Ervaringen met Bolero
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Ervaringen met Bolero
Dat is toch niet hetzelfde als volmacht? Bij volmacht log je in met je eigen naam, en kun je transacties doen op de rekening van de volmachtgever. Dat is niet hetzelfde als inloggen met de userId en codes van iemand anders.
Wou voor de 2 trackers van mijn zoontje een binnenlandse (niet te dure) broker. Zit nu dus ook een tijdje op bolero maar vind het allemaal minder intuïtief en veel minder overzichtelijk dan bijvoorbeeld Degiro of Saxo. Heb het idee dat het platform enkele jaren achterloopt op de concurrentie.
Heb nu nog geen studie gedaan van alle functies van het platform maar de eerste indrukken na enkele maanden vallen me eigenlijk tegen. Gelukkig hoef ik er niet veel mee te werken.
Heb nu nog geen studie gedaan van alle functies van het platform maar de eerste indrukken na enkele maanden vallen me eigenlijk tegen. Gelukkig hoef ik er niet veel mee te werken.
Bolero schrijft vandaag :Microsoft ontslaat CEO Sam Altman van OpenAI.
Yahoo finance schrijft vandaag :
Microsoft CEO says Sam Altman will be joining Microsoft.
Aan de koers voorbeurs te zien gaat Yahoo gelijk hebben denk ik.
Yahoo finance schrijft vandaag :
Microsoft CEO says Sam Altman will be joining Microsoft.
Aan de koers voorbeurs te zien gaat Yahoo gelijk hebben denk ik.
Ze zijn allebei juist, hij is ontslagen bij OpenAI, en gaat nu naar Microsoft.
Microsoft is enkel een van de geld-providers bij OpenAI, ze hebben er niks te zeggen blijkbaar.
Gezien de sterke daling van Microsoft vlak nadat het ontslag bekend raakte, zou ik toch maar eens 2 keer nadenken om in AI te investeren op dit moment
Als het al zo broos is...
Microsoft is enkel een van de geld-providers bij OpenAI, ze hebben er niks te zeggen blijkbaar.
Gezien de sterke daling van Microsoft vlak nadat het ontslag bekend raakte, zou ik toch maar eens 2 keer nadenken om in AI te investeren op dit moment
Als het al zo broos is...
Bolero is uitstekend beleggingsplatform ,nog nooit problemen gehad, is zeker een aanrader.
Er wordt daar veel onderzoek naar gedaan, Bolero zou blijkbaar het beste platform zijn van de Belgische brokers, maar de Belgische brokers lopen wel hopeloos achterop op de internationale brokers.
Ik kan alleen maar vergelijken tussen Keytrade en Lynx, en dat van Interactive Brokers is echt wel vele keren beter op elk mogelijk gebied.
Mijn vader heeft Bolero, dus paar keer kort gezien, het is niet bijzonder, maar wat er minstens moet zijn lijkt er te zijn.
Maar er mankeert nog heel veel van wat er zou kunnen zijn
Ik kan alleen maar vergelijken tussen Keytrade en Lynx, en dat van Interactive Brokers is echt wel vele keren beter op elk mogelijk gebied.
Mijn vader heeft Bolero, dus paar keer kort gezien, het is niet bijzonder, maar wat er minstens moet zijn lijkt er te zijn.
België loopt inderdaad zwaar achter met internetbrokers, zeker als je kijkt naar afgeleide producten en kosten.
Ze gaan er van uit dat opties en futures heel gevaarlijk zijn voor het publiek en cfd mogen de Belgische brokers zelfs als enige land niet aanbieden.
Ze gaan er van uit dat opties en futures heel gevaarlijk zijn voor het publiek en cfd mogen de Belgische brokers zelfs als enige land niet aanbieden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ben 2 maanden geleden gestart met Bolero, mijn eerste ervaring op een beleggingsplatform.
Voor de zaken dat ik het platform gebruik, zijnde individuele aandelen kopen, obligaties en ETF's,... ik ben er tevreden van.
Gemakkelijk om te kopen/verkopen, bij te storten,...
