Ervaringen met Keytrade
TIP
Re: Ervaringen met Keytrade
Niet alleen bij Keytrade, maar bij alle banken wordt normaal gezien gevraagd om de rekeningstand na te kijken op het einde van het jaar. Dat heeft te maken met interne en externe controles bij financiele instellingen.
De banken hebben daarvoor elk hun eigen manier: of via beveiligd bericht, of als toevoeging op de rekeninguittreksels, enz...
Het is al vele jaren een degelijke flatscreen, en zoals hoger aangehaald, heeft het een medische reden waarom het niet kan met een breedbeeld.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik had deze namiddag problemen in het Investing luik van de web interface. Was ik de enige ?
Ik had ook problemen. Via de pc kreeg ik steeds foutmeldingen als ik mijn portfolio wou bekijken en via de app kon in mijn portefeuille wel zien, maar geen aankoop/verkooporders ingeven. Ondertussen werkt het terug... Hopelijk gaan ze hier geen gewoonte van maken..EarthNvstr1 schreef: ↑24 januari 2022, 17:32 Ik had deze namiddag problemen in het Investing luik van de web interface. Was ik de enige ?
Idem hier.
Vorige week donderdag (19/5) een mail gestuurd naar Keytrade om een transfer aan te vragen van Saxo (1 aandeel).
Vandaag log ik terug in, en blijkt de transfer al gebeurd te zijn op 24/5). M.a.w. 3 werkdagen later !
Nog nooit meegemaakt dat het zo snel gaat
!
Zal het formulier maar invullen om de kosten te recupereren, zodat dat ook weg kan
.
Vandaag log ik terug in, en blijkt de transfer al gebeurd te zijn op 24/5). M.a.w. 3 werkdagen later !
Nog nooit meegemaakt dat het zo snel gaat

Zal het formulier maar invullen om de kosten te recupereren, zodat dat ook weg kan

Wij overwegen ook een transfer. Ik zocht ook een e-mailadres maar zowel op de website als op het formulier staat dat het per post moet worden verzonden. Waar heeft u een e-mailadres gevonden?
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Tijdens corona stond dat op hun formulieren, nu blijkbaar niet meer.
Maar je kan er nog altijd terecht : stock.transfers@keytradebank.com
Ik vul het formulier in, voeg ook de aankoopbewijzen toe (zelfs die van kapitaalverhogingen, al weet ik niet of dat nodig is) en uiteraard de kopie van mijn ID (anders doen ze niets).
Ook het attest om de kosten te recupereren stuur ik naar dat adres.
Maar je kan er nog altijd terecht : stock.transfers@keytradebank.com
Ik vul het formulier in, voeg ook de aankoopbewijzen toe (zelfs die van kapitaalverhogingen, al weet ik niet of dat nodig is) en uiteraard de kopie van mijn ID (anders doen ze niets).
Ook het attest om de kosten te recupereren stuur ik naar dat adres.
Mijn hardkey was niet meer goed leesbaar en uiteindelijk per mail (op donderdag 2 juni) laten weten dat het scherm niet meer leesbaar is.
Afgelopen donderdag 9 juni kreeg ik een mail dat er mij een nieuwe hardkey toegestuurd zal worden maar ondertussen hebben ze m'n oude geblokkeerd (als ik die in een bepaalde hoek hield, kon ik wel nog iets van cijfer aflezen).
Intussen moet ik betalingen uitvoeren en kan ik dus niet inloggen. Ik belde naar de Keytrade klantendienst (op 13 juni) en legde de situatie uit. Die vent zei dat ik gewoon moet wachten tot ik de nieuwe hardkey heb en dat zal sowieso eind deze week zijn.
Ik vroeg hem 'Ok, maar is er dan een andere oplossing om even in mijn account te kunnen? Tijdelijke code? Zij die mij een verificatie doorgeven? ...'
Nee, niet mogelijk! Het enige dat ik kan doen is wachten.
Dit kan toch niet? Ik zal toch de enige niet zijn?
Is er echt geen mogelijkheid om in te loggen op die rekening? Via de app lukt het ook niet (ik krijg foutcode 6016).
Afgelopen donderdag 9 juni kreeg ik een mail dat er mij een nieuwe hardkey toegestuurd zal worden maar ondertussen hebben ze m'n oude geblokkeerd (als ik die in een bepaalde hoek hield, kon ik wel nog iets van cijfer aflezen).
Intussen moet ik betalingen uitvoeren en kan ik dus niet inloggen. Ik belde naar de Keytrade klantendienst (op 13 juni) en legde de situatie uit. Die vent zei dat ik gewoon moet wachten tot ik de nieuwe hardkey heb en dat zal sowieso eind deze week zijn.
Ik vroeg hem 'Ok, maar is er dan een andere oplossing om even in mijn account te kunnen? Tijdelijke code? Zij die mij een verificatie doorgeven? ...'
Nee, niet mogelijk! Het enige dat ik kan doen is wachten.
Dit kan toch niet? Ik zal toch de enige niet zijn?
