Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Die ceo zou er beter aan doen zijn software eens fatsoenlijk te laten testen vooraleer zijn klanten op te zadelen met een nieuwe versie vol bugs.
In de app is het vrijwel onmogelijk een limietorder ingevoerd te krijgen zonder dat de cijfers telkens verspringen.
Waarschijnlijk zitten er in deze vragenlijst ook bugs.
Bij de eerste versie van Saxo investor had ik ook al een zware fout gemeld.
Als ik voor elke bug die ik bij Saxo vind een vergoeding zou krijgen, had ik al aardig wat verdiend.
In de app is het vrijwel onmogelijk een limietorder ingevoerd te krijgen zonder dat de cijfers telkens verspringen.
Waarschijnlijk zitten er in deze vragenlijst ook bugs.
Bij de eerste versie van Saxo investor had ik ook al een zware fout gemeld.
Als ik voor elke bug die ik bij Saxo vind een vergoeding zou krijgen, had ik al aardig wat verdiend.
De CEO van Saxo heeft geen tijd om software te testen. Hij steekt al zijn tijd in "10 bizarre voorspellingen".
https://www.beursduivel.be/column/76267 ... -Saxo.aspx
https://www.beursduivel.be/column/76267 ... -Saxo.aspx
Niet de CEO maar de CIO waar de I niet staat voor Informatica
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik had een tijdje geleden de obligatie vragenlijst succesvol ingevuld. (Complex stond nog steeds op niet passend).
Ik had graag met wat overschot USD wat United States Government obligaties gekocht (2024) maar liep telkens tegen een foutmelding aan dat het niet passend was.
Geprobeerd de vragenlijst opnieuw te doorlopen en nu al 2x gebuisd terwijl ik toch vrij zeker ben te weten hoe een obligatie werkt (rente invloed etc).
Ik wil gewoon een US Gov bond kopen, kort lopend en die tot eind datum bijhouden, niks speciaal of gevaarlijk aan en zou graag zelf beslissen wat ik koop ipv een onnozele vragenlijst te doen (1 vraag in de lijst was totale onzin).
Ik snap perfect de nood van de richtlijn/kennis toets voor synthetische producten, opties, turbo’s, futures etc
*rant over*
Ik had graag met wat overschot USD wat United States Government obligaties gekocht (2024) maar liep telkens tegen een foutmelding aan dat het niet passend was.
Geprobeerd de vragenlijst opnieuw te doorlopen en nu al 2x gebuisd terwijl ik toch vrij zeker ben te weten hoe een obligatie werkt (rente invloed etc).
Ik wil gewoon een US Gov bond kopen, kort lopend en die tot eind datum bijhouden, niks speciaal of gevaarlijk aan en zou graag zelf beslissen wat ik koop ipv een onnozele vragenlijst te doen (1 vraag in de lijst was totale onzin).
Ik snap perfect de nood van de richtlijn/kennis toets voor synthetische producten, opties, turbo’s, futures etc
*rant over*
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring met Saxo vragenlijsten en/of werking van hun platform/diensten, maar lees eventueel eens: https://www.home.saxo/products/bonds (vrnl. helemaal onderaan)Investor86 schreef: ↑11 december 2022, 10:40 Geprobeerd de vragenlijst opnieuw te doorlopen en nu al 2x gebuisd terwijl ik toch vrij zeker ben te weten hoe een obligatie werkt (rente invloed etc).
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb helemaal hetzelfde meegemaakt. Ik denk dat hun vragenlijsten nog steeds niet in orde zijn en dat ze iedereen buizen, om niet te moeten toegeven dat nog steeds niemand obligaties kan kopen. Ook niet de meest eenvoudige veilige.Investor86 schreef: ↑11 december 2022, 10:40 Ik had een tijdje geleden de obligatie vragenlijst succesvol ingevuld. (Complex stond nog steeds op niet passend).
Was voor mij de reden om klant te worden bij Bolero. Nog steeds klant bij saxo maar cash daar weg en obligaties gekocht bij bolero en db.
Ik heb een rekening bij Saxo voor mijn kinderen, dat is een drama inderdaad met hun lijsten en gedoe. Ik moet de laatste tijd niets doen als mijn gegevens updaten (3 keer per jaar!!!) en de meest idiote vragenlijsten invullen. Zit er aan te denken, het gewoon op te nemen in de algemene protefeuille.
En waarom moet ik elk jaar mijn paspoort en dat van mijn partner opnieuw uploaden, sorry er staat toch op vervaldatum xx.xx.2028 !
En waarom moet ik elk jaar mijn paspoort en dat van mijn partner opnieuw uploaden, sorry er staat toch op vervaldatum xx.xx.2028 !
