Ervaringen met Saxo Bank
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Ah, juist. Klopt!huisjetuintjefiets schreef: ↑12 maart 2023, 09:38Gebruik jij de Bing versie van chatgpt?
Dit is nog niet beschikbaar voor iedereen, denk ik?
De Bing versie is momenteel de enige versie die toegang heeft tot actuele data. Binnenkort wordt deze publiek. Ik was ingeschreven op een wachtlijst, geen idee of deze wachtlijst nog open staat.
Het is momenteel onmogelijk om standaard etf's (bijv. IWDA) aan de kopen via Saxo. De KID zou niet beschikbaar zijn in de juiste taal en daarom zijn de producten onder dwang van het FSMA niet meer aan te kopen. Aan de telefoon spraken ze bij Saxo over een oplossing ten vroegste eind april. Zeer vreemd toch allemaal.
Zijn deze producten bij andere brokers wel aan te kopen? Elke broker zou toch hetzelfde KID-probleem moeten hebben dan?
Zijn deze producten bij andere brokers wel aan te kopen? Elke broker zou toch hetzelfde KID-probleem moeten hebben dan?
Bij aankoop IWDA meldt Saxo dat dit niet mogelijk is wegens afwezigheid van het KID document.
Nochtans is het KID document te vinden op de IWDA pagina van iShares. Wat is hier aan de hand?
Nochtans is het KID document te vinden op de IWDA pagina van iShares. Wat is hier aan de hand?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb hier denk ik ooit een iets gelezen over dat Saxo werkt met een dataleverancier.
Als die dataleverancier niet de nodige/juiste info aanlevert, dan krijg je te maken met zoiets wat je meemaakt.
Uiteraard kan men zich vragen stellen bij het afschuiven van hun verantwoordelijkheid op een dataleverancier.
Wat er echt van aan is, weet ik natuurlijk niet.
Ik heb naar Saxo gebeld, en daar melden ze dat zo goed als geen ETFs meer verhandelbaar zijn. Dit omwille van compliance problemen met FSMA.
Inderdaad, wat een klucht daar bij Saxo! Net gekeken, en inderdaad: IWDA en EMIM niet meer aan te kopen; IUSN (momenteel) nog wel... Was al aan 't twijfelen om Bolero erbij te nemen, nu twijfel ik niet meer, straks een rekening openen...
Waw, wat een klucht. Aangezien ik exclusief in ETF's zit, ben ik nu ook verplicht om te vertrekken.
Wat is momenteel de aangeraden broker voor Belgische klanten? Bolero hoor ik vaak? Ik veronderstel dat het ook wel wat zal kosten om alles over te dragen, pff.
Wat is momenteel de aangeraden broker voor Belgische klanten? Bolero hoor ik vaak? Ik veronderstel dat het ook wel wat zal kosten om alles over te dragen, pff.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je iets wil dat qua gebruiksgemak overeenkomt met het vroegere Binck, kan Bolero zeker een alternatief zijn.
Als je het geen probleem vindt om zelf meer administratie te doen (aangeven rekening bij Nationale bank, aangifte roerende voorheffing bij de belastingen) kan Lynx wel een alternatief zijn.
Overdracht van Saxo naar andere broker is € 75 / lijn. Het kan interessanter zijn om gewoon alles te verkopen bij Saxo en het dan terug aan te kopen bij een andere broker.
Als je het geen probleem vindt om zelf meer administratie te doen (aangeven rekening bij Nationale bank, aangifte roerende voorheffing bij de belastingen) kan Lynx wel een alternatief zijn.
Overdracht van Saxo naar andere broker is € 75 / lijn. Het kan interessanter zijn om gewoon alles te verkopen bij Saxo en het dan terug aan te kopen bij een andere broker.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
-
- Hero Member
- Contacteer:
Betaalt de nieuwe broker die kosten niet terug als commerciële geste?
Bolera lijkt hier inderdaad iets voor te doen in de vorm van een makelaarstegoed :Orakel van Brakel schreef: ↑14 maart 2023, 13:16 Betaalt de nieuwe broker die kosten niet terug als commerciële geste?
https://www.bolero.be/nl/lp/transferkosten-terugbetaald
Inmiddels heb ik een rekening bij Bolero geopend, pijnloos en snel via Itsme.
Is deze rekening bij Bolero direct bruikbaar of slechts na enkele dagen?Beewee schreef: ↑14 maart 2023, 15:35Bolera lijkt hier inderdaad iets voor te doen in de vorm van een makelaarstegoed :Orakel van Brakel schreef: ↑14 maart 2023, 13:16 Betaalt de nieuwe broker die kosten niet terug als commerciële geste?
Volgens Bolero krijg ik mijn rekeningnummer de volgende werkdag, en dan zou hij meteen bruikbaar moeten zijn.landethk schreef: ↑14 maart 2023, 16:46Is deze rekening bij Bolero direct bruikbaar of slechts na enkele dagen?Beewee schreef: ↑14 maart 2023, 15:35
Bolera lijkt hier inderdaad iets voor te doen in de vorm van een makelaarstegoed :