Ervaringen met Keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Ervaringen met Keytrade
Onlangs net voor de eerste keer (ongeveer) ervaren wat Nipo zegt. Ik heb - voor het eerst deze eeuw, jawel - met de Nederlandse Spoorwegen gereisd en die bieden nu aan, dat hun poortjes opengaan door er een bankkaart voor te houden. En dat werkte zowaar met die gekke VISA-kaart van Keytrade ! Mooi, want Maestro schijnen ze niet aan te willen pakken.
Edoch, de reis was zaterdag en de prijs werd van de rekening afgehaald op maandagavond. Met valutadatum en -tijdstip maandag. Kan natuurlijk ook aan de Nederlandse Spoorwegen liggen. Ik heb nog even gehoopt op een gratis reisje.
En voor wat betreft de app: ik probeerde eerst in de NS-app een e-ticket te kopen. Die schakelt mooi daar naar een invulformulier voor credit card alwaar die VISA-kaart ook netjes wordt gepakt. Dan opent er zich een pop-up waar ik een extra controle moet doen namens Keytrade. En wat is die controle ? De Keytrade app moet een foto trekken van de QR-code op het scherm. Moeilijk, want de NS app en de Keytrade app stonden op dezelfde GSM !
(Ik heb zelfs nog een foto gemaakt met een ander apparaat en mijn GSM dan die foto laten scannen. De Keytrade app herkende netjes de ontvanger ("NS") en de prijs (9 euro). OK, PIN code. En dan alsnog een cryptische foutmelding).
Maar goed, het was wellicht toch dankzij de conversie naar VISA debit, dat het reizen uiteindelijk is gelukt.
Edoch, de reis was zaterdag en de prijs werd van de rekening afgehaald op maandagavond. Met valutadatum en -tijdstip maandag. Kan natuurlijk ook aan de Nederlandse Spoorwegen liggen. Ik heb nog even gehoopt op een gratis reisje.
En voor wat betreft de app: ik probeerde eerst in de NS-app een e-ticket te kopen. Die schakelt mooi daar naar een invulformulier voor credit card alwaar die VISA-kaart ook netjes wordt gepakt. Dan opent er zich een pop-up waar ik een extra controle moet doen namens Keytrade. En wat is die controle ? De Keytrade app moet een foto trekken van de QR-code op het scherm. Moeilijk, want de NS app en de Keytrade app stonden op dezelfde GSM !
(Ik heb zelfs nog een foto gemaakt met een ander apparaat en mijn GSM dan die foto laten scannen. De Keytrade app herkende netjes de ontvanger ("NS") en de prijs (9 euro). OK, PIN code. En dan alsnog een cryptische foutmelding).
Maar goed, het was wellicht toch dankzij de conversie naar VISA debit, dat het reizen uiteindelijk is gelukt.
Wel niet vergeten om er een kopie van je ID-kaart bij te voegen, en een handtekening op dat formulier. Anders laten ze het liggen...Nipo schreef: ↑24 oktober 2023, 13:09 Echt kwaad kan het niet om een rekening te laten bestaan, tenzij keytrade morgen plots beslist om rekeningen betalend te maken, dan zit je met onnodige kosten.
Een formulier invullen en opsturen (kan zelfs via e-mail) is nu toch niet zo geweldig moeilijk denk ik.
Ik denk inderdaad dat dit door het Nederlandse vervoersysteem komt, want reizen met de OV-Chipkaart worden ook niet onmiddellijk verwerkt (en niet tijdens het weekend). Daarnaast zijn betalingen met Mastercard en Visa nooit instant, maar dat verklaart de latere valutadatum niet.Dixit schreef: ↑24 oktober 2023, 13:50 Onlangs net voor de eerste keer (ongeveer) ervaren wat Nipo zegt. Ik heb - voor het eerst deze eeuw, jawel - met de Nederlandse Spoorwegen gereisd en die bieden nu aan, dat hun poortjes opengaan door er een bankkaart voor te houden. En dat werkte zowaar met die gekke VISA-kaart van Keytrade ! Mooi, want Maestro schijnen ze niet aan te willen pakken.
(...)
-
- Newbie
- Contacteer:
Pincode debetkaart wijzigen lukt bij een KBC automaat. Vanochtend zelf geprobeerd.
Ook even meegeven dat Keytrade eindelijk een oplossing lijkt gevonden te hebben voor online aankopen op de smartphone: https://www.keytradebank.be/nl/hulp/bet ... e-bank-app
Eerlijk gezegd is het mij wel nog onduidelijk of dit voor alle types betalingen geldt (debit/credit), maar het is in ieder geval positief dat Keytrade na jaren van technische stand-still eindelijk nog eens met iets nieuws komt.
Eerlijk gezegd is het mij wel nog onduidelijk of dit voor alle types betalingen geldt (debit/credit), maar het is in ieder geval positief dat Keytrade na jaren van technische stand-still eindelijk nog eens met iets nieuws komt.
