Ervaringen opvragen gelden uit nalatenschap
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Ervaringen opvragen gelden uit nalatenschap
ALS Het niet geregistreerd is dat een "belanghebbende" dergelijke attest laten verdwijnen
Oei zouden mensen dat doen dingen laten verdwijnen.
Estate Guru believer.
Keuze beding is bij ons al 20 j geleden in voege gegaan.Nefertari schreef: ↑22 oktober 2020, 11:19 Na dit allemaal te hebben gelezen, heb ik besloten om (zodra het terug wat "coronaveiliger" is) een afspraak te maken bij de notaris, om een keuzebeding te laten opmaken.
Dit idee was al eerder opgekomen bij mij, maar nu ik in dit topic vaststelde welke gevolgen een onverwacht overlijden kan hebben, is de beslissing genomen.
Met dank voor de gedeelde ervaringen.
Er waren toen sommigen die zeiden waar is dat voor nodig.
Van die sommigen zijn er al een aantal die het niet opnemen al hebben ondervonden.
En dit toegepast (keuze beding) toen indertijd op de eigen woning nog erfenis rechten mocht worden betaald.
Kostprijs was toen iets van 600 €.
Estate Guru believer.
Als je honderd procent zeker wil zijn dat jouw keuze gerespecteerd wordt, laat je best je testament registreren. Het is niet de eerste keer dat er ruzie ontstaat onder de erfgenamen.
Groot gelijk Nefertari. Doen hoor! Kon ik de klok maar terugdraaien...Nefertari schreef: ↑22 oktober 2020, 11:19 Na dit allemaal te hebben gelezen, heb ik besloten om (zodra het terug wat "coronaveiliger" is) een afspraak te maken bij de notaris, om een keuzebeding te laten opmaken.
Dit idee was al eerder opgekomen bij mij, maar nu ik in dit topic vaststelde welke gevolgen een onverwacht overlijden kan hebben, is de beslissing genomen.
Met dank voor de gedeelde ervaringen.
Gisteren hebben we al een eerste bezoek aan de notaris gehad.
(Dus tóch niet gewacht tot het wat "coronaveiliger" zou worden, want ik kreeg eerst telefonisch de verzekering dat op het kantoor alle contact veilig, mét mondmaskers, handgel, en vanachter een plexi-scherm verloopt.)
Binnen een paar weken kunnen we de (keuzebeding) akte al gaan ondertekenen.
Super. Ik ben blij voor jullie.Nefertari schreef: ↑28 oktober 2020, 10:44Gisteren hebben we al een eerste bezoek aan de notaris gehad.
(Dus tóch niet gewacht tot het wat "coronaveiliger" zou worden, want ik kreeg eerst telefonisch de verzekering dat op het kantoor alle contact veilig, mét mondmaskers, handgel, en vanachter een plexi-scherm verloopt.)
Binnen een paar weken kunnen we de (keuzebeding) akte al gaan ondertekenen.
Goed zo. Het stemt me ergens toch gelukkig dat mensen hierdoor geholpen worden.