Ervaringen met Medirect
TIP
Re: Ervaringen met Medirect
Gisteren nog antwoord gekregen van MeDirect :
Wij wensen u hierbij te informeren dat de fondsenzoeker ook op onze publieke website opnieuw beschikbaar zal worden gesteld. Hier wordt momenteel aan gewerkt door onze technische dienst.
Wat betreft de limietorders, wensen wij u hierbij te informeren dat deze slechts geldig blijven gedurende één handelsdag. Naar de toekomst toe zou dit aangepast kunnen worden, maar wanneer dit exact zal zijn, is nog niet gekend.
Bedankt voor het antwoord Annetje.
Vind ik persoonlijk toch wel een zwaar nadeel.
Vind ik persoonlijk toch wel een zwaar nadeel.
- Frank de Rijken
- Newbie
- Contacteer:
Ik zit enkel bij Keytrade, (aandelen)
Ik zou willen spreiden om risico te beperken omdat het kapitaal niet klein is, maar welke is aan te raden ?
Ik heb ooit een rekening bij MeDirect geopend met 10 euro op, maar verder nooit gebruikt.
Alleen lees ik op https://www.spaargids.be/sparen/bij-medirect.html hele slechte recenties vacn Medirect
Welke raden jullie aan ?
Ik zou willen spreiden om risico te beperken omdat het kapitaal niet klein is, maar welke is aan te raden ?
Ik heb ooit een rekening bij MeDirect geopend met 10 euro op, maar verder nooit gebruikt.
Alleen lees ik op https://www.spaargids.be/sparen/bij-medirect.html hele slechte recenties vacn Medirect

Welke raden jullie aan ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zo zie je maar weer hoe relatief de dingen zijn ...Frank de Rijken schreef: ↑16 februari 2022, 21:25 Ik zit enkel bij Keytrade, (aandelen)
Alleen lees ik op https://www.spaargids.be/sparen/bij-medirect.html hele slechte recenties vacn Medirect![]()
Welke raden jullie aan ?

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je spreiding gaat dan over aandelen ? Wat voor aandelen ? Welk risico wil je beperken ?Frank de Rijken schreef: ↑16 februari 2022, 21:25 Ik zit enkel bij Keytrade, (aandelen)
Alleen lees ik op https://www.spaargids.be/sparen/bij-medirect.html hele slechte recenties vacn Medirect![]()
Welke raden jullie aan ?
Wat is je ervaring met Medirect met je 10 EUR ? Waarom heb je ooit een rekening geopend bij Medirect om daar vervolgens 10 EUR naar over te schrijven en het daar bij te laten ? En waarom heb je het daar bij gelaten ?
Je vraagt "Welke raden jullie aan ?" ... tegenvraag: wat en waarvoor ?
Ga zelf nooit meer een Europese auto meer kopen alleen maar Aziatische auto.Frank de Rijken schreef: ↑16 februari 2022, 21:25
Welke raden jullie aan ?
ja daar zijt je vet mee met zo een recensie.
In het begin was inloggen bij Me Direct een heel gedoe.
Nu als in bezit van een smartphone al een pak simpeler.
En of Me Direct voor iedereen geschikt is? Bijvoorbeeld geen bankkaarten.
Wat ook een probleem was voor sommigen het niet doorzichtig zijn van de getrouwheidspremie bij wisselen naar een andere rekening bij Me.
Is het niet correct uitbetaald daar leest men niets meer over.
Overschrijvingen in verleden alleen maar naar tegenrekening ook voor sommigen een reden tot verketteren.
Dat dit een veilige manier is gingen ze aan voorbij.
Me Direct doet een actie, de centen van de actie komen niet direct op de geopende rekening verketteren maar.
Voor anderen is het kunnen ingeven van geen limiet orders voor een langere periode dan weer een probleem.
Maar noem eens een bank die gratis en wel ook hogere rente geeft en voor iedereen geschikt is.
Estate Guru believer.
Bij MeDirect heb ik alleen ervaring met spaarrekeningen, termijnrekeningen en fondsen.Frank de Rijken schreef: ↑16 februari 2022, 21:25 Ik zit enkel bij Keytrade, (aandelen)
Welke raden jullie aan ?
Tot hiertoe zijn ze altijd heel correct geweest. En zelfs op een zondag of feestdag krijg je de intrest van een termijnrekening !
Dus voor mij waren we, gezien hun dalende prijzen, en de mogelijkheid van limietorders, een kandidaat ter vervanging van Saxo. Maar, limietorders moeten voor mij heel lang geldig blijven, zodat ik er geen omkijken naar heb. en dat kan voorlopig bij MeDirect nog niet

Vandaag mail ontvangen waarbij ze mededelen om geen makelaarskosten aan te rekenen voor aankoop bij aandelen en ETF. Dit tot 29 april.
Heb ik ook gehad. Maar als je gewoon bent om met limietorders te werken, dan kan je daar voorlopig nog niet terecht
.

Ik kan alleen vaststellen dat niet iedereen die mail gekregen heeft ...
In de actievoorwaarden staat het volgende:
"Deze actie geldt voor in aanmerking komende Klanten en nieuwe Klanten van MeDirect."
Wanneer je in aanmerking komt is me wel niet duidelijk.
In de actievoorwaarden staat het volgende:
"Deze actie geldt voor in aanmerking komende Klanten en nieuwe Klanten van MeDirect."
Wanneer je in aanmerking komt is me wel niet duidelijk.
Vond ik ook niet duidelijk, maar in Franstalige versie staat gewoon bestaande en nieuwe klanten.
Inderdaad maar in het Engels is het "eligible customers" en niet "existing customers" dus als de meerderheid wint ...

In elk geval vreemd dat niet iedereen het bericht heeft ontvangen.
Titel van de mail gisteren was ook verkeerd. Vandaag nieuwe mail met rechtzetting.
Hun communicatie is soms maar een boeltje...
Hun communicatie is soms maar een boeltje...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: