Ervaringen visacard beobank?
Re: Ervaringen visacard beobank?
Er kan altijd eens iets foutlopen, op elk uittreksel van uw uitgaven staat een telefoonnummer.jonash schreef: ↑7 mei 2018, 04:51 Mijn kaart werd door hun geblokkeerd vandaag. Had een limiet van 750 EUR en had in totaal een 2000tal EUR opgedaan op twee maand, wel telkens afbetaald.
Nu hoor ik niets van hun en heb de cashback niet terug gezien. Walgelijke praktijken. Je zou denken dat ze blij zijn dat je de kaart gebruikt.
Dit hoeft niet zo te zijn, je kan begin de eerste en begin tweede maand elk 750 euro en begin derde maand 500 euro besteed hebben, en die telkens direkt betaald hebben. Zo heb je op ongeveer 62 dagen 2000 euro uitgegeven.
Hij kan ook zijn uitgaven enkele dagen na gebruik van de kaart, dus nog voor het uittreksel kwam, betaald hebben.
Of betaald na ontvangst van een uittreksel ? Dan zit je al zeker boven de limiet..
Misschien struikelt Beobank erover struikelen dat de limiet te laag ligt.
Komt wel in orde.
Bel hun call center eens. Die losten in het verleden voor mij iedere vraag of klein probleem direct op.
Of betaald na ontvangst van een uittreksel ? Dan zit je al zeker boven de limiet..
Misschien struikelt Beobank erover struikelen dat de limiet te laag ligt.
Komt wel in orde.
Bel hun call center eens. Die losten in het verleden voor mij iedere vraag of klein probleem direct op.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 7 mei 2018, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is wel een erg lage limiet. Meestal stellen ze meteen 2000-5000 euro voor. Ik vermoed dat dat voordelig is voor hen.
Bij de studentenkaart is de limiet 750, maar ook bij andere kaarten kan je een lager limiet vragen dan wat zij voorstellen. Ik kreeg bv. 5000 en vond dat een beetje te gortig.
Uit de algemene voorwaarden :
"""""De Bank heeft het recht om het Betaalinstrument te blokkeren om objectief
gerechtvaardigde redenen die verband houden met de veiligheid van het Betaalinstrument,
het vermoeden van niet-toegestaan of bedrieglijk gebruik of, in het geval van een
Betaalinstrument verbonden met een kredietovereenkomst, het aanzienlijk toegenomen
risico dat de Klant niet in staat is zijn betalingsplicht na te komen. De Bank stelt de Klant
van de blokkering op de hoogte, tenzij dit objectief gerechtvaardigde
veiligheidsoverwegingen zou doorkruisen of verboden is krachtens andere toepasselijke
wetgeving."""""
""""""De uitvoering van verrichtingen is beperkt tot het beschikbare bedrag op de rekening en tot
één of meer maximumbedragen per type verrichting en/of per periode vastgesteld door de
Bank en meegedeeld aan de Klant op de wijze die de Bank gepast acht. Deze limieten
kunnen variëren naargelang het gekozen Betaalinstrument en zijn veiligheidskenmerken.
Binnen de limieten meegedeeld door de Bank, kan de Klant de gebruikslimieten van het
Betaalinstrument wijzigen via een schriftelijk verzoek aan de Klantendienst""""""
Het laatste doet vermoeden dat je niet meer mag opdoen per maand dan wat je als kredietlimiet bent overeengekomen.
"""""De Bank heeft het recht om het Betaalinstrument te blokkeren om objectief
gerechtvaardigde redenen die verband houden met de veiligheid van het Betaalinstrument,
het vermoeden van niet-toegestaan of bedrieglijk gebruik of, in het geval van een
Betaalinstrument verbonden met een kredietovereenkomst, het aanzienlijk toegenomen
risico dat de Klant niet in staat is zijn betalingsplicht na te komen. De Bank stelt de Klant
van de blokkering op de hoogte, tenzij dit objectief gerechtvaardigde
veiligheidsoverwegingen zou doorkruisen of verboden is krachtens andere toepasselijke
wetgeving."""""
