Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Dit zijn "gewoon" de vragen die ik kreeg na het invullen van hun algemene vragenlijst.
Ik voel me door Saxo gepakt omdat ik eerst braaf de algemene vragenlijst ter goeder trouw heb ingevuld en dat ze nu plotseling bewijzen willen.
Had ik in die vragenlijst aangeduid dat ik geld gewonnen had met de lotto, dan hadden ze gevraagd naar de winnende nummers.
Nergens verwijst Saxo bank naar specifieke transacties.
Er zijn recentelijk ook geen grote transacties geweest; de laatste was de overgang van het BinckBank platform naar Saxo.
Ik weet dus niet welk bedrag/transactie ik moet bewijzen.
De gelden zijn in der loop der jaren via vele kleine transacties vanuit andere Belgische banken tot bij Saxo(toen nog het goede BinckBank) geraakt.
Alle bedragen zijn dus reeds door de handen van andere banken gegaan, zonder morren of vragen.
Voor Saxo bank klanten geldt: "Everything you say can and will be used against you"
Schuldig tot je het tegendeel bewijst.
En dat wringt.
Dat is bij de andere banken/brokers tot een bepaalde hoogte ook het geval. Die willen liever geen boetes voor AML krijgen. Na drie jaar moet je die vragenlijst opnieuw doorlopen. Ze vragen normaal enkel naar de oorsprong van het geld in die 3 jaar. Bij overboeking brinck/saxo kan je dat aangeven.
Een persbericht over AML helpt hun beurskoers niet. ING, ABN amro's beurskoers is nog hersteld nadat de boetes bekend werden. Mogelijk loopt saxo nu meer in de kijker van het Franse AFM, de Nederlandse AFM en het Belgische FSMA. Saxo heeft mogelijk teveel turbo's, cd's en andere producten aangeboden aan personen waarvoor die niet geschikt zijn.
Die zullen na verlies gaan klagen zijn bij de toezichthouder.
Die zal dan de KYC opgevraagd hebben. Omdat ze vanaf 1 mei die producten niet meer aanbieden.
Een persbericht over AML helpt hun beurskoers niet. ING, ABN amro's beurskoers is nog hersteld nadat de boetes bekend werden. Mogelijk loopt saxo nu meer in de kijker van het Franse AFM, de Nederlandse AFM en het Belgische FSMA. Saxo heeft mogelijk teveel turbo's, cd's en andere producten aangeboden aan personen waarvoor die niet geschikt zijn.
Die zullen na verlies gaan klagen zijn bij de toezichthouder.
Die zal dan de KYC opgevraagd hebben. Omdat ze vanaf 1 mei die producten niet meer aanbieden.
"Had ik in die vragenlijst aangeduid dat ik geld gewonnen had met de lotto, dan hadden ze gevraagd naar de winnende nummers."
Uiteraard hadden ze dan naar een kopie van een attest van de lotto gevraagd waarin het bedrag vermeld werd dat je had gewonnen. Dat is de normaalste zaak ter wereld.
Er zijn zelfs zelfstandigen die aan een lottowinnaar MEER geld bieden dan dat ze zouden winnen met het lottobiljet, als ze die zelfstandige dat lottobiljet willen verkopen.
Kwestie van zwart geld te kunnen witwassen.
Uiteraard hadden ze dan naar een kopie van een attest van de lotto gevraagd waarin het bedrag vermeld werd dat je had gewonnen. Dat is de normaalste zaak ter wereld.
Er zijn zelfs zelfstandigen die aan een lottowinnaar MEER geld bieden dan dat ze zouden winnen met het lottobiljet, als ze die zelfstandige dat lottobiljet willen verkopen.
Kwestie van zwart geld te kunnen witwassen.
Overschrijvingen tussen Belgische banken/brokers worden per definitie NIET als verdacht aanzien.
Geld afkomstig van een Belgische notaris rekening worden per definitie NIET als verdacht aanzien.
Het idee er achter ,is dat de vorige bank de herkomst van de gelden nagezien heeft.
Zo ook met bedragen die via een notariaat komen.De notaris heeft de herkomst van het geld nagezien.