Na al een hele week gebuisd te zijn, heb ik daarnet alle vragen van de ETF vragenlijst gecopy/pasted in ChatGPT en de AI laten antwoorden. En zelfs nog was ik gebuisd, nochtans ben ik zeker van de antwoorden (die zeer makkelijk zijn). Zelfs zonder de AI tussenkomst.
Hier scheelt toch iets, misschien door de eerste vraag die vraagt naar hoeveel geld je het afgelopen jaar in de markt hebt gegooid?
Hier scheelt toch iets, misschien door de eerste vraag die vraagt naar hoeveel geld je het afgelopen jaar in de markt hebt gegooid?
Niet genoeg geld mee te verdienen met mensen die ETF's kopen & weinig handelen?Beewee schreef: ↑12 december 2022, 13:26 Na al een hele week gebuisd te zijn, heb ik daarnet alle vragen van de ETF vragenlijst gecopy/pasted in ChatGPT en de AI laten antwoorden. En zelfs nog was ik gebuisd, nochtans ben ik zeker van de antwoorden (die zeer makkelijk zijn). Zelfs zonder de AI tussenkomst.
Leuk dat je ChatGPT hiervoor inschakelt
-
- Full Member
- Contacteer:
Na contact met support lijkt dit inderdaad het geval!huisjetuintjefiets schreef: ↑11 december 2022, 14:29Ik heb helemaal hetzelfde meegemaakt. Ik denk dat hun vragenlijsten nog steeds niet in orde zijn en dat ze iedereen buizen, om niet te moeten toegeven dat nog steeds niemand obligaties kan kopen. Ook niet de meest eenvoudige veilige.Investor86 schreef: ↑11 december 2022, 10:40 Ik had een tijdje geleden de obligatie vragenlijst succesvol ingevuld. (Complex stond nog steeds op niet passend).
-
- Newbie
- Contacteer:
Is gelukt, actie loopt.kiwi schreef: ↑30 november 2022, 19:13En wat is het resultaat?Jeffers1990 schreef: ↑18 november 2022, 19:56 Ik heb eergisteren cash afgehaald, vandaag er terug op geplaatst.
Zal volgende week het resultaat zien.
Met een bedrag van 20k gedaan, nu 100 euro ontvangen maar enkel te gebruiken voor transactiekosten
Binnen een jaartje krijg je dan de andere 100 euro cash.
Jeffers,
Kan je even aangeven waar jij ergens het transactietegoed ziet? Ik vind dit niet dadelijk terug bij mij...
Kan je even aangeven waar jij ergens het transactietegoed ziet? Ik vind dit niet dadelijk terug bij mij...
De nieuwe kosten springen me eveneens in het oog:
- % op dividenden van niet-Belgische aandelen
- hogere exitkosten = transfer van uitgaande aandelen
Persoonlijk
- Buxzero (dagorders aandelen)
- TradeRepublic (dag & jaarorders aandelen)
geprobeerd en best te pruimen
Voor
- obligaties
- specialere aandelen
geen waardig alternatief gevonden dan Binck!
- % op dividenden van niet-Belgische aandelen
- hogere exitkosten = transfer van uitgaande aandelen
Persoonlijk
- Buxzero (dagorders aandelen)
- TradeRepublic (dag & jaarorders aandelen)
geprobeerd en best te pruimen
Voor
- obligaties
- specialere aandelen
geen waardig alternatief gevonden dan Binck!
-
- Verbannen Gebruiker
Ja, niet prettig voor Binck klanten. Ik ben er ook een.
Saxo Belgie is peanuts voor Saxo. Niemand bij Saxo ligt wakker van de problemen in Belgie. Volgend jaar zijn alle problemen opgelost en trekken ze nieuwe klanten aan. Zo werkt een grote bank. En het zal nog werken ook.
Ach, ik dacht dat ik de grootste dommerik ben. Ook ik ben al een aantal keren gefaald op de vragenlijst aandelen en ETF. Klote als je nog is wat VWCE en SPDR wil bijkopen. Ik heb al wat aandelen van beide in mijn Saxo-portefeuille, maar zelfs bijkopen lukt dus niet.Beewee schreef: ↑12 december 2022, 13:26 Na al een hele week gebuisd te zijn, heb ik daarnet alle vragen van de ETF vragenlijst gecopy/pasted in ChatGPT en de AI laten antwoorden. En zelfs nog was ik gebuisd, nochtans ben ik zeker van de antwoorden (die zeer makkelijk zijn). Zelfs zonder de AI tussenkomst.
Ik kan begrijpen dat je is moet slagen voor de test, maar eens je geslaagd bent moet je dit toch kunnen bijkopen op zijn minst.