""""""De uitvoering van verrichtingen is beperkt tot het beschikbare bedrag op de rekening en tot
één of meer maximumbedragen per type verrichting en/of per periode vastgesteld door de
Bank en meegedeeld aan de Klant op de wijze die de Bank gepast acht. Deze limieten
kunnen variëren naargelang het gekozen Betaalinstrument en zijn veiligheidskenmerken.
Binnen de limieten meegedeeld door de Bank, kan de Klant de gebruikslimieten van het
Betaalinstrument wijzigen via een schriftelijk verzoek aan de Klantendienst""""""
Het laatste doet vermoeden dat je niet meer mag opdoen per maand dan wat je als kredietlimiet bent overeengekomen.
Als de betalingen online verwerkt worden (99% dus), dan zou je gewoon niet meer mogen kunnen uitgeven dan die limiet.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja maar bij beperkte overschrijding die niet toegelaten is, vragen ze hoge interesten. Heb het ooit eenmalig per ongeluk meegemaakt en werd dan wel kwijtgescholden.
13.1. Indien u het bedrag van uw kredieopening overschrijdt,zal de Bank u verzoeken om het bedrag van
de overschrijding terug te betalen. De Bank zal een nalatigheidsinterest berekenen op het bedrag van de
overschrijding. Indien uw betaling van het minimum terug te betalen bedrag niet is verricht uiterlijk op de datum
die op uw rekeninguittreksel is vermeld, zal een nalatigheidsinterest worden berekend op het kapitaalsgedeelte
van dit bedrag. De nalatigheidsinterestvoet is gelijk aan de gehanteerde actuariële debetrente, vermeerderd met een coëfficiënt van 10%.
10,14 + 10 procent jaarlijks op dit moment. Iets van een 11,15 procent.
In UK gaan ze vlotjes boven 30 procent
Hopelijk komen dergelijke praktijken nooit naar hier overgewaaid.
de overschrijding terug te betalen. De Bank zal een nalatigheidsinterest berekenen op het bedrag van de
overschrijding. Indien uw betaling van het minimum terug te betalen bedrag niet is verricht uiterlijk op de datum
die op uw rekeninguittreksel is vermeld, zal een nalatigheidsinterest worden berekend op het kapitaalsgedeelte
van dit bedrag. De nalatigheidsinterestvoet is gelijk aan de gehanteerde actuariële debetrente, vermeerderd met een coëfficiënt van 10%.
10,14 + 10 procent jaarlijks op dit moment. Iets van een 11,15 procent.
In UK gaan ze vlotjes boven 30 procent

Hopelijk komen dergelijke praktijken nooit naar hier overgewaaid.
100 euro is 100 euro
Het beperken van de cashback is het probleem. 100 euro is belachelijk laag. Daar zit ik op enkele maanden aan. En voor de rest van mijn verbruik willen ze mij niets geven?!
Ha zo, en hoeveel krijg je cashback met een kaart van de grootbanken die je 20 euro of meer kost i.p.v. 5 euro ?
Juist ja, 0,0000000000 euro en daar mag je voor de rest van je betalingsverkeer ook nog enkele tientallen euro's betalen.
Als je natuurlijk, als ik je termijn interpoleer, jaarlijks zo'n 30 à 40000 euro betaalt met de kredietkaart, dan is die 100 euro natuurlijk een druppel.
Maar dat is het bizarre met de "doorsnee" Belg: iets ONTVANGEN van een bank, dat kan niet, daar zit zeker een reukje aan.
Ze worden liever door de graaiers "afgeroomd".
Inderdaad Cricri: ik heb de World Mastercard (tot 100 euro cashback per jaar) waar ik voornamelijk in winkels mee betaal, en ik heb de Visa kaart waar ik enkel 1% ontvang bij internet aankopen (max. 200 euro cashback per jaar).
Dus 336 zou al bijna zijn nickname kunnen terugverdienen (per jaar 290 euro).
Dus 336 zou al bijna zijn nickname kunnen terugverdienen (per jaar 290 euro).