Ervaringen met energiebedrijf June?
Ervaringen met energiebedrijf June?
Goedenavond
Heeft iemand al ervaring (+ of -) met het energiebedrijf June.
Nooit van gehoord eigenlijk maar kwam dit net tegen...
https://june.energy/nl
Alvast dank!
Heeft iemand al ervaring (+ of -) met het energiebedrijf June.
Nooit van gehoord eigenlijk maar kwam dit net tegen...
https://june.energy/nl
Alvast dank!
Re: Ervaringen met energiebedrijf June?
lees eens in de algemene voorwaarden:
3.3. Het voorwerp van de Overeenkomst is niet de levering van energie. De levering gebeurt door de leverancier met wie de energie-overeenkomst gesloten werd. De Klant blijft gebonden door de energie-overeenkomst. Conform de bepalingen van de volmacht zullen bepaalde aspecten van de energie-overeenkomst uitgevoerd worden door June.
3.3. Het voorwerp van de Overeenkomst is niet de levering van energie. De levering gebeurt door de leverancier met wie de energie-overeenkomst gesloten werd. De Klant blijft gebonden door de energie-overeenkomst. Conform de bepalingen van de volmacht zullen bepaalde aspecten van de energie-overeenkomst uitgevoerd worden door June.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hallo, ben ook op zoek naar klanten tevredenheid maar vind niets. Weet jij al iets meer?
June is een extra tussenpersoon, je betaalt ervoor, kostprijs 60€ per jaar.
Als je zelf een beetje uitkijkt, en om de 2-3 jaar verandert, heb je June niet nodig en spaar je dus 60 euro uit
Als je zelf een beetje uitkijkt, en om de 2-3 jaar verandert, heb je June niet nodig en spaar je dus 60 euro uit
V-test is gratis...
Mijn ouders hebben dit onlangs aangevraagd. Zij zijn relatief grote particuliere verbruikers omdat hun verwarming met een (elektrische) warmtepomp gebeurt. Wij hopen ook een beter inzicht te krijgen in ons verbruik om zo te kijken op welke momenten van de dag we een hoger verbruik hebben om zo te bepalen waarin we onze volgende energiebesparende investering kunnen doen.
Momenteel gebruiken we nog de V-test om de voordeligste energieleverancier te bepalen, super hulpmiddel! Maar hierbij houden we dan ook nooit rekening met de vaste jaarlijkse vergoeding, mogelijk komen we hierdoor soms duurder uit doordat we de vergoeding voor een heel jaar aan ons been hebben.
Uiteindelijk hebben we besloten om dit project een kans te geven, ik zal jullie over enkele maanden laten weten wat onze ervaring hiermee is!
Momenteel gebruiken we nog de V-test om de voordeligste energieleverancier te bepalen, super hulpmiddel! Maar hierbij houden we dan ook nooit rekening met de vaste jaarlijkse vergoeding, mogelijk komen we hierdoor soms duurder uit doordat we de vergoeding voor een heel jaar aan ons been hebben.
Uiteindelijk hebben we besloten om dit project een kans te geven, ik zal jullie over enkele maanden laten weten wat onze ervaring hiermee is!
-
Joelpeeter1
- Newbie

- Contacteer:
Ik zou toch opletten met dit bedrijf. Het is niet allemaal rozegeur en mannenschijn zoals ze het voorstellen.
Even rekensom: 80 euro per lezer, meeste mensen nemen 2 stuks, gas en elektriciteit. 160 euro waarborg en jaarlijks 60 euro kosten. =220 euro. Moet je al veel geluk hebben om dit snel terug te verdienen. Nooit dus.
Ook al gehoord dat hun meting en grafieken niet kloppen. Meting is willekeurig over de dag. En dan is er nog de opzeg... mijn overbuur heeft zijn waarborg nog niet terug na het opzeggen. Toestelletjes zijn door June niet opgehaald bij de post en verdwenen. Eeuwige discusie aannhet worden.
Zelf onderhandelen met je leverancier of goed rondkijken op de markt zal je meer geld opbrengen. Kost je enkel wat tijd.
