Ervaringen met Scarlet
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Scarlet
Misschien toch eens bij de dokter langs gaan? Als je "jezelf al bezig hoort" als je op een forum zit, dan wordt het hoog tijd denk ik. My 2cts.fropskottel schreef: ↑21 april 2020, 15:22Als ik mezelf hier bezighoor lijk ik wel een reclameblaadje. Ik heb er geen enkele band mee, en jammer genoeg geen aandelen in :-( Ik weet alleen van mensen in de sector dat ze hun werk ernstig nemen.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Grijns. Dat is het effect van de coronacrisis :-)Spruitekop schreef: ↑22 april 2020, 19:29Misschien toch eens bij de dokter langs gaan? Als je "jezelf al bezig hoort" als je op een forum zit, dan wordt het hoog tijd denk ik. My 2cts.fropskottel schreef: ↑21 april 2020, 15:22Als ik mezelf hier bezighoor lijk ik wel een reclameblaadje. Ik heb er geen enkele band mee, en jammer genoeg geen aandelen in :-( Ik weet alleen van mensen in de sector dat ze hun werk ernstig nemen.![]()
EDPnet zijn activatieprijs is inderdaad wel hoog en ze doen zover ik weet daar geen extra korting op (heb het zelf ook gevraagd).
Om de kostprijs wat gelijk te stellen met de concurrentie kan je gaan zoeken naar iemand dat een BBOX 3 modem op overschot heeft. Zeer vaak vraagt Proximus die niet terug als je je abonnement stopzet.
Ik heb zelf zo'n BBOX3 modem gevonden en nadien EDPnet aangegaan. Werkt prima en zeer simpel in te stellen.
Toch maar voor EDP net gekozen + mesh netwerk voor beter Wifi bereik (groot probleem momenteel met onze oude Scarlet hardware), aangezien we nu vaker in aparte kamers zitten te werken of te spelen valt het ineens hard op.SMGGM schreef: ↑24 april 2020, 13:31EDPnet zijn activatieprijs is inderdaad wel hoog en ze doen zover ik weet daar geen extra korting op (heb het zelf ook gevraagd).
Om de kostprijs wat gelijk te stellen met de concurrentie kan je gaan zoeken naar iemand dat een BBOX 3 modem op overschot heeft. Zeer vaak vraagt Proximus die niet terug als je je abonnement stopzet.
Ik heb zelf zo'n BBOX3 modem gevonden en nadien EDPnet aangegaan. Werkt prima en zeer simpel in te stellen.
En mooi meegenomen om de vaste lijn over te zetten qua nummer. Gebruik het niet veel maar toch wel soms.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Ik vertrek vandaag op vakantie voor een maand. Kon mijn mobiel abbo pauzeren bij Orange. Mijn tv-internet abonnement bij scarlet moet ik blijven betalen. Tijdelijk schorsen kon niet, zeiden zij.
Zin om samen een abonnement te delen? Financieel Economische Tijd - Financieele Dagblad - Bloomberg
Bij BASE en Proximus ook niet mogelijk om te schorsen.. vroeger toch niet.
Omzetten naar prepaid op je Bill cycle date kan wel voor mobiele telefonie.
Omzetten naar prepaid op je Bill cycle date kan wel voor mobiele telefonie.
Mobiele applicatie om gebruik in het oog te houden werkt hier al weken niet. Bij jullie wel?
Heb bij scarlet een nieuwe account moeten maken en daarmee inloggen. Via hun website. Er zijn wat aanpassingen gebeurd.
Nee, kan idd niet.
Ik heb mijn huis volledig gestript. Enkel de buitenmuren zijn blijven staan en al de rest was weg (tot zelfs de betonplaat onder de woning). De duiven woonden hier tijdelijk.
Dat was 1,2 jaar het geval, want de werken hebben 14 maanden geduurd maar van pauzeren was geen sprake. Dat kon niet. Dus 14 maanden lang elke maand dan maar 40 euro betaald. Heb hen wel gezegd 'als ik terug een aansluiting wil, dan wil ik dat jullie ONMIDDELLIJK komen en niet 7 dagen later'.
Ze hebben zich er netjes aan gehouden. De volgende dag stond iemand hier (weliswaar 40min. te laat maar hij was er wel).
Om maar te zeggen, nee het kan niet. Je kan Scarlet niet pauzeren.
Ge kon toch opzeggen en later opnieuw aansluiten?
Dan betaal je de installatiekost (€99) terug en dan krijg je ook een nieuwe telefoonnummer. Dat laatste wilde ik dus niet.
Scarlet zei me dat ik sowieso een nieuw nummer zou krijgen omdat de oude bij het stopzetten van het contract wordt afgesloten.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Mosterd na de maaltijd, maar je had je nummer kunnen laten porteren naar een VoIP service en dan doorsturen, of terug laten overnemen. Zou mogelijk moeten zijn.
Die 99€ valt dan in het niets bij je 14x40€ die je nog betaald hebt. Dan mag die VoIP service zelfs nog iets kosten...
Inderdaad 1x 99 euro tov 14x40 euro....