Een overschrijving van/naar een KT zichtrekening durft inderdaad wel eens veel tijd in beslag te nemen. Door de beslissing van het Europees Parlement om banken te verplichten instantbetalingen aan te bieden "zonder extra kosten" ziet het er wel naar uit dat we dit op middellange termijn kunnen verwachten.
Het zou me erg verbazen dat KT Payconiq of Apple Pay zou voorzien binnen deze termijn, ze zullen nu wel andere prioriteiten hebben.
Het zou me erg verbazen dat KT Payconiq of Apple Pay zou voorzien binnen deze termijn, ze zullen nu wel andere prioriteiten hebben.
Intussen heb ik dit al uitgeprobeerd & het werkte zeer goed.johann schreef: ↑10 december 2023, 18:23 Ook even meegeven dat Keytrade eindelijk een oplossing lijkt gevonden te hebben voor online aankopen op de smartphone: https://www.keytradebank.be/nl/hulp/bet ... e-bank-app
Gisteren telefoneerde ik naar Keytrade: KT zal inderdaad dit jaar flitsoverschrijvingen aanbieden, ze zullen hun klanten hierover e-mail sturan als het zover is.Frisk2740 schreef: ↑22 maart 2024, 07:49 Een overschrijving van/naar een KT zichtrekening durft inderdaad wel eens veel tijd in beslag te nemen. Door de beslissing van het Europees Parlement om banken te verplichten instantbetalingen aan te bieden "zonder extra kosten" ziet het er wel naar uit dat we dit op middellange termijn kunnen verwachten.
Afgelopen week installeerde ik Payconiq met HardKey (digipas) & heb ik er al betalingen mee gedaan.
Betalingen bij handelaars/webshops zijn idd geen probleem, maar p2p tussen particulieren via qr-code werkt nog altijd niet en staat ook zo aangegeven op hun website. Sinds VISA Debit wordt dit niet meer ondersteund.tom_d schreef: ↑22 maart 2024, 17:01Intussen heb ik dit al uitgeprobeerd & het werkte zeer goed.johann schreef: ↑10 december 2023, 18:23 Ook even meegeven dat Keytrade eindelijk een oplossing lijkt gevonden te hebben voor online aankopen op de smartphone: https://www.keytradebank.be/nl/hulp/bet ... e-bank-app
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Vandaag de papieren via mail en vrief naar Keytrade gestuurd om mijn laatste aandelen posities bij KBC te transfereren naar hun. Hoop dat alles vlot gaat en ik daarna ook nog mijn kosten ga vergoed zien zoals ze aangeven.
En dan is het bye bye KBC
En dan is het bye bye KBC
Make Spaargids " Great Again ! "
Fraude gebeurt met mijn kredietkaart
Fraude gebeurt met mijn kredietkaart voor een aanzienlijk bedrag met 3 cijfers. Keytradebank heeft mij volledig vergoed. Ik lees daarnet dat maar 1 op 3 slachtoffers worden vergoed door de bank. Proficiat Keytradebank.
Die fraude waar ze het over hebben op radio en tv is fraude met bankrekeningen en dat is nog heel wat anders dan kredietkaartfraude.
Fraude met bankrekeningen houdt in dat de fraudeur de handtekening/ code bekomt die nodig is om een verrichting te bevestigen.
Bij kredietkaartfraude zie je meestal dat de handelaar geen veiligheidscontroles heeft gedaan en dan draaien ze het verlies in die zijn doos. Zo was het in mijn geval ook.
Mijn kredietkaartfraude werd prima behandeld en opgelost door beobank. Merci beobank.
De Tesla webshop waar mijn kaart online werd gebruikt (een bedrag van 3 cijfers ook) heeft het verlies moeten slikken omdat ze geen systeem geïnstalleerd hadden dat een dubbele controle toeliet. In mijn geval zou er dan een actie moeten gedaan zijn ter bevestiging van de aankoop, in de app van Beobank. Sommige webshops van bv buiten Europa vinden het goedkoper om verliezen te slikken dan veiligheidssystemen te implementeren.
Op het moment van de fraude hebben de daders in mijn geval meerdere aankopen proberen te doen op enkele minuten tijd.
In sommige webshops (treintickets van DB) werd geen enkele controle gedaan en werd de aankoop voor een bedrag van een paar euro zo geboekt.
Andere aankopen deden een pop up verschijnen in de beobank app met de vraag om de aankoop te bevestigen met een code. Dat deed mij dan ook naar cardstop bellen.
Andere aankopen bij de webshop van Tesla FR die eigenlijk uitgebaat wordt in USA (maar een FR als extensie heeft) passeerden zonder extra controle omdat de website genoegen nam met enkel het nummer van de kaart, datum, cvc code op de kaart (vermoed ik toch).