-
June_Energy
- Newbie

- Contacteer:
Wanneer je gratis wenst te veranderen van energieleverancier kan je inderdaad terecht bij bestaande prijsvergelijkers. We moedigen iedereen graag aan om dat ook effectief te doen. Weet je niet goed hoe te starten? Dan kan je volgende tips gebruiken: https://blog.june.energy/nl/2016/12/31/ ... verancier/Joelpeeter1 schreef: ↑2 december 2017, 14:23Ik zou toch opletten met dit bedrijf. Het is niet allemaal rozegeur en mannenschijn zoals ze het voorstellen.
Even rekensom: 80 euro per lezer, meeste mensen nemen 2 stuks, gas en elektriciteit. 160 euro waarborg en jaarlijks 60 euro kosten. =220 euro. Moet je al veel geluk hebben om dit snel terug te verdienen. Nooit dus.
Ook al gehoord dat hun meting en grafieken niet kloppen. Meting is willekeurig over de dag. En dan is er nog de opzeg... mijn overbuur heeft zijn waarborg nog niet terug na het opzeggen. Toestelletjes zijn door June niet opgehaald bij de post en verdwenen. Eeuwige discusie aannhet worden.
Zelf onderhandelen met je leverancier of goed rondkijken op de markt zal je meer geld opbrengen. Kost je enkel wat tijd.
Onze metingen gebeuren inderdaad doorheen de dag maar zijn wel correct, gezien we - anders dan vele andere energiemeetsystemen - de meterstand zelf registreren, zodat het gemeten verbruik steeds correct is.
Het gebeurt inderdaad wel eens dat bij de Post teruggestuurde pakketjes verloren gaan, wat echter geen invloed heeft op de terugbetaling van de toestellen. In het eerste jaar geniet je van een proefperiode van 365 dagen en wanneer je de toestellen volgens de voorwaarden terugstuurt, krijg je gewoon je aankoop terug betaalt. Indien je buurman nog geen terugbetaling zou gekregen hebben, dan kan hij steeds contact nemen met hello@june.energy en helpen we hem met plezier verder.
Hallo
Ook ik geloofde hun praatjes op hun webstek. Werd klant in juni 2017 en pas in april 2018 kreeg ik het eerste voorstel tot wissel. Ik aanvaarde tegen beter weten in en wat blijkt ? Zware teleurstelling. Eerste voorschotfactuur was niet conform met de offerte. Ik zou voor een reëel verbruik dat slecht 1/2 was van het door hen geschat verbruik, toch €200 meer moeten betalen omdat zij twijfelden aan mijn verbruik. Mijn cijfers bleken te kloppen want van mijn oude leverancier kreeg ik namelijk €200 terug. Bij de nieuwe leverancier beweren ze telefonisch dat ik een verminder zou krijgen van 25% op de energieprijs en dat de vaste extra kost van €40 in mindering wordt gebracht. Alleen heb ik dit nergens op papier/mail EN moet ik wachten tot de volgende afrekening in 2019 om hiervan te genieten. 2X beetgenomen dus. Ochja, voor wie het weten wil. Mijn nieuwe energielervancier = Eneco. Ik zou onmiddellijk terug willen keren naar mijn oude eerlijke leverancier met name Ecopower doch als gevolg van mijn zonnepanelen kan ik best wachten tot de meterstanden doorgave volgend jaar want dat is voor zonnepanelen bezitters te beste moment om te switchen. Dus ik moet 1jaar uitzweten alvorens ik mijn fout kan rechtzetten en terug kan gaan naar Ecopower waar ik vele jaren zeer tevreden was. Conclusie : een tussenpersoon zoals June Energy is echt niet nodig, integendeel.
