Ethias first fiscaal: bijstortingen 2019 en 2020 geweigerd
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Ethias first fiscaal: bijstortingen 2019 en 2020 geweigerd
Het is natuurlijk een mogelijke zet om af te geraken van verzekerden met polissen die nu 0% opbrengen.
Interessante topic.
Ik heb zowel pensioensparen en levensverzekering First bij Ethias.
Heb die stortingen direct stopgezet toen Ethias 0% gaf op de nieuwe bijstortingen.
Ik ben dan elders gestart met pensioensparen (65jaar) en levensverzekering tot 99 jaar metmaximumstortingen.
Dus kunnen ze die niet weigeren na mijn 65ste jaar.
Mijn Etias First fiscaal loopt ook tot 99 jaar.
Dat heeft toch nog als voordeel dat ik die mooie rente van zo'n 3% kan behouden tot ik beslis om het geld op te nemen of in 't beste geval tot aan 99 jaar?
Ik heb zowel pensioensparen en levensverzekering First bij Ethias.
Heb die stortingen direct stopgezet toen Ethias 0% gaf op de nieuwe bijstortingen.
Ik ben dan elders gestart met pensioensparen (65jaar) en levensverzekering tot 99 jaar metmaximumstortingen.
Dus kunnen ze die niet weigeren na mijn 65ste jaar.
Mijn Etias First fiscaal loopt ook tot 99 jaar.
Dat heeft toch nog als voordeel dat ik die mooie rente van zo'n 3% kan behouden tot ik beslis om het geld op te nemen of in 't beste geval tot aan 99 jaar?
Uit de FAQ van Ethias: (mijn vetjes)
"Waarom heeft Ethias dit mij niet eerder laten weten?
De exacte impact van de wetgeving voor de contracten met flexibele premies was niet geheel duidelijk. Ethias heeft de vraag daarom voorgelegd aan de fiscale administratie. De communicatie vindt nu plaats naar aanleiding van het antwoord van de administratie."
noot: Niet geheel duidelijk:/communicatie vindt nu plaats (d.i. brief 30 april) :moet ik dan daarvan de dupe zijn voor mijn inkomensaangifte 2019?
Faq link: https://www.ethias.be/part/nl/lp/faq-leven.html
De exacte impact van de wetgeving voor de contracten met flexibele premies was niet geheel duidelijk. Ethias heeft de vraag daarom voorgelegd aan de fiscale administratie. De communicatie vindt nu plaats naar aanleiding van het antwoord van de administratie."
noot: Niet geheel duidelijk:/communicatie vindt nu plaats (d.i. brief 30 april) :moet ik dan daarvan de dupe zijn voor mijn inkomensaangifte 2019?
Waarom heeft u alles jaren op zijn beloop gelaten ?stranger schreef: ↑10 mei 2020, 18:23 Uit de FAQ van Ethias: (mijn vetjes)
Nooit info genomen.
Nu de zwarte piet aan een ander doorspelen.
Is zoals al die Arco's die niet wisten dat het aandelen waren , maar wel dividend opstreken.
Is zoals die Arco's die niet wisten dat er een statuten wijziging was op Jaar A.V .
Agenda punt massale uittreding tegen gaan.
Was toen duidelijk melding van gemaakt , maar ja als men zo een brief krijgt er zich vragen bij stellen.
Neen later wisten niet dat het aandelen waren als excuus.
Estate Guru believer.
A
@ Platin
cit." Waarom heeft u alles jaren op zijn beloop gelaten ?"
1. Er is hierover in de voorbije 20jaar nooit een probleem geweest met Ethias of de fiscus.
2. Ethias geeft zelf toe in haar FAQ dat de regeling zeer onduidelijk is/was. Waar plaatst me dat dan als leek? De enige waarschuwing is altijd geweest dat men voor de premies niet het wettelijk maximum (gelinkt aan het inkomen) mocht overschrijden.
1. Er is hierover in de voorbije 20jaar nooit een probleem geweest met Ethias of de fiscus.
2. Ethias geeft zelf toe in haar FAQ dat de regeling zeer onduidelijk is/was. Waar plaatst me dat dan als leek? De enige waarschuwing is altijd geweest dat men voor de premies niet het wettelijk maximum (gelinkt aan het inkomen) mocht overschrijden.
Re: A
Is dat niet waar Ethias vroeg om stop te zetten.stranger schreef: ↑11 mei 2020, 10:46 @ Platin
Dus nooit een probleem ?
Estate Guru believer.
