in het uitzoeken en optimaliseren van zaken.
moulan folder_promo-octobre2018-hr.pdf Op dezelfde website nu 1695 € brut
Online kan je deze nog wel vinden rond de 1350€ inclusief BTW.
Blijkbaar spoelt het om de 5 dagen of zo voor hygienische redenen, dan heb je die optie afgezet?
Echt cowboywereldje die wereld van waterontharders.
Mooi voorbeeldje:
https://www.madeinlimburg.be/topics-con ... ent-topic/
“Meer bepaald heeft NV Jama Services op onrechtmatige wijze klanten van NV Ecowater Systems Europe afgeworven, o.m. door bij klanten die bij NV Ecowater Systems Europe een waterverzachter hadden aangekocht en het onderhoudscontract hadden afgesloten, onterecht de indruk te wekken dat zij de leverancier was van deze waterverzachter om een afspraak te maken voor een onderhoudsbeurt”, klinkt het in de rechtbank. “Voorts blijkt dat ook BVBA Aqua Service Systems zich aan dergelijke praktijken bezondigt.”
"Aqua Service is hiermee niet aan haar proefstuk toe. Zo werden ze in het verleden ook al strafrechtelijk vervolgd voor oplichting"
Mooi voorbeeldje:
https://www.madeinlimburg.be/topics-con ... ent-topic/
“Meer bepaald heeft NV Jama Services op onrechtmatige wijze klanten van NV Ecowater Systems Europe afgeworven, o.m. door bij klanten die bij NV Ecowater Systems Europe een waterverzachter hadden aangekocht en het onderhoudscontract hadden afgesloten, onterecht de indruk te wekken dat zij de leverancier was van deze waterverzachter om een afspraak te maken voor een onderhoudsbeurt”, klinkt het in de rechtbank. “Voorts blijkt dat ook BVBA Aqua Service Systems zich aan dergelijke praktijken bezondigt.”
"Aqua Service is hiermee niet aan haar proefstuk toe. Zo werden ze in het verleden ook al strafrechtelijk vervolgd voor oplichting"
Mijn Ecowater waterverzachter heeft het na 22 jaar dienst opgegeven (harskolom uitgeput volgens de technieker)
Ik heb dan een nieuwe laten zetten, kost: 1300€
Omdat ik een nieuw toestel bestelde, werd het onderhoud van het oude toestel niet aangerekend, en het nieuwe toestel heeft maar om de 2 jaar onderhoud nodig.
Hopelijk gaat het ook zo lang mee, maar ik vrees dat men momenteel de toestellen zo maken dat die niet zo lang meer meegaan.
Ik heb dan een nieuwe laten zetten, kost: 1300€
Omdat ik een nieuw toestel bestelde, werd het onderhoud van het oude toestel niet aangerekend, en het nieuwe toestel heeft maar om de 2 jaar onderhoud nodig.
Hopelijk gaat het ook zo lang mee, maar ik vrees dat men momenteel de toestellen zo maken dat die niet zo lang meer meegaan.
Harskolom uitgeput? Kunnen ze dan niet simpelweg nieuw hars steken? Iedereen vind 1300 euro tegenwoordig normaal geld voor een ontharder, maar ik vind dat best veel geld...
Een nieuwe harskolom kost 800€, en dan zit je met een toestel van 22 jaar oud, waarvan op een onderdeel roest aan het komen is, en misschien binnen 1 of 2 jaar zal stuk gaan, wat weer extra kosten zal betekenen.
Het nieuwe toestel daarentegen heeft maar om de 2 jaar onderhoud nodig ipv jaarlijks, en zou minder zout en water verbruiken, wat dan weer een besparing is.
Het nieuwe toestel daarentegen heeft maar om de 2 jaar onderhoud nodig ipv jaarlijks, en zou minder zout en water verbruiken, wat dan weer een besparing is.
Mogelijks een domme vraag. Ben verhuisd en heb ook een toestel. Zie uit een vorige factuur dat het onderhoud jaarlijks 90 euro kost.
Waar bestellen/kopen jullie dat zout?
Waar bestellen/kopen jullie dat zout?
Het zout kan ofwel bij een onderhoud door de onderhoudstechnieker geleverd worden, of je gaat het gewoon in de supermarkt of doe het zelf winkel kopen.
Bedankt. Dan al 10 jaar naastgekeken. Nu ja, wel vaker zo met dingen die je niet aanbelangen. Net een huis gekocht, nu zie ik overal te koop bordjes staan, vroeger nooit
-
- Full Member
- Contacteer:
Even dit topic bovenaan zetten...
Zijn er nog mensen die in de laatste 5 jaar een waterverzachter hebben laten plaatsen en hun ervaringen even willen neerpennen?
Zijn er nog mensen die in de laatste 5 jaar een waterverzachter hebben laten plaatsen en hun ervaringen even willen neerpennen?
Last van kalk is bij mij om de 6 maanden alle kranen volledig verkalkt, boiler weerstand ingebed in een blok kalk, zodat het zelfs moeilijk is om die nog uit de boiler te krijgen, was en vaatwassers regelmatig stuk.Yvan schreef: ↑27 juli 2012, 19:04 Als ik de claims van die firma naast de geldende normen/wetgeving drinkwater/tapwater leg, zie ik geen enkele reden om dergelijke apparatuur tussen te schakelen. Geen enkele. Wat is dat trouwens: "last van kalk"?
Sinds de installatie van mijn ontkalker is dat allemaal verleden tijd.