Ervaringen met Degiro
TIP
Re: Ervaringen met Degiro
ETF's posities lopen helemaal geen gevaar.
Het risico is dat al je ETF's koopt je niet de beste prijs betaalt, een verborgen kost dus.
Slaat enkel op orders, niet op aanhouden van posities
Custody/Active speelt dus ook geen rol.
Ik veronderstel dat alle "gratis" brokers zoals bux uw orders ten gelde maken
Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen en hoe zouden ze anders geld verdienen?
Het risico is dat al je ETF's koopt je niet de beste prijs betaalt, een verborgen kost dus.
Slaat enkel op orders, niet op aanhouden van posities
Custody/Active speelt dus ook geen rol.
Ik veronderstel dat alle "gratis" brokers zoals bux uw orders ten gelde maken
Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen en hoe zouden ze anders geld verdienen?
Ondertussen waarschijnlijk al in je mailbox.
Wij zijn altijd op zoek naar manieren om ons platform te verbeteren en uw handelsmogelijkheden uit te breiden. Wij delen u dan ook graag mee dat u binnenkort ook kunt handelen op Tradegate Exchange.
Langer handelen
Het grootste voordeel van het kunnen handelen op Tradegate zijn de ruime openingstijden, namelijk van 8:00 - 22:00 op handelsdagen. Dit geeft u de mogelijkheid om voor of na reguliere beursopeningstijden te handelen. Een belangrijk onderdeel van onze strategie om de toegang tot kapitaalmarkten voor beleggers in heel Europa te vergroten. Met meer dan 10.000 effecten uit de hele wereld biedt Tradegate een breed spectrum aan producten.
Volledig eigen keuze en geen verkoop van order flow
Helaas is er onjuiste en misleidende berichtgeving geweest in de pers omtrent het toevoegen van Tradegate. Graag benadrukken wij het volgende:
U bepaalt zelf actief of u uw order via Tradegate laat uitvoeren. Op geen enkele manier bemoeien wij ons met deze keuze of nemen wij een actieve beslissing voor u. De toevoeging van deze beurs is slechts een optie waarvoor u kunt kiezen.
Wij verkopen geen orderflow en in lijn met Nederlandse regelgeving ontvangen wij geen provisie voor uw orders.
Wij zullen er altijd alles aan doen om onze klanten de beste producten en prijzen aan te bieden.
Tradegate Exchange is een volledig gereguleerde beurs en voor 60% in handen van Deutsche Börse AG, één van Europa’s grootste beurzen. Uiteraard voldoen alle overeenkomsten, structuren en processen aan de toepasselijke lokale Nederlandse en Europese wetgeving.
Zodra Tradegate beschikbaar is, naar verwachting in de loop van het derde kwartaal, informeren wij u hier opnieuw over.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee, ander persbericht in het Nederlands als reactie op de berichtgeving van Financieel Dagblad.
Weet iemand waar je precies je winst van een bepaald aandeel kan zien?
Bijvoorbeeld: ik koop een aandeel aan 50 euro. Nu staat het 100 euro. Winst +100%. Ik koop vandaag eentje bij. Dan staat er winst +50%, aangezien ze dit optellen.
Ik weet dat buxzero dit anders toont en dat je ziet hoeveel het effectief gestegen is, maar ik weet dit niet bij Degiro te vinden?
Schrijven jullie met sofort over of met overschrijving? Ik deed dit met overschrijving, maar het was nu opeens naar een Duits rekeningnummer en voor het sneller te kunnen doen dan maar met Sofort. Sofort kost blijkbaar een euro zie ik nu.
Bijvoorbeeld: ik koop een aandeel aan 50 euro. Nu staat het 100 euro. Winst +100%. Ik koop vandaag eentje bij. Dan staat er winst +50%, aangezien ze dit optellen.
Ik weet dat buxzero dit anders toont en dat je ziet hoeveel het effectief gestegen is, maar ik weet dit niet bij Degiro te vinden?
Schrijven jullie met sofort over of met overschrijving? Ik deed dit met overschrijving, maar het was nu opeens naar een Duits rekeningnummer en voor het sneller te kunnen doen dan maar met Sofort. Sofort kost blijkbaar een euro zie ik nu.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik vraag me vooral af welke invloed dit zal hebben op de kernselectie. Het lijkt me niet ondenkbaar dat enkel de transacties via Tradegate onder de kernselectie zullen vallen, omdat DG daar een cent aan verdient. (Wat nu eigenlijk ook al was aangezien de kernselectie verdeeld wordt over verschillende beurzen en je op die manier extra aansluitingskosten betaalt)
1) Heeft dat invloed op de bestaande portefeuille? Ik koop nu bv maandelijks ETF's op Euronext Amsterdam en Parijs (omwille van de kernselectie dus), maar die zouden dan betalend worden of lees ik dat verkeerd?