Re: A
¨[/quote]
Is dat niet waar Ethias vroeg om stop te zetten.
Dus nooit een probleem ?
[/quote]
Wat bedoelt u precies?
Is dat niet waar Ethias vroeg om stop te zetten.
Dus nooit een probleem ?
[/quote]
Wat bedoelt u precies?
Iemand nog nieuws over Ethias First? Ze reageren voorlopig niet op mijn mail van 10-tal dagen geleden.
Laguna Life DAC, een dochter van de herverzekeraar Monument RE uit Bermuda, kocht de FIRST A-portefeuille van Ethias.
Comment puis-je contacter Laguna Life dac?
o A: vous pouvez nous contacter
▪ par courrier:
• Français: info-assurancevie-be@Laguna-life.com
• Néerlandais: info-levensverzekering-be@Laguna-life.com
▪ par téléphone:
• Français: 080011680
• Néerlandais: 080011681
▪ ou lettre: BP 1421, 1000 Bruxelles (de Brouckère)
Comment puis-je contacter Laguna Life dac?
o A: vous pouvez nous contacter
▪ par courrier:
• Français: info-assurancevie-be@Laguna-life.com
• Néerlandais: info-levensverzekering-be@Laguna-life.com
▪ par téléphone:
• Français: 080011680
• Néerlandais: 080011681
▪ ou lettre: BP 1421, 1000 Bruxelles (de Brouckère)
Bedankt, maar... Het gaat bij mij over een Ethias First Fiscaal contract : die zijn bij mijn weten niet overgenomen door Laguna.
Ah dan neem je misschien best contact door in te loggen via de klantenzone van de site van Ethias .
Kies daar voor uw Ehias First fiscaal en stel er je vraag.
Kies daar voor uw Ehias First fiscaal en stel er je vraag.
Ik heb dus eindelijk met Ethias gebeld. Slik!
In het jaar dat bepaalt welk bedrag men vanaf 2019 maximaal mag storten, had mijn man 2 contracten. Het eerste verviel begin oktober. Ik had op het oude contract in januari reeds het maximum bedrag gestort (dom,dom). Op het nieuwe heb ik dan zomaar nog 25€ gestort. Wel die 25€ kan nu voortaan alleen maar gestort worden.
Ik vind dat Ethias mij wel had moeten laten weten dat ik toen op dat nieuwe contract ook nog eens het maximum had moeten storten. Tsja...
Ik zei aan die vriendelijke man aan de telefoon dat ik het vreemd vind dat ik over die nieuwe regeling nog niets heb gelezen in de media. Hij zei dat dit nog wel komt, want Testaankoop zou er ook mee bezig zijn.
Ik ga daar niet van wakker liggen, maar nu heb ik toch enige verklaring voor die 25€ gekregen.
Ik heb precies hetzelfde voor: op het verkeerde moment (tussen 60 en 64 j oud) de wettelijk voorziene premiemaxima op het verkeerde contract ( een paar jaar later aflopend) gestort. Nooit werd hierover door de maatschappij vooraf een info/waarschuwing gegeven. Overal bij elke maatschappij lees je alleen over het beperkte wettelijk maximum (gelinkt aan je inkomen e.d.), NIETS over de regeling waarover de fiscus NU struikelt.
Graag verneem ik van iemand op welke art. uit het Wetboek op de Inkomstenbelasting (WIB92) deze regeling eigelijk steunt.
@ Evita : ik zal hier toch wakker van liggen: het kost mij jaarlijks =/- €700 aan belastingbvermindering, voor de rest van mijn leven!!! Dit is bovendien (afgezien van giften) mijn enige kans op belastingvermindering.
Iemand info over de actie van Test-aankoop?
Graag verneem ik van iemand op welke art. uit het Wetboek op de Inkomstenbelasting (WIB92) deze regeling eigelijk steunt.
@ Evita : ik zal hier toch wakker van liggen: het kost mij jaarlijks =/- €700 aan belastingbvermindering, voor de rest van mijn leven!!! Dit is bovendien (afgezien van giften) mijn enige kans op belastingvermindering.
Iemand info over de actie van Test-aankoop?
Ik vind i.v.m. deze problematiek op de site van Test-Aankoop in de laatste 2 maanden een 4-tal "openbare" klachten.
Merkwaardig genoeg lijkt alleen Ethias hier voor problemen te zorgen.
Nog geen reactie van Assuralia gehad.
Merkwaardig genoeg lijkt alleen Ethias hier voor problemen te zorgen.
Nog geen reactie van Assuralia gehad.