Is er echt geen mogelijkheid om in te loggen op die rekening? Via de app lukt het ook niet (ik krijg foutcode 6016).
Hoe cru het ook klinkt, hun antwoord is volkomen terecht. Je moet je in de plaatst zetten van de bank, eender wie kan naar de bank bellen met die boodschap. Over de telefoon tijdelijke codes doorgeven is echt "not done". Het feit dat je hard key uitgeschakeld wordt is ook volledig correct (niet super klantvriendelijk, maar wel veilig om in je systeem in te bouwen dat het onmogelijk is dat er 2 hard keys actief zijn voor 1 login).
Wat jij hier voorhebt is het pijnlijke gedeelte van een volledig online bank. Heb je dit bij een klassieke bank, dan stap je een kantoor binnen met je identiteitskaart en je krijgt (bij sommige banken) een tijdelijke kaart of ze kunnen je wat verder helpen met je betalingen.
Keytrade heeft hun procedures en hier wijken ze (terecht) niet vanaf. Je kan natuurlijk gaan beargumenteren of ze voldoende alternatieven hebben. Ze zouden aanmelden via eID of itsme kunnen aanbieden als alternatief, maar hier zit een risico / kost in dat een bank moet overwegen (eID PIN wordt al sneller gedeeld met je partner, net als een itsme code. itsme is ook niet gratis om te gebruiiken als bank).
Hun alternatief is meer dan waarschijnlijk de app, maar ik vind het vreemd dat de app ook niet meer wil werken. Is dat "kapot" gegaan nadat je melding maakte dat de hardkey kapot ging? Het zou mij immers vreemd zijn moesten die 2 aan elkaar gekoppeld zijn.
Om zo'n scenario te voorkomen heb ik 2 softkeys en 1 hardkey voor keytrade. Moest het echt nodig zijn, heb ik ook nog een andere bank (Argenta) waar ik snel wat geld naartoe kan storten om alsnog betalingen mee te kunnen uitvoeren. In de 4 jaar dat ik klant ben nog nooit nodig gehad.
Keytrade maakt soms wel wat reclame om meerdere softkeys te activeren om toch nog toegang te kunnen krijgen moest bv je smartphone gestolen worden.
Heb eindelijk m'n hardkey ontvangen maar het mag naar mijn mening toch iets vlotter afgehandeld worden.
donderdag 2 juni: Mail gestuurd naar Keytrade met de melding dat de hardkey niet goed meer leesbaar is.
donderdag 9 juni: Keytrade reageert dat ze de mail ontvangen hebben en mij een nieuwe hardkey zullen bezorgen (ze blokkeren ondertussen mijn oude hardkey).
maandag 13 juni: Ik bel naar Keytrade om te vragen of er een tijdelijke oplossing is om in te loggen in mijn bankomgeving.
donderdag: 23 juni: Ontving ik de PIN-code per post.
Maandag 27 juni: Heb ik de nieuwe hardkey ontvangen per post.
Daar gaat dus 3,5 weken over.
donderdag 2 juni: Mail gestuurd naar Keytrade met de melding dat de hardkey niet goed meer leesbaar is.
donderdag 9 juni: Keytrade reageert dat ze de mail ontvangen hebben en mij een nieuwe hardkey zullen bezorgen (ze blokkeren ondertussen mijn oude hardkey).
maandag 13 juni: Ik bel naar Keytrade om te vragen of er een tijdelijke oplossing is om in te loggen in mijn bankomgeving.
donderdag: 23 juni: Ontving ik de PIN-code per post.
Maandag 27 juni: Heb ik de nieuwe hardkey ontvangen per post.
Daar gaat dus 3,5 weken over.
Dat is inderdaad redelijk lang. Vervelend.
Voor een toestel dat niet gepersonaliseerd is, is 3.5 weken inderdaad veel te lang. Er zou een stock moeten zijn en een automatisch proces om die uit te sturen in geval dat er een aangevraagd wordt. Zou niet veel langer mogen duren als 1 week.
Vind het wel nog steeds vreemd dat je smartphone app niet meer werkte en vraag mij nog steeds af of er een link is tussen de aanvraag van het nieuwe hard token en het deactiveren van het soft token.
Vind het wel nog steeds vreemd dat je smartphone app niet meer werkte en vraag mij nog steeds af of er een link is tussen de aanvraag van het nieuwe hard token en het deactiveren van het soft token.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Les 1:
Vooraleer hard key te vervangen: nagaan of softkey werkt
- indien niet => eerst softkey in orde brengen
- indien wel en na aanvraag nieuwe hardkey werkt softkey niet meer => helpdesk contacteren
Les 2:
Zowel hardkey als (eventueel meerdere) softkey ter beschikking hebben en regelmatig de werking ervan nagaan
Les 3: andere bankrekeningen met een voldoende hoog saldo ter beschikking hebben. Voor mij zou het niet echt een probleem vormen enkele weken niet aan mijn Keytrade-rekeningen te kunnen.