Ervaringen Airbnb
Ervaringen Airbnb
Normaal gezien boek ik bijna altijd via booking.com. Nog nooit problemen gehad. Omdat ik nu geen hotel naar mijn goesting vind op booking.com heb ik een account aangemaakt bij Airbnb en daar toch wat gevonden. Ik stel me daar echter een aantal vragen bij het concept. Zo moet je op voorhand betalen aan een organisatie die geen kantoor heeft, waar je niet naartoe kunt bellen en ook niet kunt mailen. Dan gaan er bij mij alarmbelletjes rinkelen. Zo lang alles goed gaat is er uiteraard geen probleem maar als je daar toe komt en het appartement trekt op niets of bestaat niet, dan sta je daar. Je geld is betaald en staat ergens bij Airbnb en je moet je in duizend bochten wringen om het terug te krijgen.
Bij booking.com kun je tenminste bellen naar de klantendienst (al gedaan) en/of een mail sturen. Je moet ook maar betalen wanneer je terug vertrekt en geen drie maand op voorhand en je kunt gratis annuleren.
Als je bij Airbnb wil annuleren moet je hopen op de goodwill van de verhuurder en ben je sowieso je service kosten kwijt aan Airbnb.
Ook kan de verhuurder steeds het zaakje op het laatste moment annuleren. Leuk is anders als je klaar staat om te vertrekken.
Ik vertrouw het zaakje dus niet zo goed.
Is er iemand die mij van het tegendeel kan (proberen te) overtuigen ?
Bij booking.com kun je tenminste bellen naar de klantendienst (al gedaan) en/of een mail sturen. Je moet ook maar betalen wanneer je terug vertrekt en geen drie maand op voorhand en je kunt gratis annuleren.
Als je bij Airbnb wil annuleren moet je hopen op de goodwill van de verhuurder en ben je sowieso je service kosten kwijt aan Airbnb.
Ook kan de verhuurder steeds het zaakje op het laatste moment annuleren. Leuk is anders als je klaar staat om te vertrekken.
Re: Ervaringen Airbnb
anonymous schreef: Zo moet je op voorhand betalen aan een organisatie die geen kantoor heeft, waar je niet naartoe kunt bellen en ook niet kunt mailen. Dan gaan er bij mij alarmbelletjes rinkelen. Zo lang alles goed gaat is er uiteraard geen probleem maar als je daar toe komt en het appartement trekt op niets of bestaat niet, dan sta je daar. Je geld is betaald en staat ergens bij Airbnb en je moet je in duizend bochten wringen om het terug te krijgen.... Als je bij Airbnb wil annuleren moet je hopen op de goodwill van de verhuurder en ben je sowieso je service kosten kwijt aan Airbnb.
Nochtans zeer goed geregeld.
Ik heb al veel zeer goede ervaringen gehad en slechts 2x een minder goede.
In L.A. bleek de opvolging door de verhuurder echt niet goed, was een makelaar hoorde ik achteraf.
Vorig jaar in Italie dan een echt heel slechte gehad : het geboekte app. was last minute niet vrij en toen kreeg ik iets anders met een uitklapbed in de living, enfin, helemaal niet wat ik wou. Ben toen bij Airbnb door een zeer goed engelse sprekende dame telefonisch opgevangen, ik kreeg mijn geld terug, de verhuurder kreeg een boete en ik kreeg het aanbod van Airbnb om iets anders te boeken en indien duurder zouden zij het verschil bijpassen. Was gelukkig maar voor 3 nachten geboekt dus heb zelf mijn plan getrokken en alle volgende logies waren perfect in orde.
Mijn les uit Airbnb : ik boek alleen bij iemand die 1 of max 2 panden heeft, als ze er teveel hebben zijn het vaak makelaars (vandaar dat je soms leest 'last minute bleek het pand niet vrij en schoven ze me door naar een ander pand'.)
Ik lees ook altijd heel goed de recensies die andere huurders schreven daar haal je al veel uit over netheid, stiptheid, eerlijkheid.
Doen !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
1x Airbnb gebruikt voor een last-minute aan de Belgische kust. Ik had het telefoonnr en mail adres van de eigenares. 't Was proper op de foto's en proper in het echt. Goede ervaring.
Ik vermoed wel dat er een serieus circuit van zwarte inkomsten gemoeid is met gans het Airbnb verhaal. Volgens mij heeft de Belgische fiscus niet helemaal door dat langs die weg geld wordt verdiend. En volgens mij hebben veel verhuurders dat door.
Ik vermoed wel dat er een serieus circuit van zwarte inkomsten gemoeid is met gans het Airbnb verhaal. Volgens mij heeft de Belgische fiscus niet helemaal door dat langs die weg geld wordt verdiend. En volgens mij hebben veel verhuurders dat door.
Veel goede ervaringen met AirBnB! Zeker de moeite waard om eens te kijken en een poging te wagen. Vaak aardige mensen die je ontvangen en een geheel niet beleving dan een gewone hotelkamer 

Ik heb ondertussen ook op internet toch het merendeel goede reacties gelezen en enkele tips. Toch misschien maar eens proberen voor 1 nachtje. Dan valt het van niet hoog moest het mislopen.