ethias first safe?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Re: ethias first safe?
@Louise
voor mensen die er al langer in zitten lijkt het mij het beste er niet uit te stappen. Echter als je in 2008 en 2007 ingestapt bent, en je tot het einde van de rit met een 0% rendement van 2008 opgezadeld blijft, kan je volgens mij beter uitstappen. Tel daar bovenop het rendement 2009, dat hoogstwaarschijnlijk, ook al niet fameus zal worden; + misschien beterschap in 2010, dan moeten er 5 verschrikkelijk goede jaren komen om 2008 en 2009 te compenseren.
Reken daar boven op je winstderving als je het geld op een al dan niet hoog rentende spaarrekening zet( reken slechts bvb 3% p.a.2009), en de waarschijnlijkheid dat je een betere zaak doet met er in te blijven dan er vroegtijdig uit te stappen, wordt toch maar heel klein.
voor mensen die er al langer in zitten lijkt het mij het beste er niet uit te stappen. Echter als je in 2008 en 2007 ingestapt bent, en je tot het einde van de rit met een 0% rendement van 2008 opgezadeld blijft, kan je volgens mij beter uitstappen. Tel daar bovenop het rendement 2009, dat hoogstwaarschijnlijk, ook al niet fameus zal worden; + misschien beterschap in 2010, dan moeten er 5 verschrikkelijk goede jaren komen om 2008 en 2009 te compenseren.
Reken daar boven op je winstderving als je het geld op een al dan niet hoog rentende spaarrekening zet( reken slechts bvb 3% p.a.2009), en de waarschijnlijkheid dat je een betere zaak doet met er in te blijven dan er vroegtijdig uit te stappen, wordt toch maar heel klein.
Als je nu uitstapt op de First Invest, gaat er naast het verlies van RV op de vorige bonussen, ook nog eens 5% af van het totale kapitaal . Ze mogen dat doen in 'uitzonderlijke beursomstandigheden'!
Daar vrees ik dan ook voorcentenkliever schreef: @Louise
...........
Tel daar bovenop het rendement 2009, dat hoogstwaarschijnlijk, ook al niet fameus zal worden; + misschien beterschap in 2010, dan moeten er 5 verschrikkelijk goede jaren komen om 2008 en 2009 te compenseren........
![Cry :'(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cry.gif)
Volgens een publicatie van Test-Aankoop van 30/10/08 zou met de gegevens die toen bekend waren, voor mijn persoonlijke situatie het volgende aan te raden zijn.
Mijn First Rekening (eind 2005 aan 2,75%) best opzeggen en vervangen door termijnrekening.
Mijn First Invest (mei 2007) best behouden, vanwege de hoge uitstapkost.
Ik heb daarom in november 08 een deel van mijn spaarrekeningen naar termijndepositos aan 6%(-15%RV) bij CE overgeheveld.
Dit met de bedoeling van na nieuwjaar mijn First Rekening af te sluiten.
Maar nu is het mijn First Invest (waar het meeste geld opstaat) waarvan ik geschrokken ben, gezien ik rekende op de beloofde "kapitaalsgarantie" die voor een groot deel in rook opgaat indien ik mijn geld terugvraag.
En ik heb helemaal geen zin om te wachten tot er eventueel "5 verschrikkelijk goede jaren komen om 2008 en 2009 te compenseren".
Wat die 'conjuncturele vergoeding' van 5% betreft.
Hiervoor vergelijkt Ethias de huidige koers van de D.J. Eurostoxx 50 met exact 1 jaar geleden.
Stel dat de koersen niet herstellen, maar ongeveer gelijk blijven, dan vervalt deze vergoeding vanaf november. Mochten de koersen ietsje herstellen, dan zal dit ogenblik iets meer naar voor schuiven in het jaar.
Bij Ethias ben je toch beter af dan bij Axa, want daar kijkt men blijkbaar 3 jaar in de tijd terug (!) Die zitten dus voor 3 jaar vast.
Hiervoor vergelijkt Ethias de huidige koers van de D.J. Eurostoxx 50 met exact 1 jaar geleden.
Stel dat de koersen niet herstellen, maar ongeveer gelijk blijven, dan vervalt deze vergoeding vanaf november. Mochten de koersen ietsje herstellen, dan zal dit ogenblik iets meer naar voor schuiven in het jaar.
Bij Ethias ben je toch beter af dan bij Axa, want daar kijkt men blijkbaar 3 jaar in de tijd terug (!) Die zitten dus voor 3 jaar vast.