Ervaringen met Scarlet
Re: Ervaringen met Scarlet
Scarlet: persoonlijk niet zo tevreden van geweest.
Wi-fi di regelmatig uitviel, nieuwe modem gekregen....maar probleem was daarmee helaas niet opgelost.
Snelheden die toch aan de heel lage kant lagen.
Vriendelijke helpdesk dat wel, maar snelheid bleef veel te traag.
Blijkbaar wonen wij te ver van de "kast". Persoonlijk vind ik dan dat zij geen internet mogen leveren als de snelheden niet gehaald kunnen worden. Tenzij pro rata berekent aan de snelheid.
Onbeperkt internet is op papier....
Mijn kinderen hebben Scarlet ook achter zich gelaten vanwege trage internet en uitvallende WI-fi.
Volgens kenners zou de Bbox3 van mindere kwaliteit zijn...
Ik was van plan om zelf een modem/router aan te schaffen en dit ipv ...maar dit mag niet van Scarlet.
Maar er zijn zoveel anderen die daar wel tevreden van zijn....
Wi-fi di regelmatig uitviel, nieuwe modem gekregen....maar probleem was daarmee helaas niet opgelost.
Blijkbaar wonen wij te ver van de "kast". Persoonlijk vind ik dan dat zij geen internet mogen leveren als de snelheden niet gehaald kunnen worden. Tenzij pro rata berekent aan de snelheid.
Mijn kinderen hebben Scarlet ook achter zich gelaten vanwege trage internet en uitvallende WI-fi.
Ik was van plan om zelf een modem/router aan te schaffen en dit ipv ...maar dit mag niet van Scarlet.
Heel veel feedback waarbij het belangrijk is om de omstandigheden van te weten.carogna schreef: ↑22 september 2021, 00:21 Scarlet: persoonlijk niet zo tevreden van geweest.
Wat is het resultaat van de testjes die je kan vinden op Scarlet of Edpnet als je nagaat "'welk product je kan nemen?" https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html
Als hieruit al blijkt dat het slecht zal gaan (en dit zijn typisch de eerste testjes die je moet doorstaan bij je aanvraag) dan kan je het moeilijk op hen steken. Daarnaast is het de afstand die het probleem is, of het slechte wifi bereik (heb je dus ook problemen als je gewoon met de kabel op de modem direct gaat verbinden).
Je wifi dat constant uitvalt: Wat is uitvallen? Hoe zit het met je woning (nieuwbouw, grote woning, hoe centraal is de modem)?
De BBOX is inderdaad niet "de beste", maar de slechtste nu ook weer niet. Heb je een recente woning dan is isolatie een "killer" voor wifi signalen en moet je investeren in bijkomende access points of gewoon de kabel gaan gebruiken.
Dat Scarlet zegt dat je de modem niet mag veranderen "moeten" ze zeggen want zij ondersteunen geen ander toestel (met andere woorden, heb je problemen, dan gaan ze je niet verder helpen). Maar dit gezegd zijnde, je mag perfect extra access points of wifi power lines toevoegen om je wifi bereik beter te maken.
Daarnaast er zijn wel modems die op de Belgische markt zijn die perfect bruikbaar zijn op het netwerk van Proximus. Edpnet maakt gebruik van de FRITZ!box en zijn kwalitatief al een stuk beter als de BBOX. Maar hier zit de schrik van Scarlet als klanten eigen modems gaan gebruiken, je moet een correct model kopen want niet elke FRITZ!box ondersteunt het Proximus net (komt je modem bijvoorbeeld uit Duitsland dan mag je het vergeten). Je moet dan al naar serienummers gaan kijken om te zien welk model jij exact hebt. Ik kan dan begrijpen dat Scarlet gewoon zegt "mag niet" om geen klachten nadien te horen van klanten die "op aanraden van Scarlet" dan een miskoop hebben gedaan. Kortom: het is een statement om hun in te dekken.
https://ftp.avm.de/fritzbox/
Bijna alle modellen ondersteunen België. Gewoon zorgen dat de VDSL driver gewhitelisted is door Proximus of previous driver aanklikken.
Da's al een jaar of 3-4 zo.
Alle versies draaien op een Duitse of internationale versie.
Dacht dat Scarlet dit nu ook toeliet. Installateur blijft er wel van. No problem. EDPNET kwam ook gewoon aansluiten. Ik fritzbox ingesteld (peace of cake)
Het flashen van firmware is eigenlijk niet bedoeld voor de standaard thuisgebruiker.
Hou er rekening mee dat als het flashen misloopt je modem/router onbruikbaar geworden is en je mogelijks geen garantie kan claimen hiervoor.
Hou er rekening mee dat als het flashen misloopt je modem/router onbruikbaar geworden is en je mogelijks geen garantie kan claimen hiervoor.
Satsurfer ik ben ermee vertrouwd dat het originele firmware van de fabrikant is.
Mijn waarschuwing blijft ook hier van toepassing.
Zelfs het flashen van originele firmware kan ervoor zorgen dat je geen garantie kan claimen als het misloopt.
Mijn waarschuwing blijft ook hier van toepassing.
Zelfs het flashen van originele firmware kan ervoor zorgen dat je geen garantie kan claimen als het misloopt.
Krijg je wel de login van Scarlet voor VDSL?
Ik dacht dat dit enkel was vroeger voor ADSL-klanten dat ze dat gaven. En de VOIP-instellingen zijn er ook nog. Dacht dat je enkel uw eigen toestel achter die van Scarlet kon zetten.
Ik dacht dat dit enkel was vroeger voor ADSL-klanten dat ze dat gaven. En de VOIP-instellingen zijn er ook nog. Dacht dat je enkel uw eigen toestel achter die van Scarlet kon zetten.
Je kan de login en ww van je verbinding opvragen via mijnscarlet.
voor voipgegevens weet ik het niet.
voor voipgegevens weet ik het niet.
man, drama queen. ALs je fritzbox automatisch updated naar nieuw OS. Wat ga je dan doen? Naar AVM bellen of je nog garantie krijgt?

