Euronext groeiaandelen - mijn portefeuille
TIP
Re: Euronext groeiaandelen - mijn portefeuille
Basis:DonDraper schreef: ↑14 december 2020, 18:42 Ik denk er dan weer aan om Euronav uit mijn port te gooien. Ondank fantastische resultaten, daalde de koers alleen maar. De beurs is Euronav en diens sector gewoon niet goed gezind. Je kan wel zeggen dat dit een ondergewaardeerd bedrijf is, maar als dit nooit zal veranderen op de beurs, dan ben je er niet veel mee natuurlijk.
De koers van aandelen wordt niet bepaald door de resultaten.
De koers van een aandeel wordt bepaald door de verwachtingen:
- hoe de resultaten waren tov van de verwachtingen
- wat de verwachtingen zijn naar de toekomst.
Dat de beurs "Euronav en diens sector gewoon niet goed gezind" heeft misschien een gegronde reden?
Waarom zou dit een "ondergewaardeerd bedrijf" zijn? Waarom denk jij dat je meer weet dan "de beurs"?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
DonDraper schreef: ↑14 december 2020, 18:42 Ik denk er dan weer aan om Euronav uit mijn port te gooien. Ondank fantastische resultaten, daalde de koers alleen maar. De beurs is Euronav en diens sector gewoon niet goed gezind. Je kan wel zeggen dat dit een ondergewaardeerd bedrijf is, maar als dit nooit zal veranderen op de beurs, dan ben je er niet veel mee natuurlijk.
Euronav gelukkig nog met 1.22% winst dit jaar eruit kunnen gooien! Na vijf jaar van lezen 'hoe geweldig het bedrijf wel niet was'' was het genoeg. En sorry meneer van der Elst.
Thanks. Ik neem deze tips dan ook allemaal ten harte. Ik ben hier (deels) om bij te leren.koenvhaver schreef: ↑14 december 2020, 20:08 Wel moedig om jouw aandelen te tonen. En inderdaad beginner maar hopelijk ook volhouder. Bij mij heeft het twintig jaar geduurd vooraleer ik het beleggen beheerste. Zelf al volg ik mijn eigen strategie, het is niet slecht om BH7 te volgen. En de tips hierboven reeds geschreven zijn inderdaad verstandig.
https://tomblancketb.wixsite.com/euronextshares
Ik apprecieer uw visie maar uw toon stoort mij wel.MoreOrLess schreef: ↑14 december 2020, 15:44Alleen al deze zin is levensgevaarlijk. Dergelijke bedrijven gaan vlug failliet. Dan is hun koers nog 0,0. Denk je nu werkelijk dat je de enige bent die zit te kijken naar die aandelen? Alleen al mensen die in die sectoren werken en ze zoals hun broekzak kennen zitten constant naar de koers van deze aandelen te kijken. En jij zou het dan beter weten dan hen? Voor elke koper is er een verkoper. En waarom verkoopt die dan juist? Omdat die niet over jouw 'inzichten' beschikt? Op de beurs worden nooit cadeautjes gegeven. Er bestaat niet zoiets als een 'free lunch' op de beurs.
Je zult vroeg of laat op je bek gaan. Voor je carrière als belegger zal dat zelfs goed zijn: dat je weet dat je de markt niet kunt timen en al helemaal niet bij deze gokaandelen. Ik hoop dan alleen voor jou dat de schade niet te groot zal zijn. Ik kan niet anders dan waarschuwen (ik heb zelf vroeger ook al die fouten gemaakt) maar je zult me niet geloven.
Ik ben zo vrij om insights te geven in mijn portefeuille en u zoekt één zin/woord waarop u dan kritiek geeft. Verder ga ik niet meer reageren op uw bericht.
