Ervaringen met Bolero
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Bolero
Ik stel voor om Degiro verder te bespreken in dit topic: ervaringen-met-degiro-t30000-135.html#p532368
Zelf nooit problemen gehad met Degiro, maar door de problemen die we in de media vernomen hebben (op het matje geroepen door overheidsinstanties, opeens een Duitse rekening nodig, nu de problemen met de ETF's van vorige week) in januari overgestapt naar Bolero.
Lang getwijfeld tussen Bolero en vooral Saxobank. Ik was bang dat Saxobank op termijn hetzelfde pad als Degiro ging bewandelen en met problemen ging afkomen.
Bolero is voor mij echter een zeer moeilijke app om te begrijpen, er is enorm veel informatie en niet echt overzichtelijk.
Ook net weer naar de klantendienst gebeld. Ik kan pech hebben, maar echt beleefd werd ik niet geholpen.
Iemand gelijkaardige ervaringen of valt het allemaal best wel mee?
Lang getwijfeld tussen Bolero en vooral Saxobank. Ik was bang dat Saxobank op termijn hetzelfde pad als Degiro ging bewandelen en met problemen ging afkomen.
Bolero is voor mij echter een zeer moeilijke app om te begrijpen, er is enorm veel informatie en niet echt overzichtelijk.
Ook net weer naar de klantendienst gebeld. Ik kan pech hebben, maar echt beleefd werd ik niet geholpen.
PLUS: Groot aanbod, correcte verwerking.guest0306 schreef: ↑12 juli 2024, 15:11 Zelf nooit problemen gehad met Degiro, maar door de problemen die we in de media vernomen hebben (op het matje geroepen door overheidsinstanties, opeens een Duitse rekening nodig, nu de problemen met de ETF's van vorige week) in januari overgestapt naar Bolero.
MIN: Duur vooral voor kleine orders, veel admin. rompslomp.
Saxo Bank is beduidend goedkoper dan Bolero. Daarnaast vind ik de applicatie van Saxo Bank ook beter.guest0306 schreef: ↑12 juli 2024, 15:11 Zelf nooit problemen gehad met Degiro, maar door de problemen die we in de media vernomen hebben (op het matje geroepen door overheidsinstanties, opeens een Duitse rekening nodig, nu de problemen met de ETF's van vorige week) in januari overgestapt naar Bolero.
Qua aanbod gelijkaardig: ruim aanbod obligaties en etfs.
Als mijn 0% coupon obligatie bij DeGiro vervalt, zet ik dat ook over naar Saxo Bank.
Goedkoop of duur is erg afhankelijk van de ordergrootte.TrX schreef: ↑12 juli 2024, 16:36Saxo Bank is beduidend goedkoper dan Bolero. Daarnaast vind ik de applicatie van Saxo Bank ook beter.guest0306 schreef: ↑12 juli 2024, 15:11 Zelf nooit problemen gehad met Degiro, maar door de problemen die we in de media vernomen hebben (op het matje geroepen door overheidsinstanties, opeens een Duitse rekening nodig, nu de problemen met de ETF's van vorige week) in januari overgestapt naar Bolero.
Qua aanbod gelijkaardig: ruim aanbod obligaties en etfs.
Als mijn 0% coupon obligatie bij DeGiro vervalt, zet ik dat ook over naar Saxo Bank.
De Giro is verreweg het goedkoopst met 4 euro per order onbeperkt de grootte.
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Als je bij De Giro bv. enkel IWDA koopt, heb je dan nog verplichtingen behalve de buitenlandse rekening aangeven ?
Make Spaargids " Great Again ! "
Zit ook al een paar jaar bij Bolero. Eenmaal je het doorhebt, valt het allemaal nog wel mee. Men zegt dat Bolero veel info weergeeft maar ben ik zelf er niet zo van overtuigd. technisch analysetabblad is zeer basic. Heel regelmatig eens een technisch probleem zodat je geen order kan plaatsen. En men zei me verleden jaar dat zoeken op basis van fundamentele analyse terug toegevoegd zou worden. Ook nog niks van gemerkt. Een nota kan je enkel toevoegen aan je watchlist en niet aan je huidige portefeuille. En het lijkt soms dat je veel info krijgt, maar als je dan eens kijkt naar het topic over de maandelijke holdingupdate...dat is maandenlang puur een copy-paste zonder verdere info...de update op ipad van de nieuwe app zorgt dat je scherm niet in landscape krijgt en dat zullen ze pas na de vakantie oplossen lieten ze via mail weten. Dit is trouwens puur gebaseerd op de app van android en geen meerwaarde. Je kan in deze app zelfs niet je rendement bekijken van je portefeuille zoals op de website. Maar de prijs van 7.5 euro per ordertje (of 15 euro op een niet euronext beurs) vind ik dan wel redelijk stevig. en elk keuzedividend zorgt voor een ongevraagde kost van 5 euro extra. en zo kan je nog wat zaken opnoemen.guest0306 schreef: ↑12 juli 2024, 15:11 Zelf nooit problemen gehad met Degiro, maar door de problemen die we in de media vernomen hebben (op het matje geroepen door overheidsinstanties, opeens een Duitse rekening nodig, nu de problemen met de ETF's van vorige week) in januari overgestapt naar Bolero.
Alleen de Belgische T.O.B.voorheenCP1234 schreef: ↑12 juli 2024, 17:49 Als je bij De Giro bv. enkel IWDA koopt, heb je dan nog verplichtingen behalve de buitenlandse rekening aangeven ?
