Ervaringen met Saxo Bank
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Bij die instelling loopt ALLES fout. Mijn lijst is eindeloos.
Je moet gewoon alles nakijken en controleren. En toevallig zijn de fouten altijd in hun voordeel.
Ik heb honderden euro’s door hun fouten en vergissingen gewoon afgeschreven.
Kon er mijn tijd en energie niet meer insteken.
Wat de helpdesk betreft zitten er daar enkelen die niet kunnen lezen.
Wat een knoeiboel moet dat daar intern zijn.
Ik dacht dat keytrade erg was, maar dit slaat alles.
Wegwezen mensen.
@yaris ga voor mijn part op uw hoofd staan.
Je moet gewoon alles nakijken en controleren. En toevallig zijn de fouten altijd in hun voordeel.
Ik heb honderden euro’s door hun fouten en vergissingen gewoon afgeschreven.
Kon er mijn tijd en energie niet meer insteken.
Wat de helpdesk betreft zitten er daar enkelen die niet kunnen lezen.
Wat een knoeiboel moet dat daar intern zijn.
Ik dacht dat keytrade erg was, maar dit slaat alles.
Wegwezen mensen.
@yaris ga voor mijn part op uw hoofd staan.
Laatst gewijzigd door radixconvertor op 2 april 2022, 08:33, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
Ja en dan?EarthNvstr1 schreef: ↑16 februari 2022, 19:34
Zoals Yaris ook al (n.m.i. terecht) aangaf, moet je eerst klacht indienen bij de instelling zelf.
Meer bepaald:
Dat was de vraag niet.
Laatst gewijzigd door radixconvertor op 2 april 2022, 08:26, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Yep.grogro schreef: ↑15 februari 2022, 22:14 3 maand geleden is er een order van mij opgesplitst en heeft saxo me tweemaal commissie aangerekend. Ze geven het toe dat het onterecht is en dat ze het gaan terugbetalen. Maar na 3 maand nog steeds niets gezien.
Kan m'n ergens klacht indienen bij een ombudsdienst? Heeft iemand al zoiets ondernomen?
Het is precies dat saxo al de klanten liever kwijt wilt. Bij Binck kon m'n gewoon via e-mail communiceren, saxo doet alles om communiceren zo moeilijk mogelijk te maken. Communicatie gaat nog meer achteruit dan vorig jaar. En als ze al de middelen niet meer hebben om een onterechte commissie terug te betalen vraag ik me af wat er kan gebeuren indien ze failliet gaan?
Niet te lang mee wachten!
En dan wegwezen. Dat zaakje stinkt m.i.
Voorlopig nog geen negatieve ervaringen met Saxo Bank hier. Maar als jullie zouden veranderen, naar welke broker gaan jullie dan eigenlijk?
Ben van Saxo naar Bolero gegaan. Iets duurder maar een opluchting kwa service. Ook veel van de artikels van de Tijd zijn gratis te lezen + Kbc analyse (voor wat ze waard zijn) + elke dag Beurs bij t'ontbijt wat wel interessant is.
Bij Binck kreeg je nog ruim op voorhand melding van sluitingsuren op de beurs.
Bij Saxo moet je het ergens zelf zoeken. Als dat dan samenvalt met expiratie...
Bij Saxo moet je het ergens zelf zoeken. Als dat dan samenvalt met expiratie...
Hoe bekomen we via Saxo een document om de roerende voorheffing op dividenden terug te trekken bij aangifte van de personenbelasting?
Bij Binck kregen we een mooi documentje...
Bij Binck kregen we een mooi documentje...
-
- Hero Member
- Contacteer:
klik op persoon of pop, links achter op uw scherm
klik daarna op overzichten
dan op rekeningafschriften ( handig om deze te downloaden )
daarna op dividendafschriften ( rekeningafschriften heeft u nodig om het totaal overzicht te houden; tenminste wanneer u dat op prijs stelt ...)
Volgens ons zijn de dividendafschriften van Saxo voldoende bewijzen voor de Belgische Belastingdienst.
klik daarna op overzichten
dan op rekeningafschriften ( handig om deze te downloaden )
daarna op dividendafschriften ( rekeningafschriften heeft u nodig om het totaal overzicht te houden; tenminste wanneer u dat op prijs stelt ...)
Volgens ons zijn de dividendafschriften van Saxo voldoende bewijzen voor de Belgische Belastingdienst.