2) Als Tradegate niet de beste koersen hanteert (via de spread?), blijft het dan voor een maandelijkse-100€-belegger toch nog altijd goedkoper dan bij een broker waar je 7€ à 20€ kosten per transactie betaalt?
1) Heeft dat invloed op de bestaande portefeuille? Ik koop nu bv maandelijks ETF's op Euronext Amsterdam en Parijs (omwille van de kernselectie dus), maar die zouden dan betalend worden of lees ik dat verkeerd?
2) Als Tradegate niet de beste koersen hanteert (via de spread?), blijft het dan voor een maandelijkse-100€-belegger toch nog altijd goedkoper dan bij een broker waar je 7€ à 20€ kosten per transactie betaalt?
Laatst gewijzigd door Starsurfer op 4 juli 2021, 23:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
- Contacteer:
In het begin dacht ik dat de GAK (Gemiddelde AankoopKoers) kon afgetrokken worden van de actuele koers, en dat daarmee je winst bepaald is. Maar ik denk niet dat dat rekening houdt met hoe lang geleDen je aan welke koers gekocht hebt...
DeGiro geeft wel een "Totale W/V". Ik neem aan dat dit de totale winst of verlies inhoudt, inclusief aankoopkosten en dat soort dingen.
Laatst gewijzigd door Starsurfer op 4 juli 2021, 23:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Vanaf welk bedrag moet je bij DeGiro/Flatex intrest betalen op je geldrekening? Ik stel vast dat ik elk kwartaal daar ong. €4 intrest betaal.
Ik dacht dat er een vrijstelling was onder een bepaald bedrag, maar kan dit niet terug vinden.
Ik dacht dat er een vrijstelling was onder een bepaald bedrag, maar kan dit niet terug vinden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
degiro.nl of flatex.nl of nog iets anders en welk account type ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je betaalt sowieso negatieve interest, maar als er nooit meer dan 2500 euro klaarstaat op je Flatex-rekening zal degiro de negatieve interest compenseren. Dat compenseren doen ze op een aparte 'rekening' die je enkel ziet als je op de 'storten/opnemen' knop drukt (uit het hoofd).
Als je aandelen op marge koopt, dus als er geen budget klaarstaat, en pas nadien aanvult, heb je uiteraard debetrente. Mijn indruk is dat de debetrente goedkoper is dan de Flatex-negatieve rente op te veel geld.
Als je aandelen op marge koopt, dus als er geen budget klaarstaat, en pas nadien aanvult, heb je uiteraard debetrente. Mijn indruk is dat de debetrente goedkoper is dan de Flatex-negatieve rente op te veel geld.
Inloggen doe ik via DeGiro.nl. Het beschikbare geld op je account wordt geregeld via Flatex.
Er staat al een tijdje 1300 euro op die rekening, dat hou ik achter de hand mocht ik een interessant aandeel willen oppikken.
Geld wordt niet gecompenseerd, heb dat gecontroleerd.
Er staat al een tijdje 1300 euro op die rekening, dat hou ik achter de hand mocht ik een interessant aandeel willen oppikken.
Geld wordt niet gecompenseerd, heb dat gecontroleerd.
In je portefeuille onderaan zie je normaal je opgebouwde compensatie, daar kan je het ook laten uitbetalen (niet automatisch dus)
Lijkt me vreemd als dat bij jou anders zou zijn, je zit onder de limiet van 2500€
Lijkt me vreemd als dat bij jou anders zou zijn, je zit onder de limiet van 2500€
Je moet kijken bij Portefeuille -> MMF Compensatie -> Opgebouwde compensatie
Toekenning compensatie gebeurt niet gelijktijdig met aanrekening debetrente, dit duurt altijd paar weken
voor tweede kwartaal is dit ondertussen gebeurd.
Toekenning compensatie gebeurt niet gelijktijdig met aanrekening debetrente, dit duurt altijd paar weken
voor tweede kwartaal is dit ondertussen gebeurd.