Ik volg Intrasense actief sinds een 2 tal maanden en heb dus de Corona boost gemist maar na het inlezen en het bekijken van alle recente nieuwsupdates heb ik vastgesteld dat dit bedrijf een mooie toekomst staat te wachten. Ze zijn momenteel aan het groeien in China. Onlangs gaven ze aan dat ze daar nu sterker groeien dan verwacht (gezien het feit dat Covid daar momenteel veel minder problematisch is).BDE86 schreef: ↑14 december 2020, 18:08 Intrasense eerder dit jaar 100% winst mee gepakt in de periode dat al die corona gerelateerde aandelen boomden. Zelf ken ik er te weinig van. Met veel geluk mee op de trein gesprongen en op het juiste moment afgesprongen.
Euronav kan ik ook wel volgen. Lage koers en geregeld wat dividend.
Ik ben iemand die hier nooit volledige berichten quote omdat dit het forum onleesbaar maakt. Ik probeer er altijd de meest markante zin uit te halen maar reageer dan meestal op de ganse teneur van het bericht. U kan dat gerust nagaan. Mijn toon is gewoon rechtuit: zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik heb al meer dan 30 jaar ervaring met de beurs. Ik heb ook duidelijk vermeld dat ik ook de fouten heb gemaakt die u nu maakt. Ik hoop u dan ook iets te kunnen bijbrengen zodat u niet teveel geld verliest.
En ik heb ook duidelijk geschreven dat ik niet verwacht dat u me gaat geloven. Het is goed dat u op uw bek zult gaan. Neem van me aan: het is onvermijdelijk dat dit vroeg of laat zal gebeuren. Alleen kost het u dan hopelijk niet teveel geld.
Maar goed: u gaat niet meer reageren.
Edit: u verdient wel lof voor het vrijuit delen van uw portefeuille. Er zijn er hier genoeg die het alleen over hun portefeuille hebben als blijkt dat die het goed heeft gedaan. Het is dan onmogelijk om na te gaan in hoeverre dat klopt. Die lof verdient u zeker en vast wel.
Maar goed: u gaat niet meer reageren.
Edit: u verdient wel lof voor het vrijuit delen van uw portefeuille. Er zijn er hier genoeg die alleen het over hun portefeuille hebben als blijkt dat die het goed heeft gedaan. Het is dan onmogelijk om na te gaan in hoeverre dat klopt. Die lof verdient u wel zeker en vast.
[/quote]
OK klopt uw eerdere reactie hield verband met mijn volledig bericht. Excuses, had het niet in detail gelezen.
Ik kan u bevestigen dat ik al meermaals geld heb verloren tot op heden. En dit eerder met gekende kwaliteit aandelen dan met risicovolle aandelen.
Een aantal weken geleden (bij vaccin nieuws) zag mijn portefeuille er donkerrood uit en heb toen ipv verkocht bijgekocht. Tot nogtoe was dit mijn beste beslissing op beleggingsvlak.
Ik licht dit uitvoerig toe op mijn site; maar ik ben overtuigd van de aandelen in mijn portefeuille.
Tevens heb ik al eerder aangegeven dat ik op korte termijn wil diversifiëren naar 'meer betrouwbare aandelen' (voor zover dat dit bestaat, zeker gezien de huidige omstandigheden).
Edit: u verdient wel lof voor het vrijuit delen van uw portefeuille. Er zijn er hier genoeg die alleen het over hun portefeuille hebben als blijkt dat die het goed heeft gedaan. Het is dan onmogelijk om na te gaan in hoeverre dat klopt. Die lof verdient u wel zeker en vast.
[/quote]
OK klopt uw eerdere reactie hield verband met mijn volledig bericht. Excuses, had het niet in detail gelezen.
Ik kan u bevestigen dat ik al meermaals geld heb verloren tot op heden. En dit eerder met gekende kwaliteit aandelen dan met risicovolle aandelen.
Een aantal weken geleden (bij vaccin nieuws) zag mijn portefeuille er donkerrood uit en heb toen ipv verkocht bijgekocht. Tot nogtoe was dit mijn beste beslissing op beleggingsvlak.