Maar die van Binck vind ik daar niet terug, hadden ze toch ook wel kunnen integreren, moeten we dat dan op de website van Binck geen zoeken?
Antwoord van SAXO bank
Er zal inderdaad nog een overzicht gestuurd worden. Dit zal ten laatste in de loop van volgende week gestuurd worden naar alle klanten. Alvast onze excuses voor het ongemak.
Er zal inderdaad nog een overzicht gestuurd worden. Dit zal ten laatste in de loop van volgende week gestuurd worden naar alle klanten. Alvast onze excuses voor het ongemak.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Net een mail binnen van Saxo:
Lynx it is.
Dat is geen druppel, dat is een extra emmer.Vanaf 1 mei kunt u tijdelijk enkel verkooporders plaatsen voor complexe producten
Beste,
Als financiële instelling bieden we onze klanten graag zoveel mogelijk toegang tot beleggingsproducten en diverse markten. Daarbij zitten complexere producten die moeilijker te begrijpen en ook risicovoller kunnen zijn dan andere. We zien het dan ook als onze plicht om ervoor te zorgen dat onze klanten enkel in die beleggingsproducten handelen die het beste bij hen passen. Dit doen we voorafgaand door een passendheidstoets, de gekende vragenlijst die u dient in te vullen. Indien het resultaat van deze test uitwijst dat een complex product voor u niet geschikt is, wordt u voor het (de) betrokken instrument(en) als “particuliere klant” geclassificeerd en wordt u in overeenstemming met MiFiD II gewaarschuwd voor de risico's die aan beleggen zijn verbonden.
Op dit moment zijn we, in nauw overleg met de financiële autoriteiten (FSMA), onze huidige vragenlijsten voor de complexere producten aan het herwerken. Totdat deze vragenlijsten verbeterd zijn, hebben we beslist dat de handel in complexere producten tijdelijk beperkt wordt.
Wat betekent de beperkte handel in complexe producten voor u?
U kan enkel verkooporders plaatsen. U kan geen nieuwe aankooporders plaatsen.
Dit geldt enkel voor handel in volgende complexe producten:
Turbo’s
Warranten
OTC aandelen (‘over-the-counter’)
Complexe certificaten
Bepaalde beleggingsfondsen
Obligaties
Complexe trackers (ETC’s, ETN’s en complexe ETF’s)
Op 1 mei 2022 start de beperking
Hoe lang geldt de beperkte handel?
De komende 6 maanden zullen we 1 voor 1 de vragenlijsten voor de vermelde instrumenten vernieuwen. Zodra een vragenlijst aangepast is, zal u weer vrij in het respectievelijke product kunnen handelen.
Uiteraard houden we u op de hoogte van de vooruitgang.
Heeft u nog vragen?
Meer informatie over de vragenlijst vindt u in het helpcenter. Of voor bijkomende vragen kunt u terecht bij onze klantenservice via +32 (0)3 500 52 11.
Met vriendelijke groeten,
Saxo Bank
Lynx it is.
Vanaf 1 mei beperkt saxo handelen in "complexe producten", waardoor je geen nieuwe posities kan aangaan..
kan tot 6 maand duren voor de nieuwe vragenlijsten er zijn...
Weer zogezegd vanwege FSMA zevers. Vrije markt m'n botten. Wil je aandeel kopen van iets in zweden? Waar de informatie/lectuur/rapporten in zweeds en engels zijn? Geen probleem.
Wel je echter een basic etf kopen zonder KIID in't nederlands, sorry dat zal niet gaan.. allemaal zogezegd om je te beschermen, zever in zaksjes
Wat een kinderachtig gedoe toch allemaal. Zijn er nieuwe alternatieven voor binck/saxo gekomen die minder handjes vasthouden zijn?
kan tot 6 maand duren voor de nieuwe vragenlijsten er zijn...
Weer zogezegd vanwege FSMA zevers. Vrije markt m'n botten. Wil je aandeel kopen van iets in zweden? Waar de informatie/lectuur/rapporten in zweeds en engels zijn? Geen probleem.
Wel je echter een basic etf kopen zonder KIID in't nederlands, sorry dat zal niet gaan.. allemaal zogezegd om je te beschermen, zever in zaksjes
Wat een kinderachtig gedoe toch allemaal. Zijn er nieuwe alternatieven voor binck/saxo gekomen die minder handjes vasthouden zijn?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Effectief een waterval voor de gebruikers van deze producten.