Het enige dat ik de eerste dagen over het hoofd had gezien was de saldi van verschillende valutarekeningen, ik stond nogal wat in het rood op de USD
Ik stel dus (nog) geen hoge eisen, ik ben een basisgebruiker van hun diensten. Koppeling KBC/Bolero vind ik handig.
Kosten... tja dan had ik een ander platform moeten kiezen, maar ik vind het acceptabel.
Voor de zaken dat ik het platform gebruik, zijnde individuele aandelen kopen, obligaties en ETF's,... ik ben er tevreden van.
Gemakkelijk om te kopen/verkopen, bij te storten,...
Het enige dat ik de eerste dagen over het hoofd had gezien was de saldi van verschillende valutarekeningen, ik stond nogal wat in het rood op de USD
Ik stel dus (nog) geen hoge eisen, ik ben een basisgebruiker van hun diensten. Koppeling KBC/Bolero vind ik handig.
Kosten... tja dan had ik een ander platform moeten kiezen, maar ik vind het acceptabel.
Laatst gewijzigd door funnyplace op 20 november 2023, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Een paar weken geleden obligaties aangekocht via de giro. Aankoopkosten 3 euro. Voor dezelfde obligaties was ik bij Bolero 325 euro aankoopkosten kwijt geweest.
Dat er verschillen zijn ok, maar dit vind ik toch wel te gek.
Bij andere brokers:
Saxo 7,25
Me direct 7,50
Bij andere brokers:
Saxo 7,25
Me direct 7,50
Dan moet je wel heel veel ( verschillende) obligaties gekocht hebben. Bolero hanteert toch plafonds ?
Ik ben er tevreden klant, maar het platform van Interactive Brokers, zowel de app, website, als TWS, is toch een gedrocht om mee te werken? Meer opties, dat uiteraard wel. Maar voor de gemiddelde gebruiker lijkt Bolero mij prima: zeer ruim aanbod, stabiel en betrouwbaar, duidelijk en constant qua kosten...Aerolla schreef: ↑20 november 2023, 14:26 Er wordt daar veel onderzoek naar gedaan, Bolero zou blijkbaar het beste platform zijn van de Belgische brokers, maar de Belgische brokers lopen wel hopeloos achterop op de internationale brokers.
Winnaars zullen er zeker uitkomen.Aerolla schreef: ↑20 november 2023, 13:12 Ze zijn allebei juist, hij is ontslagen bij OpenAI, en gaat nu naar Microsoft.
Microsoft komt naar voren als grote winnaar uit de onrust rond OpenAI met Altman aan boord las ik net.
Ik zit zelf ook bij Bolero, Lynx, beetje DeGiro en nog enkele anderen.
Bolero blijft gewoon duur voor zowel obligaties als aandelen. Het aanbod is wel perfect, ze bieden zo goed als alles aan en anders zorgen ze er wel voor.
Obligaties Bolero VS DeGiro heeft mij toch een kleine €500 gekost.
Daar het bij obligaties snel over grotere bedragen gaat heb ik die €500 enkel betaald voor een goede nachtrust en die had ik bij DeGiro op het laatst moment spijtig genoeg niet meer. Vond het DeGiro platform ook heel overzichtelijk en makkelijk om mee te werken. Bij Lynx is dit meer naar de pro handelaar gericht.
Ik heb dit jaar nog obligaties aangekocht via Saxo en daar betaalde ik €14,75 i.p.v. €30 bij Bolero.
-
- Verbannen Gebruiker
Kosten zijn 1 ding. Minstens even belangrijk is de prijs die je krijgt/betaalt. Bij Bolero is het zeer transparant en je kiest de meest liquide beurs, meestal Frankfurt maar je kunt ook een andere beurs kiezen naargelang de obligatie. Zo ben je steeds zeker van de beste prijs.JOKER247 schreef: ↑20 november 2023, 14:57 Een paar weken geleden obligaties aangekocht via de giro. Aankoopkosten 3 euro. Voor dezelfde obligaties was ik bij Bolero 325 euro aankoopkosten kwijt geweest.