De kleine spaarder,de draaischijf van misdaadgeld,het financieren van terrorisme, en drugsgeld.
We draaien helemaal door,hier in Europa !! En niemand die reageert....
Geld afkomstig van een Belgische notaris rekening worden per definitie NIET als verdacht aanzien.
Het idee er achter ,is dat de vorige bank de herkomst van de gelden nagezien heeft.
Zo ook met bedragen die via een notariaat komen.De notaris heeft de herkomst van het geld nagezien.
De kleine spaarder,de draaischijf van misdaadgeld,het financieren van terrorisme, en drugsgeld.
We draaien helemaal door,hier in Europa !! En niemand die reageert....
indiscrete-vragen-van-bank-t29317.html? ... ld#p477964
Als men van bv. 50 van de eigen belgische rekeningen bij 50 verschillende banken het geld zou overschrijven naar één eigen belgische rekening, dan kan het wel plots verdacht worden
"Overschrijvingen tussen Belgische banken/brokers worden per definitie NIET als verdacht aanzien."
Heb toch de indruk dat een aantal spaargidsers daar wel vragen over gekregen hebben, kan ze zo niet direct terugvinden
Als men van bv. 50 van de eigen belgische rekeningen bij 50 verschillende banken het geld zou overschrijven naar één eigen belgische rekening, dan kan het wel plots verdacht worden
"Overschrijvingen tussen Belgische banken/brokers worden per definitie NIET als verdacht aanzien."
Heb toch de indruk dat een aantal spaargidsers daar wel vragen over gekregen hebben, kan ze zo niet direct terugvinden
Welja, de vragenlijst van Saxo is niet uniek. Heb ook een lijst gekregen van Santander en vroeger van Keytrade. En ja een copie van de rekeninguittreksels van de andere bank is niet voldoende, men moet werkelijk aantonen (bewijzen) hoe men aan dit geld kwam. In mijn geval gebeurde dat door een copie (pdf) van de laatste 3 belastingsaanslagen te sturen. Ik heb daar geen problemen mee.
De privacy-regels gelden niet bij onderzoek van witwas/zwart geld. Ik vind dit normaal.
Die mail over dividendenoverzicht 2021 is ook wel lachen...
Als ik naar dat dividendoverzicht op de Saxo site ga zie ik nergens totaalbedragen en moet ik vreemde valuta zelf naar EUR omrekenen. En dividend in aandelen lijkt niet te bestaan voor dat overzicht.
Makkelijker dan bij Binck noemen ze dat dan.
Als ik naar dat dividendoverzicht op de Saxo site ga zie ik nergens totaalbedragen en moet ik vreemde valuta zelf naar EUR omrekenen. En dividend in aandelen lijkt niet te bestaan voor dat overzicht.
Makkelijker dan bij Binck noemen ze dat dan.
Ik begrijp het toch niet wat saxo of andere banken daar hune neus in moeten steken. Als er een probleem is moeten ze het maar aangeven aan de fiscus, dan is het een probleem tussen mij en de fiscus en heeft saxo daar geen zaken mee. Van al mijn geldmiddelen kan ik aantonen dat het wit is. Het komt altijd van een andere Belgische bank dus die moeten er sowieso al controle op hebben gedaan. Met de vragenlijst in te vullen had ik zo het gevoel dat ze veel wouden te weten komen voor commerciële redenen en daardoor heb ik er ook met mijn klak naar gegooid.
https://fd.nl/financiele-markten/143557 ... ck-debacle
- schuld schuiven op de media dat er problemen waren doordat ze daar uitvergroot werden
- steeds over Amerikaanse Robinhood beginnen om het niet over eigen problemen te moeten hebben
- "Saxo wist enkele grote beleggers binnen te hengelen" totale leugen volgens mij, ik zit constant tegen de strafrente aan bij 25K€ wat mijn handelen belemmerd. Als dat toch zo is zullen ze er niet lang blijven.
Dat is de samenvatting van het artikel.
Nu moet ik nog minder van diene gast hebben.
