Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Er staat in het tariefoverzicht toch dat ze een wisselkoersmarge van 0,50% aanrekenen? Dat is hetzelfde als Bolero bijvoorbeeld.Jozefien1969 schreef: ↑30 september 2022, 20:55 Wisselkoersmarge: Saxo houdt wel de ECB dagkoersen aan dat kan niet worden gezegd van vele brokers en banken. Zij hanteren aan en verkoopkoersen plus 0,45% tot 0.60% marge. ( Opgeteld meer dan 1.00% ).
Zie pagina 10 van het tariefoverzicht. https://www.home.saxo/-/media/documents ... 444362b800Jozefien1969 schreef: ↑30 september 2022, 20:55 Creditrente: Rente die u ontvangt op vreemde valuta rekeningen. Maar wellicht ook in de toekomst op Euro rekeningen.
Saxo wilt dus geen rente meer geven op vreemde valuta rekeningen wanneer deze rekening wel 2,50% rente geeft?
Rente bedraagt "Referentiekoers - 3%" met een minimum van 0%, en daarop nog eens RV. In de praktijk betekent dit inderdaad 0% voor EUR, maar het word wel consequent voor alle valuta in de lijst behalve TRY op dezelfde manier toegepast.
-
- Verbannen Gebruiker
USD vandaag gearriveerd bij DB. En gratis vanwege Saxo. Als het goed is, moeten we het ook zeggen.huisjetuintjefiets schreef: ↑30 september 2022, 16:08Ik had geen tegenrekening meer. Ik kon dus niet overschrijven vooraleer de nieuwe gecreëerd was.
Het is nu in orde. Ik heb nu een betaling in USD naar DB gedaan. Benieuwd hoe lang het duurt.
Mijn opgevraagd bedrag stond enkele dagen later ook al op mijn rekening.
De overdracht van mijn aandelen en ETF's zijn op 5 werkdagen van Saxo naar Bolero overgezet.
Dit is wel vlot verlopen moet ik zeggen!
Dit is wel vlot verlopen moet ik zeggen!
En de kost bedroeg effectief €25 per lijn?
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Nam bolero de kosten voor zich?
Ik wacht nog het antwoord af op deze vraag, maar zal het laten weten als Bolero antwoordt.
Ik dacht dat je in geval van overdracht na het versturen van kostenbewijs recht had op een vrijstelling van makelaarskosten.
Geen antwoord gekregen van Bolero, ik heb enkel een budget van 140 € ontvangen om makelaarskosten te dekken als ik aankopen doe, te besteden voor 11/1/2023.
Dit bedrag kreeg ik voor 7 lijnen aan 25 €/lijn.
Ik veronderstel dat 140 € gewoon de limiet is dat Bolero teruggeeft...
Bolero geeft 20 euro makelaarsloon per lijn met een maximum van 400 euro.
https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... aar-bolero
-
- Verbannen Gebruiker
Vanaf 26/10 alweer tariefverhoging bij Saxo.
Transfers doen van je effecten buiten Saxo is duurder.
Ze rekenen kosten aan voor corporate action, dus bvb inning dividenden.
Weer minder creditrente op cash.
De transactiekosten blijven gelijk. Maar het is niet mogelijk transacties te doen, dus who cares. De dag dat transacties weer mogelijk zijn, zal de dag zijn waarop de tarieven gaan verhogen.
Saxo wil zichzelf blijkbaar totaal uit de markt prijzen.
Transfers doen van je effecten buiten Saxo is duurder.
Ze rekenen kosten aan voor corporate action, dus bvb inning dividenden.
Weer minder creditrente op cash.
De transactiekosten blijven gelijk. Maar het is niet mogelijk transacties te doen, dus who cares. De dag dat transacties weer mogelijk zijn, zal de dag zijn waarop de tarieven gaan verhogen.
Saxo wil zichzelf blijkbaar totaal uit de markt prijzen.
-
- Verbannen Gebruiker
Iemand ervaring met versturen van cash van Saxo naar Bolero?
Tegenrekening van Saxo moet je eigen rekening zijn, maar bij Bolero heb je geen banknummer.
Ik heb toch een aanvraag gedaan om Bolero als tegenrekening toe te voegen. Weet niet hoe ze gaan reageren.
Ik heb niet veel zin om USD van Saxo naar andere bank te sturen en vandaar naar Bolero. Keytrade is betalend, DB ook. Bij MeDirect kun je zelfs geen mededeling toevoegen aan een overschrijving.
Tegenrekening van Saxo moet je eigen rekening zijn, maar bij Bolero heb je geen banknummer.
Ik heb toch een aanvraag gedaan om Bolero als tegenrekening toe te voegen. Weet niet hoe ze gaan reageren.
Ik heb niet veel zin om USD van Saxo naar andere bank te sturen en vandaar naar Bolero. Keytrade is betalend, DB ook. Bij MeDirect kun je zelfs geen mededeling toevoegen aan een overschrijving.