Kaart geblokkeerd binnen de 3 minuten na de eerste poging om me te bestelen en toen was er al dik 1500 euro weg.
Fraude met bankrekeningen houdt in dat de fraudeur de handtekening/ code bekomt die nodig is om een verrichting te bevestigen.
Bij kredietkaartfraude zie je meestal dat de handelaar geen veiligheidscontroles heeft gedaan en dan draaien ze het verlies in die zijn doos. Zo was het in mijn geval ook.
Mijn kredietkaartfraude werd prima behandeld en opgelost door beobank. Merci beobank.
De Tesla webshop waar mijn kaart online werd gebruikt (een bedrag van 3 cijfers ook) heeft het verlies moeten slikken omdat ze geen systeem geïnstalleerd hadden dat een dubbele controle toeliet. In mijn geval zou er dan een actie moeten gedaan zijn ter bevestiging van de aankoop, in de app van Beobank. Sommige webshops van bv buiten Europa vinden het goedkoper om verliezen te slikken dan veiligheidssystemen te implementeren.
Op het moment van de fraude hebben de daders in mijn geval meerdere aankopen proberen te doen op enkele minuten tijd.
In sommige webshops (treintickets van DB) werd geen enkele controle gedaan en werd de aankoop voor een bedrag van een paar euro zo geboekt.
Andere aankopen deden een pop up verschijnen in de beobank app met de vraag om de aankoop te bevestigen met een code. Dat deed mij dan ook naar cardstop bellen.
Andere aankopen bij de webshop van Tesla FR die eigenlijk uitgebaat wordt in USA (maar een FR als extensie heeft) passeerden zonder extra controle omdat de website genoegen nam met enkel het nummer van de kaart, datum, cvc code op de kaart (vermoed ik toch).
Kaart geblokkeerd binnen de 3 minuten na de eerste poging om me te bestelen en toen was er al dik 1500 euro weg.
Keytrade Bank lijkt zijn tarievenlijst aangepast te hebben, of toch wat betreft betalingen buiten de Eurozone. In het PDF-document met tarieven (bovenaan https://www.keytradebank.be/nl/onze-tarieven op te roepen) staat voortaan zowel voor betalingen met debetkaart als met kredietkaart een wisselkost van 1,4% aangegeven. Nochtans is het document van toepassing vanaf 01/11/2022. Geen verschil meer tussen beide betaalmiddelen dus, waar betalingen met debetkaart in het verleden toch aanzienlijk duurder waren.
Overigens op LinkedIn gelezen dat we "deze zomer" of "later dit jaar" Apple Pay, instantbetalingen en Payconiq mogen verwachten bij Keytrade. Weldra veel vernieuwing te verwachten?
Overigens op LinkedIn gelezen dat we "deze zomer" of "later dit jaar" Apple Pay, instantbetalingen en Payconiq mogen verwachten bij Keytrade. Weldra veel vernieuwing te verwachten?
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Ben van bijna in het begin klant bij Keytrade en altijd zeer tevreden over geweest. Krijgen ze op alles een 10/10, zeker niet; maar het is ondertussen al jaren mijn hoofdbank en ook van de klantenservice heb ik niets te klagen, ik krijg steeds heel snel een antwoord en oplossing.
Ik heb wel het vermoeden, ben er niet 100% zeker van, dat ze "betere" klanten eerst helpen en daar meer moeite insteken, wat op zich niet onbegrijpelijk is. Waarom ik van die mening ben is omdat enkele jaren mijn vriendin er een probleem had en na enkele communicaties waar ze toch steeds enkele dagen op moest wachten was het nog steeds niet opgelost. Heb toen in mijn naam geantwoord op de laatste mail dat als het probleem niet binnen de 3 dagen na het versturen van mijn mail was opgelost ik per direct alles zou opzeggen bij hun en de volgende dag was het probleem van mijn vriendin opgelost; kan natuurlijk toeval zijn ...
Ik kijk alvast uit naar hun toekomstige vernieuwingen en verbeteringen zoals instant betalingen.
Een zeer tevreden klant !
Ik heb wel het vermoeden, ben er niet 100% zeker van, dat ze "betere" klanten eerst helpen en daar meer moeite insteken, wat op zich niet onbegrijpelijk is. Waarom ik van die mening ben is omdat enkele jaren mijn vriendin er een probleem had en na enkele communicaties waar ze toch steeds enkele dagen op moest wachten was het nog steeds niet opgelost. Heb toen in mijn naam geantwoord op de laatste mail dat als het probleem niet binnen de 3 dagen na het versturen van mijn mail was opgelost ik per direct alles zou opzeggen bij hun en de volgende dag was het probleem van mijn vriendin opgelost; kan natuurlijk toeval zijn ...
Ik kijk alvast uit naar hun toekomstige vernieuwingen en verbeteringen zoals instant betalingen.
Een zeer tevreden klant !
Make Spaargids " Great Again ! "