Natuurlijk ben ik het stillekens aan daar aan het opkuisen, maar dit gaat traag om de kosten laag te houden en ik ben niet gehaast en ook wegens tijdgebrek. En misschien ook op hoop dat het betert, maar daar valt nog niets van te merken vind ik.
- schuld schuiven op de media dat er problemen waren doordat ze daar uitvergroot werden
- steeds over Amerikaanse Robinhood beginnen om het niet over eigen problemen te moeten hebben
- "Saxo wist enkele grote beleggers binnen te hengelen" totale leugen volgens mij, ik zit constant tegen de strafrente aan bij 25K€ wat mijn handelen belemmerd. Als dat toch zo is zullen ze er niet lang blijven.
Dat is de samenvatting van het artikel.
Nu moet ik nog minder van diene gast hebben.
Natuurlijk ben ik het stillekens aan daar aan het opkuisen, maar dit gaat traag om de kosten laag te houden en ik ben niet gehaast en ook wegens tijdgebrek. En misschien ook op hoop dat het betert, maar daar valt nog niets van te merken vind ik.
Vandaag bij Saxo een limiet order ingegeven voor Bois Sauvage.
Slechts 1 aandeel werd aangekocht en de rest is vervallen, daar ik een dagorder heb ingegeven...
1 aandeel Bois Sauvage...
Kostelijke zaak op deze manier.
DIt heb ik bij mijn weten nog nooit voorgehad sinds ik gestart ben, begin jaren 2000.
Slechts 1 aandeel werd aangekocht en de rest is vervallen, daar ik een dagorder heb ingegeven...
DIt heb ik bij mijn weten nog nooit voorgehad sinds ik gestart ben, begin jaren 2000.
Altijd zonder einddatum kiezen hé.
In van mijn recente orders in een ander aandeel werd gedeeltelijk uitgevoerd over 5 verschillende dagen. 5x transactiekosten aan m'n broek. Geklaagd dat dit niet conform de tarieven van Binck was en ik zou m'n te veel betaalde kosten terugkrijgen. Maar je moet er dus wel zelf achter vragen...
Ook nog een "rechtzetting" gehad van juli 2021. Er was ineens €110 euro verdwenen die ik vorig jaar 2x zou hebben gehad (wegens een robot). Lol
In van mijn recente orders in een ander aandeel werd gedeeltelijk uitgevoerd over 5 verschillende dagen. 5x transactiekosten aan m'n broek. Geklaagd dat dit niet conform de tarieven van Binck was en ik zou m'n te veel betaalde kosten terugkrijgen. Maar je moet er dus wel zelf achter vragen...
Ook nog een "rechtzetting" gehad van juli 2021. Er was ineens €110 euro verdwenen die ik vorig jaar 2x zou hebben gehad (wegens een robot). Lol
best in het vervolg aan de ask kopen een euro meer per aandeel bieden zal op de eindafrekening de zaak niet maken.hansv schreef: ↑27 april 2022, 18:00 Vandaag bij Saxo een limiet order ingegeven voor Bois Sauvage.
vandaag papieren ontvangen voor deelname aan algemene aandeelhouders vergadering.
Dit van Me Direct staat daar als custodian Saxo.
Dit van Me Direct staat daar als custodian Saxo.
Estate Guru believer.
Ha, ook onlangs tegengekomen (andere broker trouwens). Ik zit zo sinds enkele maanden met 1 aandeel EVS. Ben nu te koppig om het weer te verkopenlaeka schreef: ↑28 april 2022, 09:25best in het vervolg aan de ask kopen een euro meer per aandeel bieden zal op de eindafrekening de zaak niet maken.hansv schreef: ↑27 april 2022, 18:00 Vandaag bij Saxo een limiet order ingegeven voor Bois Sauvage.
Inderdaad, ik werk nu ook haast niet meer met limietorders...
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik vermoed dat het hier om het dividend van publicis ging. Bij mij werd ineens ook een bedrag afgehouden, zonder enige informatie of voorafgaande verwittiging. Bij navraag zei men me dat destijds blijkbaar het dividend van publicis dubbel werd uitbetaald en dat het om een rechtzetting ging.