Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Ik heb destijds niet gemerkt dat ik een dividend dubbel zou hebben gekregen, terwijl ik mijn geldrekening goed in de gaten hield.
Deze morgen een order proberen te plaatsen voor SMT. Melding: niet mogelijk om positie te vergroten in dit instrument. Nog genoeg cash beschikbaar alleszins, dus dit is ook 1 van de beleggingen die beperkt wordt door Saxo? Ik dacht dat het enkel om complexe producten ging zoals turbo's. Maar we kunnen dus ook niet meer handelen in Britste trusts bij Saxo? Waar zijn die eigenlijk mee bezig?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Voordien kon ik gewoon trusts aankopen, heb er een aantal reeds in bezit, waaronder SMT. Nog niet zolang geleden ook een order kunnen plaatsen om SMT bij te kopen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Heb ik ook eens voorgehad, klopte bij mij wel dat ik destijds een bedrag op de rekening had ontvangen dat dubbel zo hoog was dan normaal. Vreemde manier van werken om het bedrag er dan later zomaar af te halen met een cryptische boodschap. Saxo had op zijn minst een mail kunnen zenden met uitleg.
Contact gehad met Saxo en er kan dus tijdelijk niet gehandeld worden in trusts, die vallen dus ook onder die producten waarover ze een mail hebben gestuurd. Schandalig. Jammer dat het mij een bomvol geld kost om daar alles weg te halen, maar misschien toch eens denken om bij een andere broker mijn portefeuille verder uit te bouwen. Heb al DeGiro, maar wil dat houden voor het etf-gedeelte.
Schandalig dat ze geen prioriteit maken van die vragenlijsten. Sinds 1 mei kun je niet meer handelen bij Saxo, ik vraag me werkelijk af of ze zichzelf wel serieus nemen?
Vandaag nog iets vreemd gemerkt.
Het dividend voor Quest for Growth hadden ze aan de verkeerde koers overgemaakt. Twee weken later hebben ze dit dan zelf rechtgezet.
Het dividend voor Quest for Growth hadden ze aan de verkeerde koers overgemaakt. Twee weken later hebben ze dit dan zelf rechtgezet.
Ik ben hier furieus over. Ik kan mijn instrumenten verkopen maar niet meer aankopen.
Blijven bellen, mailen en negatieve comments posten. Hopelijk haalt het iets uit.
Blijven bellen, mailen en negatieve comments posten. Hopelijk haalt het iets uit.
Het is logisch dat u graag een duidelijke berichtgeving ontvangt omtrent deze situaties. Voor ons is het echter niet mogelijk om hier een concrete datum aan te geven aangezien wij dit zelf ook niet weten. Wij hopen deze situatie zo vlot mogelijk op te lossen en zetten momenteel volledig in op het in orde brengen van de turbo’s. Wij hangen hierbij echter af van het FSMA die ons deze verplichtingen oplegt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
idem hier met WEHB, wel snel rechtgezet - dus op zich geen probleem voor mij - maar ze hebben duidelijk nog werk voor de boeg
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Nog eens prijs: Ergens in april onder "corporate actions" aangegeven in te gaan op het openbaar bod op Resilux. Aandelen stonden sindsdien geblokkeerd in de portefeuille.Vandaag een mailtje: "Aandacht vereist: Openbaar overnamebod, RES:xbru. Deadline: 29/05/2022 23:00:00".
Dus voor de zekerheid maar in SaxoInvester gaan kijken naar de corporate actions. En wat staat daarbij Resilux? Keuze nog niet gemaakt. Dus probeert Bibi nog maar eens de keuze voor contanten in te geven. Maar dat gaat niet, want "Blok bestaat al voor de effecten die geselecteerd zijn. Controleer uw posities en orders." Dan maar naar het overzicht, waar blijkt dat er nog steeds een slotje staat naast de positie.
De beslissing alle posities daar te laten uitdoven is bij deze nog maar eens bevestigd.
Dus voor de zekerheid maar in SaxoInvester gaan kijken naar de corporate actions. En wat staat daarbij Resilux? Keuze nog niet gemaakt. Dus probeert Bibi nog maar eens de keuze voor contanten in te geven. Maar dat gaat niet, want "Blok bestaat al voor de effecten die geselecteerd zijn. Controleer uw posities en orders." Dan maar naar het overzicht, waar blijkt dat er nog steeds een slotje staat naast de positie.
De beslissing alle posities daar te laten uitdoven is bij deze nog maar eens bevestigd.
-
- Newbie
- Contacteer:
Al een tijdje werd de mogelijkheid terug geactiveerd om aandelen uit te lenen bij Saxo (zoals bij Binck). Bij mij werd er nog altijd geen enkel aandeel uitgeleend. Vroeger bij Binck regelmatig wel. Is er iemand waar bij Saxo wel al aandelen van uitgeleend werden?
Ik had dus ook gekozen om op het bod in te gaan, moeten we dit nu weer aanduiden en krijgen we ons geld dan pas in juni? Wie weet is het dan ook fout en moeten we via een omweg aan ons geld geraken :s
-
- Full Member
- Contacteer:
Het ligt niet aan Saxo hoor, jongens. Jullie beseffen gewoon nog niet wat voor een prachtig platform jullie in handen hebben, een beetje zoals de overgang van de oude nokia naar een iphone.