Bij andere brokers:
Saxo 7,25
Me direct 7,50
Aanbod de giro is zeer beperkt voor obligaties. Bij medirect kun je het aanbod zelfs geen aanbod noemen
Saxo en medirect verlopen niet via de beurs.
De giro weet ik niet. Ze zijn ooit veroordeeld omdat ze orders lieten uitvoeren door tegenpartijen aan prijzen die zeer oninteressant waren voor de klanten, en waarvoor de giro betaald werd door die tegenpartij.
Voor obligaties, die van nature illiquide zijn, behalve US, Duitsland, ... is het belangrijk een correcte prijs te krijgen. Als je de obligatie 0,5% te duur betaalt, betaal je meer dan bij Bolero, alles in rekening gebracht.
Daar heb je helemaal gelijk in huisjetuintjefiets.huisjetuintjefiets schreef: ↑20 november 2023, 16:37Kosten zijn 1 ding. Minstens even belangrijk is de prijs die je krijgt/betaalt. Bij Bolero is het zeer transparant en je kiest de meest liquide beurs, meestal Frankfurt maar je kunt ook een andere beurs kiezen naargelang de obligatie. Zo ben je steeds zeker van de beste prijs.JOKER247 schreef: ↑20 november 2023, 14:57 Een paar weken geleden obligaties aangekocht via de giro. Aankoopkosten 3 euro. Voor dezelfde obligaties was ik bij Bolero 325 euro aankoopkosten kwijt geweest.
Bij andere brokers:
Saxo 7,25
Me direct 7,50
Aanbod de giro is zeer beperkt voor obligaties. Bij medirect kun je het aanbod zelfs geen aanbod noemen
De giro weet ik niet. Ze zijn ooit veroordeeld omdat ze orders lieten uitvoeren door tegenpartijen aan prijzen die zeer oninteressant waren voor de klanten, en waarvoor de giro betaald werd door die tegenpartij.
Voor obligaties, die van nature illiquide zijn, behalve US, Duitsland, ... is het belangrijk een correcte prijs te krijgen. Als je de obligatie 0,5% te duur betaalt, betaal je meer dan bij Bolero, alles in rekening gebracht.
Bij mij betrof het Duitse staatsobligaties die nog maar tot 20/10/2024 lopen en via de beurs van Frankfurt gingen.
Ik vond alleen het verschil wel erg groot, zeker voor een nog kortlopende obligatie. Het wordt dan toch een behoorlijk percentage van je winst. Het zou n.m.m. realistischer zijn als Bolero b.v. zijn aankoopprijs staffelde naar gelang de grootte van 1 order, dan wel een max. prijs per order invoerde.
Daar heb je helemaal gelijk in huisjetuintjefiets.huisjetuintjefiets schreef: ↑20 november 2023, 16:37Kosten zijn 1 ding. Minstens even belangrijk is de prijs die je krijgt/betaalt. Bij Bolero is het zeer transparant en je kiest de meest liquide beurs, meestal Frankfurt maar je kunt ook een andere beurs kiezen naargelang de obligatie. Zo ben je steeds zeker van de beste prijs.JOKER247 schreef: ↑20 november 2023, 14:57 Een paar weken geleden obligaties aangekocht via de giro. Aankoopkosten 3 euro. Voor dezelfde obligaties was ik bij Bolero 325 euro aankoopkosten kwijt geweest.
Bij andere brokers:
Saxo 7,25
Me direct 7,50
Bij mij betrof het Duitse staatsobligaties die nog maar tot 20/10/2024 lopen en via de beurs van Frankfurt gingen.
Ik vond alleen het verschil wel erg groot, zeker voor een nog kortlopende obligatie. Het wordt dan toch een behoorlijk percentage van je winst. Het zou n.m.m. realistischer zijn als Bolero b.v. zijn aankoopprijs staffelde naar gelang de grootte van 1 order, dan wel een max. prijs per order invoerde.
Voor hen is en blijft het qua kosten gewoon 1 order.