Enkel rekening aanmelden bij nationale bank en jaarlijks aanvinken op belastingaangifte,t.o.b. rekent degiro-flatex zelf af...JOKER247 schreef: ↑12 juli 2024, 18:09Alleen de Belgische T.O.B.voorheenCP1234 schreef: ↑12 juli 2024, 17:49 Als je bij De Giro bv. enkel IWDA koopt, heb je dan nog verplichtingen behalve de buitenlandse rekening aangeven ?
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
N.m.m. wel.
Mits je niet je hele hebben en houden inzet.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Thanks!Tommy052 schreef: ↑12 juli 2024, 17:52Zit ook al een paar jaar bij Bolero. Eenmaal je het doorhebt, valt het allemaal nog wel mee. Men zegt dat Bolero veel info weergeeft maar ben ik zelf er niet zo van overtuigd. technisch analysetabblad is zeer basic. Heel regelmatig eens een technisch probleem zodat je geen order kan plaatsen. En men zei me verleden jaar dat zoeken op basis van fundamentele analyse terug toegevoegd zou worden. Ook nog niks van gemerkt. Een nota kan je enkel toevoegen aan je watchlist en niet aan je huidige portefeuille. En het lijkt soms dat je veel info krijgt, maar als je dan eens kijkt naar het topic over de maandelijke holdingupdate...dat is maandenlang puur een copy-paste zonder verdere info...de update op ipad van de nieuwe app zorgt dat je scherm niet in landscape krijgt en dat zullen ze pas na de vakantie oplossen lieten ze via mail weten. Dit is trouwens puur gebaseerd op de app van android en geen meerwaarde. Je kan in deze app zelfs niet je rendement bekijken van je portefeuille zoals op de website. Maar de prijs van 7.5 euro per ordertje (of 15 euro op een niet euronext beurs) vind ik dan wel redelijk stevig. en elk keuzedividend zorgt voor een ongevraagde kost van 5 euro extra. en zo kan je nog wat zaken opnoemen.guest0306 schreef: ↑12 juli 2024, 15:11 Zelf nooit problemen gehad met Degiro, maar door de problemen die we in de media vernomen hebben (op het matje geroepen door overheidsinstanties, opeens een Duitse rekening nodig, nu de problemen met de ETF's van vorige week) in januari overgestapt naar Bolero.
Ook kosten voor een keuzedividend als je in je instellingen "cash" prefereert?
Nuja, ik heb dit weekend ook gemerkt dat er wat kosten zijn bij elk Belgisch dividend dat ik ontvang bij Degiro, omdat ik nog een Custody-account heb.
Dat is ook 10 procent van het dividend of 3 procent + 1 euro. Als ik dat allemaal optel over verschillende jaren, ben je beter met een broker die wat meer vraagt bij aan- en verkoop.
Ikzelf heb het nog niet meegemaakt dat men voor de standaardkeuze "cash" de 5 euro moest betalen. Maar heb wel al paar keer gelezen dat het soms ten onrechte werd aangerekend. Dus goed int oog houden.
Ik zeg het, het is zeker geen slechte broker. Andere zaken zoals roerende voorheffing ofzo worden allemaal netjes geregeld. Maar de Heilige Graal is het ook niet voor die prijzen.
Ik zeg het, het is zeker geen slechte broker. Andere zaken zoals roerende voorheffing ofzo worden allemaal netjes geregeld. Maar de Heilige Graal is het ook niet voor die prijzen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bolero is veel te duur en schandalig dat ze kosten aanrekenen voor "corporate actions" zoals een keuzedividend...
Heb op de beleggersrekening van de familale maatschap er onlangs ook een farce mee voorgehad. Van de ene op de andere dag konden we gewoon niet meer handelen omdat we geen LEI-code hadden. Bolero had ons gewoon niet geïnformeerd over deze wettelijke verplichting
Ikzelf zit met mijn eigen beleggersrekening al 2 jaar bij Lynx, maar ga nu ook de privé account van mijn ouders + de beleggersrekening van onze familiale maatschap overzetten naar Saxo.
WEGBLIJVEN!
Heb op de beleggersrekening van de familale maatschap er onlangs ook een farce mee voorgehad. Van de ene op de andere dag konden we gewoon niet meer handelen omdat we geen LEI-code hadden. Bolero had ons gewoon niet geïnformeerd over deze wettelijke verplichting
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Ikzelf zit met mijn eigen beleggersrekening al 2 jaar bij Lynx, maar ga nu ook de privé account van mijn ouders + de beleggersrekening van onze familiale maatschap overzetten naar Saxo.
WEGBLIJVEN!
LaCucaracha schreef: ↑15 juli 2024, 10:13 Bolero is veel te duur en schandalig dat ze kosten aanrekenen voor "corporate actions" zoals een keuzedividend...
Heb op de beleggersrekening van de familale maatschap er onlangs ook een farce mee voorgehad. Van de ene op de andere dag konden we gewoon niet meer handelen omdat we geen LEI-code hadden. Bolero had ons gewoon niet geïnformeerd over deze wettelijke verplichting![]()
WEGBLIJVEN!
Het is niet aan Bolero om u, al dan niet met een maatschap, aan de wettelijke verplichtingen te doen denken. Bolero controleert of die er is of niet en handelt zo nodig.
Advies om er één aan te vragen moet je eerder verwachten van de boekhouder (als die er is voor de maatschap).
Diezelfde redenering belachelijk gemaakt: de politie dient mij te mailen dat ik niet sneller mag rijden dan 50 in bebouwde kom. Ze hebben mij niet gemaild dus ze mogen mij niet beboeten!!