ethias first rekening afsluiten bij 25% afkoop???
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: ethias first rekening afsluiten bij 25% afkoop???
Wat bedoel je met juist andersom?
Er is enkel veel interesse om de tak niet leven over te nemen. De First rekeningen horen daar niet bij.
Er is enkel veel interesse om de tak niet leven over te nemen. De First rekeningen horen daar niet bij.
Wat ik eruit begrijp is dat Ethias wil blijven bestaan maar absoluut die first rekeningen wil afstoten (herverzekeren, ...?)
En dat zal gebeuren ook...Met de firstA blijft Ethias of mag Ethias niet blijven zeulen, ze gaan 'de kanker' wegsnijden' einde citaat.
En dat zal gebeuren ook...Met de firstA blijft Ethias of mag Ethias niet blijven zeulen, ze gaan 'de kanker' wegsnijden' einde citaat.
Natuurlijk wil Ethias zelfstandig blijven bestaan. Maar er is een verschil tussen willen en kunnen. De First rekenigen herverzekeren zou een goede zaak zijn, maar ze moeten er eerst iemand voor vinden. Ik zou niet weten wie dit risico wil overnemen, om er zelf ook nog iets aan te verdienen.
Mocht ik een First rekening hebben zou ik géén seconde wachten om deze weg te doen met een bonus van 25%.
Het rommelt nu al een hele tijd bij Ethias en straks wordt de boel verkocht, of failliet verklaard, om daarna misschien te herstarten met een andere naam en andere voorwaarden.
We hebben dit al nog meegemaakt, dan zijn ze meteen af van alle dure First contracten.
Wie op dat moment te hebberig geweest is, zou wel eens niets meer kunnen hebben.
Het rommelt nu al een hele tijd bij Ethias en straks wordt de boel verkocht, of failliet verklaard, om daarna misschien te herstarten met een andere naam en andere voorwaarden.
We hebben dit al nog meegemaakt, dan zijn ze meteen af van alle dure First contracten.
Wie op dat moment te hebberig geweest is, zou wel eens niets meer kunnen hebben.
loserandpoor schreef:das straf op 1 december afgesloten( ik zou een brief krijgen die ik moest ondertekenen en terugzenden )joo schreef:voila, net voor deadline op aanbod ingegaan, na 4 werkdagen stond het op mijn rekening.
geen zorgen meer de komende jaren wat er gaat gebeuren met ethias ....
en heb nog geen brief gezien
moest jij ook een brief afwachten ?
ik heb mijn afsluiting in het kantoor geregeld..
Hey
Ik zat in dezelfde situatie als jou. Ik heb het geld opgenomen. Denk idd niet dat ze met een beter voorstel gaan afkomen. En ze zitten echt wel in slechte papieren. Ik ken er niet superveel van maar had ergens gelezen dat als ze in een bad-bank of zoiets worden geplaatst zou het wel eens afgelopen kunnen zijn met je spaargeld...
Dat risico wilde ik niet nemen. En 25% leek mij wel een mooi voorstel..ook al weet ik nu niet goed waar terecht met het geld :-s
grt
Ik zat in dezelfde situatie als jou. Ik heb het geld opgenomen. Denk idd niet dat ze met een beter voorstel gaan afkomen. En ze zitten echt wel in slechte papieren. Ik ken er niet superveel van maar had ergens gelezen dat als ze in een bad-bank of zoiets worden geplaatst zou het wel eens afgelopen kunnen zijn met je spaargeld...
Dat risico wilde ik niet nemen. En 25% leek mij wel een mooi voorstel..ook al weet ik nu niet goed waar terecht met het geld :-s
grt
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik stap ook uit. Heb onvoldoende vertrouwen dat Ethias of overnemer zijn engagement (levenslang gegarandeerde rente) ook effectief zal blijven nakomen. Als ik dit vertrouwen wel had gehad, was ik blijven zitten. Dus dan maar, zij het met tegenzin, eieren voor mijn geld kiezen.
Op de site van Ethias lees ik dat ik het formulier tot 29 december kan inleveren in hun kantoren. Als ik dit doe, dan krijg ik vermoedelijk nog de rentes van december (en dus meer dan wat in de brief was berekend)? Kan iemand dit bevestigen? Normaal hoef ik niet het onderste uit de kan, maar na op deze onfatsoenlijke manier onder druk gezet te zijn, heb ik daar voor een keer lak aan ...
Op de site van Ethias lees ik dat ik het formulier tot 29 december kan inleveren in hun kantoren. Als ik dit doe, dan krijg ik vermoedelijk nog de rentes van december (en dus meer dan wat in de brief was berekend)? Kan iemand dit bevestigen? Normaal hoef ik niet het onderste uit de kan, maar na op deze onfatsoenlijke manier onder druk gezet te zijn, heb ik daar voor een keer lak aan ...
