Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Ik heb tijdens de coronadip een bolero-account aangemaakt voor m'n vriendin & recent 1 voor mezelf.
Ik moet toch zeggen dat Saxo vlotter, goedkoper & zonder vertraging is. Al moet gezegd dat Bolero wel vooruitgang heeft gemaakt qua vertragingen (een tijd terug had je 2 à 3x nodig om te kunnen inloggen, dan op een drukke handelsdag duurde het minuten eer je een order kon plaatsen etc.). Maar het blijft duur tov Saxo (zeker op XETRA & LSE ). De helpdesks kan ik niet vergelijken.
Het aanbod van 'verschillende producten' was véél groter bij Saxo. Of dit terugkomt is uiteraard afwachten.
Binck was uiteraard van een ander niveau. Helaas!
Ik koop alleen aandelen, en heb weinig problemen met Saxo.
Als ik al problemen heb, leg ik dat uit aan de helpdesk. Dan gebeurd er 2 tot 3 weken niks totdat ik mijn geduld verlies.
Vanaf dat moment bel ik elke dag, leg dat elke keer aan een andere medewerker uit, vertel ook dat het al lang duurt en dat de vorige medewerker van de vorige dag het onmiddelijk ging oplossen maar dat het toch nog niet is opgelost, en na maximaal 4 a 5 dagen is het dan wel plots opgelost.
Blijf wel altijd beleefd, maar laat wel horen dat er lang genoeg met mijn voeten is gespeeld...
Zo toch al een paar keer mijn problemen opgelost gekregen...
Als ik al problemen heb, leg ik dat uit aan de helpdesk. Dan gebeurd er 2 tot 3 weken niks totdat ik mijn geduld verlies.
Vanaf dat moment bel ik elke dag, leg dat elke keer aan een andere medewerker uit, vertel ook dat het al lang duurt en dat de vorige medewerker van de vorige dag het onmiddelijk ging oplossen maar dat het toch nog niet is opgelost, en na maximaal 4 a 5 dagen is het dan wel plots opgelost.
Blijf wel altijd beleefd, maar laat wel horen dat er lang genoeg met mijn voeten is gespeeld...
Zo toch al een paar keer mijn problemen opgelost gekregen...
Is het beter om al het cashgeld weg te halen bij Saxo? Hun positie is niet zo goed en ik vrees bij faillissement dat het geld verloren is...
De aandelen en andere beleggingen gaan natuurlijk naar een andere broker.
De aandelen en andere beleggingen gaan natuurlijk naar een andere broker.
Er is toch geen enkele indicatie dat Saxo financiële problemen heeft?
Volgens het artikel zijn dit de problemen:
- Gebrek aan transparantie over kosten (NL waakhond)
- Overtreden regels op de verkoop van risicovolle turbo's (NL waakhond)
- De haperende verhuizing van beleggingsportefeuilles naar Saxo en afhandeling van klachten (FR waakhond)
- Gegenereerde jaaropgaven voor klanten die niet volledig kloppen
Volgens het artikel zijn dit de problemen:
- Gebrek aan transparantie over kosten (NL waakhond)
- Overtreden regels op de verkoop van risicovolle turbo's (NL waakhond)
- De haperende verhuizing van beleggingsportefeuilles naar Saxo en afhandeling van klachten (FR waakhond)
- Gegenereerde jaaropgaven voor klanten die niet volledig kloppen
Onrust bij de online broker BinckBank:
https://www.emerce.nl/nieuws/onrust-onl ... -binckbank
https://www.emerce.nl/nieuws/onrust-onl ... -binckbank
Bij Saxo gebeurden gisteren twee vreemde dingen:
1- de verkregen dividend van Brederode werd gisteren van mijn euro- rekening afgenomen.
Ik had deze in mei dit jaar gekregen en had er RV op betaald.
Ik veranderde jarenlang niets aan mijn posities van Brederode.
Zijn er Brederode aandeelhouders bij Saxo die dit meemaken?
2- dividend van P&G werd me toegekend maar ik zie dit bedrag niet op mijn USD- rekening verschijnen.
Veel vertrouwen heb ik niet meer als men zomaar mijn posities kan veranderen!
1- de verkregen dividend van Brederode werd gisteren van mijn euro- rekening afgenomen.
2- dividend van P&G werd me toegekend maar ik zie dit bedrag niet op mijn USD- rekening verschijnen.
Veel vertrouwen heb ik niet meer als men zomaar mijn posities kan veranderen!
Ik heb hetzelfde voor, op 16 mei is er nu een corporate transaction reversal die het dividend weer wegwerkt van 16 mei. Snap het niet, er is toch echt een dividend geweest??Georg schreef: ↑17 augustus 2022, 09:46 Bij Saxo gebeurden gisteren twee vreemde dingen:
Hier idem, kreeg eerst een melding dat er onterecht geld van mijn rekening werd afgetrokken ivm 'een corporate action' en dat dit 'binnenkort' zou worden rechtgezet. Is nog steeds niet rechtgezet. Support ticket aangemaakt, reactie laat op zich wachten. Zijn van deze dingen die echt zeer amateuristisch overkomen bij Saxo.
Kunnen jullie geen rapport downloaden?
-
- Full Member
- Contacteer:
Recent op een conferentie met iemand uit het management van de hoofdzetel kunnen spreken. Complete chaos zeggen ze, die overname van binck. Hebben er zich lokaal ook flink wat problemen mee op de hals gehaald van de toezichthouder. Hun platform is een rommeltje en zitten met een pak compliance miserie. Kregen al een stortvloed van klachten.
Dat is dan die knappe iphone waar wij arme nokia-sukkelaars nog niet mee kunnen werken.
Dat is dan die knappe iphone waar wij arme nokia-sukkelaars nog niet mee kunnen werken.
En waar is het rommeltje dan ontstaan? Bij Binck of heeft Saxo het om zeep geholpen?
Over Binck had ik nooit klachten in het verleden, altijd heel correct en ze reageerden daar snel op mails.
Over Binck had ik nooit klachten in het verleden, altijd heel correct en ze reageerden daar snel op mails.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is Saxo, de rommelbroker.
Nog juist de transfer afwachten en dan is Saxo einde verhaal voor ons.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Idem hier, ik snap er door hun totaal onduidelijke overzichten niks van... Het lijkt alsof er meermaals roerende voorheffing afgehouden werd. Was er in mei RV afgehouden? Ik dacht toen wel.MisterDax schreef: ↑17 augustus 2022, 12:29 Hier idem, kreeg eerst een melding dat er onterecht geld van mijn rekening werd afgetrokken ivm 'een corporate action' en dat dit 'binnenkort' zou worden rechtgezet. Is nog steeds niet rechtgezet. Support ticket aangemaakt, reactie laat op zich wachten. Zijn van deze dingen die echt zeer amateuristisch overkomen bij Saxo.
En door het lagere rekeningsaldo rekenden ze intrest aan!