Ethias first fiscaal: bijstortingen 2019 en 2020 geweigerd
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Ethias first fiscaal: bijstortingen 2019 en 2020 geweigerd
Zal copy-paste doen van Paul zijn links dan tevreden.stranger schreef: ↑15 mei 2021, 17:19 Paul, bedankt voor de links en de voorafgaande posts. Ik blijf evenwel op mijn (info)honger zitten aangaande de gemiddelde premie uit de jaren 60-64. Het zal dus inderdaad zijn zoals Ethias mij vorig jaar al verontschuldigend meldde: de wetgeving is/was voor interpretatie vatbaar en zeker niet duidelijk.
Ik wacht nu nog op de info vanwege VIP-member Platin...
Estate Guru believer.
Hij vroeg waar het in de WET staat , m.i. staat het niet in de wet
Eventueel kan hij contact opnemen met test-aankoop, die hebben ooit beweerd dat de fiscus tegen de wet in had geinterpreteerd
"com ib" is niet de wet , maar de Flair van de fiscus
Eventueel kan hij contact opnemen met test-aankoop, die hebben ooit beweerd dat de fiscus tegen de wet in had geinterpreteerd
"com ib" is niet de wet , maar de Flair van de fiscus
Ik zal binnenkort eens informeren via Test-aankoop. Op het eerste gezicht vind ik bij hen een drietal gelijkaardige klachten van Ethias -klanten.
"En je kan maar op 1 contract storten in één jaar."
Imo kan je wel storten op beide contracten, edoch zal je voor de fiscale aftrek slechts één storting mogen in rekening brengen. Volgens mij zou dit dan de storting op het nieuwe contract moeten zijn (lopend tot 99e verjaardag). Inderdaad storting te doen voor de 65e verjaardag.
Imo kan je wel storten op beide contracten, edoch zal je voor de fiscale aftrek slechts één storting mogen in rekening brengen. Volgens mij zou dit dan de storting op het nieuwe contract moeten zijn (lopend tot 99e verjaardag). Inderdaad storting te doen voor de 65e verjaardag.
-
- Newbie
- Contacteer:
Wil je beantwoorden ook via PM het best, denk ik. Leg mij eens uit hoe ik dat moet doen... Ken zoveel niet van het gebruik van het forum... PM is de afkorting van? Snap hoe je ontsnapt aan die antic.tax.
-
- Newbie
- Contacteer:
Brunon1211 schreef: ↑16 mei 2021, 19:26Wil je beantwoorden ook via PM het best, denk ik. Leg mij eens uit hoe ik dat moet doen... Ken zoveel niet van het gebruik van het forum... PM is de afkorting van? Snap niet hoe je ontsnapt aan die antic.tax.
Brunon,
PM = PB = privébericht. Klik op "privéberichten" in het blauwe balkje rechtsboven. In het dan geopende venster klikken op "bericht opstellen" .
cit.: "Snap niet hoe je ontsnapt aan die antic.tax." Ik denk meer en meer dat het bij Ethias zwaar verkeerd gelopen is, en dat ze dat nu krampachtig proberen (in hun voordeel) te compenseren.
PM = PB = privébericht. Klik op "privéberichten" in het blauwe balkje rechtsboven. In het dan geopende venster klikken op "bericht opstellen" .
cit.: "Snap niet hoe je ontsnapt aan die antic.tax." Ik denk meer en meer dat het bij Ethias zwaar verkeerd gelopen is, en dat ze dat nu krampachtig proberen (in hun voordeel) te compenseren.