Ervaringen met Interactive Brokers IBKR
TIP
Re: Ervaringen met Interactive Brokers IBKR
Ik heb vernomen van een vriend uit Oostenrijk dat hij bij IBKR aan Amerikaanse ETF's kon geraken.
Klopt dit ook voor wij Belgen?
Klopt dit ook voor wij Belgen?
Ja, dit of professionele status.
Zoeken op document "Request to be Categorised as an Elective Professional Client" bij Interactive B rokers.
Onder voorwaarden kan je van het MIFID gedoe af, waarvan belangrijkste:
- In financiële sector werken (of gewerkt hebben)
- Portefeuille NAV min. 500.000 euro
- Voldoende trading activiteit op de account
Dat werken in financiële sector (bij mij het geval) heb ik geen hard bewijs voor moeten voorleggen (is inmiddels jaar of 3-4 geleden).
Onder voorwaarden kan je van het MIFID gedoe af, waarvan belangrijkste:
- In financiële sector werken (of gewerkt hebben)
- Portefeuille NAV min. 500.000 euro
- Voldoende trading activiteit op de account
Dat werken in financiële sector (bij mij het geval) heb ik geen hard bewijs voor moeten voorleggen (is inmiddels jaar of 3-4 geleden).
Duurt het bij andere ook wel eens wat langer om dividend te ontvangen? Tot nu toe heb ik al mijn dividenden op de “pay date” ontvangen ( Unilever, Apple, ibm, Microsoft). Echter mij ahold Delhaize dividend (payment date 27/4/23) heb ik nog niet ontvangen. Ik zie het + bedrag staan onder change in dividend accruals, maar dus niet het - bedrag.
Ahold-Delhaize, Apple, Disney, Berkshire Hathaway, GBL, Gimv, IBM, KBC Ancora, Microsoft, NN group, Sofina, Unilever
Ik heb gisteren avond de nieuwe update van de app eens zitten bekijken in meer detail (van Lynx , maar dus volgens mij ook gemeenschappelijk met IBKR)
Ik vond de app altijd al heel goed, maar hij is echt nog veel beter geworden, volgens mij heb je zelfs geen andere sites meer nodig voor research voor sommige dingen....
Ik vind wel dat ze hem iets aanpasbaarder mogen maken(omdat sommige informatie me niet interesseert), maar het is geschift hoeveel informatie je er kan terugvinden.
Vooral bij ETF's zie je meteen alle informatie over wat erin zit (alhoewel het nuttig zou zijn mocht je de top holdings meer kunnen zien dan enkel de Top 10, via een externe link ofzo)
De newsfeed van bedrijven is wel nog altijd inhoudelijk soms zever
Ik vond de app altijd al heel goed, maar hij is echt nog veel beter geworden, volgens mij heb je zelfs geen andere sites meer nodig voor research voor sommige dingen....
Ik vind wel dat ze hem iets aanpasbaarder mogen maken(omdat sommige informatie me niet interesseert), maar het is geschift hoeveel informatie je er kan terugvinden.
Vooral bij ETF's zie je meteen alle informatie over wat erin zit (alhoewel het nuttig zou zijn mocht je de top holdings meer kunnen zien dan enkel de Top 10, via een externe link ofzo)
De newsfeed van bedrijven is wel nog altijd inhoudelijk soms zever
Iemand Tips & Trades Portaal van Lynx al geprobeerd?
Jaarlijks 40 beleggingstips
Aandelen, opties en rendementscertificaten
Door professionals van ProBeleggen
Met Tips & Trades ontvangt u elk jaar 40 concrete kooptips die u eenvoudig kunt kopiëren op uw eigen beleggingsrekening. Tips & Trades speelt in op actuele kansen in de Belgische, Nederlandse en Amerikaanse markt en maakt primair gebruik van fundamentele analyse.
Jaarlijks 40 beleggingstips
Aandelen, opties en rendementscertificaten
Door professionals van ProBeleggen
Met Tips & Trades ontvangt u elk jaar 40 concrete kooptips die u eenvoudig kunt kopiëren op uw eigen beleggingsrekening. Tips & Trades speelt in op actuele kansen in de Belgische, Nederlandse en Amerikaanse markt en maakt primair gebruik van fundamentele analyse.
Nooit geprobeerd, maar mijn verwachtingen ervan zijn zeeeeer laag
Ik denk dat er 100 miljoen alternatieven zijn hiervoor, geen toegevoegde waarde
Ik denk dat er 100 miljoen alternatieven zijn hiervoor, geen toegevoegde waarde
Dit is al sinds 26 april, maar is mij volledig ontgaan. Om activa in vreemde valuta aan te kopen, was het vroeger noodzakelijk om voordien het gewenste bedrag naar die valuta te wisselen. Dit was onderhevig aan een kost van 0,002% met een minimum van €2. Sinds april bestaat de mogelijkheid om, zoals bij andere brokers, automatisch een wisseltransactie uit te voeren bij de aankoop van dergelijke activa in vreemde valuta, onderhevig aan 0,03% kosten.
Op een transactie van (omgerekend) €1000, betaal je dus €0,3 kosten. Handig voor dergelijke kleinere transacties, en, ook, er zijn maar weinig serieuze brokers waar je slechts 0,03% betaalt. Bij Degiro en Saxo is dit 0,25%, bij Bolero 0,60%.
Ik vind ook niet onmiddellijk terug of er ook iets veranderd is bij Lynx en Mexem, en wat het tarief daar zou zijn.
Op een transactie van (omgerekend) €1000, betaal je dus €0,3 kosten. Handig voor dergelijke kleinere transacties, en, ook, er zijn maar weinig serieuze brokers waar je slechts 0,03% betaalt. Bij Degiro en Saxo is dit 0,25%, bij Bolero 0,60%.
Ik vind ook niet onmiddellijk terug of er ook iets veranderd is bij Lynx en Mexem, en wat het tarief daar zou zijn.
Tarief bij lynx is 0,5 basispunt, is niet veranderd sinds jaren, met een minimum van 5€ ( afhankelijk van de munt eigenlijk)
In praktijk betaal je altijd 5€ dus
Wat ze wel hebben gedaan is wisselen tussen munten intuitiever gemaakt in de app, ik vond dat vroeger wat te veel nadenken, met het kopen of verkopen van het juiste paar etc , en dan moest je nog juiste opties kiezen enzo
Maar automatisch omzetten kon je volgens mij altijd al via een basket-order, niet?
Ze hebben het misschien wel toegangkelijker gemaakt
In praktijk betaal je altijd 5€ dus
Wat ze wel hebben gedaan is wisselen tussen munten intuitiever gemaakt in de app, ik vond dat vroeger wat te veel nadenken, met het kopen of verkopen van het juiste paar etc , en dan moest je nog juiste opties kiezen enzo
Maar automatisch omzetten kon je volgens mij altijd al via een basket-order, niet?
Ze hebben het misschien wel toegangkelijker gemaakt
De verandering bij IBKR bestaat er voornamelijk uit dat beleggers nu onmiddellijk (bijvoorbeeld) een aandeel in USD kunnen kopen met enkel EUR op hun rekening, zonder eerst valutaconversieorder in te moeten geven. Die conversie gebeurt dan aan een tarief van 0,03%, zonder minimum. Vooral interessant voor kleinere orders.
Ik zou vermoeden dat iets dergelijks bij Lynx nu ook mogelijk moet zijn, maar op hun website is er alleszins niets over te vinden.
Ik zou vermoeden dat iets dergelijks bij Lynx nu ook mogelijk moet zijn, maar op hun website is er alleszins niets over te vinden.