Ervaringen met Bolero
TIP
Re: Ervaringen met Bolero
Vandaag sms gehad van "itsme" dat ik mij opnieuw moet activeren door nieuwe veiligheidsmaatregelen, terwijl ik dit nog eens niet gebruik Er zat een link bij de sms. Het nummer is 0467 61 83 48, ze blijven toch proberen...
Ik ben er vrij zeker van dat dit phishing is. NIET op de link klikken, nummer blokkeren... laat “ze” maar proberen.
Klopt, negeren.
itsme zou moeten afgeraden worden maar ze doen het niet omdat het past in het hele smartphonegedoe waar de banken uiteindelijk finaal naartoe willen gaan.
Het uiteindelijk doel is dat jij de smartphone koopt en dat de bank geen kosten meer heeft buiten de onderhoud van hun app. Kaarten; kaartlezers, selfservice apparaten.....allemaal veel te duur (hoewel dit uiteindelijk ook digitaal is).
Dat istme gevoelig is voor phising dat horen ze niet graag want dat past niet in hun kraam. Hoe moet en zal veilig zijn en als je zegt dat het niet zo is dan word je bestempeld als ouderwets.
Het uiteindelijk doel is dat jij de smartphone koopt en dat de bank geen kosten meer heeft buiten de onderhoud van hun app. Kaarten; kaartlezers, selfservice apparaten.....allemaal veel te duur (hoewel dit uiteindelijk ook digitaal is).
Dat istme gevoelig is voor phising dat horen ze niet graag want dat past niet in hun kraam. Hoe moet en zal veilig zijn en als je zegt dat het niet zo is dan word je bestempeld als ouderwets.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
item werkt prima waarom dit gezever?Lukske schreef: ↑21 februari 2022, 09:52 itsme zou moeten afgeraden worden maar ze doen het niet omdat het past in het hele smartphonegedoe waar de banken uiteindelijk finaal naartoe willen gaan.
Lukske geeft terechte kritiek imo. De gevaren voor phishing en het afhankelijk zijn van enkel de smartphone in de toekomst zou ik niet zomaar als zever afdoen.elibar schreef: ↑21 februari 2022, 09:53item werkt prima waarom dit gezever?Lukske schreef: ↑21 februari 2022, 09:52 itsme zou moeten afgeraden worden maar ze doen het niet omdat het past in het hele smartphonegedoe waar de banken uiteindelijk finaal naartoe willen gaan.
Jep ook 1 gehad gisteren. Het is een echte plaag tegenwoordig. Nooit op een link klikken in mails of smsen.
ik heb er ook al gehad terwijl ik het niet gebruik. Het moet toch zijn dat het de moeite loont om dit te doen.
Ik moet er niet aan denken dat mijn id-kaart gehacked is. Als uw bankkaart is gehacked dat kun je de bank verantwoordelijk stellen maar voor uw id-kaart zul je het zelf mogen oplossen als daar (grote) gevolgen van komen.
Weer een extra reden voor de banken om dit te promoten.
hier een kritisch artikel erover (wel niet meer recent maar toch....)
https://datanews.knack.be/ict/nieuws/je ... 1645442607
Ik moet er niet aan denken dat mijn id-kaart gehacked is. Als uw bankkaart is gehacked dat kun je de bank verantwoordelijk stellen maar voor uw id-kaart zul je het zelf mogen oplossen als daar (grote) gevolgen van komen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
In plaats van steeds te klagen en te zagen, misschien ook eens de positieve kant van -itsme benadrukken: als burger met 4 zichtrekeningen (en nog een paar spaarrekeningen) bij 4 verschillende banken, had ik tot voor kort 4 bankkaarten en ook 4 "bakskes" nodig. Door itsme nog 0 "bakskes" en mijn kaarten laat ik thuis (nadat ik ze gekoppeld heb aan mijn itsme-account).Lukske schreef: ↑21 februari 2022, 12:22 ik heb er ook al gehad terwijl ik het niet gebruik. Het moet toch zijn dat het de moeite loont om dit te doen.
En de fraude en phishingpogingen? Net zoals bij een bankkaart moet je als klant er maar voor zorgen dat je niet in die (meestal heel doorzichtige) pogingen trapt (dus geen url's aanklikken op sms'jes of in mails). Als je jouw geheime code op een post-itje bij je bankkaart steekt, dan ben je ook verantwoordelijk ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Komt er op neer of je privacy wilt op offeren voor gebruiksgemak en tot welke hoogte. Dat is een persoonlijke keuze waarbij je niemand mag dwingen naar een bepaalde richting.
Nu niet specifiek over dit,maar algemeen moet je altijd kritisch zijn. Gewoon volgen met de grote kudde kan goed zijn maar niet altijd.
Nu niet specifiek over dit,maar algemeen moet je altijd kritisch zijn. Gewoon volgen met de grote kudde kan goed zijn maar niet altijd.
Ja die itsme zal het verschil maken in privacy. Privacy bestaat niet meer. Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin, enz, enz. Overal hangen camera's, ANPR en andere. Elke betaling die je doet met je bankkaarten wordt gelogd. Je smartphone kunnen ze overal traceren.
De belastingen hebben inzage in je rekeningen en krijgen via CRS alles door van je beleggingen.
Zelfs de beheerders op dit forum kunnen aan de hand van je IP adres uitvogelen waar je zit.
Tenzij je ergens in een bos woont, alles cash betaalt en geen internet hebt heb je geen privacy.
De belastingen hebben inzage in je rekeningen en krijgen via CRS alles door van je beleggingen.
Zelfs de beheerders op dit forum kunnen aan de hand van je IP adres uitvogelen waar je zit.
Tenzij je ergens in een bos woont, alles cash betaalt en geen internet hebt heb je geen privacy.
Het gaat niet alleen 'maar' over de privacy, als alles via itsme verloopt heb je een single point of failure en een 'honeypot' aan data ideaal voor scammers en hackers om dat proberen te kraken. Of gewoon technische problemen, wat ga je dan doen? Ben absoluut voorstander om meerdere opties te behouden ipv alles te centraliseren via 1 app.TikTak schreef: ↑21 februari 2022, 14:06 Ja die itsme zal het verschil maken in privacy. Privacy bestaat niet meer. Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin, enz, enz. Overal hangen camera's, ANPR en andere. Elke betaling die je doet met je bankkaarten wordt gelogd. Je smartphone kunnen ze overal traceren.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb mijn Itsme-related reacties verhuisd: ervaringen-met-itsme-t30926.html#p540220
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 21 februari 2022, 19:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Nog iemand problemen met inloggen op Bolero?