Nieuws vers van de L'Echo:
Er blijven nog 600 miljoen euro in de First A rekeningen.
De afkoop van de overige 800 miljoen euro aan First A-levensverzekeringen zal Ethias 200 miljoen euro kosten.
Ethias gaat deze kosten volledig dit boekjaar in de boeken inschrijven.
Voorts benadrukt Ethias dat voor overblijvende First A-rekeningen een Europese en betrouwbare herverzekeraar
zal gezocht worden.
Er blijven nog 600 miljoen euro in de First A rekeningen.
De afkoop van de overige 800 miljoen euro aan First A-levensverzekeringen zal Ethias 200 miljoen euro kosten.
Ethias gaat deze kosten volledig dit boekjaar in de boeken inschrijven.
Voorts benadrukt Ethias dat voor overblijvende First A-rekeningen een Europese en betrouwbare herverzekeraar
zal gezocht worden.
Ze doen maar, ik heb eieren voor mijn geld gekozen. Banken en verzekeraars, ik heb mijn gedacht er over.
Dat betekent wél dat er dus nog ongeveer 10 à 11.000 mensen blijven met een first a-rekening.
Die kunnen ze volgens mij toch niet allemaal over het hoofd zien ;-)
Die staan immers met een waterdicht contract te zwaaien.
Die kunnen ze volgens mij toch niet allemaal over het hoofd zien ;-)
Die staan immers met een waterdicht contract te zwaaien.
Moeilijk is het volgens mij niet. Kan Ethias verder als stand-alone, geen enkel probleem. Bij een verplichte overname, zou het wel eens gedaan kunnen zijn met de first-rekeningen. Men wil bijna alles van Ethias overnemen, maar de tak leven niet.
Herverzekeren is iets helemaal anders dan overlaten aan een andere verzekeraar. Ethias zou gewoon zelf een verzekering aangaan maar blijft verantwoordelijk tov hun klanten. Op de balans van Ethias maakt het mogelijk wel een verschil, zolang de risicos hetverzekerd zijn. Ik denk niet dat Ethias een herverzekeraar gaat vinden met een voldoende lage premie bij de huidige rentevoeten.
De vraag is nu volgens mij.
Ethias-NIET LEVEN doet het goed, zonder twijfel.
Ethias-LEVEN neemt een flink stuk van de winst die hierboven wordt gegenereerd terug af.
600 miljoen à gemiddeld 3.5% = 21.3 miljoen euro per jaar.
Dit geld gaat sowieso van de winst van NIET-LEVEN af.
Blijft ook het feit: het contract dat ik destijds bij OMOB had ondertekend is WATERDICHT.
Mijn vraag: gaan ze die 10 à 11.000 blijvers hun rechten afnemen?
Ethias-NIET LEVEN doet het goed, zonder twijfel.
Ethias-LEVEN neemt een flink stuk van de winst die hierboven wordt gegenereerd terug af.
600 miljoen à gemiddeld 3.5% = 21.3 miljoen euro per jaar.
Dit geld gaat sowieso van de winst van NIET-LEVEN af.
Blijft ook het feit: het contract dat ik destijds bij OMOB had ondertekend is WATERDICHT.
Mijn vraag: gaan ze die 10 à 11.000 blijvers hun rechten afnemen?
Neen, ik denk niet dat ze onze rechten zullen afnemen. Maar indien de tak "niet leven" wordt overgenomen door een andere verzekeraar, blijven wij wel achter met onze Omob rekeningen. En wat dan?
Beste Luk1,
Een herverzekeraar - zoals gezegd - verzekert het First A-risico voor Ethias, maar de contracten
en de verantwoordelijkheid hiervan ligt voor 100% bij Ethias.
Dus gaat een herverzekeraar zeker de contracten niet aanpassen, dat zou nogal schoon zijn ;-)
Als een andere verzekeraar Ethias zou overnemen, kunnen ze volgens mij wél de naam van de First A
veranderen. Maar een contract blijft een contract.
Fijn met jou te babbelen.
Een herverzekeraar - zoals gezegd - verzekert het First A-risico voor Ethias, maar de contracten
en de verantwoordelijkheid hiervan ligt voor 100% bij Ethias.
Dus gaat een herverzekeraar zeker de contracten niet aanpassen, dat zou nogal schoon zijn ;-)
Als een andere verzekeraar Ethias zou overnemen, kunnen ze volgens mij wél de naam van de First A
veranderen. Maar een contract blijft een contract.
Fijn met jou te babbelen.