Ook ik geloofde hun praatjes op hun webstek. Werd klant in juni 2017 en pas in april 2018 kreeg ik het eerste voorstel tot wissel. Ik aanvaarde tegen beter weten in en wat blijkt ? Zware teleurstelling. Eerste voorschotfactuur was niet conform met de offerte. Ik zou voor een reëel verbruik dat slecht 1/2 was van het door hen geschat verbruik, toch €200 meer moeten betalen omdat zij twijfelden aan mijn verbruik. Mijn cijfers bleken te kloppen want van mijn oude leverancier kreeg ik namelijk €200 terug. Bij de nieuwe leverancier beweren ze telefonisch dat ik een verminder zou krijgen van 25% op de energieprijs en dat de vaste extra kost van €40 in mindering wordt gebracht. Alleen heb ik dit nergens op papier/mail EN moet ik wachten tot de volgende afrekening in 2019 om hiervan te genieten. 2X beetgenomen dus. Ochja, voor wie het weten wil. Mijn nieuwe energielervancier = Eneco. Ik zou onmiddellijk terug willen keren naar mijn oude eerlijke leverancier met name Ecopower doch als gevolg van mijn zonnepanelen kan ik best wachten tot de meterstanden doorgave volgend jaar want dat is voor zonnepanelen bezitters te beste moment om te switchen. Dus ik moet 1jaar uitzweten alvorens ik mijn fout kan rechtzetten en terug kan gaan naar Ecopower waar ik vele jaren zeer tevreden was. Conclusie : een tussenpersoon zoals June Energy is echt niet nodig, integendeel.
Gezien u blijkbaar reeds klant van Ecopower was, en dus al een aandeel in bezit had, snap ik niet goed uw keuze voor June. Ecopower is dan immers _altijd_ de goedkoopste leverancier, op elke vergelijkingssite (zonder en mét promoties incl.). Ecopower: geen vaste kost + kWh-prijs van 0,2287EUR.
staessenssibrand:
prijs van ecopower hangt af van je regio:
Netgebied Prijs vanaf 1 januari 2018
(in euro per kWh, inclusief 21% btw)
Gaselwest 0,2915
IVEKA 0,2577
IMEA 0,2440
IVERLEK 0,2562
IMEWO 0,2567
PBE 0,2433
Intergem 0,2376
Sibelgas 0,2684
Inter-energa 0,2380
Infrax-West 0,2531
IVEG 0,2736
prijs van ecopower hangt af van je regio:
Netgebied Prijs vanaf 1 januari 2018
(in euro per kWh, inclusief 21% btw)
Gaselwest 0,2915
IVEKA 0,2577
IMEA 0,2440
IVERLEK 0,2562
IMEWO 0,2567
PBE 0,2433
Intergem 0,2376
Sibelgas 0,2684
Inter-energa 0,2380
Infrax-West 0,2531
IVEG 0,2736
-
GeertPeeters
- Newbie

- Contacteer:
June bleek zever in pakjes. Gewoon ieder jaar de V-test en je gaat echt besparen.
Het inzicht krijgen in je verbruik is erg handig en werkt erg goed.
Maar het omschakelen van contract klopt niet. Ze wisselen zodra de energie goedkoper is bij een ander, maar ze houden geen rekening met de vaste vergoeding die je per jaar betaalt!!!!!
Je wordt klant bij A, betaalt 40 euro vaste vergoeding. Na 3 maand vindt June dat leverancier B bv. 12 euro goedkoper is, maar moet je terug een vaste vergoeding bij B betalen.
Pas na een volledig contractjaar wordt de vaste vergoeding per dag ipv per gestart jaar aangerekend.
Om die reden is het platform volkomen nutteloos.
Maar het omschakelen van contract klopt niet. Ze wisselen zodra de energie goedkoper is bij een ander, maar ze houden geen rekening met de vaste vergoeding die je per jaar betaalt!!!!!
Je wordt klant bij A, betaalt 40 euro vaste vergoeding. Na 3 maand vindt June dat leverancier B bv. 12 euro goedkoper is, maar moet je terug een vaste vergoeding bij B betalen.
Pas na een volledig contractjaar wordt de vaste vergoeding per dag ipv per gestart jaar aangerekend.
Om die reden is het platform volkomen nutteloos.