Ik licht dit uitvoerig toe op mijn site; maar ik ben overtuigd van de aandelen in mijn portefeuille.
Tevens heb ik al eerder aangegeven dat ik op korte termijn wil diversifiëren naar 'meer betrouwbare aandelen' (voor zover dat dit bestaat, zeker gezien de huidige omstandigheden).
Ik vind uw site niet. Als ik de woorden google die u hier hebt gegeven kom ik uit op dit topic.
Euronext groeiaandelen. Indien je dit zoekt op Google dan kom je er wel terecht.MoreOrLess schreef: ↑14 december 2020, 22:30 Ik vind uw site niet. Als ik de woorden google die u hier hebt gegeven kom ik uit op dit topic.
Ik plaats de link hier even voor de andere forumleden. De site ziet er in elk geval zeer verzorgd uit.
Ok, dat als advies geven aan andere beginners vind ik er wel zwaar over gaan...
Je rendement is zelfs lager dan de BEL 20 (wat ook niet bepaald de grootste ster aan het firmament is...)
Dus voor dat immense risico, wordt je zelfs niet vergoed...
Ik vraag mij trouwens echt af hoe Intrasense ooit marktleider wil worden...
Lijkt me mission impossible in hun situatie
Ik heb het niet genoeg in detail uitgezocht, maar wat is er met Intrasense gebeurd in 2017?
Ik vind het zeer louche aandeel, eigenlijk...
Je rendement is zelfs lager dan de BEL 20 (wat ook niet bepaald de grootste ster aan het firmament is...)
Dus voor dat immense risico, wordt je zelfs niet vergoed...
Ik vraag mij trouwens echt af hoe Intrasense ooit marktleider wil worden...
Lijkt me mission impossible in hun situatie
Ik heb het niet genoeg in detail uitgezocht, maar wat is er met Intrasense gebeurd in 2017?
Ik vind het zeer louche aandeel, eigenlijk...
We hebben hier al veel gelijkaardige projecten de revue zien passeren. Allen stierven een stille dood. Prove us wrong, Tom.
Als je het een jaar volhoudt en update dan neem je de leiding bij de roockies.
Als je het een jaar volhoudt en update dan neem je de leiding bij de roockies.

Het meest veelbelovende beursgenoteerde bedrijf dat ik op de site zie, staat helemaal onderaan & bovenaan de pagina. Ik vind het wel niet terug tussen de 7 keuzes waarin hij belegt.
@ topicstarter; Beleg in wat je kent, blijkbaar ken je de diensten van bovenstaand bedrijf ondertussen? Ben je er tevreden over?
Helaas is de waardering van dit bedrijf 'zeer strak', de koers is dan ook ruim verdubbeld YTD. Zelfs bijna x3 sinds april, wel pijlijk er zo dicht bij staan & het niet zien...
Niet getreurd, ik heb dezelfde fout gemaakt met SolarEdge tijdens de corona dip. Nog erger zelfs, ik zag het & ik was 100% zeker van mijn stuk & toch liet ik het lopen

Dat klopt. Ik ben een beginnend belegger en heb al een paar keer te vroeg verkocht. Zoals ik al zei, zit ik nog maar recentelijk in deze mix van aandelen. De maanden ervoor zat ik in totaal andere aandelen (BNP Paribas, Peugeot, Kinepolis, AB Inbev). Ik heb er kleine winsten mee gehaald en hoop nu op korte tijd een aantal winsten te halen met mijn huidige portefeuille.
Ik lees overal dat iedereen alleen maar winsten maakt. Ik durf te zeggen dat ik ook met verlies verkocht heb. Wat is uw rendement dan sinds april 2020?
Ik ga alvast mijn best doen.
Belangrijkste voor mij is de transparantie en eerlijkheid. Ik ga niet liegen over mijn rendementen. Merk op dat het rendement dat ik weergeef, de situaties as is is. Dus indien ik op vandaag alles zou verkopen.