EURO obligatie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
EURO obligatie
Weet iemand of er een lijst bestaat van alle zogenoemde "euro-obligaties" of "eurobonds"?
Ik informeer hiernaar aangezien ik geen zin heb om een buitenlandse bronheffing te betalen op het coupon, het voordeel van euro-obligaties zijnde dat je dit nooit hoeft te betalen (wel de Belgische RV natuurlijk), ook al gaat het om een buitenlands bedrijf.
Ik informeer hiernaar aangezien ik geen zin heb om een buitenlandse bronheffing te betalen op het coupon, het voordeel van euro-obligaties zijnde dat je dit nooit hoeft te betalen (wel de Belgische RV natuurlijk), ook al gaat het om een buitenlands bedrijf.
Re: EURO obligatie
Is het niet zo dat je nooit buitenlandse bronheffing betaalt indien je via een belgische broker werkt ?
Is er ergens een goeie referentie te vinden van de fiscaliteit van obligaties ?
Is er ergens een goeie referentie te vinden van de fiscaliteit van obligaties ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: EURO obligatie
Ik weet het niet maar denk het niet.robokat schreef: Is het niet zo dat je nooit buitenlandse bronheffing betaalt indien je via een belgische broker werkt ?
Bij buitenlandse aandelen die op EURONEXT brussel noteren (Total, Suez) wordt er (op dividenden) Franse bronheffing afgehouden, ook al ben je bij een Belgische broker. Op het overblijvende bedrag wordt nog eens Belgische RV (25%) afgehouden.
Wat obligaties betreft heb ik begrepen dat enkel "euro-obligaties" ontsnappen aan buitenlandse bronheffing, maar:
1. Ik ben hier niet 100% zeker van
2. Ik vind geen volledige lijst met dergelijke obligaties (of zijn alle obligaties op EURONEXT euro-obligaties?)
Ben hier ook naar op zoek.robokat schreef: Is er ergens een goeie referentie te vinden van de fiscaliteit van obligaties ?