Maar ok het is wat het is (geweest)
Ps: Oef de site werkt weer
Maar ok het is wat het is (geweest)
Ps: Oef de site werkt weer

Even mijn ervaring delen, ben recent verhuisd, scarlet naar scarlet. Op het nieuwe adres stond een bbox 2. Diende de bbox 3 van het vorige mee te nemen:
- Gebeld een maand op voorhand naar scarlet: wachttijd 5 min, viel best mee in deze moderne tijden. Beleefd. Correct. Een technieker zou me contacteren voor een afspraak vast te leggen voor activatie (wat bizar die activatie maar ok).
- Verhuisd, niets gehoord, gebeld. Wist de operator me doodleuk te vertellen dat ik via de website een afspraak diende vast te leggen. Tot zover anders dan eerder gecommuniceerd... Ondertussen wel nauwlettend de 4G in het oog houden want bij over de limiet gaan rekenen ze serieus door. Het verbruik wordt dan ook nog eens serieus met vertraging upgedate... .
- Technieker langsgekomen. Stelde vast dat alles correct was aangesloten. De laptop erbij en werkzaam. Geeft mee dat er nog een aantal onderbrekingen volgen later op de dag.
- Doe later (ja, had dat beter direct gedaan) een speedtest. Geeft 1/2 trager dan het max beloofde volgens contract.
- Lees de modem uit (sagem tool): die geeft aan dat het 4x sneller kan en toont een lager actueel profiel, m.a.w. meer dan voldoende om aan het max. beloofde te voldoen.
- Zend een bericht via de klantenzone: geen reactie.
- Zend een bericht via facebook scarlet: reactie na een paar dagen, lijkt een standaard droog bericht (geen conversatie) dat zegt dat de lijntest aantoont dat de huidige snelheid het maximum is dat de lijn kan bieden. Alsof iemand op basis van de vraag uit een aantal standaardantwoorden kiest.
- Gebeld: wachttijd 6 min, valt nog mee in deze moderne tijd, eerst de standaardopmerkingen (wifi of vast getest, mss wel ver van het distributiepunt etc...). Na de details uit de uitgelezen modem te vermelden, een lijntest; uiteindelijk bevestiging dat de lijn absoluut aan de max snelheid in het contract kan geraken (50Mbps), kan eveneens 100Mbps. Anders dan eerder gecommuniceerd... . Correct en vriendelijk gesprek. Laat in het midden of de tevredenheidsvraagjes nadien daar voor iets tussen zitten. Gaan technieker langssturen die me eerst contacteert voor de afspraak vast te leggen...beloofd dat het effectief op deze manier is... Ben benieuwd...
Wat een mens moet doen om misschien te krijgen waarvoor hij betaald.
(ja, weet dat ze geen minimum beloftes doen...)
En daarenboven is de communicatie ook niet consistent.
Iemand gelijkaardige ervaringen?
- Gebeld een maand op voorhand naar scarlet: wachttijd 5 min, viel best mee in deze moderne tijden. Beleefd. Correct. Een technieker zou me contacteren voor een afspraak vast te leggen voor activatie (wat bizar die activatie maar ok).
- Verhuisd, niets gehoord, gebeld. Wist de operator me doodleuk te vertellen dat ik via de website een afspraak diende vast te leggen. Tot zover anders dan eerder gecommuniceerd... Ondertussen wel nauwlettend de 4G in het oog houden want bij over de limiet gaan rekenen ze serieus door. Het verbruik wordt dan ook nog eens serieus met vertraging upgedate... .
- Technieker langsgekomen. Stelde vast dat alles correct was aangesloten. De laptop erbij en werkzaam. Geeft mee dat er nog een aantal onderbrekingen volgen later op de dag.
- Doe later (ja, had dat beter direct gedaan) een speedtest. Geeft 1/2 trager dan het max beloofde volgens contract.
- Lees de modem uit (sagem tool): die geeft aan dat het 4x sneller kan en toont een lager actueel profiel, m.a.w. meer dan voldoende om aan het max. beloofde te voldoen.
- Zend een bericht via de klantenzone: geen reactie.
- Zend een bericht via facebook scarlet: reactie na een paar dagen, lijkt een standaard droog bericht (geen conversatie) dat zegt dat de lijntest aantoont dat de huidige snelheid het maximum is dat de lijn kan bieden. Alsof iemand op basis van de vraag uit een aantal standaardantwoorden kiest.
- Gebeld: wachttijd 6 min, valt nog mee in deze moderne tijd, eerst de standaardopmerkingen (wifi of vast getest, mss wel ver van het distributiepunt etc...). Na de details uit de uitgelezen modem te vermelden, een lijntest; uiteindelijk bevestiging dat de lijn absoluut aan de max snelheid in het contract kan geraken (50Mbps), kan eveneens 100Mbps. Anders dan eerder gecommuniceerd... . Correct en vriendelijk gesprek. Laat in het midden of de tevredenheidsvraagjes nadien daar voor iets tussen zitten. Gaan technieker langssturen die me eerst contacteert voor de afspraak vast te leggen...beloofd dat het effectief op deze manier is... Ben benieuwd...
Wat een mens moet doen om misschien te krijgen waarvoor hij betaald.

En daarenboven is de communicatie ook niet consistent.
Iemand gelijkaardige ervaringen?