Ik neem gewoon de Duitse versie en kruis previous dsl driver aan (anders val je op Fallback profiel). Dan ben je stuk rapper dan de goedgekeurde versie voor Proximus (de driver, de rest is IDEM).
Trek dan maar al uw toestellen uit de stekker. Laptop, digicorder, smartphone, thermostaat,....
'If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.'

@Satsurfer begrijpend lezen is niet je sterkste kant.
Updates van toestellen die automatisch gebeuren daar zal je natuurlijk geen garantie problemen krijgen.
Jouw advies was download firmware en installeer deze waarop ik waarschuwde wat voor problemen je kon krijgen.
Of denk je nu echt dat AVM op zijn publieke FTP per model een verschil gaat maken in
Updates van toestellen die automatisch gebeuren daar zal je natuurlijk geen garantie problemen krijgen.
Jouw advies was download firmware en installeer deze waarop ik waarschuwde wat voor problemen je kon krijgen.
Of denk je nu echt dat AVM op zijn publieke FTP per model een verschil gaat maken in
Als de firmware universeel is?deutschland/
other/
Er is geen verschil meer in de internationale en de Duitse versie. Behalve dat de laatste VDSL driver nog niet gewhitelisted werd door proxiprul (met dank aan Edpnet die dit versnelt)
Gewoon Previous DSL aanklikken.
Gebruik al 3 jaar Duitse firmware op mijn 7590

Vandaag ook overgeschakeld van proximus naar Scarlet.
Andere modem werd geinstalleerd (alhoewel die van proximus er identiek uitzag; andere software?).
Alles werkt prima na opnieuw instellen van alle geconnecteerde toestellen.
Tot nu toe zeer tevreden.
Mijn dochter is reeds meer dan een jaar een tevreden Scarlet klant.
Andere modem werd geinstalleerd (alhoewel die van proximus er identiek uitzag; andere software?).
Alles werkt prima na opnieuw instellen van alle geconnecteerde toestellen.
Tot nu toe zeer tevreden.
Mijn dochter is reeds meer dan een jaar een tevreden Scarlet klant.
al 2jaar tevreden bij scarlet